Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road


BRITANU
 Share

Recommended Posts

Buna seara!

 

Am deschis si eu aceasta discutie pentru a-mi prezenta proiectul Aro M461 (IMS) cu mecanica de Nissan Patrol.

Destinat pentru utilizare in OFF-ROAD! (Sper :))

 

Totul a inceput prin achizitionarea a doua autovehicule de teren, un IMS si un Nissan Patrol (K160 sau K260) cu urmataorele caracteristici:

 

IMS

An fabricatie 1972

Motorizare: 300d W123 OM 617.912 Mercedes 5 cilindri

Tractiune: Integrala

Anvelope: 215/80 R 15

 

Patrol

An fabricatie: 1984

Motorizare: 3.3 TD (SD33) Turbo

Tractiune: integrala (Punte rigida fata cu MRL, spate cu LSD)

Anvelope: 32x10.5 R15

Precizez ca Patrolul a primit o revizie complecta la punti si motor inainte de a fi dezasambat ! http://forum.club4x4.ro/showthread.php?88479-Punte-fata-K160-3-3-TD-revizie-completa

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?89259-Revizie-completa-punte-spate-K160-3-3-TD-cu-LSD

1471210_694244133941736_1455808007_n.jpg.11909cfa41c117c6b1406c7ab9b35bdd.jpg10313981_933186110047536_5472659754369133343_n.jpg.1b8b61371ce6c965a49f1747e327f071.jpg

Proiectul a decurs astfel :

1. Dezasamblare cele doua autovehicule

10922529_917587241607423_7136183663916924529_n.jpg.8d8c2dbace2323bbc44b5625df404c73.jpg10906167_992038227495657_1127303239242816832_n.jpg.bfa8961441382bbc893fb2baac7cfdd2.jpg10897969_917587304940750_9192696075122145722_n.thumb.jpg.436b6bc48c84cf0491e6c1ee8c56fe59.jpg

 

2. Modificare sasiu IMS prindere punti Patrol

11986587_1044513635581449_4516702480532474263_n.jpg.3ceeda0a9644bfdd64e4d100bb7be7df.jpg11960202_1044513592248120_2861889938386802362_n.jpg.9ddda46eb6dc41aa20ce08c10a9f4ff2.jpg

 

3. Motor, suporti motor, directie

12189932_1070418426324303_7308646399188212519_n.jpg.ad18304b1acbfec7841d6fac055e8138.jpg12193726_1070418186324327_906983806599164245_n.thumb.jpg.98fd7675b6fbf7709b8944fdfb9ba8f0.jpg12193697_1070418469657632_2960929190136411045_n.jpg.92fce2c63c5b0a792df7fa17757a0cc7.jpg12191473_1070418452990967_7033882882330089465_n.jpg.9fb53474049559aa695a2ae5f27d3652.jpg12065807_1070418256324320_9106081016405038759_n.jpg.b2b5ff0f3c00fd6e13eb14aa0e5ffa48.jpg12049106_1052299491469530_6105473106464429765_n.thumb.jpg.2146609104ec3b3c14e15c037cf65f95.jpg11159486_1070418149657664_9063883757137780816_n.jpg.5403fabc9c5a65a0e16f58d8d05778d0.jpg11049554_1070418206324325_6731246526251957271_n.jpg.938e928745aae63c3c93ad528d6bd488.jpg

 

4. Arcuri elicoidale fata + spate (intercalate cu arcurile lamelare)

12310663_1090036671029145_154986138437757098_n.jpg.789a290be20bc7e6c335be821b0c7569.jpg12310488_1090036621029150_9048504439188008966_n.jpg.7187b1381d9ab99cfd67f13f469ffcc0.jpg5627_1145530815479730_8483884339176893451_n.jpg.a5fb7549851022a5547fb9c5d00866f0.jpg

 

5. Grunduire si vopsire sasiu

12540728_1113221228710689_249963795818591842_n.jpg.2129dc88f1107765fc8bdd056ead221c.jpg10653310_1106725186026960_7669203625862840749_n.jpg.6e43714c2c469b6933dde0b3046e4592.jpg

Edited by BRITANU

No Smoke No Fun

DIESEL POWER

Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

6. Modificat, antifonat si pregatit de vospsit caroserie

12522984_1113221285377350_5833114310295537075_n.jpg.086918d7fc61477fb32f4978ec70abab.jpg12509513_1113221272044018_5692852296432987227_n.jpg.9a6fe8b471c95d4fce4a9c72b27b2e09.jpg

 

7. Directie modificata cu capete de bara HD

12931171_1172724356093709_8899419939422943591_n.jpg.757698624d602584a53d2e81036076eb.jpg13012684_1172724559427022_4127830108971660902_n.thumb.jpg.62579fee5deefa844d4ae199b0092b7c.jpg13007198_1172724536093691_829732796827017987_n.jpg.be61f90e301a66d2effee8489c29e110.jpg12998571_1172724379427040_3969645245652245012_n.jpg.c82638fb6d9b619c2c74c231241b69d6.jpg

 

8. Scurtare cardane

13020301_1176525099046968_1315392678_n.thumb.jpg.3645682c8ccd291699f09937376c86a4.jpg13035545_1176524782380333_608631185_o.thumb.jpg.3e4ce92047f42d31639c65477b3e9292.jpg13022316_1176525082380303_573341082_n.thumb.jpg.88e5f2b9ac1b7199158698e8b9b60ce2.jpg13022281_1176525112380300_581945236_n.thumb.jpg.9aca63fb9754f8a042242c6b7468539e.jpg

 

9. Stadiul actual al lucrarii

13054830_1176526959046782_1434011955_o.thumb.jpg.7c79444e8133945ef66e40b3d602693c.jpg13054702_1176526975713447_296013362_o.thumb.jpg.88106b8bc3a471b4202cf8c77e8aaa09.jpg13035560_1176526999046778_1232527026_o.thumb.jpg.c832ed2f6ad59381f1847dff48ff6955.jpg

 

Nu le prea am cu prezentarile dar sper ca e ok :)

 

revin cu continuarea ... :club:

Edited by BRITANU

No Smoke No Fun

DIESEL POWER

Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

FELDGRAU BRONC -> sasiul a ramas cel de IMS cu modificările aferente, stiu IMS din Cluj (daca vorbim de aceasi masina) a fost inspiratia de început pentru tot proiectul ;)

ASTRAL -> multumesc frumos :)

No Smoke No Fun

DIESEL POWER

Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

la telescoape :)

aia cu arcurile de doua tipuri suprapuse...e alta discutie :)

personal as fi mers pe una din solutii cu avantajele/dezavantajele aferente fiecareia

dar nu le-as fi combinat :)

telescoapele cum le spui tu unde le-ai fixat sau unde le vei fixa ?

Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

Amortizoare (telescoape) :)) , nu pun sau cel putin asa mi-am propus sa rulez fara... sa vedem cum se comporta...

Deocamdata nu pot sa rulez ... sa fac teste decat tras :(

No Smoke No Fun

DIESEL POWER

Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

Un ajutor, un sfat o idee ... am o problema..

După modificarile facute la masina unghiul in care lucreaza acuma cardanele este mare si nu le mai pot utiliza... atingeau deja (am dat eu crucile cardanice jos si am polizat ca sa maresc unghiul..) dar solutia nu e buna. Am vibratii foarte mari .. merg cu 1 la mare daca o accelerez putin parca se rupe totul :))

Deci din experinetele voastre care ar fi solutia pentru masinile ridicate putin mai multicel :))?

Partea de jos de catre punti e ok am rezolvato prin rasucirea puntilor si orientarea grupului in sus.

Cardanul cu cruce dubla pe un capat ma salveaza?

No Smoke No Fun

DIESEL POWER

Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

Sa ramanem totusi pe pamant :)) pana la avioane mai este :))

Screenshot_2016-04-15-23-21-59.thumb.png.bd7cf8172836f9bdb48233383f452edb.png

Un astfel de cardan ce performante are ?

La ce unghi poate lucra acolo unde e articulatia dubla ?

No Smoke No Fun

DIESEL POWER

Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

Ceva mai putin decat dublul unei articulatii simple . Discutia e lunga , o cruce dubla nu poate face minuni si oricum articulatia cardanica pierde din durabilitate si mai ales randamentul transmiterii puterii ( ai citit bine , cu cat mai mare unghiul cu atat ai mai putina putere transmisa dupa articulatie) . Pentru unghiri mari se aplica alte articulatii decat cele cardanice .

 

Oricum ar fi rezolvarea trebuie neaparat sa masori unghiurile , sa stii de ce ai nevoie .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

Pai am făcut niste poze si masuratori...

( cutia este in boloboc sau daca pun telefonu pe ea ara un grad dar e irelevant)

Cardan spate

received_1178984495467695.jpeg.62a5914bcb06a8a00d4b1a1a9553dab6.jpegreceived_1178984528801025.jpeg.47568018b0a24ce08124d8ec3181b6b1.jpeg

Cardan fata

received_1178984538801024.jpeg.344f841fda9441e9f313f76e9e9cf84d.jpegreceived_1178984578801020.jpeg.9ed1e1f1f3cf551cf48912c0aae840bf.jpeg

 

Scuzati aparatu de masura dar nu am altceva cu ce sa masor...

Ce solutie sa adaptez?

No Smoke No Fun

DIESEL POWER

Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

salut ,am facut si eu cam aceasi greseala da cu un sasiu de samurai care este chiar si curbat.acum m am apucat sa modific sasiul fata si spate prin a-l taia fata si spate si facandu i un L inspre partea de sus ptr a-i cobora centrul de greute si o buna stabilitate.

cu un sasiu drept nu o sa faci treba.o sa fie o strutocamila si un rasturnici

inaltare o faci numai din cauciucuri.puntile tale duc si 35 cu o masina pe la max 1500kg.

eu am punti de y 60 si acum pana la partea de jos imi masoara 50cm cu silverstone 35".

daca ai nevoie de poze sau idei te pot ajuta.bafta

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

si cu arcurile alea nu prea le vad bine,eu as face cam asa,as taia lamelarele si as confectiona suporti ptr arcuri elicoidale pe punti cu suportul de arc langa punte,nu sub punte ca sa nu o inalti iarasi.arcuri de jeep cheroke si amortizoare

bafta,este doar o parere nu lua totul in seama

Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

... grade multe in draci , mult prea multe cam dublu cat ar fi normal ... ar trebui cruci duble ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

Amortizoare (telescoape) :)) , nu pun sau cel putin asa mi-am propus sa rulez fara... sa vedem cum se comporta...

Deocamdata nu pot sa rulez ... sa fac teste decat tras :(

 

 

Cine ti-a spus sa elimini amortizoarele ti-e dusman ? :ha:

...sau e popa ,ca pe ala l-as intelege :grin:

 

Spor la treaba si nu te descuraja de primele rezultate :old

 

P.S. Bara de conexiune nu se putea monta peste ... nu incapea de arcuri ?

 

-tampoanele de la motor par cam rigide - nu-s cam mari vibratiile transmise de la motoru ala mare ?

 

 

:h5

Edited by alin-jeep
Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

Cam asa e , tampoanele de motor de fapt nu prea sunt tampoane ca de fapt surubul central nu e elastic ( tamponul de motor trebuie sa fie elastic in toate directiile , fara nici o legatura rigida )

 

Bara de directie putea fi directa de la caseta de directie la bara de conexiune , e mult mai sigur si mult mai simplu . In orice caz , asa cum e acum bara de directie ( si de fapt tot ansamblul bieleta-semicaseta ) va fi o mare problema , mai ales bara curba se va indoi si va deveni inutila la prima groapa ... unele bare curbe ( celebra mostra de inutilitate bara Z ) tin la masini de maxim o tona ... si nici acolo ... trebuie dreapta , repet ... se poate o singura bara direct de la caseta la bara de conexiune ...

 

 

Daca ar trebui montata bara de conexiune in spate ar fi nevoie de oale portfuzete de Y60 . Chiar si asa nu stiu daca trece bara de conexiune de diferentialul actualei punti ( C 200 ) aratata in poze , puntea in cauza e diferita de puntea de Y60 ( H233 ) dar oalele portfuzeta se potrivesc .

 

Nu e o adaptare chiar bolt-on , mai trebuie pilit cate ceva pe la etrieri , bibilit pe la una alta ... mai bine se ramane pe puntea actuala care poate primi un scut la zonele sensibile , in special si cel putin o patina de alunecare la diferential ca altfel la prima data cand tre tarasti pe diferential se misca capacul puntii si dupa prima sifonare a capacului se tot pierde uleiul ... pe mine m-au chinuit puntile de K ... am renuntat in favoarea celor de Y61 ... sunt mai scumpe dar culmea ca am iesit mai ieftin datorita durabilitatii lor . Am facut un capac de diferential HD pentru puntea C200 dar nu l-am mai montat ca au plecat puntile ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

alin-jeep

-legat de amortizoare stiu ca masina devine instabila dar eu ziceam sa am o flexare mai mare oricum treaba era in teste dar vad ca am cam dat gres cu suspensia....

-nu ma descurajez doar ma supar ca nu imi prea iese :))

- tampoanele le-am pus prima data am strans suruburile aveam vibratii mari... acuma le-am destrans e mai ok dar intre timp am gasit pe cineva care face tampoane si sunt in curs de schimbare]

 

cos

- legat de bara de la directie am vrut sa pastrez tot ansamblul ca am zis sa pun amortizorul ala acolo cum a fost... dar daca merge si fara renunt ca oricum am un joc in ( articulatia aia prinsa pe sasiu .. nu stiu cum i se zice in termeni) are ceva bucsi de teflon axu ala si is uzate .. deci pot renunta, dar unde pun telescopu ala? sau nul mai pun?

- bara si daca o pun direct la cutie tre sa o indoi putin ca altfel cand virez da in foaia de arc...

- un scut am sa ii fac pe viitor.. ( daca ma poti ajuta cu zonele vulnerabile as fi recunoscator)

- cu cardanele cu articulatie dubla zici ca as rezolva problema la unghiurile mele? (daca raman cu inaltimea asta)

:tk

No Smoke No Fun

DIESEL POWER

Link to comment
Share on other sites

Re: IMS - NISSAN (Aro M461) Off-Road

 

Suruburile lasate slabe se rup dupa mai multe socuri sau se reteaza de la vibratii . Cel putin la piesele importante foloseste suruburi mai tari , de la clasa 10.9 in sus .

Amortizorul de directie - intre bara de directie si sasiu .

Bara de directie ma trebuie putin curbata si la capatul dinspre caseta - daca folosesti caseta de directie de Nissan K - imi pare rau ca n-am prins ca caseta ai pe masina . Dar putin e putin , acum e ilogic de mult curbata si nu rezista in nici un caz , in plus aduce mai probleme de stabilitate a directiei ( specifice la toate masinile cu timoneri curbe la directie ) .

Semicaseta se poate reconditiona dar prima optiune e fara , atunci cand se poate . Oricum bratul ei e de o lungime terifianta , mult prea lung decat ce ar fi acceptabil . Mult ... mult prea mult ... are de unde sa genereze mari probleme sub eforturile de virare ( in special la unghiurile pe care le ai la bara de directie curba , nu conteaza cat de curba e , forta de impingere e intre doua puncte directe , adica inbtre capetele pivotilor barei curbe - indiferent cat de curba e , poate fi si potcoava/omega /$/@/ si oricum ar fi , tot linie dreapta intre pivoti se exercita forta de impingere-tragere .

Si asa cum e pusa bara de directie o impinge in sus sau o trage in jos , pe diagonala . Daca o mentii trebuie neaparat sa nu aiba joc in ax .

Scut ... mai ai de pedalat pana la ele ...

Cardanele duble pare sa fie singura solutie pe care mi-o pot imagina ...regret ca nu stiu mai multe sa te pot ajuta ...

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use