Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Noul meu Jim


kimi
 Share

Recommended Posts

IMG_20170108_103307.thumb.jpg.74adea9dd747854b153689a28cac7b0f.jpgIMG_20170108_103252.thumb.jpg.39148124ce7ae2504d0c1cdd410154c4.jpgIMG_20170108_111619.thumb.jpg.c8fc9ccb147aa0455b1bd2a83e34f75c.jpgDupă lungi tatonări cu Samurai și Pinin , mi-am luat ..... Jimny :)

Sa vă prezint utilajul : model 2000 , motor G13BB , geamuri și oglinzi electrice, scaune încălzite .

Proiecte de viitor ( in ordinea priorităților ) :

- schimb ulei , motor ( Autodata da 5W30/40 si 10W40 , Motul zic 10W30, ma mai gandesc ) cutie , grupuri + filtre

- înlocuit kit distribuție ( ma mai gândesc la pompa de apa )

- rezolvat problema indicator cuplare 4X4 - clipeste in 4H si 4L ( cred ca am citit pe undeva rezolvarea problemei )

- înlocuit antigel și lichid de frana

- înlocuit suport reductor cu unul HD ( deja e rupt )

- montat faruri ceata in bara

- antifonare + ceara cu simt de răspundere

- montat anvelope MT Hankook 215/75R15 + întors jante

- montat kit înălțare ( bucșe poliamida )

- montat amortizor direcție de Cobra

- folie geamuri

- scut reductor

- tapițat scaune + fete uși ( cred că pun o imitație de piele )

În rest aștept sugestii , masina va fi folosita pe distante scurte onroad ( eu 5 km pana la serviciu si la shopping sotia daca o sa-i placa ) , drumuri forestiere si soft offroad ( deocamdata )

Edited by kimi
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Noul meu Jim

 

Inainte de a baga multi bani in masina, verifica starea sasiului.

Jimny-urile din anii 1999-2000, statistic vorbind, sunt predispuse la fracturarea sasiului in jumatatea din fata.

 

La cat deranj este sa schimbi kitul de distributie, schimba si pompa de apa ca nu o sa saracesti.

 

La modelul asta de bara, proiectoarele sunt de Logan si trebuie sa cumperi tablele de montaj, noi sau de la dezmembrari.

 

Dupa antifonare, desfa interiorul si dubleaza toate panourile de plastic cu Fonomin, si pune un strat si sub mocheta.

Diferenta este foarte mare atat fonic cat si mai ales termic.

 

Amortizorul de directie de Mercedes este bun sa nu zici ca nu-l ai, pune ceva mai serios, pretul este cam tot pe acolo.

 

Pentru sistemul de comanda 4x4, clipitul este generat de o pierdere de vacuum. Urmareste procedura din manual.

 

Traversa reductor HD gasesti online.

 

Evita "kiturile de suspensie" cu flanse la arcuri si prelungitoare de amortizoare.

Cauta in pusculita si aduna bani pentru un kit serios.

 

Nu pune bucse de poliuretan la tendoanele puntii spate, o sa rupi urechile de pe punte.

 

 

 

 

Si ca idee generala:

-Cel mai bun prieten al tau trebuie sa devina "Suzuki Jimny Service Manual", care in cazul tau are codul: 99500_81A02_01E

-Foloseste pe cat posibil piese originale. Nu folosi piese aftermarket ieftine, ca o sa muncesti de doua ori.

 

Sa ai bafta de el.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

Multumesc minitehicus pentru sfaturi , apreciez mult asta de la cineva care e expert in domeniu .

S-a notat cu pompa de apa , oare Nipparts e OK ? La Hepu pretul se dubleaza .

Daca poti da-mi te rog o alternativa la amortizorul de Cobra , sincer gasisem o echivalenta pe Febi in jur de 100 lei si mi-ar fi convenit .

La 4x4 o sa verific , masina cupleaza , sincer , sper sa fie sonda , dar e mai logic ceea ce spui tu .

Daca nu pot fabrica eu traversa , o sa apelez la jimny4X4.ro :) , nu ar fi chiar prima oara .

M-am cam dezumflat cu kitul de suspensie , asta pe care il gasisem eu nu avea decat bucsele , fara prelungitoare de amortizor , speram sa mearga asa ca solutie de avarie . Asa o sa mai strang ceva pentru un set de arcuri si amortizoare .

Am verificat sasiul cat de cat , sper ca al meu sa nu aiba probleme , altfel ...... la vanzare cu tigaia .

Stiu ca aveai si tu un Jimny , ce ulei ii bagai in motor ?

Edited by kimi
Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

S-a notat cu pompa de apa , oare Nipparts e OK ? La Hepu pretul se dubleaza .

Daca poti da-mi te rog o alternativa la amortizorul de Cobra , sincer gasisem o echivalenta pe Febi in jur de 100 lei si mi-ar fi convenit .

La 4x4 o sa verific , masina cupleaza , sincer , sper sa fie sonda , dar e mai logic ceea ce spui tu .

Daca nu pot fabrica eu traversa , o sa apelez la jimny4X4.ro :) , nu ar fi chiar prima oara .

M-am cam dezumflat cu kitul de suspensie , asta pe care il gasisem eu nu avea decat bucsele , fara prelungitoare de amortizor , speram sa mearga asa ca solutie de avarie . Asa o sa mai strang ceva pentru un set de arcuri si amortizoare .

Am verificat sasiul cat de cat , sper ca al meu sa nu aiba probleme , altfel ...... la vanzare cu tigaia .

 

Pompa de apa eu folosesc doar GMB si uneori Ruville, kit distributie SKF si Dayco.

Amortizorul de provenienta LR este mult mai ok.

 

Poti sa incerci sistemul de flanse la arcuri, dar la final tot la arcuri si amortizoare o sa ajungi. Tu hotarasti ce faci cu banii.

Nu te arunca la inaltari fanteziste, 2 inch are preturi suportabile, nu necesita modificari de amploare.

De la 3 inch in sus nota de plata ia valori ametitoare.

 

 

Din pacate, ieftin si bun nu exista.

Edited by minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

Filtrul de combustibil Nipparts sunt curios unde o sa-l montezi, ca de fabrrica nu exista asa ceva, singurul filtru de benzina este in rezervor langa pompa de benzina si este de tip cartus.

 

Decat sa pui termostatul ala, mai bine lasa-l pe cel original.

Am intalnit nenumarate termostate NOI de la firme mult mai spalate care nu se inchideau complet, nu se deschideau complet sau au personalitate proprie.

Daca tii neaparat sa-l schimbi, pune original.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

Filtrul de combustibil Nipparts sunt curios unde o sa-l montezi, ca de fabrrica nu exista asa ceva, singurul filtru de benzina este in rezervor langa pompa de benzina si este de tip cartus.

 

Nu exista om sa le stie pe toate. Samuraiul meu are filtru de benzina pe traseul de alimentare in dreptul rotii dreapta spate. Dar cred ca Minitehnicus stia de fapt si acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

Am gasit ceva pe Monroe R3256 , e de LR , cred ca o sa-l incerc pe asta .

 

Foloseste-l cu incredere, indiferent ce comenteaza altii.

 

Este cel mai bun model de amortizor care se poate pune pe Jimny.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

Foloseste-l cu incredere, indiferent ce comenteaza altii.

 

Este cel mai bun model de amortizor care se poate pune pe Jimny.

Multumesc pentru incurajari , daca nu e prea mare ca si dimensiuni , o sa incerc sa-l montez .

In alta ordine .... am rezolvat totul ( cred ca mai pierd ceva ulei prin spatele cutiei ) , mai putin problema cu licaritul 4X4 .

Dupa ce am refacut toata instalatia de vacuum de la bratul dr fata pana la ambele MRL-uri , dracia tot clipeste si am senzatia ca exista o problema de cuplare la roata stg fata . Cu masina pe elevator roata stg cupla cu socuri ( trepidatii ) si la proba pe standul de frana in 4X2 nu reusesc sa invart rotile fata concomitent ( banuiesc ca ramane o roata cuplata ) .

Am desfacut MRL pe stg , vaselina la greu , curatat , probat , cu vacuum facut de mine functioneaza .

Faza naspa e ca m-a pus dracu sa verific si electrovalva de vacuum si ..... surpriza , am ramas cu firele in mana ( unul s-ar parea ca a fost rupt mai demult ) . Buun , lasa ca nu e problema , fac rost de alta mufa , etc

Cand scot mufa de pe electrovalva a venit surpriza cea mai mare , am ramas cu unul din pini in mufa , deci imi trebuie tam nisam electrovalva .

Vazusem pe forum un catalog de piese , sper sa gasesc codul acolo . Sper sa nu fie foarte costisitoare ..... :hl

EDIT : Cred ca asta e 43830-82cb0 .

Edited by kimi
Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

Multumesc pentru incurajari , daca nu e prea mare ca si dimensiuni , o sa incerc sa-l montez .

In alta ordine .... am rezolvat totul ( cred ca mai pierd ceva ulei prin spatele cutiei ) , mai putin problema cu licaritul 4X4 .

Dupa ce am refacut toata instalatia de vacuum de la bratul dr fata pana la ambele MRL-uri , dracia tot clipeste si am senzatia ca exista o problema de cuplare la roata stg fata . Cu masina pe elevator roata stg cupla cu socuri ( trepidatii ) si la proba pe standul de frana in 4X2 nu reusesc sa invart rotile fata concomitent ( banuiesc ca ramane o roata cuplata ) .

Am desfacut MRL pe stg , vaselina la greu , curatat , probat , cu vacuum facut de mine functioneaza .

Faza naspa e ca m-a pus dracu sa verific si electrovalva de vacuum si ..... surpriza , am ramas cu firele in mana ( unul s-ar parea ca a fost rupt mai demult ) . Buun , lasa ca nu e problema , fac rost de alta mufa , etc

Cand scot mufa de pe electrovalva a venit surpriza cea mai mare , am ramas cu unul din pini in mufa , deci imi trebuie tam nisam electrovalva .

Vazusem pe forum un catalog de piese , sper sa gasesc codul acolo . Sper sa nu fie foarte costisitoare ..... :hl

EDIT : Cred ca asta e 43830-82cb0 .

 

codul 43830-82CB0 este de la senzorul de vacuum.

 

blocul de electrovalve are codul 27951-85600

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

Eu pe asta l-am găsit cu pb , poate sa fie avaria din cauza lui ?

 

rolul lui este sa spuna modulului de comanda 4x4 daca cuplarea si decuplarea s-a facut cu succes.

daca nu functioneaza corect, modulul 4x4 intra in avarie si clipoceste ledul din bord.

 

uita-te in manual , ca acolo este explicat foarte bine.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

Multumesc minitehnicus ( dau o BR daca ne intalnim vreo data ). Problema rezolvata , vinovat senzorul de vacuum + cablajul aferent . Cu ocazia asta am refacut complet si toata linia de vacuum .

Dupa inlocuirea culiselor de etrier se pare ca am cam terminat momentan , cu 4 exceptii :

- stergatoarele nu se opresc singure in pozitia normala

- reglajul electric la farul dr nu functioneaza

- nu am deloc lampi pe nr. de inmatriculare

- trebuie sa verific pierderea de ulei de la cutie

Urmeaza RAR-ul si inmatricularea . Poate ii conving pe astia sa-mi treca si anvelopele 215/75R15 in carte . :)

Dupa aia o sa montez amortizorul de LR si pauza pana cand vine caldura .

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

Multumesc minitehnicus ( dau o BR daca ne intalnim vreo data ). Problema rezolvata , vinovat senzorul de vacuum + cablajul aferent . Cu ocazia asta am refacut complet si toata linia de vacuum .

Dupa inlocuirea culiselor de etrier se pare ca am cam terminat momentan , cu 4 exceptii :

- stergatoarele nu se opresc singure in pozitia normala

- reglajul electric la farul dr nu functioneaza

- nu am deloc lampi pe nr. de inmatriculare

- trebuie sa verific pierderea de ulei de la cutie

Urmeaza RAR-ul si inmatricularea . Poate ii conving pe astia sa-mi treca si anvelopele 215/75R15 in carte . :)

Dupa aia o sa montez amortizorul de LR si pauza pana cand vine caldura .

 

Ne vedem cand s-o incalzi, de 3-4 ori pe an imi vizitez soacra de la PN.

 

Lampile de la numar au codul 35910-75F21 si costa in jur de 90 lei bucata, cauta mai bine la dezmembrari

 

Schimba simeringul de iesire de la cutie, este acelasi cu cel de la cutia de Samurai

Masoara cu precizie si diametrul culisantei cardanului, uneori se mananca culisanta si chiar daca schimbi simeringul, pierderea de ulei nu inceteaza.

 

Daca-i doar atat, ai scapat usor.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

Cred că am citit pe undeva despre posibilitatea montării unui alternator mai mare dar nu mai găsesc topicul .

Mă bate gândul să îmi pun o baterie mai mare cu borne normale și un alternator mai puternic .

Știe cineva ce alternator ar fi compatibil fără mari artificii ?

EDIT : Astazi cu ocazia efectuarii verificarii RAR bateria si-a dat duhul . :( Asa ca masina urmeaza sa primeasca o baterie cu borne normale + bucse la bara stabilizatoare .

Sper sa fie ultimile interventii pana la primavara cand ma apuc de montat anvelopele MT si implicit un SL de 4 cm .

Edited by kimi
Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

Azi am vrut sa inlocuiesc simeringul de la cautatorul CV insa spre surprinderea mea , fata de alte masini , furca de cuplare e corp comun cu tija ?!?! deci trebuie desfacut capacul cutiei de viteze ?

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

Mă bate gândul să îmi pun o baterie mai mare cu borne normale și un alternator mai puternic .

Știe cineva ce alternator ar fi compatibil fără mari artificii ?

EDIT : Astazi cu ocazia efectuarii verificarii RAR bateria si-a dat duhul . :( Asa ca masina urmeaza sa primeasca o baterie cu borne normale + bucse la bara stabilizatoare .

 

Poti sa pui alternatorul de la modelul cu scaune incalzite. Merge fara nici un fel de adaptare si are 80A. Alternator mai mare... nu prea e loc si oricum ia in calcul ca ai doar 4 caneluri la curea.

Pentru baterie, vezi ca exista alternativa de la Rombat cu borne mici si inverse si 50A. Ce-i drept sint la prima iarna cu ea, dar a pornit fara greturi la -17 grade.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

Azi am vrut sa inlocuiesc simeringul de la cautatorul CV insa spre surprinderea mea , fata de alte masini , furca de cuplare e corp comun cu tija ?!?! deci trebuie desfacut capacul cutiei de viteze ?

 

Poti sa fii mai explicit?... La Jimny schimbatorul e direct in CV. Semering ai doar la intrare si la iesire din cutie.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul meu Jim

 

Poti sa fii mai explicit?... La Jimny schimbatorul e direct in CV. Semering ai doar la intrare si la iesire din cutie.

 

Nu e direct in cutie ca la Samurai.

 

Are un mecanism de comanda.

 

Si la cutiile pre (jos) si post VVT (sus).

 

cvjim.jpg.b9b9cf14d687266b1d656ca8424e07d5.jpg

Edited by minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use