Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Carburator SJ413


dorutudj
 Share

Recommended Posts

Salutare din nou. Intentionez sa desfac carburatorul de pe samurai(SJ413 din 1986) din cauza faptului ca nu mai sta la ralanti. A inceput deodata sa se opreasca la ralanti. In rest merge foarte bine, porneste la sfert si in turatie trage bine, nu consuma benzina multa. Daca este cineva care a mai desfacut un astfel de carburator(aisin) si imi poate oferi niste sfaturi. Cu siguranta sunt acolo niste garnituri care e posibil sa cedeze cand este dezmembrat, are cineva coduri pentru garnituri si alte piese care se schimba in aceste cazuri?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator SJ413

 

Salutare din nou. Intentionez sa desfac carburatorul de pe samurai(SJ413 din 1986) din cauza faptului ca nu mai sta la ralanti. A inceput deodata sa se opreasca la ralanti. In rest merge foarte bine, porneste la sfert si in turatie trage bine, nu consuma benzina multa. Daca este cineva care a mai desfacut un astfel de carburator(aisin) si imi poate oferi niste sfaturi. Cu siguranta sunt acolo niste garnituri care e posibil sa cedeze cand este dezmembrat, are cineva coduri pentru garnituri si alte piese care se schimba in aceste cazuri?

Multumesc.

 

Manual http://www.suzuki4x4.net/manual/sj/chapter4.pdf

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator SJ413

 

Multumesc frumos, de mare ajutor manualul carburatorului. Nu am reusit sa-l desprind de pe galeria de admisie(nici nu am fortat prea tare pentru ca nu am garnitura de etansare dintre carburator si galerie care e posibil sa se rupa). Am desfacut capacul am suflat, spalat ce am putut si problema s-a rezolvat. Are cineva un cod pentru garnitura aia dintre corpurile carburatorului? S-a rupt un pic cand am separat corpurile si as vrea sa pun una noua.

 

Mai am o problema la care nu prea am gasit rezolvare. Ea este legata de avans. Se aude tacaneala aia de avans cand urci si fortezi acceleratia(exact asa cum se auzea la dacie cand puneam benzina de 75), am redus un pic avansul din delcou, nu se mai aude asa tare insa tot se aude. Cand urci sau chiar in demaraj, cum accelerezi se aude imediat acel zgomot specific avansului. Care ar fi rezolvarea acestei probleme?

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator SJ413

 

Reglarea avansului se face cu lampa stroboscopica, seamana cu reglarea aprinderii la Dacia 1300... poate te ajuta:

 

http://http://forum.club4x4.ro/showthread.php?44683-Reglaj-aprindere-samurai

 

Stiam ca avansul se regleaza cu lampa stroboscopica. Problema la mine este ca motorul merge foarte bine, porneste foarte usor la rece si la cald, merge rotund, trage foarte bine insa cand schimbi de exemplu viteza din 2 in 3 si apesi acceleratia se aude zgomotul ala specific avansului. Daca slabesti acceleratia un pic scade in intensitate sau chiar dispare cateodata. Vroiam sa stiu daca mai sunt situatii in care se aude avansul chiar daca reglajul e corect. Delcoul nu are platina(are un modul electric), capsula vacumatica de pe delcou e buna.

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator SJ413

 

Se poate ca zgomotul pe care il auzi sa nu fie avansul, ci evacuarea pe lîngă garnitură. Zgomotul e asemanator, te poate induce in eroare. Cand accelerezi, motorul se mișcă si scapă un pic de gaze pe lângă garnitura de la evacuare. Încearcă să asculți cu atenție, să nu chinui degeaba aprinderea.

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator SJ413

 

Se poate ca zgomotul pe care il auzi sa nu fie avansul, ci evacuarea pe lîngă garnitură. Zgomotul e asemanator, te poate induce in eroare. Cand accelerezi, motorul se mișcă si scapă un pic de gaze pe lângă garnitura de la evacuare. Încearcă să asculți cu atenție, să nu chinui degeaba aprinderea.

 

100% e avansul. In plus cand misc delcoul in sensul acelor de ceasornic zgomotul se amplifica, in sens invers acelor de ceasornic zgomotul se diminueaza dar tot se aude. Ma gandeam ca poate e din cauza bujiilor insa masina porneste foarte bine, nu intrerupe.

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator SJ413

 

culbutori?

 

Voi face o verificare in ceea ce priveste jocul culbutorilor(am avut de gand sa fac aceasta operatiune cand am schimbat distributia dar...) si daca va fi nevoie voi efectua reglajele necesare conform manualului. Revin cu informatii dupa analiza completa.

1621577256_reglajculbutorisamurai.jpg.69c1c982508bfb5f600ad80413f47aa7.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Carburator SJ413

 

Am descoperit problema zgomotului de avans. Se datoreaza capsulei vacumatice de pe delco. La noi se gaseste numai pe original si costa aprox 260 ron. Stie cineva unde pot gasi varianta mai ieftina(la noi in tara) sau daca a modificat cineva acest sistem si functioneaza.

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator SJ413

 

Din pacate nu am reusit sa rezolv problema. Am reglat culbutorii, am schimbat capsula vacumatica insa problema nu s-a rezolvat :((((. Am schimbat si bujiile, capac delco. Nu mai stiu ce sa-i fac.

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator SJ413

 

"bataia de avans" poate avea si alte cauze:

- puncte de calamina incandescenta in camera de ardere, amestecul in contact cu acestea poate genera preaprinderi

- schimbarea raportului de compresie ca urmare a planarilor repetate a chiulasei

- aer fals

- cifra ocatanica inferioara a benzinei , avand in vedere ca masina e una de generatie veche , s-ar putea sa nu ii placa benzina fara plumb CO95 si sa vrea CO98

- verifica daca nu cumva trebuie sa aditivezi benzina cu tetraetil de plumb ...

 

Ar fi utila verificarea cu stroboscopul a timmingului, eu cu asta as incepe ! Apoi aer fals ...

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Carburator SJ413

 

Salve!

 

Referitor la subiectul carburatorului...

Al meu Samurai, fabricat in 1988 SJ413 cu motor G13A, la momentul cumpararii avea adaptat un carburator de Dacia din cauza defectarii celui original.

In prezent incerc sa cumpar un nou carburator de la Weber si sunt pus in fata alegerii uneia dintre cele 7 optiuni de mai jos:

 

- 32/36 DGEV Electric choke Original filter adaptor kit no WK600

- 32/36 DGV Manuala choke Original filter adaptor kit no WK600M

- 32/36 DGAV Water choke Original filter adaptor kit no WK600W

- 32/36 DGEV Electric choke Filter included kit no WK601

- 32/36 DGV Manuala choke Filter included adaptor kit no WK601M

- 32/36 DGAV Water choke Filter included adaptor kit no WK601W

- 38 DGES Electric choke Filter included kit no WK601-38

 

Toate carburatoarele vin dotate cu adaptor.

 

Scuzati ignoranta dar sincer nu stiu pe care sa il aleg.

Ma poate ajuta cineva cu o recomandare referitor la tipul de carburator care se potriveste?

In cazul in care toate sunt compatibile as aprecia un sfat!

 

Multam,

 

Alin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Carburator SJ413

 

Eu am montat motor de 1.6 de pe Vitara si tot carburator de dacie am.

Consumul e cam mare, 10-11 pe asfalt.

Mi-as lua un 32/36 cu soc manual, ca tot vine ziua mea... :)

 

 

Colegul cu avansul, daca ajungi pe la Roman am lampa strobo.

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator SJ413

 

"bataia de avans" poate avea si alte cauze:

- puncte de calamina incandescenta in camera de ardere, amestecul in contact cu acestea poate genera preaprinderi

- schimbarea raportului de compresie ca urmare a planarilor repetate a chiulasei

- aer fals

- cifra ocatanica inferioara a benzinei , avand in vedere ca masina e una de generatie veche , s-ar putea sa nu ii placa benzina fara plumb CO95 si sa vrea CO98

- verifica daca nu cumva trebuie sa aditivezi benzina cu tetraetil de plumb ...

 

 

 

Ar fi utila verificarea cu stroboscopul a timmingului, eu cu asta as incepe ! Apoi aer fals ...

 

 

Am pus benzina de 99 si nu mai bate asa tare, voi incerca sa pun aditiv cu plumb sa vedem ce se intampla. Apoi voi demonta chiulasa sa vedem ce e acolo. Avansul e reglat bine, am verificat cu lampa.

Edited by dorutudj
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use