miki 07 Posted August 3, 2016 Share Posted August 3, 2016 Salut, ma numesc mihai si ca voi toti de pe acest forum cred ca m-am ^inbolnavit^ de sindromul samurai ! acum 4 ani s-a ivit o oportunitate de a achizitiona un suzuki samurai santana 99 1.3 cu vro 30 mii km tinut in garaj dar l-am condus abia dupa 2 ani( eu fiind plecat din tara ) primul gand a fost sa rup masina in doua ca dupa sa o duc la fier vechi ! DAR NU AM REUSIT !!!!! doua sapt am tras de ia ca un idiot si tot nu am reusit sa o stric !!!!si de atunci mi-a intrat microbul in sange . acum cateva saptamani ia-m luato pe sorsa mai mare un SJ 410 lt din 86 1.0 pe care vreau sa o modific in extreme !!!si o sa incerc sa fac un scurt rezumat la ceea ce vreau sa fac - conversie pe elicoidale sau calmini de 5 inch ( sunt foarte indecis ) -blocanti -frane disc spate -incaltari 33 - motor (daca va fi necesar ) -servo directie -servo frana -caroserie -cusca - troliu masina arata cam asa si ceea ce am eu in cap ca si proiect final va arata cu mici ajustari cam asa idea k le voi face custon made pt k am tot ceea ce am nevoie ca si scule si abilitati ( terminand o scoala cu profil mecanic) dar singura problema ar fi neexperenta in off road si aici ma refer la ce piese sunt compatibile marci idei pe care le pot pune in practica . Va multumesc si sper cu ajutorul vostru sa iasa un proiect frumos si un topic complet pt sj 410:cl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristian1 Posted August 3, 2016 Share Posted August 3, 2016 (edited) Re: modificare totala sj 410 86 -Un lift de 5 inch e prea mult pentru masina asta. Ca sa functioneze OK cu asa lift, ar trebui sa ii muti puntile sa maresti ampatamentul. -Pentru 33-uri iti trebuie si planetare HD, astea originale, nu tin nici la rotile stock daca te dai la ea tare :grin: -Ca sa poti invarti rotile alea pe 33, iti trebuie si alte reductii in grup. Reductorul de 410 e destul de redus dar... nu suficient. -Mai trebuie sa ranforsezi puntile astea, mai ales cea din fata, pentru ca se va indoi. In concluzie, cred ca iesi mai ieftin daca cauti doua punti de la alta masina... Motor poti pune ce vrei tu, se gasesc flanse adaptoare sau poate il pui cu tot cu cutie si poate mai castigi si de acolo ceva reductie... Parerea mea ar fi sa nu inalti masina deloc :wink: PS: Santana din prima poza, are puntile mai late cu vreo 5 cm decat SJ410 :h5 Edited August 3, 2016 by Cristian1 Off-Road in Waldland Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki 07 Posted August 3, 2016 Author Share Posted August 3, 2016 (edited) pana acuma am reusit sa ii dau un pic de aspect pt controlul tehnic ! prima oara am pus-o sa faca un dus bun pt ca era plina de noroi , am reusit sa ii remontez aparatorile de la aripi , sa le chituiesc si vopsesc , schimbat o conducta de la frana care era sparta si pierdea lichid de frana , zilele trecute am scos presurile si am mai gasit cateva probleme la caroserie care trebuiesc remediate . mai am un set de punti de 413 cu reductor si cutie de viteze PE care mi le-a dat o data cu masina ! am cam citit aproape toate topicurile despre conversie si toti au incercat punti de toyota ! sunt mai bune ? mai rezistente ? Edited August 3, 2016 by Astral Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki 07 Posted August 3, 2016 Author Share Posted August 3, 2016 Re: modificare totala sj 410 86 -Un lift de 5 inch e prea mult pentru masina asta. Ca sa functioneze OK cu asa lift, ar trebui sa ii muti puntile sa maresti ampatamentul. -Pentru 33-uri iti trebuie si planetare HD, astea originale, nu tin nici la rotile stock daca te dai la ea tare :grin: -Ca sa poti invarti rotile alea pe 33, iti trebuie si alte reductii in grup. Reductorul de 410 e destul de redus dar... nu suficient. -Mai trebuie sa ranforsezi puntile astea, mai ales cea din fata, pentru ca se va indoi. In concluzie, cred ca iesi mai ieftin daca cauti doua punti de la alta masina... Motor poti pune ce vrei tu, se gasesc flanse adaptoare sau poate il pui cu tot cu cutie si poate mai castigi si de acolo ceva reductie... Parerea mea ar fi sa nu inalti masina deloc :wink: PS: Santana din prima poza, are puntile mai late cu vreo 5 cm decat SJ410 :h5 daca o sa fie necesar sa schimb puntile le voi schimba , ideea e ca vreau incrucisari si flex destul de mare k sa pot trece fara prob orice obstacol plus ca mai am setul de punti de 413 nu sunt bune ? de asta vreau sa o trec si pe elicoidale . merci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristian1 Posted August 3, 2016 Share Posted August 3, 2016 Re: modificare totala sj 410 86 Nu stiu exact din ce an au pus punti late pe Suzuki, daca 413-le tau are late e mai bine, gasesti planetare HD mai usor. In rest sunt identice cu cele inguste... Off-Road in Waldland Link to comment Share on other sites More sharing options...
fulgeras Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 (edited) Re: modificare totala sj 410 86 Decat sa te apuci sa schimbi puntile si sa faci o masina sau mai bine zis o struto-camila trebuie multi nervi si multi,multi money...orice modificare atrage dupa sine alta modificare...daca te bagi la grele,coilovere si alte tigani...trebuie money...dar mna,daca esti pasionat de mecanica si vrei neaparat sa faci,le vei face...iti urez succes si multi nervi ca ai nevoie...trebuie sa te documentezi foarte bine inainte sa faci asa ceva sau mai bine zis daca ai pe cineva care a mai facut asa ceva,ti-as sugera sa stai cu el un pic de vorba daca vrea sa iti spuna micile secrete...pune de la inceput punti de doamne-ajuta,patrol y60 sau y61,si nu mai ai stres de planetare rupte sau alte porcari,sunt mai late un pic dar nu este problema...pe cat o inalti,cam pe atat sa o si latesti,daca vrei sa stai pe inclinati laterale..altfel cazi o o parte...si mai sunt alte, nnn probleme... Edited August 4, 2016 by fulgeras Christian Dan :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki 07 Posted August 4, 2016 Author Share Posted August 4, 2016 (edited) Re: modificare totala sj 410 86 salut din cate m-am documentat pana acuma am gasit 2 variante care mi se par relativ usoare de realizat si ar fi cam astea sau si la puntile de patrol ar mai trebui adusa vrEo iMbunatatire ? sau sunt ok de stok ? ideea e ca eu vreau sa fac suporti reglabili pentru arcuri si telescoape asa o pot ajusta dupa bunul meu plac . intradevar nu vreau sa ma arunc foarte mult in cheltuieli , dar... mi-am propus sa ii aloc un buget de vrEo 2000-3000 mii de euro cu tot cu troliu cu tot si avand in vedere ca manopera o voi face eu astea sunt bani pt piese , si am avantajul ca langa mine este un garaj de dezmembrari unde pot gasi o gama variata de piese .... acum imi trebuiesc doar sfaturile cele mai practice si avantajoase de pus in practica o seara buna va doresc ! Edited August 4, 2016 by Astral Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristian1 Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 Re: modificare totala sj 410 86 La puntile de Patrol nu ar mai trebui cesti ce upgrade-uri....poate niste MRL-uri mai tapene in viitor... ...sau poate gasesti 2 punti de Toyota 80 cu tot cu blocanti :wink: Off-Road in Waldland Link to comment Share on other sites More sharing options...
fulgeras Posted August 5, 2016 Share Posted August 5, 2016 Re: modificare totala sj 410 86 salut din cate m-am documentat pana acuma am gasit 2 variante care mi se par relativ usoare de realizat si ar fi cam astea[ATTACH=CONFIG]267587[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]267589[/ATTACH] sau [ATTACH=CONFIG]267588[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]267590[/ATTACH] si la puntile de patrol ar mai trebui adusa vrEo iMbunatatire ? sau sunt ok de stok ? ideea e ca eu vreau sa fac suporti reglabili pentru arcuri si telescoape asa o pot ajusta dupa bunul meu plac . intradevar nu vreau sa ma arunc foarte mult in cheltuieli , dar... mi-am propus sa ii aloc un buget de vrEo 2000-3000 mii de euro cu tot cu troliu cu tot si avand in vedere ca manopera o voi face eu astea sunt bani pt piese , si am avantajul ca langa mine este un garaj de dezmembrari unde pot gasi o gama variata de piese .... acum imi trebuiesc doar sfaturile cele mai practice si avantajoase de pus in practica o seara buna va doresc ! Nu mai ai ce aduce imbunatatiri la puntile de patrol...pai din start puntile de patrol y60, sunt vreo 700 de euro,350 de euro bucata,daca ai un picut de noroc,o revizie generala la ele(garnituri,semeringuri,etc)...pai daca te uiti atent in poza,doar jolly joint-urile din cap de la tendoane sunt o caruta de bani...si ai 8 la numar la 4 tendoane,plus electrozi si alte nimicuri din astea,cand tragi linie la final,te apuca groaza...ca de prima data eu as zice sa mergi pe solutia clasica,adica arc si telescopca ca tip de suspensie, si dupa daca te mananca rau si ai bani de aruncat, sa iti cumperi coilovere de la Profender sau cele mai selecte ar fi de la Fox,dar aici platesti mult si firma,dar in fine,nu asta conteaza...trebuie sa te uiti atent in poza,sa vezi cum sunt asezate tendoanele acolo si cele inferioare si cele superioare,cauta mai multe poze,trebuie sa si citesti despre tipul de suspensie,asa zisul 4 link...iti va trebui un motor mai de doamne ajuta sa invarti puntile de patrol,binenteles le invarte si cel actula de samurai,dar fara performante in teren prea notabile,doar asa de plimbat...in rest ce sa zic...HAVE FUN!!! Christian Dan :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted August 5, 2016 Share Posted August 5, 2016 Re: modificare totala sj 410 86 vreau incrucisari si flex destul de mare k sa pot trece fara prob orice obstacol plus ca mai am setul de punti de 413 nu sunt bune ? de asta vreau sa o trec si pe elicoidale. poti sa ai flex si cu arcuri foi. puntile de samurai au avantajul ca sunt usoare si dimensional vorbind au diferentialul mic. la toyota 70 diferentialul este mai mare iar la patrol este si mai mare. asta are efect asupra garzii la sol. la puntile de samurai creste probabilitatea de indoire la roti mai mari de 30inch. am vazut punti fata indoite cu roti 235/75R15. suspensia este doar o parte a intregului. mai ai nevoie de transmisie, directie, frane si multe alte maruntishuri despre care nici nu stii ca exista pana nu vezi ca-ti lipsesc. 3000 de euro zici? Eu zic sa reevaluezi. 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted August 5, 2016 Share Posted August 5, 2016 Re: modificare totala sj 410 86 Puntile de Y60 sunt exagerat de mari pe Samurai , inutile fara upgrade care sa le invarta , inutile daca pui roti mici . Dar ... trebuie alte punti daca se ajunge la roti mai mari , de la 31 la 33 ... Tu schimba-le ... ( ca eu caut punti inguste ).... ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fulgeras Posted August 5, 2016 Share Posted August 5, 2016 Re: modificare totala sj 410 86 Daca se vrea performante cu puntile de samurai nu poti reusi asa ceva,mai ale sca gume de 33-35...trebuie suspensie,directie,motor,cam tot din nou...am vazut jimny pe punti de patrol si mergea chiar bine...ce ii drept nu cu motorul de 1.3...avea un 2.0 benzina 150 de caluti... Christian Dan :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusradovici Posted August 5, 2016 Share Posted August 5, 2016 Re: modificare totala sj 410 86 parerea mea...bagi bani in ce nu trebuie, nu e o masina care la bani putini sa aduca satisfactii. cel mai bine iesi daca ii pui niste gume si un troliu si te dai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted August 5, 2016 Share Posted August 5, 2016 Re: modificare totala sj 410 86 Perfect adevarat . Dar , la fel de adevarat e ca nici o masina nu va fi ieftina daca o bagi in operatie la ... la tot ...De fapt , folosesti masina doar ca suport de adaugat componente ( de cele mai multe ori scumpe sau initial ieftine dar care se aleg singure pana se ajunge la cele scumpe ) , pana cand raman prea putine din masina care-a fost . Cum zicea omu' , pune gume , troliu , si da-te ... cu cat te dai mai mult , cu atat te troliezi mai putin , dupa un timp nici macar nu se mai strica ( ca n-o mai rupi tu nu ca s-a invatat ea cu hartaneala ) . Dupa alt ceva mai mult timp , culmea , scade si consumul ... ... si cel mai pretios , placerea de a te da , si iarna si vara . Daca te dai cu un grup de prieteni buni , poti sa te dai si cu tricicleta pe langa oricare ce sunt masinile lor ... dar asta e deja alta discutie care nu tine de masini ... ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki 07 Posted July 30, 2017 Author Share Posted July 30, 2017 Re: modificare totala sj 410 86 buna ziua , dupa o lunga pauza revin cu forte proaspete dupa ce ma lasasem pe tanjeala ca masinuta nu trecuse controlul tehnic! gasise o gaura in prag ,unbla cu o surubelnita in mana si a vazut el o fisura subtire! si cand a batut surpriza, o gaura in prag, in fine si acolo a murit aproape un an de zile . Acuma m-am apucat sa o fac calumea si plus ca intre timp am mai renuntat la cateva idei din ceea ce-mi propusesem la inceput intre timp am cumparat un troliu de13000 lbs parca si niste scaune sport ma gandeam ca troliul sa il pun in mij masinii ! am gasit un pasaj! credeti ca e o ideie buna vreau sa ma agat si de spate sau chiar si de sus ma gandeam s-ai fac un body lift de 5 cm cum e data caroseria jos acuma , roti 31 inch , si sa schimb amortizoarele cu altele mult mai lungi . acuma am citit pe forum ca pot sa pun foi de wangler pe spate si are un flex la fel de bun [ruf parca e denumirea corecta] sau sa ii pun niste cercei dubli si dupa sa vad daca mai schimb motoru sau nu pt ca am stat si m -am gandit k nu are rost sa o fac extem pt ca o voi folosi de cateva ori pe an va multumesc anticipat , Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki 07 Posted July 30, 2017 Author Share Posted July 30, 2017 Re: modificare totala sj 410 86 veau sa fac ceva de genul asta Link to comment Share on other sites More sharing options...
MihaiK Posted July 30, 2017 Share Posted July 30, 2017 Re: modificare totala sj 410 86 Incearca sa eviti body lift-ul. Banuiesc ca vrei sa il faci ca sa iti incapa cauciucuri mai mari, ei bine in cazul asta mai bine incerci sa tai/modifici caroseria ca sa iti incapa gumele. Iti spun din proprie experienta, tot pe Samurai, sa nu ii faci body lift pt ca devine mai instabila (ridici inutil centrul de greutate), ca sa nu vorbesc de riscul de a incovoia/torsiona caroseria din cauza eventualei lipse a unor puncte de sprijin datorate inaltarii caroseriei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki 07 Posted August 1, 2017 Author Share Posted August 1, 2017 Re: modificare totala sj 410 86 acuma cand am scos cusca am mai gasit niste surprize pe la aripi si am taiat pana aproape de nervura din fabrica linia care se pun aparatorile . si asa cred ca nu va mai fi necesar sa ridic masina :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki 07 Posted August 1, 2017 Author Share Posted August 1, 2017 Re: modificare totala sj 410 86 are cineva de unde as putea sa comand niste lame de jeep wangler yj mai ieftine ? pt cq vreau sa i le schimb pe spate pt ca cea din stanga este rupta exact sub bucsa multumesc frumos Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki 07 Posted August 18, 2017 Author Share Posted August 18, 2017 Re: modificare totala sj 410 86 si caroseria este aproape gata , acum doar mai trebuiec prinse toate accesoriile pe ia Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki 07 Posted August 18, 2017 Author Share Posted August 18, 2017 Re: modificare totala sj 410 86 acum sunt la capitolul amortizoare si vreau sa i le pun cat mai lungi undeva ca baza sa aiba aproape 50 si deschis 80-90 , vreau sa le prind pe aceiasi bara pe spate dar aproape de mijloc am vazut ca se incadreaza . intrebare e daca o sa pun amortizore lungi cu revolver shackle o sa lucreze bine ? ce parere aveti ? a mai incercat cineva ?pt moment o sa o las cu foile ei originale dupa ce gasesc foi de wrangler sh le schimb! toate cele bune Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki 07 Posted August 18, 2017 Author Share Posted August 18, 2017 Re: modificare totala sj 410 86 si ii voi pune niste cauciucuri 235 85 16 mud si revin cu aceiasi intrebare vor fi ok ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki 07 Posted September 26, 2017 Author Share Posted September 26, 2017 Re: modificare totala sj 410 86 intre timp am reusit sa mai achizitionez cate una alta ! ca si cum ar fi un suzuki vitara din 90, pompa de servo frana ,volan sport ,si acele deblocante care se pun la roti, ceasuri : turometru, temp apa temp ulei ,presiune, ulei intrerupatoare cablu vitezometru si altele acareturi care vor urma sa fie montate in viitorul apropiat Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki 07 Posted September 26, 2017 Author Share Posted September 26, 2017 Re: modificare totala sj 410 86 intre timp dupa ce am mai studiat alte proiecte de pe forum am ajuns la concluzia ca ii voi schimba directia in care va avansa masina dupa cum ar fi - motor suzuki vitara 1.6 8 v -sevo directie vitara -bratari revolver -amortizoare ranco cu o cursa de 38.5cm si inaltime de 91.8 pe deschis -ranforsata puntea fata (poate planetare hd daca o sa fie nevoie si aici atasez un link care mia dat mari bataii de cap si nu stiu ce sa mai cred http://www.pirate4x4.com/forum/suzuki/1006299-built-zuks-runnin-built-zuk-axles.html ) -ma gandeam sa schimb grupurile de samurai cu cele de vitara5.16 din cate stiu ( am inteles ca se doar inlocuiesc ) asta pentru ca am in gand sa pun rotile de 235 85. 16 -si restu prevazute ; troliu ,bara fata , Imi poate spune cineva daca a mai incercat configuratia asta va multumesc pentru sfaturi si sugestii Link to comment Share on other sites More sharing options...
perca_felician Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Re: modificare totala sj 410 86 Bugetul într-adevăr, este mult subevaluat toyota bj 70 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts