dorutudj Postat Ianuarie 23, 2017 Partajează Postat Ianuarie 23, 2017 (editat) Salutare tuturor. Povestea incepe cu un SJ413 din 86, motor G13A de 47kw adus din Austria care are 72.000km. Am inceput usor dar sigur restaurarea in asteptarea lunii februarie cand teoretic dispare taxa si as vrea sa o inmatriculez. Distributie schimbata impreuna cu simeringurile aferente, ulei si filtre(am folosit ulei motul 10w40), schimbat lichid de frana si kit-uri de reparatie etriere fata, cablu frana de mana. Am ajuns la reductor care in mers facea un zgomot infernal(zgomot de rulment). Am desfacut reductorul si rulmentii de la axul antrenat de cutia de viteze sunt praf. Daca a mai restaurat cineva un astfel de reductor ma intereseaza ce rulmenti a pus si pe unde se gasesc. In general se gasesc rulmenti insa cred totusi ca nu poti pune orice rulmenti care se potrivesc la dimensiune. Astept sfaturi si pareri. Editat Ianuarie 23, 2017 de dorutudj Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
minitehnicusro Postat Ianuarie 30, 2017 Partajează Postat Ianuarie 30, 2017 Re: Operatiunea reductorul La cum arata interiorul reductorului, a functionat ceva vreme cu emulsie de apa cu ceva urme de ulei. Este foarte posibil ca dupa inlocuirea rulmentilor, angrenajele sa fluiere. Rulmentii, cu exceptia celui intermediar de pe axul de iesire, nu sunt metrici. Motiv pentru care nici nu o sa gasesti unii ieftini. Vecomandare mea este sa-i schimbi pe toti. Verifica si axul median (counter shaft) pe care stau cele doua colivii cu ace. Pentru etansare pune garnituri nu silicon, pentru ca au rol in reglarea jocurilor din rulmenti. Gasesti online orice piesa pentru reductor, noua sau SH. 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
minitehnicusro Postat Ianuarie 30, 2017 Partajează Postat Ianuarie 30, 2017 Re: Operatiunea reductorul La cata manopera este sa le schimbi, eu nu as fi folosit la motor simeringuri Ajusa. Diferenta de pret fata de un simering original nu justifica alegerea. 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
dorutudj Postat Ianuarie 30, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 30, 2017 Re: Operatiunea reductorul La cum arata interiorul reductorului, a functionat ceva vreme cu emulsie de apa cu ceva urme de ulei. Este foarte posibil ca dupa inlocuirea rulmentilor, angrenajele sa fluiere. Rulmentii, cu exceptia celui intermediar de pe axul de iesire, nu sunt metrici. Motiv pentru care nici nu o sa gasesti unii ieftini. Vecomandare mea este sa-i schimbi pe toti. Verifica si axul median (counter shaft) pe care stau cele doua colivii cu ace. Pentru etansare pune garnituri nu silicon, pentru ca au rol in reglarea jocurilor din rulmenti. Gasesti online orice piesa pentru reductor, noua sau SH. Am comandat toti rulmentiii, axul counter shaft nou, rulmentii colivie, simeringuri originale si cele 2 garnituri. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
dorutudj Postat Ianuarie 30, 2017 Autor Partajează Postat Ianuarie 30, 2017 Re: Operatiunea reductorul La cata manopera este sa le schimbi, eu nu as fi folosit la motor simeringuri Ajusa. Diferenta de pret fata de un simering original nu justifica alegerea. O sa mai verific din cand in cand, nu am avut probleme cu ajusa si am mai montat. Multumesc frumos pentru sfaturi. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
kimi Postat Ianuarie 31, 2017 Partajează Postat Ianuarie 31, 2017 Re: Operatiunea reductorul Confirm , Ajusa sunt niste jafuri . Am schimbat niste tacheti hidraulici la o Fabia , si au tinut exact un an si o luna . Garantia a fost de un an . :ha: Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
dorutudj Postat Februarie 1, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 1, 2017 Re: Operatiunea reductorul Au sosit o parte din piesele pentru reductor. Toate simeringurile(iesire reductor fata, iesire spate, kilometraj), garniturile(foarte importante pentru ca grosimea lor regleaza jocul rulmentilor, NU MONTATI CU SILICON), ax counter shaft+o ring de etansare si in final rulmentii colivie de pe ax. Mai trebuie sa soseasca rulmentii. Eu am gasit pe acest reductor rulmenti NSK si Koyo. Rulmentii comandati sunt toti NSK. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
dorutudj Postat Februarie 3, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 3, 2017 Re: Operatiunea reductorul Ce se poate monta in locul acelui burduf de la schimbatorul reductorului? Mi se pare foarte scump(in jur de 100 ron) pentru acel burduf. M-am gandit la un burduf de caseta de directie sau poate aveti alte idei. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
dorutudj Postat Februarie 6, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 6, 2017 Re: Operatiunea reductorul Cum se monteaza cardanele, cu culisanta mai aproape de reductor sau mai aproape de grup? Daca imi puteti si explica de ce ar fi intr-un fel sau altul ar fi perfect. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
proof Postat Februarie 6, 2017 Partajează Postat Februarie 6, 2017 Re: Operatiunea reductorul Conform producatorului, culisanta spre reductor. SAMURAI SJ stock Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Onyx Postat Septembrie 17, 2017 Partajează Postat Septembrie 17, 2017 Re: Operatiunea reductorul Am comandat toti rulmentiii, axul counter shaft nou, rulmentii colivie, simeringuri originale si cele 2 garnituri. Salut, imi zici si mie cat a costat kit-ul si de unde ai luat ? Ms Suzuki Samurai SJ413 JX Suzuki Jimny Automatic Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Onyx Postat Septembrie 17, 2017 Partajează Postat Septembrie 17, 2017 Re: Operatiunea reductorul Este foarte posibil ca dupa inlocuirea rulmentilor, angrenajele sa fluiere Asa fluiera si la mine cand ajunge la 75-85km/h , eu am luat masina recent si e schimbat 4.16 in reductor dar cine la montat nu cred ca a facut treaba buna... Se prelinge si ulei pe langa cardanul de sus din cutie in reductor. E complicat tare de schimbat rulment si simering acolo ? Sau mai bine sa nu ma bag ..... Suzuki Samurai SJ413 JX Suzuki Jimny Automatic Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
dorutudj Postat Septembrie 17, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 17, 2017 Re: Operatiunea reductorul Salut, imi zici si mie cat a costat kit-ul si de unde ai luat ? Ms La ce kit te referi? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Onyx Postat Septembrie 17, 2017 Partajează Postat Septembrie 17, 2017 Re: Operatiunea reductorul kit-ul de rulmenti pentru reductor , e complicat de desfacut ? sa nu ma apuc sa il desfac si sa nu il mai pot pune la loc ..... :) Suzuki Samurai SJ413 JX Suzuki Jimny Automatic Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
dorutudj Postat Septembrie 17, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 17, 2017 Re: Operatiunea reductorul kit-ul de rulmenti pentru reductor , e complicat de desfacut ? sa nu ma apuc sa il desfac si sa nu il mai pot pune la loc ..... :) Eu rulmentii i-am luat de la un mag de specialitate(care comercializeaza rulmenti). M-am dus cu rulmentii in mana si i-am luat, mai putin cel mare care era ok si mai greu de schimbat. Rrconditionarea reductorului nu implica cunostinte avansate de mecanica ins ai nevoie de ceva scule, gasesti pe yotube filmulete in care se explica pas cu pas demontare/montare reductorului. Foarte important este sa-i pui garnitura(o gasesti la unix auto pe original). Sa nu cunva sa pui cu silicon, garnitura regleaza jocul reductorului, daca aceasta va lipsi el se va strange prea tare si risti sa distrugi tot in el. Piese mai gasesti pe http://www.samurai4x4.ro/store. Parte din piese le-am cumpat de acolo, gasesti si kit de rulmenti, ei comercializeaza doar piese pe original si preturile sunt ok. O atentie sporita trebuie avuta la pontarea simeringurilor si de inspectat uzura pinioanelor. Daca axul counter shaft este uzat ar trebui inlocuit cu tot cu rulmentii colivie. Gasesti si noi si second pe site-ul precizat. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
minitehnicusro Postat Septembrie 17, 2017 Partajează Postat Septembrie 17, 2017 Re: Operatiunea reductorul Asa fluiera si la mine cand ajunge la 75-85km/h , eu am luat masina recent si e schimbat 4.16 in reductor dar cine la montat nu cred ca a facut treaba buna... Se prelinge si ulei pe langa cardanul de sus din cutie in reductor. E complicat tare de schimbat rulment si simering acolo ? Sau mai bine sa nu ma bag ..... 4.16 este cumparat ca kit , sau este manufacturat din reductor de 410? 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Onyx Postat Septembrie 17, 2017 Partajează Postat Septembrie 17, 2017 Re: Operatiunea reductorul 4.16 este cumparat ca kit , sau este manufacturat din reductor de 410? Asta nu stiu, fostul proprietar a zis ca e montat 4.16 ....M-am uitat sub masina la reductor si se vede curs de sus unde intra cardanul din cutie care are si putin joc .... . Fluiera dupa 70-80 km/h .... Ma uit maine sa vad daca are garnitura sau silicon . Ms Suzuki Samurai SJ413 JX Suzuki Jimny Automatic Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate