Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

50% off-road si 50% expeditie


Calinemes

Postări Recomandate

Ca să nu continuăm off-topic în forumul de prezentare, pun aici mai jos începutul discuției de acolo:

 

... aștept livrarea unui Vitara 2018 Luxus 4x4 bezinar, da' nu mă aștept să fac off-road cu ăsta (poate numa dacă parcarea la mallul cel nou nu e asfaltată încă și vreau neapărat să fiu acolo la inaugurare...:$) pt că aproape orice modificare serioasă va anula garanția de 7 ani, plus că nu are nici măcar reductor (are ceva Hill Descent, da' nu mă-ncred prea mult în ăla), așa că unde s-o gătat drumu pietruit și nivelat bine, acolo probabil se gată și excursia cu Vitara cea nouă.

 

....

 

Care are fi pro/cons la Land Cruiser 70, 80, 90, Patrol Y61 lung, Terrano, Pajero, JK Rubicon lung, pt cineva care vrea să facă 50% off-road soft și 50% expediție overland Europa, Asia și Africa (care include bineînțeles și porțiuni de asfalt și chiar autostrăzi)? Sau ce alte mașini mai sînt pe lîngă astea enumerate (excluzînd G class care probabil e prea scump pt bugetu meu)?

 

Pentru ce zici ca vrei tu, o Toyota 80 e ceea ce-ti trebuie !

Oricum, masina asta e visul multora dintre noi, dar o masina buna, in toate mintile, este foarte greu de gasit.....:wink:

 

PS - Daca nu te deranjeaza volanul pe dreapta, nici 78-ul de mai jos nu-i de neglijat :

https://forum.club4x4.ro/showthread.php?95856-Toyota-LC-KZJ78

Mulțam pt sfatul prompt.

 

Cîteva observații:

  1. după ce-am citit și pe 4xOverland, ExpeditionPortal, citit cap-coadă topicul și văzut filmu cu Tiksi 2015, plus alte cîteva topicuri și articole pt mașina asta, un 80 e întradevăr probabil cel mai bun compromis pt mine (că orice mașină e un compromis pînă la urmă, mai bună pt ceva, mai puțin bună pt altceva), da' așa cum zici, probabil nu va fi ușor de găsit unu OK
  2. seria 70 (în special 76 și 78) au și mai puțină electronică decît 80, da' și astea-s ca naiba de greu de găsit
  3. găsesc suspect de multe LC-uri (de la seria 100 în sus) cu motorul de 3.0L TD, la prețuri bune, în special în Italia pe subito.it. Are rost să-mi pierd vremea cu astea și dacă da, cum aș putea ști care-i coajă și care-i OK?
  4. e o impresie greșită (io tocmai ce am picat în Feb 2018 de peste ocean, după 20 de ani de absență de pe bătrînul continent, așa că multe din părerile și opiniile mele se datorează spălăturii pe creier din Nord America) sau italieni fac off-road mai puțin dur decît românii? Și în general, dacă mă uit să aduc o mașină de afară, de unde ar fi mai bine? Am auzit zvonuri că Olanda și Danemarca dau cu sare din greu și multe mașini au rugină pe dedesubt, da' poate-s numa legende
  5. și legat de aceeași idee cu cumpăratu, astea ar fi variantele la care mă gîndesc că am cele mai mici șanse să iau țapă (m-aș duce cu prima opțiune de mai jos, da' aștept păreri și pt alealalte două):
    • cumpărat mașină listată de un membru cu multe stele pe umăr de pe un forum cunoscut din țară (gen LC-ul listat de Astral mai sus)
    • cumpărat mașină ne-tunată din Germania, Italia (sau care altă țară?) folosind review-urilie dealer-lui de pe Mobile.de sau Autoscout. De la privat are rost să mă gîndesc? Pt cine o cumpărat de la privat din afară, există posibilitate să o duc la mecanic acolo sau o cam duc degeaba dacă propritaru și mecanicu vorbesc limba lor străină și io stau ca bou-la-mașina-veche și mă uit și nu pricep?
    • cumpărat mașină de pe OLX.ro cu condiția să o duc înainte la un mecanic? Deja am dus două mașini de pe OLX la mecanic și m-o sfătuit cu drag să nu le iau pe nici una (deși ar fi fost în interesul lui să le iau, că toată săptămîna eram la el :wink:)

[*]

 

Referitor la 78-ul linkuit mai sus, astea aș avea de comentat:

  • mă deranjează (cred) un pic volanu pe dreapta, că n-am condus niciodată, și probabil nu l-aș considera dacă ar fi manual (că ialaltă mașină, Vitara, e cu volanul pe stînga, și mi s-ar împ...lica mintea și mîinile tot mestecînd în cutie cu dreapta și apoi cu stînga)
  • faptu că e automată, nu ar trebui să mă îngrijoreze la drum lung, departe de orice urmă de mecanic?
  • dacă ar fi fost cu volan pe stînga și manuală, probabil că o luam (da' atunci mă gîndesc că era și mai scumpă). Da' așa trebe să stau o țîrucă s-o cujet... :f2 Da' o am în vizor, că mașina arată exact ce-mi trăbă, și ar fi de la cineva de încredere.

Scuze pt postarea kilometrică, da' am o grămadă de întrebări în cap și nu suficiente răspunsuri. Și asta în primu rînd pt că îs cam proaspăt (re)venit aici și la fel și la off-road (că la expediție îs nula).

Editat de Calinemes
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

Intr-adevar ai foarte multe intrebari, dar e firesc sa fie asa, dar sa stii ca apreciem teribil ca le expui clar, limpede, dar mai ales cu multa rabdare !

 

Singurul 100 care merita atentie este 105, cel cu punti rigide.

Discutia punti rigide versus punti cu bascule nu-si are rostul aici, exista deja pe forumul nostru, dar experienta expeditionarilor a aratat ca aproape toti au folosit masini cu punti rigide.

 

In ceea priveste tipul de off-road pe care il fac italienii, am ceva indoieli pentru ca, in afara de RO, unde si acum se mai desfasoara departe de ochii lumii si cumva incognito, deja celebra Super-Karpata, nicaieri in UE nu mai este accesul asa liber cum inca este la noi in off-road.....

Un raspuns legat tot de tipul de off-road poate fi si discutia initiata de regretatul Oresti care, daca nici el nu stia cu ce se mananca off-road-ul, apai, nu stiu cine stie :

https://forum.club4x4.ro/showthread.php?66021-Extremul-lui-si-nu-al-tau&highlight=extremul

 

Iti pot spune ca eu chiar am avut fobie de volanul pe dreapta, dar, crede-ma ca mi-a trecut fix dupa ce ama adus masina acasa traversand Bucurestiul !

Tot vreau sa-mi cumpar o oglinda din aia periscopica, ca sa fiu mai cu mot atunci cand am un TIR in fata, dar inca nu ma obisnuiesc cu ideea unui pret nefiresc de mare !

 

Capture.thumb.JPG.6917c4e751dbef0a35f7ade0f9476bcc.JPG

 

Una peste alta, pozitia la volan fiind una inalta, n-ai nicio apasare in trafic si vezi tot, iar cutia automata face restul ! Si cutiile de Toyota sunt suficient de robuste ca sa n-ai grija lor ! Doar sa fii atent la temperatura uleiului, atata vor ele !

 

Preparata versus ne-preparata, iarasi e o discutie fara sfarsit, eu, personal, prefer una gata preparata (evident, asa cum trebuie) pentru ca m-ar scuti sa re-descopar eu apa calda plus o caruta de timp, bani, nervi si alte experimente.....Aaa, si sa nu uiti ca banii bagati intr-o masina nu se mai recupereaza niciodata, deci, ai sansa sa cumperi o masina la pret de...cheala !

 

Tot din tara as cumpara o masina pentru ca, dincolo, cine ma consiliaza...? Pe cine intreb daca am o indoiala ? Cine sta dupa fundul meu sa fie carat prin UE ca sa vada o gramada de gunoaie, fie si pe banii mei ? Si afara au preluat romanasii nostri comertul cu masini, iar alea 4x4 au cam fost adunate de fratii bulgari ! (Mai bine te uiti si pe mobile.bg, eu asa am gasit-o pe-a mea....)

 

:h5

Editat de Astral
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

Ca să nu continuăm off-topic în forumul de prezentare, pun aici mai jos începutul discuției de acolo:

 

 

 

 

Mulțam pt sfatul prompt.

 

Cîteva observații:

  1. după ce-am citit și pe 4xOverland, ExpeditionPortal, citit cap-coadă topicul și văzut filmu cu Tiksi 2015, plus alte cîteva topicuri și articole pt mașina asta, un 80 e întradevăr probabil cel mai bun compromis pt mine (că orice mașină e un compromis pînă la urmă, mai bună pt ceva, mai puțin bună pt altceva), da' așa cum zici, probabil nu va fi ușor de găsit unu OK
  2. seria 70 (în special 76 și 78) au și mai puțină electronică decît 80, da' și astea-s ca naiba de greu de găsit
  3. găsesc suspect de multe LC-uri (de la seria 100 în sus) cu motorul de 3.0L TD, la prețuri bune, în special în Italia pe subito.it. Are rost să-mi pierd vremea cu astea și dacă da, cum aș putea ști care-i coajă și care-i OK?
  4. e o impresie greșită (io tocmai ce am picat în Feb 2018 de peste ocean, după 20 de ani de absență de pe bătrînul continent, așa că multe din părerile și opiniile mele se datorează spălăturii pe creier din Nord America) sau italieni fac off-road mai puțin dur decît românii? Și în general, dacă mă uit să aduc o mașină de afară, de unde ar fi mai bine? Am auzit zvonuri că Olanda și Danemarca dau cu sare din greu și multe mașini au rugină pe dedesubt, da' poate-s numa legende
  5. și legat de aceeași idee cu cumpăratu, astea ar fi variantele la care mă gîndesc că am cele mai mici șanse să iau țapă (m-aș duce cu prima opțiune de mai jos, da' aștept păreri și pt alealalte două):
    • cumpărat mașină listată de un membru cu multe stele pe umăr de pe un forum cunoscut din țară (gen LC-ul listat de Astral mai sus)
    • cumpărat mașină ne-tunată din Germania, Italia (sau care altă țară?) folosind review-urilie dealer-lui de pe Mobile.de sau Autoscout. De la privat are rost să mă gîndesc? Pt cine o cumpărat de la privat din afară, există posibilitate să o duc la mecanic acolo sau o cam duc degeaba dacă propritaru și mecanicu vorbesc limba lor străină și io stau ca bou-la-mașina-veche și mă uit și nu pricep?
    • cumpărat mașină de pe OLX.ro cu condiția să o duc înainte la un mecanic? Deja am dus două mașini de pe OLX la mecanic și m-o sfătuit cu drag să nu le iau pe nici una (deși ar fi fost în interesul lui să le iau, că toată săptămîna eram la el :wink:)

[*]

 

Referitor la 78-ul linkuit mai sus, astea aș avea de comentat:

  • mă deranjează (cred) un pic volanu pe dreapta, că n-am condus niciodată, și probabil nu l-aș considera dacă ar fi manual (că ialaltă mașină, Vitara, e cu volanul pe stînga, și mi s-ar împ...lica mintea și mîinile tot mestecînd în cutie cu dreapta și apoi cu stînga)
  • faptu că e automată, nu ar trebui să mă îngrijoreze la drum lung, departe de orice urmă de mecanic?
  • dacă ar fi fost cu volan pe stînga și manuală, probabil că o luam (da' atunci mă gîndesc că era și mai scumpă). Da' așa trebe să stau o țîrucă s-o cujet... :f2 Da' o am în vizor, că mașina arată exact ce-mi trăbă, și ar fi de la cineva de încredere.

Scuze pt postarea kilometrică, da' am o grămadă de întrebări în cap și nu suficiente răspunsuri. Și asta în primu rînd pt că îs cam proaspăt (re)venit aici și la fel și la off-road (că la expediție îs nula).

 

Eu daca ar fi sa iau o masina pentru asa ceva , un 80 sau 100 ar fi masina ideala , 105 daca esti bogat rau. Am studiat si eu mult problema asta. Un 100 cu motor de 4.2 , pentru offroad soft mediu , face fata cu brio . Poti face offroad si cu brate pe fata , fara nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

Ar mai fi y60 sau y61 care cred ca sunt mai ieftin de intretinut , mai ieftin de cumparat .

Dar au si alte avantaje si dezavantaje fata de LC.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

@Astral, mersi mult de informații. Începusem să pricep că România și Bulgaria îs printre ultimele care mai permit off-road "adevărat", da' e clar că trebe să mă documentez ce și cum se poate face prin Europa în domeniul ăsta.

Topicul lui Orești îl citisem și recitisem acu cîteva săptămîni pt că reflectă exact modul meu de gîndire. Da' bineînțăles că n-am ajus la concluzia că există mai multe fațade ale aceluiași lucru, și toate la fel de adevărate sau bune sau whatever, decît după ce am trăit o postată bună pe planeta asta, călătorit-am un pic și văzut-am cît de diferită poate fi lumea și în același timp cît de interesantă e diferența asta dintre noi.

De exemplu pt mine tipul de off-road-ul cel mai interesant mi se pare ce-or făcut Patrolator și Bucur cînd or vrut să ajungă cît mai aproape de Moldoveanu, în Făgăraș, în 2011 (minus coborîrea "în cap" pe scurtătură, la sfîrșit.. :grin:). Sau ceva de genu

: atîta timp cît ajung deasupra lizierei pădurii, pt mine e tot off-road-ul ce-mi trebe. Că de acolo pot să văd în zările albastre și să mă plimb cît vrea mușchii mei.

În rest, cum ziceam, trebe s-o mai rumeg cu cumpăratu mașinii, că nu e graba de pe lume, și mai bine citesc, întreb, caut și iau una care să fie OK și să-mi folosească.

 

@Vargoneti, cînd zici 100 cu motor de 4.2, zici de ăla turbo sau ne-turbo? Simplu e mai fiabil, da' nu știu dacă suie dealul cînd e încărcată. Turbo suie orice duc roțile probabil, da' pe termen (foarte) lung se strică mai des și e mai scump de reparat. Sau n-am nimerit-o și nu-i așa?

 

@Irod, ca și proprietar de Y61, care zici că ar fi, pe scurt, avantajele și dezavantajele mașinii? Că apoi la detalii o să mai caut io, dacă știu în ce direcție să sap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

Pai nu sunt in masura sa zic eu , sunt altii cu experienta mult mai mare. Eu iti spun ce stiu din auzite. Ca la LC piesele sunt mai scumpe , ca transmisia nu e la fel de rezistenta la tavaleala ca si la patrol. In schimb cred ca LC-ul are motoare mai bune , mai puternice per total. Ca spatiu intrior , greutate , dimensiuni sunt cam acelas lucru ...

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

Interesanta discutie, imi pace sa va urmaresc :)

Ce pot sa zic eu, dupa 18k km cu y60 si 12km cu y61(2000), ambele scurte... e ca, patrolul e un compromis bun, mi-ar place totusi sa fie mai fiabile, in special motoarele mi se par cam pretentioase. Ca masina de tura si eu sunt in cautarea uneia lungi... eram destul de hotarat pe patrol 2005-2006, dar dupa ce am mai citit de probleme cu motoarele parca mai bine mai strang la buget pt toyota hdj80. Per ansamblu toyotele mi se par mai fiabile, e adevarat ca mai scumpe la cumparare si la piese. Pentru o masina de tura mi se pare important sa ai totusi cat mai putine vizite la service.

 

Va salut,

Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

Mie Patrolul mi se pare foarte fiabil , nu fiabil. Dar aici poate nici comparatia nu e buna. Colegii de ture sunt pe Jeep Cheroke , GC , vitare , Feroze , ims . Vs LC inca nu am mers sa vad ca cedeaza a mea prima.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

Mai Gringo !

Daca tot ai stat asa mult in state de ce nu ti-ai adus de acolo vreo bunaciune?

Am inteles ca vrei si 50% expeditie!

Defineste mai bine conceptul

Cum ar fi:

- nr persoane participante(nr locuri de dormit !)

- raza actiune fara alimentare

- confort(frigider,aragaz,wc,apa,etc)

- mai pune tu altceva ce consideri

sa mai auzim si de Bine,ca de rau este pamantul plin!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

@Irod și @Satmovi, mersi de păreri/info. Mai citesc și mai văd, că poate e și un pic de "spirit de turmă" cu LC-ul: adică dacă majoritatea expediționarilor au LC-uri, apoi ăștia ca noi, noi la sportu ăsta, ne uităm și zicem că aia e cel mai bine, luăm LC-ul, și iacă întărim și mai bine legenda. Da' pe de altă parte, dacă mulți din propritarii ăia de LC-uri ar fi avut probleme, poate ar fi schimbat la altceva. Toyota e cunoscută în lumea largă pt obsesia cu calitatea, că ei cre'că o fo ăia care o aplicat la sînje "Total Quality Management (TQM)" și alte minuni de procese din astea de fabricație ca să îmbunătățască-calitatea.

Rezultatu se vede în statistici de genu ăsta, unde zîce în concluzie: "Toyota, for example, has a high average cost of repair but quite a good index rating - which means that the car fails infrequently but when it does you will be in for a larger than average bill. Overall however, Toyota is a very strong make of car to buy."

Deci cam ca la aceeași concluzie care se desprinde și de aici de pe forum: se strică mai rar Toyotele, da' cînd să strică trebe să ai portofelul gros.

Care pt expediție, e cam ce ai nevoie (well, ideal ar fi să nu se strice deloc și careva să-ți dea bani din cînd în cînd pt asta, da' încă nu sîntem acolo...)

Deci, rămîne cum stabilit...

 

 

Mai Gringo !

Daca tot ai stat asa mult in state de ce nu ti-ai adus de acolo vreo bunaciune?

De prost?! :roll: :y

Cum zis-am la prezentare, avut-am un Wrangler Sahara 2010 lung pînă acu 3 luni, da' nu l-am trecut oceanu din vreo 4-5 motive, care crezut-am io că-s întemeiate nevoie mare, da' acuma pe măsură ce mă deștept (oare?!) cu ce-i pe aici în domeniu ăsta, încep să mă-ndoiesc că făcut-am bine că l-am dat pe mai dejaba.

Asta e. De dus după el n-am cum să mă duc.

Așa că mergem înainte. Că înainte era mai bine... :grin:

 

 

Am inteles ca vrei si 50% expeditie!

Defineste mai bine conceptul

Cum ar fi:

- nr persoane participante(nr locuri de dormit !)

- raza actiune fara alimentare

- confort(frigider,aragaz,wc,apa,etc)

- mai pune tu altceva ce consideri

- Persoane: 2, cățeii din filmulețele din prezentare: 2 Springer Spaniels

- Rază: 500 km, cu rezervă de încă pe atîta, care rezervă se poate folosi și pt căldură, electrică și altele în caz de nevoie

- Confort: frigider, aragaz, apă, solar, duș afară (cu încălzire de la motor)

- Siguranță: roll cage, safe box

 

Aș începe cu astea, din ce știu la momentu ăsta.

Dacă mă mai deștep, mai adaug (sau mai tai).

 

Țînta expedițiilor va fi în majoritatea timpului ceva munți, chiar dacă pînă să ajung la munți trebe să merg neșpe zile prin pustietatea de la cîmpie...

 

Trebe să mai citesc ce se mai zice și pe forumu de patroliști și pe ăla de Wrangleriști (că din ăsta din urmă am avut, și văzut-am că se poate dormi în el și ăm văst 5 paltonari canadezi din Toronto cum or dormit, 2 părinți și 3 copchii, într-un

timp de 6 luni; singura chestie e că n-or ieșit din țările civilizate, speak-uitoare de dulcea limbă englezască, deci nu prea cine știe ce chestie tare, comparat cu cei 4 români în Siberia).

 

Mersi încă o dată pt idei/info și dacă mai sînt și altele îs binevenite.

Editat de Calinemes
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

Ok, daca tu crezi ce zic aia ca Toyot e doar legenda, poti sa-ti iei din nou un Jeep, iar pe asta de mai jos ti-l recomand pentru ca stiu ca si colegul @Sommelier e o persoana serioasa :

https://forum.club4x4.ro/showthread.php?85465-Vand-jeep-wrangler-rubicon-unlimited-trail-rated&p=1109522#post1109522

 

PS - Nu confunda "spiritul de turma" de la bemve cu statutul capatat in timp al Toyotei....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

Bayerische Motor Werke , este o companie extrem de serioasa nu serioasa. Doar ca ar alti clienti tinta si urmareste altfel de performante , de fapt cand vine vorba de masini de asfalt nu cred ca japonezii pot sta in aceiasi schema cu nemtii. Dar aci nu vorbim de masini de asfalt :twisted:, nu e asa ?

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

BMW e oricum...numai ce trebuie nu...ma lovesc aproape zilnic de tampeniile lor...Vanos in special :grin:

 

oare de ce a fost produs doar cativa ani? :grin:

 

referitor la cazanele noastre....mi-am plimbat oasele prin multe....nu le mai pomenesc aici....dar ce pot spune e urmatorul lucru...senzatia din Toyota...e altceva...si nu vb de Toyota mea...vb de Toyota de australia cu motor de 4.2 si arcuri pe foi...cea mai apropiata senzatie de toyota cu motor de 4.2 am avut-o cu Patrolul de 33 td....

 

iar ca fiabilitate Toyota si Nissan sunt cap la cap...cu trei etaje peste celelalte:grin:

 

referitor la ce cauti tu...un Nissan sau o Toyota sunt de ajuns.....la ce nivel de echipare vrei sa le duci...e doar alegerea ta....cum spun cei de la care ai fugit...cerul e limita :grin:

Editat de Marius C alias Turagmes
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

...de fapt cand vine vorba de masini de asfalt nu cred ca japonezii pot sta in aceiasi schema cu nemtii. Dar aci nu vorbim de masini de asfalt :twisted:, nu e asa ?

 

Asa e, nu pot sta pentru ca japonezii au fost si vor fi mereu peste nemti !

 

PS - Referirea mea a fost pentru acel "spirit de turma" care nu mi-a sunat tocmai ok, dar ii vom lasa noului nostru coleg sa experimenteze pe propriul buzunar, dar mai ales, pe proprii sai nervisori, ce va sa insemne in off-road alte marci....

Editat de Astral
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

Eu sincer sa fiu , daca maine ar fi sa imi iau masina de teren pt teren :grin: 3 masini ar fi la start :

HDJ80 , Y60 si Y61 ( ultimele in varianta LWB )

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

No, că nici n-am apucat să bag 10 posturi aici și dat-am deja cu mucii-n-fasole, că delirat-am ceva prostioare referitor la fiabilitatea Land Cruiser-ului.

 

Hai s-o-ntorc și să-ncerc s-o dreg acuma, să văd dacă funcționează, sau va fi ca-n vorba aia "mai bine ai fi tăcut și te credea lumea prost, da' ai deschis gura și ai înlăturat orice dubiu..." :grin:

 

Nu am nimica împotriva Toyotei (sau a altui brand) pt că în general nu-s loial niciunui brand de scule, aparate, mașini, etc. De obicei cumpăr ce mi se pare cel mai potrivit pt cerințele mele în momentul respectiv, în funcție de informațiile care le am despre o grămadă de parametrii (funcționalitate, fiabilitate, preț, garanție, etc)

Tot așa nu am nimic împotriva celor care îs loiali pt un brand sau altu, pt că mai ales atunci cînd vine vorba de mașini, poate fi un avantaj clar să fi folosit același tip de mașină pt multă vreme, că știi exact care-s părțile bune și mai puține bune, știi ce poate și știi cum s-o folosești ca să obții cît ma mult de la ea, fără să o faci praf.

Iar noi ăștia care ne luăm o mașină nouă (pt noi, că mașina poate să fie uzată) avem de la cine învăța.

 

Personal nu am avut niciodată Toyota, da' am o grămadă de preteni care or avut. Și majoritatea or fost super mulțumiți de ele. Pe de altă parte, exemple de genu "Xulescu o avut un 80 din 1994 și o fost super bun" după părerea mea "conving, da' nu demonstrează nimic", așa că în răspunsul anterior am postat o statistică (și am mai văzut mai multe ca de exemplu asta, în care Toyota e număru 1 și 2 la fiabilitate :twisted:) și astea în principiu îs mult mai convingătoare. Statisticile, plus articolele și postările de pe diverse bloguri și forumuri ca ăsta și ca multe altele, cam toate-s la unison că atunci cînd vine vorba de expediții, cele mai fiabile mașini îs Toyotele. Și unu din motive e probabil obsesia lor cu calitatea producției, despre care am postat în răspunsul anterior.

 

Acuma fiabilitatea nu e totul, iar noul 200 cam face brand-ul de cacao pt că e SUV-ul care se vinde cel mai prost în țara cu piața cea mai mare de SUV-uri, în State. Articolul e din 2011, da' nici în 2017 nu e mai bine.

 

Pt că LC-urile (în special alea pînă la seria 100) au o așa reputație bună (și pe meritate), mi se pare că cei care-s pe nr 2 și 3 (să zicem Y60/Y61 și Rubicon, deși probabil nu e nici pe departe așa) îs eclipsați de cel de pe nr 1, deși poate îs 80% sau chiar 90% la fel de buni. Acuma poate să fie cazu în care nu vrei 80%, ci 100%, și dacă te ține buzunaru, you buy the best și cu asta ai gătat. Și pe lîngă fiabilitatea care e importantă bineînțeles cînd vine vorba de expediție, mai sînt cîteva alte criterii care contează, ca de exemplu cît de ușor se poate modifica/pregăti mașina pt expediție, ce capacitate de încărcare are și poate unu din cele mai importante criterii, care e disponibilitatea pieselor și a dealerilor de marca respectivă în zonele/țările în care mergi, că degeaba e mașina X 90% la fel de fiabilă ca LC-ul, dacă rețeaua de dealeri e 50% din cea a lui Toyota în zonele/țările respective.

Acuma bineînțeles că și idea asta cu disponibilitatea dealerilor e contrazisă în mod absolut strălucitor de expediția 4 români în Siberia, care am linkuit-o și în răspunsul anterior, că există exact 0 dealeri de Aro oriunde mergi în lumea asta, da' io n-am nici pe departe atîtea perechi de cojones cum or avut fiecare din cei 3 ieșeni, și îmi va trebui probabil ceva mult mai ușor de întreținut și pt care se găsesc piese ceva mai ușor...

 

Deși e foarte probabil ca pînă la urmă să ajung la sfatul lui Astral din răspunsul la postarea mea de prezentare ("Pentru ce zici ca vrei tu, o Toyota 80 e ceea ce-ti trebuie !") și să cumpăr un LC 80, io zic că tot merită să mă informez și despre alternativele la ăsta, pt că cu cît știi mai multe cu atîta poți face o decizie mai informată. Asta bineînțeles dacă nu o freci de fapt la rece și postezi numa ca să te vezi tastînd și să pierzi vremea celor care îți răspund. Sper să nu fiu categorisit așa și să mai primesc răspunsuri dacă o să mai am întrebări pe viitor.

 

Deocamdată sap să dau de mai multă informație despre LC, Y60/Y61 și mai puțin despre Rubicon, că probabil nu e în aceeași ligă cu astelalte.

 

Mersi la toți care or răspuns aici și scuze dacă jignit-am pe cineva, că nu aia o fo intenția.

Editat de Astral
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

Eu sunt tentat sa cumpar un Rubicon pe post de masina de asfalt, da din avion are un dezavantaj mare fata de LC si Patrol . E MIC ! Si cred ca si muuult mai usor ( aici nu sunt 100 % sigur ).

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

Nu scoate de pe lista 100! Pana la 100 ... inclusiv! Trebuie doar sa ai loc fizic printre pomi, iar intr-o plimbare iti poti alege trasa care iti convine.

 

PS Nu vorbesc de 105 care este alta mancarica, 100 clasic 4.2 sau 4.7

Editat de AdrianZUZ
FJ40 '77(vandut), HZJ74 01 HZJ80 '94, HDJ100 '98 (vandut), 120 '06 (vandut) UZJ100 03, Celica SupraMK2 82, Suzuki SJ500 88 ... si lista ramane deschisa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

LC200 nu s-a vandut bine in America, deoarece are "doar" un motor de 4,7 in timp ce acolo se vand foarte bine Sequoia si Tundra, cu motoarele de 5,7 benzina.

LC 200, sub emblema Lexus LX570 s-a vandut destul de bine.... (din ce am citit pe ih8mud la un moment dat).

Din ce am citit (nu am experimentat, deci nu dati cu pietre), pentru Africa si spatiile mai mari, 100 mi se pare mai potrivit. Pentru Rusia si marele Est impadurit, cred ca 80 e foarte OK.

E undeva un thread cu o expeditie spre Marea Aral cu un LC73 si un Hilux (parca). Deci, poti sa mergi si cu 100 in Rusia, doar ca trebuie sa ai putin mai multa grija de el. Si e un pic mai dificil sa ii pui 35"-uri.

Ai doua 105 in Romania (daca am vazut bine) si unul in Cehia. cam 20k Eur.

 

Succes

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

In estul, centrul si sudul europei am testat cu succes de cativa ani varianta din poza:

 

topic : https://forum.club4x4.ro/showthread.php?89771-Remorca-offroad-camping

Și la varianta cu rulota off-road m-am gîndit, iar cînd eram încă în State, găsit-am pe net cîteva rulote chiar faine de tot pt off-road. O să mai citesc și să văd dacă e o variantă bună pt mine.

Întrebare: cînd pleci cu Wrangler-ul pe coclauri și lași rulota la camping, cum o priponești ca să nu vină careva și să o tragă de acolo? Mă gîndesc că în Europa e relativ OK să o poți lega cumva, da' dacă ieși din lumea civilizată, probabil e mai problematic. Păreri?

 

Nu scoate de pe lista 100! Pana la 100 ... inclusiv! Trebuie doar sa ai loc fizic printre pomi, iar intr-o plimbare iti poti alege trasa care iti convine.

PS Nu vorbesc de 105 care este alta mancarica, 100 clasic 4.2 sau 4.7

105 ar fi fain, da' la 130'000 Euroi e un pic peste budget... :grin:

Și la 20k € e un pic prea mult pt mine (că mai trebe și pregătită de expediție, care e o altă cheltuială bună), așa că probabil rămîne 80 și 100 la LC-uri.

 

Sînt destul de multe Prado 95 la prețuri (cam prea) accesibile. Oare nu-s de nici o treabă pt că-s Prado (=light-duty)?! Are rost să mă uit după Prado sau îmi pierd vremea?

 

Din ce am citit (nu am experimentat, deci nu dati cu pietre), pentru Africa si spatiile mai mari, 100 mi se pare mai potrivit. Pentru Rusia si marele Est impadurit, cred ca 80 e foarte OK.

E undeva un thread cu o expeditie spre Marea Aral cu un LC73 si un Hilux (parca). Deci, poti sa mergi si cu 100 in Rusia, doar ca trebuie sa ai putin mai multa grija de el. Si e un pic mai dificil sa ii pui 35"-uri.

80 și 100 îi clar că n-aș da greș, dacă găsesc unu de treabă.

Mai citesc în continuare despre Patrol și să văd cum e cu Prado ăla (deși cam bănuiesc răspunsu).

 

Mersi la toată lumea pt răspunsuri, weekend fain și sărbători fericite!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

- exista antifurt care se monteaza pe cupla de la protapul oricarei remori/rulota/trailer offroad

- poti defini mai bine cam la ce fel de expeditii te gandesti sa faci?-

- cum ar fi : cate zile ? cate zile pe offroad?vrei sa dormi in sau pe masina?

sa mai auzim si de Bine,ca de rau este pamantul plin!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

Salut,

"cînd pleci cu Wrangler-ul pe coclauri și lași rulota la camping" pe unde am fost nu am avut nici o problema sa las remorca in camping, nu cred ca se fura la asa nivel prin campinguri, cel putin nu in europa...

 

Pe coclauri nu o las nepazita, d-aia e facuta sa poata fi trasa peste tot pe unde merge wranglerul, deci o leg si o trag dupa mine peste tot, e facuta in ideea de a putea "strage/pune tabara" foarte repede.

still not black enough
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: 50% off-road si 50% expeditie

 

- exista antifurt care se monteaza pe cupla de la protapul oricarei remori/rulota/trailer offroad

Știam că există sisteme antifurt pt proțapul rulotei, și probabil că alea funcționează perfect în țările civilizate, da' mă gîndeam că în țările mai puțin civilizate, oamenii îs mai "inventivi" și ar putea agăța cumva rulota și o trage, că unde este voință maximă, este și putință. De exemplu, o cabană de lîngă cabana părinților mei, era așa de bine securizată de n-or reușit nici cum hoții să o deschidă și atunci or legat tractorul de una din gratiile de la ferestre și or tras peretele cabanei jos... :shock:

La ceva de genu ăsta mă gîndeam, că tractorul poate fi folosit la multe se pare...

 

Salut,

"cînd pleci cu Wrangler-ul pe coclauri și lași rulota la camping" pe unde am fost nu am avut nici o problema sa las remorca in camping, nu cred ca se fura la asa nivel prin campinguri, cel putin nu in europa...

Pe coclauri nu o las nepazita, d-aia e facuta sa poata fi trasa peste tot pe unde merge wranglerul, deci o leg si o trag dupa mine peste tot, e facuta in ideea de a putea "strage/pune tabara" foarte repede.

E bine de știut că nu se fură chiar în halul ăla, și mai ales că poți să tragi rulota peste tot după tine.

Mă gîndesc că dacă pui suficient de mult efort în planificare și evaluezi cu suficient de mult cap situația din teren, poți să eviți situațile în care remorca te-ncurcă de numa la off-road (de ex. să nu rămîi înglodat cu ea cu tot în ceva mocirlă sănătoasă).

 

- poti defini mai bine cam la ce fel de expeditii te gandesti sa faci?-

- cum ar fi : cate zile ? cate zile pe offroad? vrei sa dormi in sau pe masina?

Expedițiile o să fie aproape întotdeauna prin munți, și asta înseamnă că va trebui să am grijă cît încarc mașina de mult, ca să nu termin motorul la urcări și reductorul/frînele la coborîre.

Ca durată va fi de la cîteva zile la cîteva săptămîni (6-7-8 maxim pt început).

De dormit în cort, am dormit sute, poate mii de nopți la viața mea, că de mici am fost la munte și mare cu cortu, da' sincer aș prefera ca acuma să dorm în mașină (sau în rulotă) din mai multe motive. Știu că 2 adulți și 2 căței e cam înghesuit în mașină, și de aia încă nu exclud varianta cu rulota. Fără rulotă, înseamnă că o parte din lucruri vor trebui să meargă pe roof rack, care la o mașină înălțată și încărcată bine, crește bine de tot pericolul de răsturnare. De aia tare aș prefera să am un roll-cage înăuntru mașinii, deși ia din spațiul util, ceva de genu ce aveam la Wrangler. Cu rulota sînt pros și cons, că doară totul e un compromis, deci studiez în continuare.

 

Mersi de sfaturi/păreri și sărbători fericite în continuare.

Editat de Calinemes
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare