Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Hilux Surf 1994


catasebi

Postări Recomandate

A venit vremea sa va prezint noua achizitie. Este o englezoaica automata, motor 3.0. Ce m-a impresionat la ea a fost lipsa de rugina, sasiul impecabil, interiorul la fel, Functioneaza tot pe ea exact cum a iesit din fabrica acum multi, multi ani. Cutia schimba impecabil. Urmeaza sa fac cateva modificari la ea, dar momentan sunt doar in capul meu. Prima faza sunt niste MT-uri, troliu, Sa vedem ce e cu suspensia, ceva proiectoare. Nici pana la Max nu am avut timp sa o duc sa-i faca o radiografie.... Am facut cateva iesiri cu ea, nu s-a facut de ras deloc cu toate ca are niste AT la limita. Cuplajele merg toate. Nu are dif blocabil( saracu pajero avea...) Inainte de a pune cateva poze, am si ceva minus-uri la ea. Adica la urcare in off road se aprinde AT/oil temp cu galben. Ulei in cutie schimbat si filtru curatat. Care e cauza? Si nefiind obisnut cu cutie automata in off, nu imi plac deloc coborarile....... Si in low cu maneta in L o ia la vale... ( din nou saracu pajero cu manuala...). In rest ce sa zic, Toyota e Toyota

PS: cu bara nu pot sa zic ce am facut,:dr iar ultima poza sper sa nu o vada Max :op

IMG_6260.thumb.jpg.44e9f17003c472929c12ac4a64efda61.jpg

IMG_6261.thumb.jpg.1ec10cdb0e96c164a57415c9baf7f7a9.jpg

IMG_6206.thumb.jpg.5291c266c1119e31df1769a9de9f7e56.jpg

IMG_6205.thumb.jpg.e3fcf9acd143cb9debdfc06b6af12569.jpg

IMG_6202.thumb.jpg.e5e67d9a2ff6d039ba7beadd2990997e.jpg

IMG_6269.thumb.jpg.ae256f1cfdd2f990075ae5d8d63fb038.jpg

Editat de catasebi
Sezi bland, ca-s din Maramu' !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Hilux Surf 1994

 

Salut !

- frana de motor e o problema maxima la orice masina de teren cu cutie de viteze automata , adica ... nu prea e. Ai ceva solutii tehnice de imbunatatire a situatiei:

1. lock up convertor , e vb de un circuit electric la buton ce iti permite sa blochezi convertorul , in acest fel se face transferul 1/1 intre motor si cutia de viteze automata. Metoda iti imbunatateste cu peste 50% frana de motor . Acest sistem te poate ajuta si pe urcarile grele sau , chiar si pe asfalt, actionarea lock-up iti reduce consumul si iti o ofera o gama de viteze in plus. Gasesti pe net schema de realizare a acestei instalatii, nu e complicata.

2. schimba raportul in reductor

3. schimba rapoartele in punti

 

- ref la aprinderea becului AT pe urcari , asta nu e prea bine, in principiu el iti spune ca temperatura uleiului de cutie creste nepermis , cutia fiind in pericol de a-si praji discurile. Adica fie deja patineaza fie discurile fie convertorul de cuplu. Nu imi e clar de ce becul este galben , ar trebui sa fie rosu ...

Cutia schimba bine pe asfalt? Nu cumva schimba la turatii ceva mai ridicate decat normalul? Daca DA, te cam paste o revizie de cutie de viteze

 

Ceea ce scriu eu aici sunt niste simple pareri , nu sunt mama Omida sa ghicesc in lada de suruburi ce are masina matali :) , dar sper ca opinia mea sa te ajute sa iti faci macar o idee

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Hilux Surf 1994

 

...... Adica la urcare in off road se aprinde AT/oil temp cu galben. Ulei in cutie schimbat si filtru curatat. Care e cauza? Si nefiind obisnut cu cutie automata in off, nu imi plac deloc coborarile....... Si in low cu maneta in L o ia la vale... ( din nou saracu pajero cu manuala...)........

 

Eu as incerca sa vad daca radiatorul e curat, daca nu cumva e colmatat si uleiul cutiei nu e racit cum ar trebui.

N-ar fi rau sa-l dai jos si sa-l cureti ca sa stai linistit macar din punctul asta de vedere.

 

Acelasi morcov il am si eu cu frana de motor la automata mea, iar din ce mi-au mai povestit cunoscatorii, se pare ca, spre deosebire de cutia manuala unde lasi masina sa mearga fara sa pui piciorul pe acceleratie, in cazul cutiei automate, e bine sa pisti puuutin, aproape de zero acceleratia. N-am avut ocazia sa incerc, dar e cumva logic pentru ca doar daca esti cu piciorul pe acceleratie masina "stie" ca nu poate trece de viteza 1-a pe Low, adica cum s-ar zice, "infranat".

 

Cu ocazia asta, am mai rasfoit ce s-a mai scris pe tema cutiei automate in off-road :

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?62302-Cutie-automata-in-offroad&p=689234#post689234

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?54164-Cum-stricam-o-cutie-de-viteze-automata&highlight=automata

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?43164-CUTIE-DE-VITEZE-AUTOMATA-TOYOTA-HILUX-SURF&highlight=automata

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?43012-Sfaturi-cutie-de-viteze-automata-%E2%80%93-Toyota-(probleme)&highlight=automata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Hilux Surf 1994

 

Nu prea stiu cum se comporta cutia automata de toyota, am experimentat doar cele de jeep.

Pe coborari abrupte, cuplat low in CT si L sau 1 sau cum e marcat pe cutia de viteze, mai are putin si sta pe loc. Daca o ajut foarte putin din frana se opreste. Cat de panta ar fi, daca se cupleaza in ambele cutii, nu o ia de nebuna la vale sub nici o forma. Repet, asta este comportamentul cutiei de Jeep, pe motoare de 2.7 crd, 2.8 crd, 4.0 benzina.

Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 .

symy139@yahoo.com

0766718187 - Service 4x4 Iasi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Hilux Surf 1994

 

si la L200 automata e la fel, in treapta 1 redus tine foarte bine la vale, chiar tre sa-i mai dai gaz din cand in cand. are o mica intarziere, de ex cand treci din 2 in 1 nu franeaza instant, dar cand franeaza se simte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Hilux Surf 1994

 

Vin cu niste completari in legatura cu becul AT oil/ Temp. Pe urcarile pe care inainte se aprindea, urcam cu reductorul pe mare, in treapta L sau 2. Ieri pe acelasi traseu, am urcat cu reductorul in mic si maneta in D si nu s-a mai aprins acel bec deloc.

Sezi bland, ca-s din Maramu' !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Hilux Surf 1994

 

Vin cu niste completari in legatura cu becul AT oil/ Temp. Pe urcarile pe care inainte se aprindea, urcam cu reductorul pe mare, in treapta L sau 2. Ieri pe acelasi traseu, am urcat cu reductorul in mic si maneta in D si nu s-a mai aprins acel bec deloc.

Nu exista cu "reductorul pe mare". Exista doar o maneta de comanda de la cutia de transfer care intr-o pozitie iti cupleaza puntea fata (4H), iar in cealalta pozitie iti cupleaza reductorul (4L).

Din cauza acestor confuzii, vazute de mine foarte des pe la utilizatorii de 4x4, se prajesc ambreiaje, se strica cutii automate, etc.

Tu ai folosit doar modul 4x4 simplu, si este normal ca in teren ai fortat cutia de viteze, mai ales in D. In teren, se merge cu 4L, si dupa caz, D sau L,2,3... Doar pe forestier drept, mergi in 4H.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Hilux Surf 1994

 

Si am gasit si raspunsul de ce masina o ia de nebuna la vale, fiind doar in 4x4 nu si reductor.

Ascuta sfatul lui Optimus, orice masina care are reductor, pentru a prelungi durata de viata a transmisiei folositi-o cu incredere. Nu va retine nimeni sa mergi cu a 5-a pe reductor, dar cand ai de coborat/urcat mai grav, atunci in vezi rostul reductorului.

Editat de Astral

Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 .

symy139@yahoo.com

0766718187 - Service 4x4 Iasi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Hilux Surf 1994

 

Nu exista cu "reductorul pe mare". Exista doar o maneta de comanda de la cutia de transfer care intr-o pozitie iti cupleaza puntea fata (4H), iar in cealalta pozitie iti cupleaza reductorul (4L).

Din cauza acestor confuzii, vazute de mine foarte des pe la utilizatorii de 4x4, se prajesc ambreiaje, se strica cutii automate, etc.

Tu ai folosit doar modul 4x4 simplu, si este normal ca in teren ai fortat cutia de viteze, mai ales in D. In teren, se merge cu 4L, si dupa caz, D sau L,2,3... Doar pe forestier drept, mergi in 4H.

 

Zicem si noi ,, reductor pe mare,, deoarece pe maneta e H si L (hight si low).Nu am mers in teren in D pe H. Am zis si mai sus, in L sau in 2, cu 4x4 si fara. La hilux cand ii dai in L se cupleazaa si 4x4 automat. Acolo in L, da, am mers in D si asta ziceam ca nu s-a mai aprins martorul. Si am mai vazut o diferenta fata de H, schimba la turatie mai mare viteza

Sezi bland, ca-s din Maramu' !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Hilux Surf 1994

 

Zicem si noi ,, reductor pe mare,, deoarece pe maneta e H si L (hight si low).Nu am mers in teren in D pe H. Am zis si mai sus, in L sau in 2, cu 4x4 si fara. La hilux cand ii dai in L se cupleazaa si 4x4 automat. Acolo in L, da, am mers in D si asta ziceam ca nu s-a mai aprins martorul. Si am mai vazut o diferenta fata de H, schimba la turatie mai mare viteza

 

E ceva ce nu inteleg....

 

La cutia de viteze automata de la Toyota "L" semnifica viteza 1-a. Asa e si la a ta, da ?

Si tot cu "L" este notat Low pe maneta reductorului, da ?

 

Tu cand spui ca "ii dai L" (vezi mai sus cu galben), la ce te referi cand spui ca se cupleaza simultan si 4x4 ?

 

 

PS - Pune o poza ca se ne lamurim mai bine si sa eliminam confuziile.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Hilux Surf 1994

 

Lipsa de exprimare corecta, neatentia, scuze. Am vrut sa zic asa: Aceea maneta de la cutia de transferare H, N si L, pe lateralul ei e un buton care cupleaza/decupleaza 4x4 in H. Actionez maneta odata in fata, e pe neutru, daca mai dau odata trece pe L si se cupleaza automat 4x4. La schimbator are L, (viteza1-a), 2, D, N, P. Initial am mers in off in treapta 1(L) sau maxim 2, cu maneta cealalta pe H( am mers si cu 4x4 cuplat cand a fost nevoie si fara). Atunci s-a aprins martorul de ulei. Dupa ce am mai citit, am intrebat incoace incolo, am mers cu maneta de la cutia de transfer in L (4x4 cuplat automat) si in treptele de viteza 1 (L), 2 si chiar D si nu s-a mai aprins nimic, doar ca in 2 si in D schimba vitezaa la turatii mai mari, din ce am vazut eu. Poze pun diseara. Sper ca acuma m-am facut inteles cat de cat

Sezi bland, ca-s din Maramu' !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Hilux Surf 1994

 

Acum ai fost clar. Dar repet, reductor ai doar in pozitia "L" a cutiei de transfer. De aia se si tureaza mai tare motorul, insa roata se invarte mai putin, fiind pe reductie, crescand cuplul la roata. Si este important ca in teren sa mergi cu reductorul cuplat, adica in "L", ca sa protejezi motorul si cutia de viteze, dar si pentru eficienta maxima in miscare. In reductor nu se merge cu viteza mai mare de 40km/h, dar in teren nici nu ai cum sa depasesti aceasta viteza, fara sa sari ca o capra.

De-asta nici nu ti s-au mai aprins martorii prin bord, pentru ca ansamblul motor / cutie de viteze au lucrat optim, fara suprasolicitare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Hilux Surf 1994

 

Poze pt exemplificare

 

image2.thumb.JPG.5b4e486d14600b262e2d2d2bb07cfca2.JPG image1.thumb.JPG.de61c98057333b51e416013cd540b520.JPG

 

 

Ps: ar sti cineva un consum mediu apropiat de realitate? Urmeaza sa-i fac proba cu plinu-100km- plinu si as vrea sa fac o comparatie

Ps2: butonul ala din stanga din prima poza, ce face, cand face?

Editat de Astral
Sezi bland, ca-s din Maramu' !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Hilux Surf 1994

 

Tot eu dau un raspuns referitor la consum. Se pare ca pt a face 100km, al meu vrea aprox 20 L ( douazeci ) motorina !!!! Oare unde ii baiu”?

Sezi bland, ca-s din Maramu' !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Re: Hilux Surf 1994

 

Salutare. Ce marca de bujii incandescente recomandati la Hilux? Imi porneste greu dimineata de cand s-a pus pe frig si ar cam trebui schimbate. Stiu ca la Pajero era doar un anumit model care era bun, nu mai tin minte care. Mersi

Sezi bland, ca-s din Maramu' !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Hilux Surf 1994

 

Salutare. Ce marca de bujii incandescente recomandati la Hilux? Imi porneste greu dimineata de cand s-a pus pe frig si ar cam trebui schimbate. Stiu ca la Pajero era doar un anumit model care era bun, nu mai tin minte care. Mersi

 

NGK.....only ! :h5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Hilux Surf 1994

 

Pe cuvantul meu daca nu, vanzatorii de la noi parca sunt nebuni. Aici e dublul pretul fata din afara. In D de ex iei o bujie OE Toyota la 15 Euro. Aici una Beru sau Ngk zici ca e din aur cu varf de platina..... Si daca comanzi din Australia tot mai ieftin iesi...

Sezi bland, ca-s din Maramu' !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare