crt82sil Posted June 27, 2017 Share Posted June 27, 2017 (edited) Va salut! Vreau sa ma apuc de un proiect, un fel de buggy sau ce o iesi din un sasiu de vitara si punti de toyota hilux. Deocamdata sunt la capitolul verificare piese. Deci, am un diferential de fata de hilux. El lucreaza acum ca un diferential simplu, adica daca invart de cardan se invarte o planetara. Nedumerirea mea consta in piesa aceea din care ies doua furtunase. Banuiesc ca nu avea schimbator pentru a cupla fata(4x4) ci se cupla prin vacuum... Pe mine ma intereseaza daca diferentialul asta va lucra ca un diferential simplu. Adica sa nu fie nevoie de vacuum ca sa cupleze. Deasemenea, puntea spate e cu LSD. Acum se invart ambii taburi daca invart de cardan, deduc ca merge lsd-ul. Cum pot sa verific ca sistemul LSD e ok si ca va merge si cand o sa-l pun la treaba? Poza cu piesa de pe diferentialul fata. Edited June 27, 2017 by Astral 2 An investment in knowledge always pays the best interest. Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crt82sil Posted June 28, 2017 Author Share Posted June 28, 2017 Re: Nelamurire diferentiale Toyota Hilux Este exact cum am banuit, cuplarea se face prin vacuum dar nu e nicio problema, se blocheaza foarte simplu furca astfel sa ramana pe cuplat permanent. Am alta problema acum. Bucata dintre diferential si planetara(cred ca se numeste planetara fixa) a fost taiata in doua cu autogenul. Ce solutie imi recomandati sa unesc cele doua parti: o bucsa(un inel) gros de vreo 15mm sudat la capete si prins cu cate doua suruburi la fiecare cap sau doua flanse sudate prinse intre ele cu 3-4 suruburi? An investment in knowledge always pays the best interest. Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 Re: Nelamurire diferentiale Toyota Hilux Este exact cum am banuit, cuplarea se face prin vacuum dar nu e nicio problema, se blocheaza foarte simplu furca astfel sa ramana pe cuplat permanent. Am alta problema acum. Bucata dintre diferential si planetara(cred ca se numeste planetara fixa) a fost taiata in doua cu autogenul. Ce solutie imi recomandati sa unesc cele doua parti: o bucsa(un inel) gros de vreo 15mm sudat la capete si prins cu cate doua suruburi la fiecare cap sau doua flanse sudate prinse intre ele cu 3-4 suruburi? [ATTACH=CONFIG]280120[/ATTACH] Mai bine cauti altul pentru ca la ce forte sunt acolo, nicio carpeala nu va rezista.... REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
crt82sil Posted June 29, 2017 Author Share Posted June 29, 2017 Re: Nelamurire diferentiale Toyota Hilux Asa m-am gandit si eu de la inceput, apoi am desfacut piesa aia care cupleaza prin vacuum planetara si am vazut cat de subtire e, cred ca are vreo 7-8 mm in grosime. Oricum planetarele au flanse la capete. E si vreo 600 de lei planetara... Azi ma duc cu piesele la un mester sa-si dea cu parerea... An investment in knowledge always pays the best interest. Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignis Posted September 14, 2017 Share Posted September 14, 2017 Re: Nelamurire diferentiale Toyota Hilux La torsiune va rupe carpeala. Acum depinde si ce masa va avea jucaria. LSD-ul e posibil sa nu lucreze atunci cand ai nevoie sa si transmiti un cuplu prin el. :cl Ignis 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristian1 Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 Re: Nelamurire diferentiale Toyota Hilux Dacă e sudata bine si drept, rezista fara probleme.... Eu voi face planetare de fata din unele de spate. :) Off-Road in Waldland Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusradovici Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 Re: Nelamurire diferentiale Toyota Hilux De ce te chinue talentul cu un set de punti fara valoare, de Hilux Surf, pe spate foloseste de Pajero, rap4.88 cu blocant 800 lei si fata Toyota tot ala rap cu vreo 300euro si la masina usoara a merge un 35. Spor Link to comment Share on other sites More sharing options...
crt82sil Posted September 21, 2017 Author Share Posted September 21, 2017 Re: Nelamurire diferentiale Toyota Hilux Va salut! Rod un moderator sa schimbe titlul topicului in: "proiect noroila". Sunt sigur ca erau multe variante de punti ieftine si bune dar eu m-am apucat de proiectul asta cu intentia de a folosi ce am deja prin curte fara sa bag bani in alte fiare. Am lucrat singur pana acum, nu am cinestiece atelier sau service la indemana, pur si simplu imi folosesc cunostintele acumulate in ultimii 6-7 ani de cand intru zilnic pe forum. Acum 6-7 ani cand mi-am luat vitara nu stiam mai mult decat sa schimb o roata la masina. Tot ce fac in legatura cu proiectul asta e pur si simplu pentru mine, ma deconecteaza de la rutina zilnica, e hobby-ul meu. Nu conteaza daca nu o sa mearga vreodata, daca o sa se rupa 4 link-ul de pe spate la prima curba sau o sa-mi zboare diferentialul fata prin capota la prima saritura :grin:. Sper sa fie gata im vreo 5 ani cand fii'miu o sa aiba vreo 10 ani, varsta la care cred ca o sa poata sa inteleaga cate ceva din mecanica si sa prinda microbul off-roadului :wink: Fii'miu, deocamdata, a ales numele proiectului. Am pornit de la ideea sa imbunatatesc trasmisia fata dar sa pastrez directia si suspensia fata. Ce am facut pana acum: - montat diferential fata si planetare - a trebuit sa fac alti suporti pentru diferential, semicaseta de directie si motor; - montat puntea spate cu LSD cu sistem 4 link simplu triunghiulat - am decupat suportii vechi de brate si arcuri de pe puntea de toyota si am facut altii pentru brate iar pentru arcuri am decupat suporti de pe o punte de vitara; - am pastrat parbrizul, capota si peretele parafoc original de vitara. Supriza mare a fost ca s-au potrivit la fix cardanele de vitara. Practic partea de mecanica este cam gata. Bineinteles ca toti suportii sunt doar pusi pe pozitie urmand sa demontez tot si sa sudez definitiv, vopsesc, etc. Urmeaza sa mai imbunatatesc roll-cage-ul, sa-i fac o podea, sa-i pun scaunele, rezervorul, etc... 1 An investment in knowledge always pays the best interest. Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristian1 Posted September 21, 2017 Share Posted September 21, 2017 Re: Nelamurire diferentiale Toyota Hilux Un fel de Vauxi Mk2, un ceva din nimic. Imi place ideea.. si eu tot din nimic il construiesc. Satisfactia cand vad ca mai si merge, este priceless ! :h5 1 Off-Road in Waldland Link to comment Share on other sites More sharing options...
crt82sil Posted December 4, 2017 Author Share Posted December 4, 2017 Re: Nelamurire diferentiale Toyota Hilux Va salut! Dupa ce am taiat vreo 15 cm din fata si vreo 25 din spate, cam asa arata acum noroila... Mai am aripa dreapta de confectionat si un pic la spate de modificat, sper ca pana la sfarsitul anului sa dau jos "caroseria" si sa ma apuc de sudat/polizat/vopsit. Rog din nou un moderator sa schimbe titlul topicului in "Noroila". Merci! An investment in knowledge always pays the best interest. Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crt82sil Posted July 17, 2018 Author Share Posted July 17, 2018 Re: Noroila Va salut! Incep sa lucrez din nou la noroila. Azi am incercat sa pornesc motorul. Am pus pompa de benzina direct la baterie, am conectat furtunul pe care vine benzina la furtunul de alimentare din motor, am dat la automat si...nu porneste. Mi se pare ciudat ca se face presiune pe furtunul de alimentare dar nu iese nimic pe retur. E normal? Ce sa mai incerc? Motorul este de vitara 1.6, 8 valve care a functionat perfect vreo 600 de km, apoi am dezmembrat masina, dupa vreo juma’ de an l-am pornit cu chiu cu vai dar cred ca din cauza benzinei din rezervor nu pornea pentru ca atunci cand am pus benzina proaspata in rezervor a pornit, mergea foarte turat cam la vreo 3000 de ture dupa parerea mea, dar macar a pornit. An investment in knowledge always pays the best interest. Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crt82sil Posted October 20, 2019 Author Share Posted October 20, 2019 Cam asa arata acum “noroila”. Urmatorul pas ar fi sa pornesc motorul si sa termin la capitolul estetica. Sunt in cautare de cauciucuri, am avut 31 pe vitara si mergea fara probleme. Acum, cu noua transmisie, vreau sa incerc cu 33-uri. Daca are cineva un set de cauciucuri (sau macar cate o bucata-doua) de care vrea sa scape, dati un semnal va rog! An investment in knowledge always pays the best interest. Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts