hop_si_eu06 Posted May 25, 2017 Share Posted May 25, 2017 (edited) Buna ziua, Detin un LJ80 care are ceva probleme cu motorul si vreau sa intreb daca si in ce conditii as putea pune un motor de 1,3. Intrebarea se refera mai mult la parte electrica. Motorul de 1,3 are calculator? O sa trebuiasca sa refac toata instalatia? Care anume sunt modificarile ce trebuie facute. Suporti motor si parte mecanica ma descurc. Daca ma poate careva lamurii apreciez, Multumesc, Edited May 25, 2017 by hop_si_eu06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted May 25, 2017 Share Posted May 25, 2017 (edited) Re: Motor de 413 pe LJ80 Mai intai trebuie sa verifici daca incape in compartimentul motor si daca mai poti inchide capota. Trebuie sa verifici daca poti monta radiatorul de SJ413. Sasiul de SJ80 este putin mai ingust in fata. Motorul il pui cu tot cu cutia de viteze si treuie sa mai decupezi tunelul pe unde scoti maneta de la CV. Cutiile de viteze au lungimi diferite. O sa trebuiasca sa modifici cardanul intermediar. Trebuie vazut daca are loc coloana de directie pe langa motor. Si pe unde o sa montezi filtrul de aer. Daca pui motorul G13A cu carburator, atunci nu ai prea multe modificari de facut, in afara de suporti motor si cutie de viteza. Daca vrei motorul G13BA cu injectie, atunci ai nevoie si de instalatia electrica cu ECU, pompa de benzina electrica externa cu filtru si conducte, sonda lambda. Si trebuie studiat cum se modifica instalatia ceasurilor de la bord. Orice se poate, daca ai timp, cunostinte si resurse materiale. Cam mare deranjul. Eu as repara motorul. Edited May 25, 2017 by minitehnicusro 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SergiuV Posted May 25, 2017 Share Posted May 25, 2017 Re: Motor de 413 pe LJ80 Doar o mica adaugare fata de ce a spus @minitehnicusro si anume ca daca pui motorul de 1.3 cu tot cu cutia lui de viteza, va trebui sa tai un pic din carcasa ambreiajului pentru a face loc casetei de directie, cutia originala de LJ80 are niste degajari in acea zona, care nu se mai regasesc la urmatoarele versiuni. Coloana de directie are loc fiindca se termina inainte de motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hop_si_eu06 Posted May 25, 2017 Author Share Posted May 25, 2017 Re: Motor de 413 pe LJ80 Multumesc de raspunsuri si promptitudine. :tk Ideea e urmatoarea: problema care o are motorul meu e ca nu mai exista :)). Eu acuma am luat masina din Italia, italianul a zis ca are probleme la cutia de viteze si cand a ajuns masina acasa am vazut ca are motorul de 1000 nu cel de 800 si nici cutia nu e cea originala. Cutia e doar pusa acolo pe o bara de fier nu e montata in suruburi. Motorul arata ca dupa razboi si are si vreo 2 gauri in bloc. Cum motoare de 800 nu am gasit si cred ca am sanse foarte mici sa gasesc in tara motor de 800 cu cutie ( asta ar fi prima alegere) am zic ca ori pun un motor de 1000 cu cutia in 4 pe care le-am gasit la 800 lei dar apoi m-am gandit ca daca tot e sa o modific poate ar merge cel de 1,3. Eu mai am un LJ80 restaurat cu motorul de 800 si stiu ce poate de aceea m-am gandit ca daca as pune un motor de 1,3 cred ca bate orice samurai standard la off road. Acuma din ce mi-ati explicat sa inteleg ca samuraiul de 1,3 are 2 motorizari si anume una pe carburator si una pe injectie? Daca gasesc un motor G13A o sa potriveasca perfect pe instalatia mea electrica fara sa fie nevoie de modificari ( doar la partea electrica ma refer resul le modific eu)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted May 25, 2017 Share Posted May 25, 2017 Re: Motor de 413 pe LJ80 Nu am lucrat cu motoare mai vechi de G13, dar din ce am citit pe net, F8A, F10A, F8B si F8C au aceeasi flansa la cutia de viteze. Cel mai sinplu ar fi cu F10A, motorul de pe SJ410. Cu modificari minime se monteaza pe instalatia de SJ80. Instalatia electrica este minima, + si - la demaror, + si - la delcou/aprindere, semnal pentru turometru. Mai ai de conectat la becurile din bord senzorul de presiune ulei si de temperatura apa. Motorul G13A (carburatie) s-a pus pe SJ413 in perioada 1984-1989. Carburatorul de SJ413 este destul de complicat si este comandat de un ECU primitiv. Dar se poate inlocui cu un alt carburator simplu. 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts