Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

AGM-uri


FELDGRAU BRONC
 Share

Recommended Posts

Re: AGM-uri

 

Ajung , da-le-n dumnecatu' mamii lor !

Le-ai probat?

 

Am pus pe masinile unor clienti. Pana acum se comporta foarte bine.

 

Urmeaza sa imi iau si eu doua bucati pt o Toyota de-a mea.

Link to comment
Share on other sites

Re: AGM-uri

 

Multam, Banner a probat careva ?

 

Tot eu. Chiar am avut pe masini. Sincer, sunt dezamagit de ele. Mi-au picat mai repde decat as fi crezut.

Chiar iesi am dat jos una de pe Toyota mea cea gri. Nu mai tine curentul. Daca statea masina doua zile, nu mai putea sa pornesc.

 

S-au dus vremurile alea bune in care mergeai cu o baterie 4-6 ani.

 

Acum, la doi ani deja trebuie sa te gandesti la alta.

Link to comment
Share on other sites

Re: AGM-uri

 

Ma framanta si pe mine problema asta.

Ale mele Optima Red Top cam dau semne de oboseala, deh le-or ajunge 10 ani pe masina.

Si totusi, chiar daca bateria principala abia prezinta 11.5 Volti, invarte si porneste motorul. Incredibil.

As merge tot pe Optima, dar Yellow, singurul lucru care ma incurca este amperajul mic al acestora.

La trolieri nasoale, cu doua Red Top si 2-3000 rpm la motor tot scade voltajul sub 12 V.

M-am uitat si la Exide, si la Banner. Au amperaje mai mari, dar sunt si mari ca dimensiuni, nu incap in locurile dedicate.

Ma gandesc demult la relocarea bateriilor in portbagaj, nu ar fi mare scofala ca munca/materiale, in plus scapi de vreo 40 de kile de pe bot.

Optima? Banner? Exide? Hmmm...greu...

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: AGM-uri

 

Eu am avut pe masini la un moment dat Sunlight (inca am una pe autoplatforma si chiar pornita din an in paste nu a dat semne de oboseala) si am fost multumit de ele. Acum am Banner dar are sub 6 luni de utilizare si nu ma pot pronunta inca. Am mai avut Caranda pe masini, de primele am fost multumit dupa aia ... nu prea.

 

LE Sustin ceea ce zice Max cam nici o baterie nu mai e ce a fost odata incepand cu al doilea an (dupa ce trec prin a doua iarna) cam trebuie sa va luati in calcul schimbarea.

Edited by Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: AGM-uri

 

Poate nu stiu eu bine dar Optima Yellow top yts 5.5 12v 75Ah si 975A curent pornire sta mai bine la capitolu amperaj decat Red top. Eu folosesc de 5 ani varta silver de 100ah si probabil o voi inlocui cand va fi cazul cu varta AGM profesional 105ah.

Edited by maxian paul
Link to comment
Share on other sites

Re: AGM-uri

 

Poate nu stiu eu bine dar Optima Yellow top yts 5.5 12v 75Ah si 975A curent pornire sta mai bine la capitolu amperaj decat Red top.

 

Stii bine, Yellow e mai "amperata" decat Red'u.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: AGM-uri

 

Am avut pe pajero benzinar Rombat Premier si m-am troliat in 5 ani de sute de ori, fara nici o problema. Acum la Gogu nici nu stiu ce am, e mostenire si se incapațâneaza sa mearga. Desi am statie, ledbar si ma troliez mai putin ce-i drept, ca e masina mai buna :ha:

Luci si-a luat Tudor... se pare ca a reînviat aceasta marca. Pana acum e multumit... vb cu el

Link to comment
Share on other sites

Re: AGM-uri

 

Ei , un AGM nu e doar un AGM . Problema lor e ca pentru un offroader ar trebui o spiralcell dedicata mobilitatii si vibratiilor si nu o semistationara grasa care difera la dimesiuni , in majoritatea cazurilor fiind mai voluminoasa si mai inalta ... si cel mai strivitor e faptul ca daca un acumulator plumb/acid auto obisnuit de 100A are 22,7kg , o AGM de 100A are 31kg ... .

 

Despre incarcare/descarcare e si mai mult de vorbit , daca discutam de incarcarea cu alternatorul dedicat acumulatorului cu electrolit lichid e o clara nepotrivire de parametri , un AGM nu poate fi incarcat la fel , nu suporta o incarcare initiala mare - daca la un 100 A cu electrolit lichid liber intre placi te mai avanti si cu 15A pentru 10 minute apoi cu 10 A pentru 2 ore si e oarecum ok si pe viitor , la un AGM/GEL nu e deloc ok nici macar pe moment , dupa cateva incarcari fortate astfel e foarte posibil sa defectezi un element si adio baterie . Deci , pentru auto e nevoie de AGM dedicate auto , altfel e doar un mod de a forta norocul cu un acumulator nepotrivit , de altfel foarte bun pentru backup centrale , panouri solare etc ... sau , daca se opteaza pentru acumulatoare AGM de capacitate mare , vor suporta ( oarecum ) incarcari-descarcari nepotrivite , doar pentru ca sunt de capacitate mare ... caz in care dimensiunile si greutatea sunt pentru camioane si vagoane ... AGM mici si ieftine de pe piata ... de fapt nu sunt mare afacere , sunt ele AGM dar de fapt e o versiune rahitica , imitatie palida a unui acumulator AGM si performantele sunt inferioare chiar si in comparatie cu un acumulator obisnuit si nu rezista deloc in timp , merg ele cumva dar nefiind folosite altfel decat ca acumulator de pornire nu ridica alte probleme , masina merge si cam asta e ... cele pentru start/stop isi fac ele treaba cu succes dar la fel de bine ar merge si un acumulator normal care la aceasi gabarit are cca mai mare ... si culmea , in stare buna are si voltajul ceva mai mare ... e foarte adevarat ca cel obisnuit nu rezista la descarcari mari si indelungate dar nici un start/stop nu implica un start de 3-5 minute ( de care un AGM s-ar achita mai bine ) ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Nici eu, primul lucru cand pornesc este sa apas butonul de dezactivare....mare prostie ca nu se poate altfel.

 

Cred-nu stiu, dar cred ca doar din motive de siguranta. AGM specific rezista mai bine la descarcare decat bateria normala. Adica la semafor cu masina calda, cu motorul oprit, iti merge Ac-ul, dezaburirea, butoane butonase ca-i noapte si faruri.... asta cred ca ar freca mai repede o bateie normala decat un AGM dedicat.... in rest nu vad de ce nu ar merge.....

parerea mea ar putea fi eronata...

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use