Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Montaj troliu central, cum procedez ?


Cristian1
 Share

Recommended Posts

Buna seara forum !

 

Doresc sa montez un troliu central, dupa scaune si am nevoie de orice informatie in legatura cu aceasta "nebunie", daca aveti si poze ar fi si mai bine !

Ce trebuie sa respect si sa adaptez ca sa fie montat cat mai corect, astfel incat, cablul sa se aseze uniform pe tambur. Unde asez rolele ? La 50cm de troliu e bine ?

 

Masina in cauza este o Frontera Sport cu volan pe dreapta, reductor pe dreapta, deci troliul o sa fie montat pe stanga. O sa atasez niste imagini ale sasiului.

 

 

 

Inainte sa ma decid sa deschid acest topic, am cautat dar informatiile sunt putine, atat in tara cat si in strainatate. Puteam sa cer aceste informatii pe topicul dedicat masinii mele dar nu cred ca ma bucuram de multe raspunsuri... :wink:

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

La multi ani!

Daca vrei sa pui troliul in masina uita de varianta cablu metalic. Te gandesti la sufa sintetica trasa prin teava de aluminiu cu flanse la ambele capete. Ca sa montezi troliul central e destul de complicat sa tragi firul in fata. De regula aceasta se monteaza in spatele scaunului pasagerului cu trecerea tevii pe la picioarele acestuia.

 

Cauta ca traseul sa fie cat mai drept fara coturi sau curbe pronuntate ptr a putea inlesni circulatia sufei. Avantajul este ca in acest mod muti greutatea din bot pe mijlocul masinii si ai posibilitatea sa gandesti o bara fata mult mai slim care sa iti permita un unghi de atac mai mare.

 

Un alt aspect: ai mare grija cum prinzi placa de troliu sa nu plece la un moment dat cu tot cu pasager si scaunul acestuia ...

Edited by Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

La multi ani ! :be

Am gasit un desen al sasiului, este asemanator cu cel de Pajero, Feroza, Terrano... Masina va primi sper, intr-un viitor nu prea indepartat, o punte rigida, inca un reductor si un motor diesel. Binenteles si rollcage. Nu cred ca o sa pun roti mai mari de 34-35, tot ceva ingust. "pizza cutters". Acum are niste Federale 235/85/16. Cu masina ne dam singuri, eu si cu tatal meu @blackufo, singurii care mai iesim pe meleagurile din jurul Agnitei si vrem sa fim pregatiti. :h5 Mai multe informatii despre masinuta gasiti pe topicul ei, Vauxi :grin:

13434822_1167062573315767_7761554556535758139_n.jpg.3ccfab7fe9f7209b1c60b57ce223f36a.jpg

1459694251_sasiuFronteraSWB.thumb.png.94585a746cfdeb2b1b9e896c689afb5b.png

Edited by Cristian1

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

... caz in care io zic sa lasi la sfarsit grinda transversala suplimentara pentru troliu interior ...sa nu te incurce pe la reductorul de la reductor ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

@Yonutz, buna ideea cu teava :h5 eu ma gandeam la niste role de ghidaj dar nu cred ca iesea bine :ha: Maine ma uit sa vad daca am un traseu drept si liber pana in fata.

 

@cos, la asta nu m-am gandit, tot maine, pun mana pe ruleta sa vad cum incape :(

 

Daca aveti niste idei in legatura cu placa ar fi perfect ! Oricum trebuie sa o prind bine, altfel vorba lui Yonutz, o fac monopost. :ha:

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

Primele Dustere din campionat aveau troliu in interior, era pe undeva pe un forum prezentata lucrarea daca nu ma insel pe blog la Tzuparu.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

Am vizualizat putin masina pe dedesupt. Ar fi un traseu potrivit dar are o problema :oc Daca trag linia prin masina, pe la picioarele copilotului, cu iesire prin pedalier pe deasupra lonjeronului, ma lovesc de suportul la motor. Am doua variante. Ori modific suportul la motor de pe sasiu, ori ma dau vreo 10cm spre motor si atunci modific doar amplasarea radiatorului. In varianta asta, linia e dreapta din spate pana in fata. :2dr

 

Mai aveam nevoie astazi de niste ochelari cu raze X, sa vad prin tabla un loc potrivit pentru amplasarea troliului. Sa stiu daca mai are loc si reductorul suplimentar...

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

Dar de ce nu ? :grin: Toata lumea are troliu in bot, eu il vreau central. Oricum masina e ca sacurea, grea in fata si ca o pana pe spate. Oricum masina nu va mai calca vreodata pe asfalt, asa ca pot sa-i fac orice vreau eu. Deocamdata marea problema pentru noi este spatiul. Noul garaj se mai lasa asteptat putin pentru ca dureaza actele dar am rabdare si pana una alta, adun informatii. :grin:

Edited by Cristian1

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

... ori ma dau vreo 10cm spre motor si atunci modific doar amplasarea radiatorului. In varianta asta, linia e dreapta din spate pana in fata. :2dr

 

 

Cred ca e de preferat, suna ca o solutie buna. Chiar sunt curios sa vad ce iese, spor sa ai!

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

Da, cred ca pe aici e traseul cel mai potrivit. As putea si pe sub podea dar intalnesc si mai multe obstacole, se mai agata plasma in diverse lemne si radacini etc... E perfecta teava, in caz ca se rupe plasma, nu ma loveste peste ochi :ha:

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

@U2_2, exact ce aveam nevoie ! Ma pun pe studiat ! :h5

 

Am si eu o traversa numai buna intre lonjeroanele sasiului. Cred ca ar fi potrivita de ancorat suplimentar placa. Dureri de cap o sa imi dea decupajul din podea. N-as vrea sa fac multe taieturi, ca sa nu arate urat cand e gata.

 

"Trompeta" pentru iesire, se gaseste de cumparat sau trebuie sa apelez la strung ? Este din aluminiu sau otel ?

Ca si blan B, pot folosi niste role clasice, modificate sa incapa doar plasma printre ele ?

 

@doctoru. Cel mai mult ne-am troliat o lungime si jumatate de cablu, cred ca au fost vreo 30-35m. In rest putin, doar cat sa iesim din impas. :) Anul asta am ocolit multe zone grele, dar odata ce reusim sa montam troliul, recuperam. :grin:

Edited by Cristian1

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

În cazul asta, eu vin cu o sugestie... de fapt un vis umed pe care îl voi pune într-o zi în aplicare la GOGU: un troliu montat central, dar cu actiune verticala, ca la mașinile de extrem.

Mașina voastră este de fapt un proiect, troliul oricum îl montați central, distracția este maximă când te troliezi pe niște pante la care în mod normal te-ai răsturna.... de ce nu?? Bineinteles ca nu este doar pt trolieri pe inclinatii laterale unde poti pendula masina peste obstacol, te poti trolia si inainte.. ca sa nu mai zic de inapoi, mai ales ca mergeti singuri in teren. Scapi și de țeavă aia pe la motor...

Ar fi ceva nemaivazut, hmmm....??? :grin:

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

Mno, ca eram dator cu un raspuns ...teava o incepi din podea si o termini in carenajul fata si ptr ambele capete ale tevii faci flansa. Cand dai gaura in podea te orientezi si fata de pozitia troliului sa nu dai gauri aiurea.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

Pâlnie de Al se foloseste. Si teava sa fie foarte bine sudata de sasiu in partea din fața, cât mai în margine bineînțeles. Troliul il vrei in spatele pasagerului sau la picioarele lui?

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

Buna seara domnilor !

 

M-am gandit si la varianta asta cu iesire prin acoperis dar avem o mica problema. Din diverse motive, inca nu ne putem apuca de rollcage, desii am reusit inca din aprilie sa ne cumparam presa de indoit teava impreuna cu "die setul". In spatele scaunului din stanga as vrea sa-l montez.

In masina avem un rollbar, cel original de Frontera, dar este slabut si deocamdata e prins doar de caroserie. Sigur se indoaie la trolieri. Anul asta chiar am avut nevoie de suport lateral si

si o laterala urata. Ne-am descurcat cu sufa si frana de copac. M-am tot gandit zilele astea, sa-l montez direct in spate si sa o tarai asa pana una alta, dar ce facem, facem cu greu si vreau sa facem treaba buna de la inceput, altfel nu sunt multumit si nu ma pot bucura de masina... :(

Pentru material de facut trompetele, o sa vizitam parcul de fier vechi de la Danes - Sighisoara, sigur gasim niste aluminiu bun de sculptat pe strung. Sasiul este destul de teapan in fata si nu e copt ca la alte Frontere, am baza buna de sudat. :h5

Teava te aluminiu sa caut de o anumita dimensiune ? 20mm cu 2mm in carne este potrivita ?

 

O sa revin cat de curand cu un set de poze de sub masina sa va faceti o idee cu cine am de-a face. :ft

 

@doctoru`, daca ai sti cat de mult imi doresc sa o vad odata gata, sa fie exact asa cum mi-o imaginez......:pr1 Cu siguranta o sa fie o Frontera deosebita ! :grin:

Edited by Cristian1

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Montaj troliu central, cum procedez ?

 

Buna seara domnilor !

 

 

@doctoru`, daca ai sti cat de mult imi doresc sa o vad odata gata, sa fie exact asa cum mi-o imaginez......:pr1 Cu siguranta o sa fie o Frontera deosebita ! :grin:

 

Niciodată nu va fi gata, crede-mă!! :ha:

 

Poate ca e momentul sa va gândiți serios la rollcage, dacă știți ca va băgați singuri în chestii maro. Și dacă tot ai rollcage, chiar e păcat sa nu faci un troliu de tavan... părerea mea.

Țeava scoasa pe la motor, din cate știu, nu trebuie sa fie neapărat dreapta... se accepta o usoara curbura. Important este sa fie super tapana in fata,ca sa reziste si la trolierile din unghi.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use