Jump to content
bbh_blocked_dnftl

Vitara 1.6 automata aka Tara


siirm
 Share

Recommended Posts

Masina o am de aproape o saptamana, a fost dragoste la prima vedere.

Tara a botezat-o fetita mea de 9 ani. Ii place maxim, mai ales ca ne-am mocirlit putin weekendul trecut!

 

Motor 1.6 injectie, 8v, cutie automata in 3 trepte. Schimba frumos, nu agata sau alte probleme. Benzina-i cam place.

Masina la baza este modelul limitat Cousteau cu ceva zgarieturi de la padure. Ce m-a incantat ca sta rau cu rugina. Adica nu are deloc.

Ceva pierderi minore de ulei pe la simeringul de la axa cu came, dar nimic grav, inca nu face picatura.

In rest am inteles de la fostul proprietar ca au fost schimbate toate bucsile, placute de frana, toba finala, amortizoare noi pe spate.

Deasemnenea au fost schimbate si toate fluidele + filtre.

Mrl-uri manuale, inaltata 5cm SL + camber bolt + flansa cardan si bascula spate.

Scut de fier, bara fata, bara spate si roof rack custom.

Troliu Mile Marker, 9500 de lbs care din cate m-am documentat posibil sa nu fie chinezarie.

Anvelope aproape noi Kumho Road Venture MT, 235/75/15 (nu resapate) pe jante de aliaj cu ET negativ.

 

Ce mai vreau sa-i fac eu. In primul rand vreau sa schimb vascocuplajul (acum e pe direct), sa-i pun termostat (acum nu are).

Cu asta sper sa mai scat putin consumul deoarece nu cred ca ajunge motorul sa lucreze in parametri normali, cu vascocuplaj pe direct si fara termostat, deoarece nu ajunge in temperatura optima de functionare si de aici probabil si consumul ridicat.

Mai trebuie sa-i rezolv si pierderea de ulei de la axul cu came si daca tot umblu acolo o sa-i fac si distributia + curea accesorii.

In relantiu merge un pic balbait dar in sarcina merge frumos si rotund, masina trage bine.

Posibil balbaitul sa fie ca nu mai are catalizator?

Iar ce nu stiu eu daca asa trebuie sa fie sau mai necesita ceva reglaj pe undeva, dupa ce se incalzeste in relantiu pe liber sta la 1500 ture iar in drive la 1000 ture. Asa trebuie?

 

In rest nu mai am idei cu ce i-as putea face, daca aveti sugestii sunt binevenite.

 

2016-10-11_21_22_28.jpg.16f7a0682d8ad09859ce7fad448b1018.jpg 2016-10-11_21_21_52.jpg.20189bdde9ee74c35c84929dd9336bb6.jpg 120780984_3_1000x700_suzuki-vitara-4-4-offroad-reconditionata-total-taxa-0-suzuki.thumb.jpg.dbc04561aefc166d492124e05451f7ff.jpg

Vitara 1.6i 8v '94

Ex. Feroza 1.6i '92

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Vitara 1.6 automata aka Tara

 

Mi-au venit piesele: vascocuplajul (thermotec - sper sa fie ok, altceva nu avea pe stoc), termostatul (vernet - altceva nu era pe stoc), distributia (curea de la conti), cele doua curele accesorii (4PK790 servo si 4PK815 alternator, ambele conti), inel etansare galerie evacuare spre esapament, simering ax came, antigel G11 de le Hepu (3 litri), apa distilata.

Diseara ma voi apuca de treaba!

Vitara 1.6i 8v '94

Ex. Feroza 1.6i '92

Link to comment
Share on other sites

Re: Vitara 1.6 automata aka Tara

 

Am schimbat si cureaua de distributie + rola presoare. Nu era coapta dar nici prea noua nu parea. Si cu ocazia asta am schimbat si simeringul de la arbore pe langa cel de la axa cu came.

Ca si mic upgrade ma bate gandul sa-i pun pe esapament racord flexibil, dinspre prima imbinare cu galeria de evacuare pana in prima prindere pe caroserie.

O fi bine?

Edited by Astral

Vitara 1.6i 8v '94

Ex. Feroza 1.6i '92

Link to comment
Share on other sites

Re: Vitara 1.6 automata aka Tara

 

Stai, stai ca acum am citit mai atent, vasco pe direct si termostat scos nu suna bine.Posibil ca motorul sa se incinga rau si trebuie vazut de ce se incinge altfel nu vad de ce ar fi facut o asemenea modificare, vasco ca vasco dar de ce a scos termostatul.

La 1000 de ture este prea turat, trebuie sa stea mai jos 800 asa.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Vitara 1.6 automata aka Tara

 

Fostul proprietar a pus vasco pe direct ca nu mai invartea si a scos termostatul ca era blocat pe inchis.

 

Aseara am scos-o din garaj dupa ce am terminat de schimbat antigel, vasco, termostat, distributie, simering arbore si ax came, curea servo, curea alternator, garnitura galerie evacuare (cea cu doua gauri).

In 5 minute de cand am pornit motorul, relantiul s-a dus pe la 700 de ture si acolo a ramas. Apa nu s-a ridicat, nu incinge.

Acum abia astept s-o vad la un drum mai lung.

 

Ieri am fost la Braila cu un prieten sa vedem o vitara, i-a placut si a luat-o. Usor usor se inmultesc vitarele in Otopeni.

Edited by siirm

Vitara 1.6i 8v '94

Ex. Feroza 1.6i '92

Link to comment
Share on other sites

Re: Vitara 1.6 automata aka Tara

 

Cand am schimbat garnitura intre galeria evacuare si restul esampamentului, am gasit evacuarea prins direct pe sasiu, fier pe fier.

Era asa de bine prinsa incat motorul nici macar nu misca in tampoane si toate vibratiile le dadea in caroserie.

Am dat comanda astazi de tampoane de cauciuc, in seara asta sper sa-mi fac timp sa le si montez.

Maine primesc de la politia romana si noile numere impreuna cu talon si carte. La Bucuresti se pare ca dureaza o saptamana de cand depui actele.

Abia astept sa scot micul tractoras in teren!

Vitara 1.6i 8v '94

Ex. Feroza 1.6i '92

Link to comment
Share on other sites

Re: Vitara 1.6 automata aka Tara

 

Păi? Te asteptam sâmbătă să ne arate ce ştie?

 

Mi se pare mie, sau bagi batul prin gard?:grin:

Ti-e dor de un grup fata de Vitara spart? Sau mai simplu, doar vreo planetara.:banana

Orice s-ar intampla, troliul Mile Marker de provenienta documentata ne-China, va va scoate din kko.:ha:

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.
Link to comment
Share on other sites

Re: Vitara 1.6 automata aka Tara

 

Doctore, doar am zis ca-i posibil sa nu fie china. Nu am zis ca l-am dat jos de pe un Humvee si l-am pus pe masina mea.

Cat despre grupuri si planetare de vitara, nu toti avem bani de y61.

Vitara 1.6i 8v '94

Ex. Feroza 1.6i '92

Link to comment
Share on other sites

Re: Vitara 1.6 automata aka Tara

 

Uite ca ADBul se da cu noi pe toate nenorocirile de trasee și nu a rupt grup sau planetară. A pățit o nefăcută la The Panta, e adevărat, dar așa pot spune ca s-a rupt și puntea spate a unui Mitsu, pe Orjogoaia. La fel, planetara fata de Jim, in punte rigida deci, pe Schiulesti...

Cred ca tine de șofer, cum abordează traseul, de modul cum a fost modificata mașina(!), dar Vitarele nu sunt atât de sensibile pe cât se spune.

Link to comment
Share on other sites

Re: Vitara 1.6 automata aka Tara

 

Cat despre grupuri si planetare de vitara, nu toti avem bani de y61.

 

cu 250 de euro iei grup si planetare la vitara. plus ca se schimba usor.

eu din 2008, de cand am vitare am spart doar carcasa (tigaia) grupului fata. am dat pe piata second 150 lei.

succes la noroiala!

ancuta_laurentiu@yahoo.com

tel. 0767585379

Link to comment
Share on other sites

Re: Vitara 1.6 automata aka Tara

 

Consumul a ramas tot in jur de 17%.

Urmatorul pas care vreau sa-l fac e sa-i schimb sonda lambda. Vad ca are 4 fire care intra in ea.

O recomandare pentru model / marca poate face cineva?

Vitara 1.6i 8v '94

Ex. Feroza 1.6i '92

Link to comment
Share on other sites

Re: Vitara 1.6 automata aka Tara

 

Vezi ca sunt unele universale, trebuie doar sa lipești firele după culori, tot kitul e in cutie. Parca erau in jur de 200 lei, mâine ajung acasă și caut cutia, parca o mai am.

 

LE Asta am folosit eu pentru Mitsu: DENSO cod DOX-0113. Rămâne sa verifici filet, cod pentru tine.

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Vitara 1.6 automata aka Tara

 

Am luat DENSO cod DOX-0113. Sper sa fie ok.

Am mai luat si un buson pentru rezervor. Cel de pe masina era o chinezarie de supermarket care nu etansa cum trebuie.

Edited by siirm

Vitara 1.6i 8v '94

Ex. Feroza 1.6i '92

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Vitara 1.6 automata aka Tara

 

@iulianul, merci frumos, a fost ce trebuie sonda recomandata de tine!

Am schimbat-o impreuna cu Danut!

A scazut consumul, acum este pe undeva pe la 10.5.

Ma declar multumit!

Vitara 1.6i 8v '94

Ex. Feroza 1.6i '92

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Este ori pe galeria de evacuare...ori un pic mai mai jos pe esapament...inainte de toba intermediara.

​​​​​​

vitara - an 1995 - motor1.6L - 16V cutie automata - de padure

toyoya rav 4 - an 2005 - motor d4d - cutie manuala - de strada

SE FURA IN DRACI....DAR NIMIC NU LIPSESTE...TOTUL SE FACE REPEDE...DAR NIMIC NU-I GATA

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use