shelx Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 (edited) Salutare baieti, De cateva luni lucrez la un "gadget" pentru masinile noastre. A inceput de la ceva nevoi ale mele si a ajuns cumva sa rezolve si nevoile altora. Pe scurt este vorba despre un aparat care iti da ceva date in plus: - Ceas - Temperatura interioara - Temperatura si umiditate exterioara - Consum instant (direct de la injector) - Inclinometru (panta/rampa si rasucire stanga/dreapta) - Alerte sonore pentru inclinare - Busola digitala - Tensiune baterie - Logo modelului - Mesaj de bye bye la oprire motor - Update de software Informatiile vor fi afisate pe un display OLED micut 0.96inch. Va inlocui perfect ceasul de fabrica al masini. Va fi disponibil pentru majoritatea modelelor la care ceasul e gen cutiuta: Suzuki Vitara/Jimny/Samurai , Patrol, etc. O sa atasez ceva poze cu prototipul. O sa adaug mai multe poze cu produsul. Vreau sa va dati si voi cu parerea, daca este de ajutor, daca v-ati monta ASA ceva pe masina ... Edited June 28, 2017 by Astral 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BoZo Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc de ce nu un ecran mai mare care sa arate toate informatiile in acelasi timp? Frontera A Sport 2.0 freelander 2001 td4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc Daca tot faci acest gadget ...ar trebui sa ai in vedere si altele cum ar fi: -temperatura apa a motorului (iti trebuie flansa si senzor) daca reusesti sa-i pui si buzzer sau schimbarea afisajului din albastru/verde/alb in rosu (alarma) e ce trebuie -presiunea si temperatura uleiului din motor (iti trebuie flansa si senzori) -temperatura de gaze din evacuare, asanumitul EGT (iti trebuie senzor) -orele de functionare ale motorului (trebuie sa il legi la contact sau la senzorul de turatie) consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc Pentru masinile care fac off-road si unde motorul este supus altor solicitari decat pe sosea, mai utile mi se par cele enumerate de @Yonutz. In afara de temperatura, restul, cu tot respectul pentru munca ta, sunt relativ inutile si spun asta tinand cont de cele discutate si ras-discutate pe forumul nostru. CLInometru - cand esti pe o inclinare laterala ai un morcov atat de mare si de spinos ca nu-ti mai arde sa te uiti la nici un gadget, da` sa-ti mai si bipaie in creier.... Ceas - pai daca deja are masina unul.....si inca unul pe cd-player....si inca unul pe GPS.....si inca unul pe mobiloi.... Busola digitala - cine o arde pe coclauri cam musai are un GPS cu un soft dedicat traseelor off-road si care soft are si o busola.... Tensiune baterie - relativ util ca sa stii cat curent mai ai cand te troliezi in mod repetat Consum - pai se stie ca atunci cand esti off-road, consumul nu mai conteaza, altfel, mai bine ramai pe sosea... Acest "gen" de gadget este va fi un succes pentru SUV-uri, adica pentru acele masini relativ noi, electronizate si pe care reclamele le fac sa para niste off-road-ere super-potente. PS - In orice vanzare e esential/vital sa stii cui te adresezi cu produsul tau, respectiv sa-ti identifici foarte precis tipul de clienti..... REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
shelx Posted June 28, 2017 Author Share Posted June 28, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc Multumesc mult pentru feedback baieti! O sa incerc sa raspund la cat mai multe intrebari/posturi: Ecran mai mare. - Ecranul este in functie de masini si sa mearga fara sa strice designul. Nu poti pune un 5inch pe o masina de 90 care nu are decat 2 beulete pe bord. Vreau sa aduc doar un iz de tehnologie @Yonutz Foarte bune ideeile, ma gandesc si eu la ele dar nu in prima faza. Ce spui acolo implica un cost mult mai mare pentru care oamenii nu or sa plateasca. Plus implica cunostinte temeinice la montare. Prototipul cu tot ce stie el sa faca acum are 3 fire. 2 la baterie unul la injector. Iti trebuie cunostinte minime sa-l montezi. Nu toti sunt cu surubaraia. + ca unele le ai. temperatura apa ... nu stiu la ce te ajuta. ai deja pe bord. Nu inregistrez numarul de ore de functionare dar inregistrez numarul de porniri. @Astral inclinometrul - eu zic ca este foarte fun. nu toti stiu cand sa aiva morcovul si cand nu. Nu degeaba pe unele vine din fabrica. mie unul mi se pare interesant. busola - la fel ca mai sus. este doar o orientare in loc de nimic. GPS stuff clar iti trebuie. Dar as vrea sa am informatii de baza gen unde e N. consum - nu este folosit doar sa stii cat consuma. Poti sa il folosesti si la diagnoza. El arata direct cantitatea de benzina injectata de la injector pe o scara de la 0 la 120 ... si poti sti in orice moment pe unde te situezi. Poate ca cei care fac offroad potent or sa o considere inutila. Dar pentru cei mai incepatori sau care mai folosesc masina si pe post de plimbari prin oras, aduce un plus de ... valoare. Functionalitatile au fost dezvoltate si in functie de cereri. Care pana acum sunt pese 40 pentru samurai, peste 10 pentru jimny si peste 10 pentru Patrol. Este doar prima versiune de produs. Pe viitor vor fi incluse mai multe. Mi-e foarte greu sa fac custom per model acum. Sau sa implice multe modificari (senzori de apa, presiune roti). Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmstancu Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc Te felicit pentru inițiativă! Nu există produs perfect, ci doar perfectibil... Spune-mi, te rog, cum faci calibrarea compasului, cât de precise sunt indicațiile (ținând cont de toate feroasele din jur) și cât ”ține” o calibrare. Aia cu bip-bip nu-i chiar rea, dacă e setată să-ți indice înclinarea cu ceva timp înainte să atingi gradul critic.... :grin: AJUNGE! Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”! Link to comment Share on other sites More sharing options...
shelx Posted June 28, 2017 Author Share Posted June 28, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc Te felicit pentru inițiativă! Nu există produs perfect, ci doar perfectibil... Spune-mi, te rog, cum faci calibrarea compasului, cât de precise sunt indicațiile (ținând cont de toate feroasele din jur) și cât ”ține” o calibrare. Aia cu bip-bip nu-i chiar rea, dacă e setată să-ți indice înclinarea cu ceva timp înainte să atingi gradul critic.... :grin: Multumesc pentru feedback. Pai ideea e simpla. O sa fie o cutiuta dreptunghiulara simpla pe care tu trebuie sa o pui sub bord, la jumatea masinii, la boloboc si pe o anumita directie. Senzorii folositi sunt de inalta precizie. Actualizarea si sunetul se va face la 300ms. Calibrarea va fi din software dorect si va tine tot timpul. Clar nu trebuie sa fie metal pe 10-15cm de cutiuta cu senzorii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flo123123 Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc Felicitari ! Mult succes . Intrebarea cheie : cat e halatu'? Florin LJ70, ex Jimny, ex IMS M461 Link to comment Share on other sites More sharing options...
shelx Posted June 28, 2017 Author Share Posted June 28, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc Felicitari ! Mult succes . Intrebarea cheie : cat e halatu'? Florin Multumesc, Anticipez undeva la 500 +-100ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmstancu Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc Multumesc pentru feedback. Pai ideea e simpla. O sa fie o cutiuta dreptunghiulara simpla pe care tu trebuie sa o pui sub bord, la jumatea masinii, la boloboc si pe o anumita directie. Senzorii folositi sunt de inalta precizie. Actualizarea si sunetul se va face la 300ms. Calibrarea va fi din software dorect si va tine tot timpul. Clar nu trebuie sa fie metal pe 10-15cm de cutiuta cu senzorii. Mulțam de răspuns. Fără pretenții din parte-mi însă problema decalibrării/recalibrării compasului (magnetometrului) rămâne un aspect destul de important, indiferent de calitatea senzorilor folosiți, în condițiile date (dimensiuni dispozitiv). Cel mai bun exemplu în privința asta o reprezintă chiar telefoanele smart, care au senzori de înaltă performanță însă, din cauza miniaturizării, nu sunt perfecți. Am văzut și postul cu prețul. Nu vreau să te descurajez, ba dimpotrivă, însă apreciez că prețul nu este un element forte, date fiind alternativele existente pe piață. Ok, poate dacă vei ajunge să le faci în regim industrial, dar mai performante, s-ar putea să scazi și prețul de vânzare....:wink: Succes și felicitări, din nou, pentru inițiativă! Bănuiesc că partea de programare e făcută de tine, nu? AJUNGE! Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”! Link to comment Share on other sites More sharing options...
shelx Posted June 28, 2017 Author Share Posted June 28, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc Mulțam de răspuns. Fără pretenții din parte-mi însă problema decalibrării/recalibrării compasului (magnetometrului) rămâne un aspect destul de important, indiferent de calitatea senzorilor folosiți, în condițiile date (dimensiuni dispozitiv). Cel mai bun exemplu în privința asta o reprezintă chiar telefoanele smart, care au senzori de înaltă performanță însă, din cauza miniaturizării, nu sunt perfecți. Am văzut și postul cu prețul. Nu vreau să te descurajez, ba dimpotrivă, însă apreciez că prețul nu este un element forte, date fiind alternativele existente pe piață. Ok, poate dacă vei ajunge să le faci în regim industrial, dar mai performante, s-ar putea să scazi și prețul de vânzare....:wink: Succes și felicitări, din nou, pentru inițiativă! Bănuiesc că partea de programare e făcută de tine, nu? De acord. Eu ma tot joc cu fier pe langa, cu magneti. Nu o sa fie la fel de expus ca un telefon totusi. Da. Eu fac si hardwareul si softwareul si design. Sigur daca va fi produs candva industrial pretul va scadea probabil. Profitul este destul de mic acum gen cateva zeci de lei. Alternative dedicate de genul nu am vazut pe piata. Cu toate functiile mele la un loc. Plus ca ce vreau sa fac este doar startul unui trend de gadgeturi. In functie de cum merge vreau sa ridic stacheta la produse care ajuta masinile sa comunice intre ele, sa faca share de trasee, etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razvan Dinescu Posted June 29, 2017 Share Posted June 29, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc Mie mi se pare ca esti foarte tare! Si pentru simplul motiv ca ti-ai gasit sau alocat timp pentru a naste ceva.... Te felicit, iti urez succes ...vezi tu dupa ce termini daca a fost lucrativ sau nu, dar cel mai important aspect este ca ai pus in practica o idee! Former LR Disco 1 2.0 MPI GSS Actual: Nissan Patrol Y61 SWB 2.8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
shelx Posted June 29, 2017 Author Share Posted June 29, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc De acord. Eu ma tot joc cu fier pe langa, cu magneti. Nu o sa fie la fel de expus ca un telefon totusi. Da. Eu fac si hardwareul si softwareul si design. Sigur daca va fi produs candva industrial pretul va scadea probabil. Profitul este destul de mic acum gen cateva zeci de lei. Alternative dedicate de genul nu am vazut pe piata. Cu toate functiile mele la un loc. Plus ca ce vreau sa fac este doar startul unui trend de gadgeturi. In functie de cum merge vreau sa ridic stacheta la produse care ajuta masinile sa comunice intre ele, sa faca share de trasee, etc. Mie mi se pare ca esti foarte tare! Si pentru simplul motiv ca ti-ai gasit sau alocat timp pentru a naste ceva.... Te felicit, iti urez succes ...vezi tu dupa ce termini daca a fost lucrativ sau nu, dar cel mai important aspect este ca ai pus in practica o idee! Multumesc mult! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted June 29, 2017 Share Posted June 29, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc @Yonutz Foarte bune ideeile, ma gandesc si eu la ele dar nu in prima faza. Ce spui acolo implica un cost mult mai mare pentru care oamenii nu or sa plateasca. Plus implica cunostinte temeinice la montare. Prototipul cu tot ce stie el sa faca acum are 3 fire. 2 la baterie unul la injector. Iti trebuie cunostinte minime sa-l montezi. Nu toti sunt cu surubaraia. + ca unele le ai. temperatura apa ... nu stiu la ce te ajuta. ai deja pe bord. Nu inregistrez numarul de ore de functionare dar inregistrez numarul de porniri. @Astral inclinometrul - eu zic ca este foarte fun. nu toti stiu cand sa aiva morcovul si cand nu. Nu degeaba pe unele vine din fabrica. mie unul mi se pare interesant. busola - la fel ca mai sus. este doar o orientare in loc de nimic. GPS stuff clar iti trebuie. Dar as vrea sa am informatii de baza gen unde e N. consum - nu este folosit doar sa stii cat consuma. Poti sa il folosesti si la diagnoza. El arata direct cantitatea de benzina injectata de la injector pe o scara de la 0 la 120 ... si poti sti in orice moment pe unde te situezi. Poate ca cei care fac offroad potent or sa o considere inutila. Dar pentru cei mai incepatori sau care mai folosesc masina si pe post de plimbari prin oras, aduce un plus de ... valoare. Functionalitatile au fost dezvoltate si in functie de cereri. Care pana acum sunt pese 40 pentru samurai, peste 10 pentru jimny si peste 10 pentru Patrol. Este doar prima versiune de produs. Pe viitor vor fi incluse mai multe. Mi-e foarte greu sa fac custom per model acum. Sau sa implice multe modificari (senzori de apa, presiune roti). Numarul de porniri e irelevant. Numarul de ore de functionare mai ales atunci cand exploatezi masina in regim majoritar offroad e destul de important zic eu. Cum am facut eu: Ptr ore de functionare am folosit un ceas HOBBS de stivuitor (procurat destul de greu). Daca reusesti in gadget sa inglobezi un ceas care sa contorizeze "invarteala" motorului ar fi minunat. In loc de temperatura exterioara/interioara ...poti inregistra cu un senzor similar dar inglobat in instalatia masinii temperatura IN GRADE a lichidului de racire ceea ce ar fi mult mai interesant. De cele mai multe ori, acul de temperatura (mai ales la Patrol) este relativ. Adica nu ai idee cate grade are apa ta. La Patrol sta intr-o singura pozitie (ac sub jumate un mm) timp de 32-40gr (!!!) dupa care se duce in 2-3 secunde direct in rosu. Daca ai ratat monitorizarea (cand acul incepe sa urce) s-a cu futut meciul. Temperatura EGT (cea pe care o masori cu senzor in evacuare) e destul de importanta mai ales daca "modifici" datele problemei, adica pui turbina mai mare, cresti debitele samd. O temperatura foarte mare pe evacuare inseamna buba in motor. Temperatura si presiunea uleiului nu sunt niste detalii foarte importante dar se leaga oarecum si de buna functionare a motorului. Un motor foarte incins insemna ulei incins, ulei cu vascozitate scazuta, ungere nu, apa la temperatura din 3 cifre si implicit damage. Un alt parametru care mi se pare important ... presiunea la care lucreaza turbina mai ales daca se umbla in ea. Unele nativ lucreaza in 0.8 si marirea presiunii inseamna modificarea parametrilor de mai sus. E un fel de dans cu lupii sub luna plina. In momentul in care modifici daca nu monitorizezi situatia, orice piesa din acest lant poate ceda oricand. Si in general cand asta se intampla esti intr-o situatie foarte delicata. Restul prostioarelor gen inclinatii, busola, trisola, ceas, filme porno cu negri... da-mi voie sa iti spun, nu sunt atat de importante ptr ca masinile sunt diferite ca si constructie, ampatament, ecartament, stabilitate si orice masuratoare e mai mult sau mai putin relevanta. Sa nu ma intelegi gresit. Apreciez sa vad ca din cand in cand randul nebunilor se ingroasa, mai apare unul ...De cele mai multe ori ...nebunia e asimilata ca o stare anormala, oamenii revin la normal, si proiectul "se termina". De platit evident ca nimeni nu o sa plateasca la valoarea reala acest tip de proiect ...Fie ca e 100,500,1000 sau 10000 de lei. Asta ptr ca oamenii in general nu prea stiu sa aprecieze utilitatea acestor inovatii. Majoritatea il vor comanda ptr ca au ceilalti si sunt foarte putini care apreciaza utilitatea lui. In rest numai de bine, spor la dextereala. consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
shelx Posted June 29, 2017 Author Share Posted June 29, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc @yonutz Ai foarte mare dreptate. Dar ce functii doresti tu, sau ti se par interesante (si mie mi se par) nu fac scopul produsului actual. Sunt din alta categorie, alt tip de produs. Produsul actual face cu totul altceva si este adresat altei nise de oameni si anume: oamenii care fac 30-70% offroad si restul strada, oamenii care tin la confort, care mai au mochete in masina, oamenii carora nu le plac zgarieturile pe plasticele interioare, oamenii care isi intretin si isi tin masina curata. Pentru restul exista diagnoza, gps, roti de rezerva cu presiuni separate, etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nessum Posted June 29, 2017 Share Posted June 29, 2017 (edited) Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc Super tare! Felicitari pentru initiativa :2dr iar daca un up-grade e posibil dupa recomandarea colegilor, te rog sa ma pui si pe mine pe lista...:wink: Aia cu inclinometrul in off road iti zic din propria experientza ca e ''putin'' inutila. :old Niciodata in concurs sau la ''plimbari'', cand era o chestie de morcovi, patrunzatori cu tot cu frunze, nu m-am uitat la acest dispozitiv... O singura data mi-am adus aminte se existentza lui, la Etapa organizata de T44 prin 2015...:grin: in rest il descopeream doar pe asfalt si la un sens giratoriu mai strans.:no :2dr:h5:wink::g Edited June 29, 2017 by nessum Toyota LJ 70 Transsylvania Off Road Club www.helpdani.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
adisan77ro Posted June 29, 2017 Share Posted June 29, 2017 Re: Offroad Car Microcomputer - Produs 100% romanesc :bravo si tocmai de aceea ma poti pune si pe mine pe lista in contextul unor functii dedicate off road. Cat despre inclinometru, recunosc ca nici eu nu-l bagam in seama pana ce nu am ajuns pe dunga prima data; de-atunci mi-a devenit foarte "drag":op Chestia aia cu share-uirea traseelor intre masini mi se pare inedita. Eu m-as baga la asa ceva:1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts