Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Problema la diferential - s-a blocat !


Andrei 212121
 Share

Recommended Posts

Buna,

imi cer scuze, pare stupid pentru cineva care stie,io-s afon la mecanica.

Mi-a ramas blocat diferentialul, masina nu se poate deplasa,prin urmare nu o pot duce la service,un mecanic ma taxeaza enorm sa se deplaseze la masina.

Din ce am inteles este problema la un vacuum, pompa fuctioneaza,am verificat furtunasele... De la buton nu mi-l mai opreste.De

cuplat,cupleaza dar nu se mai decupleaza. Am mai patit odata in trecut,pana la urma s-a deblocat singur, acum nu mai vrea..

Nu se poate opri cumva?Macar sa il pot duce pe roti pana la service...

Edited by Andrei 212121
Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

cel mai probabil e o problema de electrovalve . Pentru o rezolvare temporara si a ramane pe decupat , scoate furtunul de la casula vacuumatica , cel dinspre punte ( nu cel dinspre roata ) si lasa butonul pe decuplat . Asta anuleaza vacuumul pe partea de cuplare si ramane sa actioneze doar decuplarea . Eventual ridica o roata ( spate ... ) pe cric si roteste cu mane de roata ridicata sa se poata retrage furca de cuplare .

 

Daca nu se decupleaza mai sunt si alte cauze .

  • Like 1

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

cel mai probabil e o problema de electrovalve . Pentru o rezolvare temporara si a ramane pe decupat , scoate furtunul de la casula vacuumatica , cel dinspre punte ( nu cel dinspre roata ) si lasa butonul pe decuplat . Asta anuleaza vacuumul pe partea de cuplare si ramane sa actioneze doar decuplarea . Eventual ridica o roata ( spate ... ) pe cric si roteste cu mane de roata ridicata sa se poata retrage furca de cuplare .

 

Daca nu se decupleaza mai sunt si alte cauze .

 

 

Nu am reusit...

Am facut exact ce ati spus dumneavoastra,tot degeaba.Ba chiam am scos si furtunasele de la vacum din grup, pe rand,si tot nimic.

Se poate oare sa fie cauza electrica sau chiar mecanica?

Nu stiu ce sa mai fac.

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

Scoate ambele furtune de pe capsula vacumatica(capsula este ciuperca de pe diferential), ridica ambele roti de pe spate si incearca sa le invarti cite una intrun sens si in celalalt(insista cu acest procedeu). Daca a decuplat, o roara se invarte spre inainte iar cealalta spre inapoi.Daca nu reusesti asa, desfa busonul de golire a uleiului din dif lasi sa se scurga uleiul, apoi cu o lanterna pe gaura de golire se vede flansa cu canal care e actionata de furca si cu o surubelnita impinge flansa spre roata in timp ce spatele e suspendat si se roteste roata din dreapta spre inainte si inapoi scurt.

Edited by gamis
Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

Vine ceva vacuum la furtunele de la capsula ? Daca nu vine vacuum la partea de decuplare , e posibil sa fie arsa electrovalva . Ar trebui sa se simta la mana cuplarea si decuplarea cand se da comanda electrica , si daca da/intrerupe vacuumul se simte la deget , fara scule ajutatoare .

Daca nu se simte nimic cand se da comanda de la buton , valvele sunt arse ( mai rar sa fie ambele ) sau e o problema electrica - lipsa masa , lipsa comanda .

 

Sfatul de mai sus cu actionarea mecanica prin busonul de golire e bun dar trebuie si rezolvata partea de vacuum pentru a face si mentinerea in pozitie .

 

Fara vacuum pe cate o parte , membrana din capsula sta la mijoc , implicit si dantura de cuplare sta semiagatata . Diferentialul are nevoie de vacuum pentru a sta decuplat/cuplat .

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

Tu stii sigur ca blocantul tau e cuplat ( mecanic vorbind ) sau te iei numa dupa beculetul galben din bord care iti arata ca e blocat ?

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

Tu stii sigur ca blocantul tau e cuplat ( mecanic vorbind ) sau te iei numa dupa beculetul galben din bord care iti arata ca e blocat ?

 

Stiu sigur,e inconfundabil cand in treapta 1 pe viraj se taraste pe uscat.

Folosesc masina de 6 ani :)

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

Vine ceva vacuum la furtunele de la capsula ? Daca nu vine vacuum la partea de decuplare , e posibil sa fie arsa electrovalva . Ar trebui sa se simta la mana cuplarea si decuplarea cand se da comanda electrica , si daca da/intrerupe vacuumul se simte la deget , fara scule ajutatoare .

Daca nu se simte nimic cand se da comanda de la buton , valvele sunt arse ( mai rar sa fie ambele ) sau e o problema electrica - lipsa masa , lipsa comanda .

 

Sfatul de mai sus cu actionarea mecanica prin busonul de golire e bun dar trebuie si rezolvata partea de vacuum pentru a face si mentinerea in pozitie .

 

Fara vacuum pe cate o parte , membrana din capsula sta la mijoc , implicit si dantura de cuplare sta semiagatata . Diferentialul are nevoie de vacuum pentru a sta decuplat/cuplat .

 

Acum am verificat, electrovalva functioneaza,se aude cum da comanda la decuplare si cuplare,dar NU vine vacuum deloc pe furtune in spate la gup, dar de la pompa pleaca. Se pierde pe undeva pe la capsula.

ma gandesc... oare daca iau 3-4 m de furtuna si ii dau direct din pompa in spate,nu ar trebui sa se decupleze? Apoi sa il anulez pana ajung cu el la oras sa ii schimb capsula si ce o mai fi nevoie?

Mai precis sa iau 3-4 m furtun care sa-l conectez de la pompa de vacuum pe langa/sub ,pana la grup in spate, sa il decuplez si sa il anulez .

Are nevoie de vacuum sa stea si decuplat am citit mai sus,dar daca il decuplez din comanda electrica si-l tin pe OFF (si nu ii mai dau vacuum) oare ar trebui sa ramana decuplat?

Daca vreti,revin cu poze,sa vedeti mai exact.

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

Scoate ambele furtune de pe capsula vacumatica(capsula este ciuperca de pe diferential), ridica ambele roti de pe spate si incearca sa le invarti cite una intrun sens si in celalalt(insista cu acest procedeu). Daca a decuplat, o roara se invarte spre inainte iar cealalta spre inapoi.Daca nu reusesti asa, desfa busonul de golire a uleiului din dif lasi sa se scurga uleiul, apoi cu o lanterna pe gaura de golire se vede flansa cu canal care e actionata de furca si cu o surubelnita impinge flansa spre roata in timp ce spatele e suspendat si se roteste roata din dreapta spre inainte si inapoi scurt.

 

Am ridicat spatele,si am facut cum ati spus dumneavoastra,din nefericire nu am reusit, nu se misca decat 1,5 cm rotile. :(

Cat despre partea cu gaura de golir,sincer mi-e cam frica sa bag surubelnita pe acolo, nemaivazand interiorul unui dif.

Am sa incerc,maine totusi,neavand de ales.

Mai incerc cu un vacuum direct din pompa printr-un furtun inainte,daca nu vrea nici asa, ii dau surubelnita.

Oricum inainte sa o fac golesc grupul si incerc sa va trimit o poza cu flansa aia,doar sa fiu sigur ca fac ce trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

Pune vacuum direct la capsula pentru deblocare, la partea dinspre roata dreapta spate, si fuga la mecanic apoi, daca nu te pricepi deloc.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

Din ce povesteste aici, pare mai degraba ca e ceva rupt acolo (o bucata de ceva blocheaza diferentialul). Cand pui blocantul, chiar si pe asfalt te poti deplasa (se invart rotile). Recomandabil ar fi sa o sui pe platforma si o duci la mecanic.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

Pune vacuum direct la capsula pentru deblocare, la partea dinspre roata dreapta spate, si fuga la mecanic apoi, daca nu te pricepi deloc.

 

Asta-i!Asa ma gandeam sa fac!

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

Din ce povesteste aici, pare mai degraba ca e ceva rupt acolo (o bucata de ceva blocheaza diferentialul). Cand pui blocantul, chiar si pe asfalt te poti deplasa (se invart rotile). Recomandabil ar fi sa o sui pe platforma si o duci la mecanic.

 

Am cam 40 km pana la mecanic.

Sa ma risc sa merg asa cu el?daca da,pana la ce viteza se oate merge cu el blocat?

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

Urca-l pe platforma, e mai safe asa.

 

Nu merita sa te uiti la 2-300 lei ...si dupa aia ...dai de 5 ori banii... :grin:

Edited by Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

Nu poti merge 40 km pe asfalt fara sa strici blocantul . Culege vacuum de undeva si pune furtun pe direct la capsula , cum a scris @giorgel .

 

 

 

Din ce zici ca valvele nu dau vacuum spre spate la punte poti avea o problema minora de furtun crapat , trebuie sa verifici daca ai vacuum la intrarea in valve . Daca e , verifica daca la una din valve ai si la iesire spre spate . ( una din ele , cea alimentata electric de la buton ) .

Daca valva da vacuum spre spate , verifica traseul de teava de sub masina .

E mai simplu de verificat tevile cu putina presiune , chiar si de la o pompa de mana de bicicleta , dar mai intai scoate furtunele de la capsula sa nu-i spargi membrana cu presiunea cu care sufli pe tevi .

Toate verificarile mentionate mai sus se fac foarte usor , totul e la vedere , toate traseele pot fi urmarite cu degetul .

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema la diferential - s-a blocat !

 

AM REZOLVAT,se poate inchide!

Aminversat furtunasele si il tin pe decuplat,deoarece cuplarea mergea,doar decuplarea era baiul,le-am inversat si gata :D

Va multumesc mult pentru ajutor si timpul acordat dragi colegi! O saptamana placuta!!

 

:grin:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use