Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Probleme cu un Samurai din 88 (1.3 cu carburator Dacia).


hada.sorin
 Share

Recommended Posts

Buna tuturor,

 

Am achizitionat recent un Samurai din 88 (1.3 cu carburator Dacia).

Caroseria ok, rula la achizitionare ok.

Dupa ce l-am transcris, am schimbat bujii, distributie, ulei, filtre, baterie, pompa benzina, telescoape, prelata, am imbrcat scaunele, am pus mocheta, punte spate (care nu era defecta) etc.

Am tot schimbat pe piese si masina merge tot mai rau.

 

Am urmatoarele probleme:

1. joc grup fata (de la cutia de transfer la grupul fata);

- ar fi indicat sa schimb ceva rulment sau sa iau tot grupul fata? Se potriveste grupul spate sa-l montez in fata?

 

2. joc roata fata stanga:

- am inteles ca s-a dus rulmentul - de unde sa achizitionez unul ieftin si bun? pe langa rulment ce ar mai trebui luat?

 

3. lipsa semnalizari/ avarii:

- am reusit sa fac un scurt pe contact si de atunci nu mai functioneaza nici avariile nici semnalizarile (faruri/ stopuri merg ok), la sigurnate nu am vazut sa fie arsa niciuna.

- ce o fi dus? releul? unde il gasec pozitionat in masina si cum trebuie sa arate?

 

4. huruit viteza 4 si 5:

- ma deplasez cu 4x4 cuplat sau decuplat, masina scoate un vajait groaznic si asta doar cand o accelerez, in rest e silentioasa ca o albinuta.

- unde poate sa fie problema, in cutia de viteze oare sau in cea de transfer? - face acelasi sunet si cu cutia de transfer in pozitia N;

 

Pana in prezent am schimbat 4 mecanici, niciunul nu a reusit sa-mi spuna ce ar fi de facut.

M-am ales si cu o punte spate care am schimbat-o dar nu are nimic.

 

5. As vrea sa ma ajutati si cu un mecanic bun si ieftin in Arad.

6. Piese de unde imi recomandati sa cumpar la pret bun?

 

Imi cer scuze daca nu am pus cele mai potrivite intrebari, dar sunt nou in acest sport si incerc sa invat...

 

Multumesc anticipat de raspunsurile voastre.

Mentionez ca daca nu-i dau de cap, il vand/ schimb si imi iau o masina 4x4 mai noua (Pinin sau Jimny).

 

Cele bune!

Sorin

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cu un Samurai din 88 (1.3 cu carburator Dacia).

 

Salut. Nu vreau sa fiu rau, dar cu un search pe google sau pe forum si daca ai trage un ochi in manualul de reparatii ai reusi sa-ti rezolvi problemele cu usurinta...

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cu un Samurai din 88 (1.3 cu carburator Dacia).

 

Am urmatoarele probleme:

1. joc grup fata (de la cutia de transfer la grupul fata);

- ar fi indicat sa schimb ceva rulment sau sa iau tot grupul fata? Se potriveste grupul spate sa-l montez in fata?

 

Verifica cardanul, posibil cruci cardanice uzate sau (mai rau), uzura in culisanta. In cazul acesta iti trebuie alt cardan, iti faci tu calculele, cardan SH cu posibile defecte sau nou. Grupul se duce mult mai greu daca are uleiul care trebuie, schimbat la timp.

 

2. joc roata fata stanga:

- am inteles ca s-a dus rulmentul - de unde sa achizitionez unul ieftin si bun? pe langa rulment ce ar mai trebui luat?

 

Cum ai inteles? Care rulment, de roata sau cei din omocinetica? Am facut de curand aceasta reparatie, sfatul meu daca ai probleme schimba tot, costuri de 1000-1500 daca faci tu manopera. Rulmenti SKF sau Koyo... uite tutorial:https://forum.club4x4.ro/showthread.php?64034-DIY-Revizie-Punte-Fata

 

3. lipsa semnalizari/ avarii:

- am reusit sa fac un scurt pe contact si de atunci nu mai functioneaza nici avariile nici semnalizarile (faruri/ stopuri merg ok), la sigurnate nu am vazut sa fie arsa niciuna.

Mai verifica odata sigurantele, daca ai facut scurt. Verifica releul, e pozitionat langa panoul de sigurante. Se gaseste de cumparat, mergi cu talonul la magazin, cred ca undeva la 150 de lei. Verifica daca ai tensiune sau masa la lampi, mergi pe fire sa nu ai fire innadite "profesional".

 

4. huruit viteza 4 si 5:

- ma deplasez cu 4x4 cuplat sau decuplat, masina scoate un vajait groaznic si asta doar cand o accelerez, in rest e silentioasa ca o albinuta.

- unde poate sa fie problema, in cutia de viteze oare sau in cea de transfer? - face acelasi sunet si cu cutia de transfer in pozitia N;

Rezolva intai punctul 1, ai MRL? Cum mergi cu a 5-a in timp ce CT este in N?

Verifica tampoanele de la motor, cutia de viteze (CV), si cutia de transfer (CT sau reductor).

 

5. As vrea sa ma ajutati si cu un mecanic bun si ieftin in Arad.

6. Piese de unde imi recomandati sa cumpar la pret bun?

 

Mecanic bun si ieftin... numai daca ai inclinatii spre mecanica, tutoriale gasesti si aici, si pe YT, mai ales ale celor de la LowRange Off-Road, pe forum sunt multi oameni dispusi sa te ajute. Magazin de piese bun... personal imi achizitionez piesele importante de pe samurai4x4, la magazinele traditionale de cele mai multe ori vanzatorii se uita la mine ca curca-n lemne si imi spun ca piesa ce o solicit nu exista. Samuraiul este o masina simpla. nu iti trebuie facultate de inginerie sa repari o astfel de masina, fiabila (odata ce ai facut la timp reparatiile, ai pus piese de calitate, cel mai bine originale, te vei mira cat de mult te tin), si nu in ultimul rand o masina de care te vei indragosti la prima vedere, sau nu. Succesuri :wink:

  • Like 1
Ai dracu" rusi au fost romanii...
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use