Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Tlc lj73


pmstancu

Postări Recomandate

Salutare tuturor.

 

Dat fiind faptul că de 40-ul din dotare, chiar dacă are ceva potență, mi-e milă s-o mai bag pe coclauri și, în plus, e un pic cam scurtă pentru nevoile mele :ha: , mi s-a pus pata să caut un atelaj ceva mai mare și pe care pot să-l birjăresc mai relaxat.

Microbul fiind inoculat, m-am pus pe căutări, în online. Cred că majoritatea dintre voi știți cum e: găsești o grămadă de fiare la care în parte doar visezi, în parte te oftici și în parte le stabilești ca obiectiv.

Într-un sfârșit, m-am cam rezumat la două variante: Patrol (Y60 LWB) sau Toyota (seria 7, unul din diversele modele). Cred că ambele mărci sunt la fel de bune, indiferent de gura târgului sau a fanilor înrăiți. Iar eu nu sunt adeptul idolatrizării.

 

Dat fiind faptul că pe la începutul verii am participat la o ieșire (super, de care-mi voi aminti multă vreme de acum încolo) în timpul căreia am putut să văd de aproape un 73, îmi era mai bine întipărită în minte și dorință astă mașină. Lăsând la o parte faptul că era tare dichisită de al ei proprietar (în sensul bunului simț, ca mașină de ture ușoare, cu toate cele și bine îngrijită) mi-a plăcut tare mult cum arată modelul.

 

Acum vreo lună am găsit pe un site de vânzări un LJ73 ce arăta prea bine pentru prețul solicitat de vânzător. Cum nimic nu e întâmplător în viață, în momentul în care am apăsat butonul pentru arătarea numărului de telefon al vânzătorului, am avut o presimțire.. Am pus mâna pe telefon, am format numărul și presimțirea s-a adeverit:

”Hai să trăiești!”

”Ciao!”

”Am văzut că ai de dat un 73. Cum e căruța, e în mințile ei?”

”Da mă, îi ce trebuie!”

”Super! Mă interesează, de fapt merg pe mâna ta, vreau s-o iau. Da-i bai, că nu pot decât săptămâna viitoare, băga-mi-aș!”

”Da stai măi, c-o pun pe platformă și mâine dau o fugă să văd marea. Îi bine?”

”Nu-i bine, îi foarte bine! Hai drum bun și să ne vedem sănătoși”

Și uite așa, a doua zi m-am făcut cu un LJ73, 2LT, utilitară cu 2 locuri, ambele scaune față cu cântar, din '87. Fără aer....:cr3. Pozele inițiale sunt mai slăbuțe, făcute cu telefonul:

 

IMG-20160728-WA0015.thumb.jpg.62a7870de441c39cf9f6cc4681604151.jpgIMG-20160728-WA0006.thumb.jpg.11c8b1ef1a0bb13d895a616dd3a573bd.jpgIMG-20160728-WA0003.thumb.jpg.48332549f597dbc345adf086ff13a8b8.jpgIMG-20160728-WA0002.thumb.jpg.91386cbc108f00b507ab3cfd80295bf4.jpgIMG-20160728-WA0001.thumb.jpg.1daae4a67be2aa7324d625919271db08.jpgIMG-20160728-WA0000.thumb.jpg.f3de816ecccb4937a383697d69d58f9f.jpgIMAG1166.thumb.jpg.61a14aadce6a1760471bd42a398175ec.jpgIMAG1156.thumb.jpg.29e5e3eb0032b3cb683f6f2c68a945e9.jpg

 

Aș fi avut varianta să aștept până la începutul anului viitor, ca s-o înmatriculez ca autovehicul istoric. Însă îmi doream tare de tot să apuc să mă dau cu ea până atunci. Așa că am avut o clipă de meditație și confruntare cu mine însumi: nu-mi place ideea înmatriculării la bulgari dar urăsc să plătesc un purcoi de bani pe care să si-i bage în buzunar unele dintre leprele ce ne ”conduc” :uameni:dr3:bleah:ps:hm.

Drept pentru care, cu oareșice strângere de inimă, am intrat și eu în categoria cowboy-lor cu prefixul TX la număr..... Până în februarie/martie anul viitor, promit...

En fin, toate trece.....

După înmatriculare s-a făcut o mică revizie mai aprofundată care s-a concretizat suficient de ușurel: înlocuit capetele de planetare (numai una cerea, dar...), schimbat toate simeringurile/garniturile și rulmenții punții față, schimbat toate fluidele și....cam atât.

Scaunele date toate la meșteru' Dragoș :tk pentru retapițare, aceeiași calitate și satisfacție a clientului.

Și dă-i bice. Atelajul deja a făcut vreo mie de kilometri sub talpa mea, inclusiv ture de pădure. Îmi place așa de mult încât în mai multe rânduri am preferat să mă folosesc de ea în loc de mașina de zi cu zi.

Mi-s tare mulțumit, lucru ce mi se întâmplă destul de rar.....:wink::grin:

Revin și cu alte detalii.

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 66
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Tlc lj73

 

No bun, întrucât ailaltă săptămână am programată o ieșire în dragii de Apuseni, am zis să merg mai pregătit, ca să nu merg nepregătit.....

Drept pentru care astăzi am decis să instalez troliul luat de la Max, căruia nu am mai apucat să-i mulțumesc pentru livrare..... Max, mulțumesc! :x

Zis și făcut: fiind la țară, cu toate alea la îndemână, m-am apucat de trebușoară. Ca de obicei, fără să mă documentez/inspir, așa cum face orice om cu mintea la cap....:wink: Mi-am pus toată aia în mine, adică încrederea, și-am purces la treabă:

First thing first, desfăcut ambalajul plăcii de troliu. Perfect, nu e vopsită, o fac eu așa cum vreau....

 

IMAG1260.thumb.jpg.a25e8e9c7d910308f9003e95339f57ba.jpgIMAG1261.thumb.jpg.89c8510deabb615b58be41625fe72206.jpg

 

Date jos bull bar-ul și bara de protecție

 

IMAG1262.thumb.jpg.6934cf77ce6e8871ab4763d8bade2002.jpgIMAG1263.thumb.jpg.f245925517cbea0cd60a11feacc25d76.jpg

 

Luat gheișa cealaltă, Makita pe numele ei, aia mică și fâșneață :grin: și rotunjit toate muchiile plăcii. Nu ne place agresivitatea și forța trebuie să rămână under cover......:

 

IMAG1264.thumb.jpg.6d401b7df680cc61d2c7fbe4905995af.jpgIMAG1265.thumb.jpg.aa43227873dd1a73010c0d7ab566b052.jpgIMAG1266.thumb.jpg.363dc37f5941cc254fc62aa9e6097776.jpgIMAG1267.thumb.jpg.42a72e77bf01322537dbba8452219d6f.jpgIMAG1268.thumb.jpg.c0f16d1789df8bb6086a3e31416fa8d7.jpg

 

Montat temporar ca să vedem cum ”dă” (de fapt cam toată lucrarea a fost de genul montează temporar/măsoară/verifică/demontează/finisează):

 

IMAG1269.thumb.jpg.fd85049fd00dfbaf47af64e8bad53b51.jpgIMAG1270.thumb.jpg.8d0d7429a6f878c4f184493eddeb1da4.jpg

 

Am o mare problemă la măsurat și nimerit găurile.... Așa că m-am mișcat ca ochii mortului măsurând de 'șpe ori și reverificând de două ori mai mult. În sfârșit, am purces la efectuarea găurilor de prindere a plăcii de lonjeroane. Am ales să prind placa sub ele și să nu mă chinuiesc să tai/sudez și să o prind între ele. Motiv pentru care am și decupat din buza spate. Zic că nu-i nici un bai. Tipul bătrânesc: marcaj, punctat, gaură pilot, gaură finală și răibuit un pic:

 

IMAG1276.thumb.jpg.74d1f56e4bc54ae166c121725f591f7b.jpgIMAG1274.thumb.jpg.c7094e716fcceb7cfff87b1aba3f186d.jpgIMAG1273.thumb.jpg.e6011f004119375aa8e62f5e49891748.jpgIMAG1271.thumb.jpg.c0b7d18dbce9f1e84d867acc966be7ff.jpgIMAG1270.thumb.jpg.8d0d7429a6f878c4f184493eddeb1da4.jpgIMAG1269.thumb.jpg.fd85049fd00dfbaf47af64e8bad53b51.jpgIMAG1268.thumb.jpg.c0f16d1789df8bb6086a3e31416fa8d7.jpgIMAG1267.thumb.jpg.42a72e77bf01322537dbba8452219d6f.jpgIMAG1266.thumb.jpg.363dc37f5941cc254fc62aa9e6097776.jpgIMAG1265.thumb.jpg.aa43227873dd1a73010c0d7ab566b052.jpgIMAG1264.thumb.jpg.6d401b7df680cc61d2c7fbe4905995af.jpg

 

Continuăm....

IMAG1277.thumb.jpg.d19079514745874df5a28e8e742c5039.jpg

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

Continuăm, zic, nu? :wink:

 

Întrucât ceva șuruburi de 10 erau prea lungi, musai fu să le scurtăcesc:

 

IMAG1279.thumb.jpg.cc9c1d4623d8e1df667cedf108ca4a27.jpgIMAG1278.thumb.jpg.74b314762239369f3d9c75994c4ea5d5.jpg

 

Continuăm cu găuritul și se pare că-mi și iese (pe axă :wink:):

 

IMAG1280.thumb.jpg.d3917359aa36f9ba6c9f1e8b139bc397.jpgIMAG1281.thumb.jpg.a8e449f16f05541829b132cdb6406287.jpg

 

Montaj temporar (parcă vă spusei, nu, c-așa fac):

 

IMAG1282.thumb.jpg.ae9b59a6ed10d35ae1252c72b984a806.jpg

 

Și am trecut la elementul bară de protecție. Multe, da multe, sus-jos/măsoară/marchează/măsoară din nou/încearcă să ștergi vechiul marcaj/marchează din nou/schimbă acumulatorul la gheișă că era epuizată și dă-i și taie și dă-i și polizează. Singura concluzie la care am ajuns este aia că simetrie absolută nu există! :grin: A, și ca bomboană de pe tort, strungarul Gică Li Ping a uitat să dea găuri în picioarele troliului de lângă motor, ca să-mi dea mie de furcă...

 

IMAG1287.thumb.jpg.6ad591605dda3795ac52838a727afe17.jpgIMAG1286.thumb.jpg.9bf9e7dea68c2cdc20886ad58f538abe.jpgIMAG1285.thumb.jpg.6a0d3196a02451e88a5716247680ba83.jpgIMAG1284.thumb.jpg.05f2ecfcf02667500237902945654a7a.jpgIMAG1283.thumb.jpg.99a0dd1e276e450c8fffbbbd0309a889.jpgIMAG1288.thumb.jpg.0a019da551b0abb7438fb33d1937cada.jpg

 

Și, din nou, montaj temporar, ca să vedem cu îi. Mie-mi place, sunt mulțumit:

 

IMAG1290.thumb.jpg.66a4a49555503ec695873c6cf1fb7dd9.jpgIMAG1292.thumb.jpg.a236eef8575857632c17f534fec7ed48.jpg

 

Și pentru că se făcu seară și nu mai aveam mult timp la dispoziție, am lăsat pentru mâine terminarea operațiunii troliul dar nu m-a lăsat inima să nu schimb bornele bateriei. Alea vechi le țin, că-s de colecție....:

 

IMAG1294.thumb.jpg.0fe5f9ffc2e6996de5e045198ec25b63.jpgIMAG1296.thumb.jpg.f2886fbb56a1cc5aa82819253044afb0.jpg

 

@l_stoian79 (ce arogant ești, parcă aveai și tu tot un 73, 79 nici măcar nu se există :grin:) de-mi citești postul, iacătă că eu nu mi-s în aceeași situație cu tine referitor la problema numărului. Nu aveam cum să împing troliul mai în spate, în așa fel încât rolele să fie la față cu bara, ca să pot pune numărul cu renumiții neodimium. Așa că, acum, aștept și eu ceva idei de la tine....:grin:

Mâine sper să-mi ajungă timpul să termin tot.

Revin.

Editat de pmstancu

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

Observ cu usoara emotie de toamna , ca , perfectionismul te tine ocupat , inca n-am mai vazut pe nimeni ( adica , nici un 'civil obisnuit' fie si cu pregatire aero sau navala ... ) care sa rotunjeasca colturile si sa finiseze muchiile . Deci , clar , esti un obsedat , unul d'aia incurabili !

 

 

Vei observa candva , ca , placa de troliu nu e suficient de rigida si se torsioneaza ( spatele placii se ridica , fata se coboara ) . Se corecteaza prin sudarea la partea inferioara a placii , pe lungimea placii ... a unor ranforse din otel lat de 40x8 mm , astfel incat placa de troliu devine din profil C , la profil H asimetric .

 

 

De masina nu zic nimic , e ... e... imposibila , e... alba . Asta-i . am gasit e prea alba , deci , e alba .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

Observ cu usoara emotie de toamna , ca , perfectionismul te tine ocupat , inca n-am mai vazut pe nimeni ( adica , nici un 'civil obisnuit' fie si cu pregatire aero sau navala ... ) care sa rotunjeasca colturile si sa finiseze muchiile . Deci , clar , esti un obsedat , unul d'aia incurabili !

 

 

Vei observa candva , ca , placa de troliu nu e suficient de rigida si se torsioneaza ( spatele placii se ridica , fata se coboara ) . Se corecteaza prin sudarea la partea inferioara a placii , pe lungimea placii ... a unor ranforse din otel lat de 40x8 mm , astfel incat placa de troliu devine din profil C , la profil H asimetric .

 

 

De masina nu zic nimic , e ... e... imposibila , e... alba . Asta-i . am gasit e prea alba , deci , e alba .

 

Ofticatule! Ai crezut că eşti unic?! Ia de vezi mai jos, crezi că de pomană m-am pregătit eu să sudez, pentru a treia oară în viață?

Ca să te iert, trebuie să-mi spui la cât, pe acolo, să setez amperajul inverterului, electrozi rutilici de 2,5mm...

 

IMG-20160925-WA0000.thumb.jpeg.20451a905748aca72e3fa2b133dd6ecd.jpeg

 

Mai avem de aşteptat cu pluta aia, mi-a folosit socru-meu toate PET-urile ca să planteze trandafiri......

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

Am crezut si o sa cred ca sunt unic , bineinteles ca sunt unic , ca si toti ailalti sunt si ei unici . Caz in care , eu de ce n-as fi unic daca asta e standardul . si nici n-as vrea sa nu fiu unic , asa ca sunt unic . Cred ...

 

Nu vreau iertarea ta , mi-e confortabil gandul ca tu trebuie sa ma ierti pe mine ca ma simt cumva obraznic inca scapat nepedepsit si neiertat ... amperajul e in stransa dependenta de grosimea pieselor ( cat de repede se incalzesc dar si asta in stransa dependenta cat de cat de multa caldura pot disipa cand se incalzesc ... na ...) in functie de parametri echipamentului ( 80 A la 28 V e incomparabil mai rece decat arcul electric cu 80 A la 40 V ... na ... no ...) in stransa dependenta de invelisul electrodului ( rutilic cu ceva mai putin AMPERAJ MINIM NECESAR decat invelis bazic ... no , no , na ...asta asa pe scurt despre medii de protectie ca nu ajunge toata noaptea sa luam notite ... daca trebuie , continuam urmatoarea noapte ..., na , no , no ase ...) ... si in stransa dependenta de operator ( unul mai ecspermentat are tendinta sa sudeze cu amperajul la limita superioara a electrodului dar sub limita la care se atinge penetrarea excesiva si crestaturi marginale de-a lungul sudurii ) .

 

Deci , rutilici la diam 2,5 se poate lucra practic intre 60 si 105 A ( vezi cele de mai sus ) . Pentru tabla de 4-5 mm , 60 A e o sudura de depunere , patrundere minima , ardere linistita , insa e o sudura rece cu limitari structurale caracteristice sudurilor de depunere , poate aparea lipsa de fuziune intre piesa si metalul depus defect inacceptabil chiar si la piese de pur decor ( cordoane de sudura ca niste rame reci care la solicitare mecanica se cojesc de pe piesa ) .

 

Sudura corecta e cea care e relativ putin bombata , trebuiesc evitate sudurile bombate , sa nu iasa niste snurulete ca o rama pe tabla . Daca asta se intampla , trebuie marit amperajul pana cordonul e destul de intins , cu o buna fuziune pe piesa de baza - metalul de adaos umecteaza bine metalul de baza , dar fara arsuri , fara taieturi marginale . Daca apar taieturi , crestaturi pe langa cordonul depus - amperajul e prea mare pentru situatia respectiva .

 

In principiu , urmareste polaritatea data de fabricant pe ambalajul electrozilor ( la majoritatea electrozilor comerciali - rutilici cu electrodul la MINUS , bazici cu electrodul la PLUS ) . Se poate si in invesul polaritatii dar tehnica e dedicata altei discutii , abia astept sa ma discuti cu bocancii topindu-se la foc sub luna plina ( ... no , ase , ase, no ... cu pluta mai la vara , ma gandesc ...) .

 

 

Amperajul util pentru 2,5 e intre 69 si 96 . Asa e si usor de tinut minte ...

 

Mai putin la piese subtiri , mai mult la cele groase Diametrul de 2,5 la electrod poate suda , la piese mici din tabla de 12 mm pe care inca le mai poate incalzi ( biscuiti mici ) si la bare pline pana la circa si ceva pe la 30 mm . Un singur cordon de sudura nu inseamna sudura la piesele groase , ci doar radacina sudurii , inceputul asamblarii ... poate doar la piese subtiri , cu grosimea piesei in vecinatatea diametrului electrodului respectiv , sub doua diametre ( 2,5 mm diam electrod e la limita rau , pentru sudarea intr-o trecere la tabla 5mm grosime ) .

 

 

Deci , pe la 75 A si rutiliu' de 2,5 pe MINUS ia si fa o proba pe ceva feare a dezgheti mana si sa dai drumu' la feara din tine . Pana nu incerci , nu stii daca-ti place , nu ? Si , foloseste o clema de masa buna ...o menghina cu surub ...

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

Îmi aduc aminte de parcă ar fi fost azi, la prânz....:

”-Mamă, mamă, uite ce mașină flumoasă!

- Da puiul mamii, e frumoasă!

- Stop a mea! Hă, hă, hă! Ce mașină e mami?

- Mașină puiule, ca toate mașinile!

- Nu mamă, e mai flumoasă! Stop a mea! Hă, hă, hă! Da ce mașină e mami?

- Piz... E Toyota puiule!

- Toyota! Da' ce model e mami?

- Dumne.... Nu știu puiule!

- Haide mami, că tu le știi pe toate!

- Pe mă... Aaaa, e modelul LJ73, motor de 2.4 Turbo, cu scaune cu cântar dar fără aer condiționat și fără banchetă fracționabilă.

- Îmi place mami! Vleau și eu!

- Bine puiule!

- Da' vleau acum!

- Nu se poate acum puiule! Dar o să-ți iei tu când te faci mare! Dar nu de asta, când o să fii mare or să fie și alte mașini, mai frumoase, mai deștepte și mai puternice, așa cum ești tu puiule!

- Da' eu vreau de-asta! Acum!

- Să-ți ia tac....Acum nu se poate puiule!

- Acum, acum! Hî, hî, hî!

- Taci drace! Fi-ți-ar mașina să-ți fie! O să-ți iei tu când o să fii la casa ta! Dacă-ți place asta, atunci tărăboanță de-asta să-ți iei! Da' ascultă la mine împielițatule, să-mi ții minte toată viața vorbele: dacă îți iei barabaftă de-asta și habar nu ai să sudezi, să nu dea ăl cu coarne să incerci să sudezi ceva duminica! Sau în oricare altă zi! Să nu zici că nu ți-am spus!”

 

Doamne! Câtă dreptate avea mama!

Mi-e dor de mama!

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

Deci , pe la 75 A si rutiliu' de 2,5 pe MINUS ia si fa o proba pe ceva feare a dezgheti mana si sa dai drumu' la feara din tine . Pana nu incerci , nu stii daca-ti place , nu ? Si , foloseste o clema de masa buna ...o menghina cu surub ...

 

Maestre, mulțumesc cp ți-ai bătut capul și degetele cu ăst tembel. Nu mere frățioare! Când om fi pe cea insulă pustie dau eu generatorul, inverterul, masca și electrozii ca să mă înveți live! Numa' de sudat să găsim noi ce.... :wink::2dr

 

Mda, din postul anterior cam vă dați seama care fu evenimentul zilei. Așa că mă mai gândesc dac pun vreo poză cu sudura sau nu.....

În sfârșit, astăzi am continuat saga montării troliului.

 

Pentru că astăzi fu o zi cam udă, a trebuit să deschid cabina de vopsit. Aici am vopsit toate cele ce erau de vopsit:

 

IMAG1299.thumb.jpg.029c734f54b78076edaff1b6f8bfe291.jpg

 

Am pregătit resturile de la placă pentru întărirea ei. De ieri mă gândeam la chestia asta însă ceea ce m-a convins a fost părerea lui @Cos. Dubiul a fost dacă doar astea sunt suficiente și dacă da, unde să le pun: aproape de picioarele troliului sau lângă lonjeroane? Dat fiind faptul că placa este prinsă în trei șuruburi de lonjeroane am decis să le sude...montez lângă picioarele troliului:

 

IMAG1307.thumb.jpg.16a73dd3f8e0fb17f5b539a737eae36e.jpgIMAG1308.thumb.jpg.6578d406cd99369822879b7e94d8d639.jpgIMAG1309.thumb.jpg.8203e22f436a55760e24ec597d0dda99.jpg

 

La vopsit, același exercițiu: curățat, dat cu soluție de degresat, spălat, uscat, primer (două mâini), vopsit cu vopsea la spray (cică anti pietriș).

Placa troliului:

 

IMAG1300.thumb.jpg.f263af5354c1a356d2277059a592776b.jpgIMAG1301.thumb.jpg.0c407536a0afd7e4dce32dfd297b0d00.jpgIMAG1304.thumb.jpg.1a34cb5ac846e2ae708068fbfafd2410.jpg

 

Și, bineînțeles, deja tradiționala metodă de anulare a garanției troliului, el însuși:

 

IMAG1305.thumb.jpg.6ec1c722f48f993b904375894c416a3a.jpgIMAG1302.thumb.jpg.9a650a32d03e88338bad082c3c9612f4.jpgIMAG1306.thumb.jpg.afe6c57c2024d0dac0444fbaee02c428.jpg

 

Cam așa a ieșit placa troliului cu întăriturile de dedesubt:

 

IMAG1311.thumb.jpg.f5b1493ab004d4df8bd531a7ff17b50c.jpg

 

După toate cele, cu sfinții de rigoare, am trecut la montat. În lipsă de idei mai bune, dat fiind faptul că nu mi-ar fi plăcut (și nici nu era sănatos) să văd cablurile de alimentare traversând toată fața radiatorului, am decis să le pozez pe placa troliului și să urc apoi spre baterie. Pentru asta am dat (8) găuri de 4mm, două câte două pe partea superioară din spate a plăcii troliului, în așa fel încât să prind cablurile cu șoricei. Zic că poziția este sigură, nu există nici un risc să fie atinse de cablul troliului:

 

IMAG1316.thumb.jpg.6825a5400a8fc11ea20a954f2693f009.jpgIMAG1315.thumb.jpg.267ecc0aedd69d73dad62af30bb3f438.jpgIMAG1313.thumb.jpg.636593b01e8733f5d525cfeb060e4da1.jpgIMAG1312.thumb.jpg.d11f1e4db791b67ae9d65ced2fb83d65.jpgIMAG1317.thumb.jpg.ed2380c674a06ba445c45d268dbb3a0c.jpg

 

Bine, bine, toată operațiunea a durat mult mai mult decât e nevoie să citiți toate rândurile astea, motive fiind multe și diversificate. La sfârșit, LJ73-ul ”dă” cam așa:

 

IMAG1318.thumb.jpg.b30eab25628525630094c8e00fa25ef6.jpg

 

Finalul zilei a fost încheiat apoteotic cu urletele lugubre ale unor șacali ce s-au aciuat prin zonă! Cine cunoaște știe ce mișto se aude!

 

 

Ok, și ca să nu muriți de curiozitate, numai una! Mai multe să nu cereți că mă rușinez.....

 

IMAG1314.thumb.jpg.fbb3d1df3a75f8cf5fc6017907eb45c9.jpg

 

Oi mai reveni, atunci când o fi. Toate cele bune tuturor!

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

Daca e vorba doar de aspect, trece cu prima noroiala, asa ca n-ai de ce te rusina, cand te-am auzit cu sudatu' duminica si alte alea am crezut ca e mai grav, ca ai dat foc la frumusetea aia de garaj(alt motiv de simpatie), ca ai parlit catelul ce iti admira lucrarile sau ca dupa o noapte alba cu nisip in ochi acu' o sa ne scrii in Braille, dar sa te superi pentru niste sparcaieli rutilice pe tabla, nu merita, e chestie de "practice" asa ca nu dezarma, la urmatoarele iti iese mai bine..............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

Daca e vorba doar de aspect, trece cu prima noroiala, asa ca n-ai de ce te rusina, cand te-am auzit cu sudatu' duminica si alte alea am crezut ca e mai grav, ca ai dat foc la frumusetea aia de garaj(alt motiv de simpatie), ca ai parlit catelul ce iti admira lucrarile sau ca dupa o noapte alba cu nisip in ochi acu' o sa ne scrii in Braille, dar sa te superi pentru niste sparcaieli rutilice pe tabla, nu merita, e chestie de "practice" asa ca nu dezarma, la urmatoarele iti iese mai bine..............

 

E, vezi, de-aia sunt buni prietenii, să-ţi ridice moralul!

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

....

 

@l_stoian79 (ce arogant ești, parcă aveai și tu tot un 73, 79 nici măcar nu se există :grin:) de-mi citești postul, iacătă că eu nu mi-s în aceeași situație cu tine referitor la problema numărului. Nu aveam cum să împing troliul mai în spate, în așa fel încât rolele să fie la față cu bara, ca să pot pune numărul cu renumiții neodimium. Așa că, acum, aștept și eu ceva idei de la tine....:grin:

....

 

 

sa te tina macar 1mil de km ! ... masina, la masina ma refer... :ha:

 

"iegzista" si toyota 79 stai linistit ... doar ca in tari mai cu capul pe umar (Australia....) nu in gheishagul asta de EU. in fine.

 

Revenind la numar, daca as mai avea role la cablul de troliu, dar nu mai am, dar daca as avea, as folosi 2 cleme d'astea prinse in spatele numarului si bagate direct pe rola:

 

http://www.dedeman.ro/timisoara2/termice/termice/fitinguri/clema-suport-teava-pp-pres-40mm.html . Cred ca sunt bune alea de 40mm, dar daca nu gasesti si alte dimensiuni, imposibil sa nu se potriveasca una.

 

Spor! :h5

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

Iti recomand sa nu folosesti nici un fel de cleme pe rolele de ghidaj de la troliu.

Eu am pierdut nr. fata odata. Si am mai pescuit cel puti vreo 2-3 de prin balti.

Cauta o solutie fixa, chiar daca nu pare cea mai estetica sau fericita. Nu stiu ce sa zic cu magnetii, n-as incerca nici asta.

E scump de facut duplicat dupa un nr. pierdut, mai ales de BG.

La mine solutia a ales-o Zoli (Unimog) ca solutie temporara acum 4 ani si asa e si azi: dat 2 gauri in placuta fata si prins cu cable ties (soricei, nu stiu cum le zice) de bara fata.

Reality bites! :shrk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

Mulțumesc amândurora pentru sfaturi.

Fiind în penurie de imaginație și exces de rușinică, inițial am vrut să-l montez direct pe bară dar pe partea dreaptă....Apoi, am revenit cu picioarele pe pământ și, exceptând logica, am zis să-l pun totuși pe stânga. În felul ăsta, atunci când intru în depășire, toți ăi din fața mea să vadă că-s texan și să facă pârtie.....:grin:

Modul strămoșesc, găurici și autofiletante.

 

În continuare, pentru că animalul în studiu și discuție e într-o stare de funcționare care-mi permite să mai pun câte ceva pe ea/s-o îmbunătățesc, urmează pentru săptămâna asta:

 

- jante noi. Pentru că există un set de BFG MT 235/85/16, doresc să-i fac upgrade al jantelor, de la stock la 8J/16. Aici am un mic dubiu și apelez la bunăvoința celor care cunosc aspectul (în caz contrar mă pun pe căutat/verificat): se pare că 8J/16+0 atinge în partea interioară față (am rugat pe cineva să probeze o roată în configurația asta). Dat fiind acest lucru, care ar fi ET-ul negativ minim necesar, în așa fel încât să măresc la maximum ecartamentul dar să nu atingă și nici să nu iasă roțile în exteriorul caroseriei?

- suspensie nouă. Din rațiuni de supraîncărcare nu am să pun OEM ci am să merg pe o suspensie AM (producător consacrat), inclusiv amortizor de direcție, maxim +5. De verificat necesitatea reglării/înlocuirii altor componente, dacă este cazul;

- pentru că, de cele mai multe ori, merg cu o grămadă de ciurciubote după mine, intenționez să încep să schițez ceva planuri de compartimentare și depozitare a portbagajului, inclusiv spațiul ocupat de bancheta spate. Mai mult, flirtez și cu ideea de a amenaja și o platformă de dormit, în caz de nevoie, măcar pe partea dreaptă a mașinii. Scaunul pasagerului dat la maximum în față și rabatat creează (suficient) spațiu pentru odihnă la orizontală;

- sper să-i dea de cap meșteru' casetofonului ăstuia aproape old school, ca să pot să-l montez:

 

Sony.jpg.32e776e634bc335232855dd604785568.jpg

 

- achiziție stație radio, merg tot pe Wouxun.

 

 

Pentru mai târziu:

 

- soluție de roof rack (eventual și cu funcție de roll bar exterior adițional);

- scară acces roof rack;

- alte briz-briz-uri funcționale.

 

Să ne auzim cu bine.

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

8J nu este prea lat pentru 235?

 

Toate site-urile de specialitate spun că este împerecherea corectă. De preferat în cazul meu, căci am anvelopele deja.

Editat de pmstancu

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

Dupa parerea mea 8J e lat pentru 70, altfel scula cantatoare face toti banii, pune pe hartie restul dotarilor extra pentru la anul, dupa ce o s-o vezi cu CTsinustiuceTLC, poti linistit sa-i mai adaugi una alta, inclusiv jantele alea late daca tii neaparat sa strici frumusete de masina.........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

Eu in talon am 265 /75r15 pe jante originale 15" cu 7J latime .... 235 latime pe jante 8J imi par cam intinse. 6J sau 7J as pune maxim pe roti de 235

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

Lasati omul sa-si ia jante late ca altfel nu o sa beneficieze de deliciile dejantarii ocazionale, stiam eu o socoteala babeasca, ma rog batraneasco-garajista, dupa care e bine sa lasi doi tzoli de anvelopa pe fiecare parte a jantei, de unde si impulsul de a-l sfatui ca 5+2+2 face exact 9, marog 9 si ceva cat inseamna 235 pe care il are deja, daca gresesc cumva, dojeniti-ma si ignorati ce am zis mai sus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Tlc lj73

 

Mulțumesc pentru sfaturi.

Printre altele, ăsta-i locul de unde m-am inspirat : http://www.tyresizecalculator.com/tyre-wheel-calculators/tyre-size-for-rim-size-width-calculator Există posibilitatea ca regula să fie aplicabilă doar pentru mașinile de stradă. Mai caut un pic....

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare