Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Operatiunea reductorul


dorutudj
 Share

Recommended Posts

Salutare tuturor. Povestea incepe cu un SJ413 din 86, motor G13A de 47kw adus din Austria care are 72.000km. Am inceput usor dar sigur restaurarea in asteptarea lunii februarie cand teoretic dispare taxa si as vrea sa o inmatriculez. Distributie schimbata impreuna cu simeringurile aferente, ulei si filtre(am folosit ulei motul 10w40), schimbat lichid de frana si kit-uri de reparatie etriere fata, cablu frana de mana. Am ajuns la reductor care in mers facea un zgomot infernal(zgomot de rulment). Am desfacut reductorul si rulmentii de la axul antrenat de cutia de viteze sunt praf. Daca a mai restaurat cineva un astfel de reductor ma intereseaza ce rulmenti a pus si pe unde se gasesc. In general se gasesc rulmenti insa cred totusi ca nu poti pune orice rulmenti care se potrivesc la dimensiune. Astept sfaturi si pareri.

 

IMAG1652.thumb.jpg.8cfd20d3d8f508ce4fb8cc2a169bf79b.jpg

IMAG1654.thumb.jpg.a8775638ea50c631510e7ee5cce6984d.jpg

IMAG1657.thumb.jpg.98914b1aae750d0ed46c588a8169f082.jpg

IMAG1659.thumb.jpg.b1710e029acb24965a2134bf8705fd5e.jpg

IMAG1661.thumb.jpg.5a61f80efd2be8b4393282dafac6ead9.jpg

IMAG1663.thumb.jpg.7bdd424c1d7380b8b7a7b11e1c3e3052.jpg

IMAG1672.thumb.jpg.497363b6b40a310a80508d0d32764d6d.jpg

IMAG1674.thumb.jpg.51b8ed06f27fba07ecc569a21e18ede6.jpg

IMAG1676.thumb.jpg.04450d5be18a4e76cb28a9f67e7ab675.jpg

IMAG1677.thumb.jpg.6279e122015877d06668458c195bba68.jpg

IMAG1679.thumb.jpg.8b4f494eb4ef55b202e72d65b6279cdf.jpg

IMAG1680.thumb.jpg.960ed99605bbec545b4376ab3907fa9c.jpg

Edited by dorutudj
Link to comment
Share on other sites

Re: Operatiunea reductorul

 

La cum arata interiorul reductorului, a functionat ceva vreme cu emulsie de apa cu ceva urme de ulei.

Este foarte posibil ca dupa inlocuirea rulmentilor, angrenajele sa fluiere.

 

Rulmentii, cu exceptia celui intermediar de pe axul de iesire, nu sunt metrici.

Motiv pentru care nici nu o sa gasesti unii ieftini.

 

Vecomandare mea este sa-i schimbi pe toti.

Verifica si axul median (counter shaft) pe care stau cele doua colivii cu ace.

 

Pentru etansare pune garnituri nu silicon, pentru ca au rol in reglarea jocurilor din rulmenti.

 

Gasesti online orice piesa pentru reductor, noua sau SH.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Operatiunea reductorul

 

La cum arata interiorul reductorului, a functionat ceva vreme cu emulsie de apa cu ceva urme de ulei.

Este foarte posibil ca dupa inlocuirea rulmentilor, angrenajele sa fluiere.

 

Rulmentii, cu exceptia celui intermediar de pe axul de iesire, nu sunt metrici.

Motiv pentru care nici nu o sa gasesti unii ieftini.

 

Vecomandare mea este sa-i schimbi pe toti.

Verifica si axul median (counter shaft) pe care stau cele doua colivii cu ace.

 

Pentru etansare pune garnituri nu silicon, pentru ca au rol in reglarea jocurilor din rulmenti.

 

Gasesti online orice piesa pentru reductor, noua sau SH.

 

Am comandat toti rulmentiii, axul counter shaft nou, rulmentii colivie, simeringuri originale si cele 2 garnituri.

Link to comment
Share on other sites

Re: Operatiunea reductorul

 

La cata manopera este sa le schimbi, eu nu as fi folosit la motor simeringuri Ajusa.

Diferenta de pret fata de un simering original nu justifica alegerea.

 

O sa mai verific din cand in cand, nu am avut probleme cu ajusa si am mai montat. Multumesc frumos pentru sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

Re: Operatiunea reductorul

 

Confirm , Ajusa sunt niste jafuri . Am schimbat niste tacheti hidraulici la o Fabia , si au tinut exact un an si o luna . Garantia a fost de un an . :ha:

Link to comment
Share on other sites

Re: Operatiunea reductorul

 

Au sosit o parte din piesele pentru reductor. Toate simeringurile(iesire reductor fata, iesire spate, kilometraj), garniturile(foarte importante pentru ca grosimea lor regleaza jocul rulmentilor, NU MONTATI CU SILICON), ax counter shaft+o ring de etansare si in final rulmentii colivie de pe ax. Mai trebuie sa soseasca rulmentii. Eu am gasit pe acest reductor rulmenti NSK si Koyo. Rulmentii comandati sunt toti NSK.IMAG1702.thumb.jpg.733247c9b21fa4fecc14a6106ddff609.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: Operatiunea reductorul

 

Ce se poate monta in locul acelui burduf de la schimbatorul reductorului? Mi se pare foarte scump(in jur de 100 ron) pentru acel burduf. M-am gandit la un burduf de caseta de directie sau poate aveti alte idei.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Re: Operatiunea reductorul

 

Am comandat toti rulmentiii, axul counter shaft nou, rulmentii colivie, simeringuri originale si cele 2 garnituri.

 

Salut, imi zici si mie cat a costat kit-ul si de unde ai luat ? Ms

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: Operatiunea reductorul

 

Este foarte posibil ca dupa inlocuirea rulmentilor, angrenajele sa fluiere

Asa fluiera si la mine cand ajunge la 75-85km/h , eu am luat masina recent si e schimbat 4.16 in reductor dar cine la montat nu cred ca a facut treaba buna... Se prelinge si ulei pe langa cardanul de sus din cutie in reductor. E complicat tare de schimbat rulment si simering acolo ? Sau mai bine sa nu ma bag .....

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: Operatiunea reductorul

 

kit-ul de rulmenti pentru reductor , e complicat de desfacut ? sa nu ma apuc sa il desfac si sa nu il mai pot pune la loc ..... :)

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: Operatiunea reductorul

 

kit-ul de rulmenti pentru reductor , e complicat de desfacut ? sa nu ma apuc sa il desfac si sa nu il mai pot pune la loc ..... :)

 

Eu rulmentii i-am luat de la un mag de specialitate(care comercializeaza rulmenti). M-am dus cu rulmentii in mana si i-am luat, mai putin cel mare care era ok si mai greu de schimbat. Rrconditionarea reductorului nu implica cunostinte avansate de mecanica ins ai nevoie de ceva scule, gasesti pe yotube filmulete in care se explica pas cu pas demontare/montare reductorului. Foarte important este sa-i pui garnitura(o gasesti la unix auto pe original). Sa nu cunva sa pui cu silicon, garnitura regleaza jocul reductorului, daca aceasta va lipsi el se va strange prea tare si risti sa distrugi tot in el. Piese mai gasesti pe http://www.samurai4x4.ro/store. Parte din piese le-am cumpat de acolo, gasesti si kit de rulmenti, ei comercializeaza doar piese pe original si preturile sunt ok. O atentie sporita trebuie avuta la pontarea simeringurilor si de inspectat uzura pinioanelor. Daca axul counter shaft este uzat ar trebui inlocuit cu tot cu rulmentii colivie. Gasesti si noi si second pe site-ul precizat.

Link to comment
Share on other sites

Re: Operatiunea reductorul

 

Asa fluiera si la mine cand ajunge la 75-85km/h , eu am luat masina recent si e schimbat 4.16 in reductor dar cine la montat nu cred ca a facut treaba buna... Se prelinge si ulei pe langa cardanul de sus din cutie in reductor. E complicat tare de schimbat rulment si simering acolo ? Sau mai bine sa nu ma bag .....

 

4.16 este cumparat ca kit , sau este manufacturat din reductor de 410?

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Operatiunea reductorul

 

4.16 este cumparat ca kit , sau este manufacturat din reductor de 410?

 

 

 

Asta nu stiu, fostul proprietar a zis ca e montat 4.16 ....M-am uitat sub masina la reductor si se vede curs de sus unde intra cardanul din cutie care are si putin joc .... . Fluiera dupa 70-80 km/h .... Ma uit maine sa vad daca are garnitura sau silicon . Ms

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use