Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Niva, benzina versus gpl


Nist
 Share

Recommended Posts

Salut.

Ca nou membru, evident trebuie sa ma doteze corespunzător: adică cu un 4x4. Am început cu analizarea bugetului, și am ajuns la concluzia ca o NIVA s-ar încadra. Nu am mers efectiv cu o Niva, dar am văzut-o cam cum se lupta cu noroaiele prin bălți, înainte și după '89.

Acum dilema: benzina sau gpl.

Mașina as vrea sa fie cam după 2005, dacă ar fi dotata cu servo și AC ar fi extraordinar. Și apropos' mașina nu va fi chinuita în off road extrem. Îmi trebuie ceva pentru un drum de tara, o balta mai prietenoasa, o panta mai puțin înclinată etc. Deci domestic.

Aștept și primesc cu mare placere sfaturi de la împătimiți de Niva.

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Niva, benzina versus gpl

 

Adica, tu ce intrebi : daca merita sa-i pui GPL sau ce ?

 

Pentru ca "versus" semnifica o comparatie, ori Niva fiind benzinara, nu prea ai ce sa compari....

 

Oricum, n-am auzit pe nimeni care sa regrete ca si-a instalat GPL pe orice benzinara, deci, probabil ca merita investitia pentru ca oricum vei merge cu ea si pe asfalt.

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Niva, benzina versus gpl

 

Costurile de exploatare (la combustibil ma refer) se reduc cam cu 40% in cazul functionarii cu GPL. Ca dezavantaj major, butelia de gaz iti va ocupa destul de mult din spatiul si asa mic al portbagajului.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Niva, benzina versus gpl

 

Costurile de exploatare (la combustibil ma refer) se reduc cam cu 40% in cazul functionarii cu GPL. Ca dezavantaj major, butelia de gaz iti va ocupa destul de mult din spatiul si asa mic al portbagajului.

 

Astral: atunci când am propus subiectul făceam referire la faptul ca daca merita sa montezi instalatie GPL pe Niva. Exista posibilitatea ca în timp consumul de GPL sa afecteze bună funcționare a motorului? E adevărat ca vor exista costuri mai mici de consum combustibil/ km, dar în timp poți,, recupera" cu reparația motorului?

Am avut o Dacia cu motor benzina pe injectie și ii reparăm motorul cam la 40000 km datorita folosirii GPL-ului.

Edited by Astral
MERITA ! NU "se merita ! http://forum.club4x4.ro/showthread.php?50746-Dictionar&p=740241&viewfull=1#post740241 .......Da-l-n mortii lui de "se merita" !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Niva, benzina versus gpl

 

Nivaforever: Dacă asta ar fi singurul dezavantaj, în ceea ce privește ocuparea spațiului din portbagaj, nu mi se pare o mare pierdere. Ma întreb, dacă exista vreun posesor de Niva care sa fi parcurs măcar 100000 km cu consum GPL, și care sa fi sesizat cu nu a cauzat în vreun fel la bună funcționare a motorului.

Asa cum am povestit mai sus, Dacia cam suferea după 40000 km datorita GPL-ului.

Link to comment
Share on other sites

Re: Niva, benzina versus gpl

 

Nu stiu Niva cum e , dar stiu eu Logan care merge pe gpl de nou si acum 300 de mii de km.

Gpl ul afecteaza in aceeasi masura in care afecteaza si benzina.

Eu zic ca merita. Eu am gpl pe Daihatsu de 5 ani si nu am avut nicio problema, iarna vara chiar si pe la o prieteneasca am mers cu gpl.

Am avut gpl si pe Grand cherokee v8, la fel, fara nicio problema, mergea brici.

Totusl e sa ii pui o instalatie secventiala moderna si sa aiba motorul sanatos. Ca daca motorul e in perfuzii, poti usor sa zici dupa ce crapa ca "domle de la gpl". ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Niva, benzina versus gpl

 

Logan cu GPL au cam toți taximetriștii. Am un vecin care are vreo 430000km cu un Logan din 2007 și cam tot de-atunci instalația GPL.

În Republica Moldova nu am văzut și nici nu prea i-am auzit de GPL pe Niva. Bine, benzina are alt preț și nu cred ca merita investiția la ei.

De aici se trage și subiectul în discuție. Ar putea afecta motorul în timp?

Link to comment
Share on other sites

Re: Niva, benzina versus gpl

 

hai ca te lamuresc eu sper :)

 

daca investitia/cheltuiala cu o instalatie de gpl nu te afecteaza si e bugetata la tine pe cont atunci GPL-ul nu iti face nimic la masina

singura problema pe care o poate avea Niva sau o masina care merge cu gpl in timp este sa arda supapele si scaunele de supapa, care sunt dintr-un alt tip de otel neadaptat pt folosirea cu gpl, folosirea gpl-ului duce la o incalzire mult mai mare a acestor component

dar :) in general niva dupa 2003-2005 din ce imi amintesc stiu ca merge cu gpl ca au si schimbat scaunele si supapele adaptandu-le la injectiea multipunct.

in rest repet ce spuneau colegii inainte, si sanume sa ai un motor in mintile lui fara consum de ulei exageratm cu presiune de ulei buna in rampa, fara problem de ardere/aprindere/injectie

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Niva, benzina versus gpl

 

parerea mea acum.... :) am niva din 2007 cu gpl secvential BRC, montata de noua. Eu am luat-o sh la 28k km. si per total cu toate pe ea si-a meritat pretul. Parerea mea e ca la niva , daca nu o iei cu gpl, nu iti vei acoperi investitia niciodata

..singurul avantaj e ca ai autonomie f mare, Niva-rii de la unica intalnire cred :))) isi aduc aminte ca dupa 16 ore de off , eu inca eram pe gpl butelie de 48 litri efectiv, iar ei se cautau de rezerve

...la 42k km am rectificat scaunele si schimbat supapele, rampa ulei rupta, intinzatorul la lant etc.

.... Niva nu e o masina cu care faci ffff multi km pe an, asa ca nu ai din ce sa-ti scoti investitia si toate aceste pagube

Vad ca stii toate problemele ce apar asa ca probabil vrei sa-ti confirme cineva. Consumul la mine e 11,5-12.5l/100km benzina si aprox 15l/100km gpl. calculul il faci singur

P.S.: la instalatie secventiala nu e diferenta la putere

:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Niva, benzina versus gpl

 

Chestia asta ca arde scaunele la supape e doar la Niva sau va referiti la toate masinile in general? Va intreb ca eu am facut pe gpl minim 100 k km si nu avea nicio problema. Feroza e din 1993 si wj-ul era 2001.

Link to comment
Share on other sites

Re: Niva, benzina versus gpl

 

Daca faci ceva mai multi km anual nu mai sta pe gnduri, pune-i GPL si gata, investitia va fi amortizata fara probleme iar motorul nu va avea de suferit. Eu am avut instalatie GPL pe Niva euro 3 si si-a meritat fiecare banut.

Stii tu ceva de Dacia, dar nu-i chiar asa de negru dracul pe cit pare.

Succes!

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Niva, benzina versus gpl

 

Mitul e prea adevarat daca si numai daca se merge cu amestec prea sarac , pentru o economie maxima . Oxigenul in exces , neconsumat de arderea amestecului sarac , oxideaza ( arde ) supapele si scaunele de supapa . Dar numai si numai daca amestecul e prea sarac , situatie agravata daca motorul mai e si forjat in curse lungi ( motor cald pe perioade mari de timp ) .

 

Am fost GPL-ist mult timp , cu masina de munca Dacia 1304 , cea mai mica si mai proasta motorizare pe camioneta ( 1300 cmc , carburator ) . Ma apropiam de suta de mii km cand am dat-o , am facut motorul o singura data pe la 30 mii km sau cam asa ... si am vandut-o unui pescar care a mai tras de ea inca mult timp ... cu GPL ...

Edited by Astral

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use