Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?


Adrian D.

Postări Recomandate

Salut.

De ceva vreme me bate gandul sa cumpar ceva atelaj particular de aventura si mai aflu in situatia de-a avea nevoie de un fel de ghid al lui Habarnam in materie de 4x4. Topic-ul l-am deschis aici doar pentru ca din anemicele cautari Terrano 2 pare o varianta viabila, si topic pentru neofiti complet n-am gasit asa ca rog un moderator sa mute el pe unde e cazul.

 

IPOTEZA:

 

Masina va folosi ca masina de vacante si deplasari pe coclauri cu:

 

1. Una bucata om plus mandra din dotare. 1,85, 80 kg eu, sensibil mai putin ea (vedeti mai incolo de ce e important). Fara copil/catel/purcel. Ocazional scos amici din vizuina dar locurile de pasageri nu sunt importante.

 

2. Va fi folsita in cautare de locuri cu cer negru si peisaje misto, separat sau impreuna. Trasee cu drum forestier mai bun sau mai prost. Lacul Vulturilor sau Tabla butii pot fi un exemplu bun. Poate unele mai usoare iarna.

 

3. Trebuie sa care in afara de ocupanti ceva echipament de camping si ceva echipament foto (fara studio mobil sau balarii) si/sau astro (Dobson de 220-300mm + acareturi pentru cunoscatori). Probabil ceva de escalada, doua scaune pliante..un recamier, un set de tacamuri de argint, ce mai ia omul pe munte. Daca se pot agata doua biciclete in spate si un caiac deasupra ar fi ideal.

 

4. Trebuie sa se poate dormi (relativ) comod in spate cu banchetele de pasageri rabatate si o saltea gonflabila (vezi punctul 1). Un episod cu ceva urs m-a facut sa nu vreau sa dorm in locuri pustii doar sub panza de cort. Bagajele in cazul asta se tin pe bachetele din fata. Incercat solutia intr-un Astra Caravan pentru comparatie.

 

5. Benzina musai. Pentru ca trebuie sa si ajungi la peisajele alea, drumul e lung si GPL-ul e ieftin.

 

6. As prefera varianta scurta pentru manevrabilitate mai buna dar doar in cazul indeplinirii conditiei 4 ( aia cu dormitul).

 

7. La confort....musai AC, si sa nu mori la drum lung. Adica sa poata pana in Grecia la o adica...Nu ca in limuzina dar sa poata.

 

 

VARIANTE:

 

1. NISSAN TERRANO 2

2. OPEL FRONTERA

3. HYUNDAI GALLOPER

4. GRAND VITARA

5. orice se potiveste (feroza, pinin parca e prea mic)

 

 

BUGET

2500-4000 EURO

 

Aici nu stiu daca e mai bine sa iau una mai slaba si sa bag bani in ea sau una mai scumpa si sa bag bani mai putini.

Nu stiu nici daca e mai bine de aici, din germania , din bulgaria, din italia sau panama. As prefera sa iau una cu problemele stiute si proprietar parolist, dar na. Am totusi pe cineva la nemti si inteleg ca e o varianta si pe la targurile de la vecini.

 

SOFER

 

Nici un fel de cunostinte tehnice in ale masinilor dar invat repede si am trotuar liber si jumatate de garaj. N-as vrea totusi o masina la care doar sa repar si atat. Am Ducati pentru asta, e de-ajuns. Caut Africa Twin

 

Va mutumesc anticipat pentru bunavointa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Terrano 2 sau...

 

Salut.

De ceva vreme me bate gandul sa cumpar ceva atelaj particular de aventura si mai aflu in situatia de-a avea nevoie de un fel de ghid al lui Habarnam in materie de 4x4. Topic-ul l-am deschis aici doar pentru ca din anemicele cautari Terrano 2 pare o varianta viabila, si topic pentru neofiti complet n-am gasit asa ca rog un moderator sa mute el pe unde e cazul.

 

IPOTEZA:

 

Masina va folosi ca masina de vacante si deplasari pe coclauri cu:

 

1. Una bucata om plus mandra din dotare. 1,85, 80 kg eu, sensibil mai putin ea (vedeti mai incolo de ce e important). Fara copil/catel/purcel. Ocazional scos amici din vizuina dar locurile de pasageri nu sunt importante.

 

2. Va fi folsita in cautare de locuri cu cer negru si peisaje misto, separat sau impreuna. Trasee cu drum forestier mai bun sau mai prost. Lacul Vulturilor sau Tabla butii pot fi un exemplu bun. Poate unele mai usoare iarna.

 

3. Trebuie sa care in afara de ocupanti ceva echipament de camping si ceva echipament foto (fara studio mobil sau balarii) si/sau astro (Dobson de 220-300mm + acareturi pentru cunoscatori). Probabil ceva de escalada, doua scaune pliante..un recamier, un set de tacamuri de argint, ce mai ia omul pe munte. Daca se pot agata doua biciclete in spate si un caiac deasupra ar fi ideal.

 

4. Trebuie sa se poate dormi (relativ) comod in spate cu banchetele de pasageri rabatate si o saltea gonflabila (vezi punctul 1). Un episod cu ceva urs m-a facut sa nu vreau sa dorm in locuri pustii doar sub panza de cort. Bagajele in cazul asta se tin pe bachetele din fata. Incercat solutia intr-un Astra Caravan pentru comparatie.

 

5. Benzina musai. Pentru ca trebuie sa si ajungi la peisajele alea, drumul e lung si GPL-ul e ieftin.

 

6. As prefera varianta scurta pentru manevrabilitate mai buna dar doar in cazul indeplinirii conditiei 4 ( aia cu dormitul).

 

7. La confort....musai AC, si sa nu mori la drum lung. Adica sa poata pana in Grecia la o adica...Nu ca in limuzina dar sa poata.

 

 

VARIANTE:

 

1. NISSAN TERRANO 2

2. OPEL FRONTERA

3. HYUNDAI GALLOPER

4. GRAND VITARA

5. orice se potiveste (feroza, pinin parca e prea mic)

 

 

BUGET

2500-4000 EURO

 

Aici nu stiu daca e mai bine sa iau una mai slaba si sa bag bani in ea sau una mai scumpa si sa bag bani mai putini.

Nu stiu nici daca e mai bine de aici, din germania , din bulgaria, din italia sau panama. As prefera sa iau una cu problemele stiute si proprietar parolist, dar na. Am totusi pe cineva la nemti si inteleg ca e o varianta si pe la targurile de la vecini.

 

SOFER

 

Nici un fel de cunostinte tehnice in ale masinilor dar invat repede si am trotuar liber si jumatate de garaj. N-as vrea totusi o masina la care doar sa repar si atat. Am Ducati pentru asta, e de-ajuns. Caut Africa Twin

 

Va mutumesc anticipat pentru bunavointa.

 

Varianta 1 si 3 ar fi de preferat. Varianta 2 duce lipsa de fiabilitate si varianta 4 duce lipsa de spatiu. As mai adauga ca orice idee de SWB este incompatibila cu somnul acceptabil in cabina. Bine daca esti o gagica de 45 kg si 155 cm atunci merge si in SWB , daaar tocmai ce spusesi mai sus ca nu ar fi cazul :grin: . Ar mai fi si multe altele da te tin banii. La Terrano ( R20 ) nu cred ca vei avea tare mult de unde alege , cel putin la motorizarea ce o vrei tu. Terrano este cel mai frecvent pe meleagurile noastre cu 2,7 D , 3 D si putine cu 2,4 benzina.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Salutare,

 

Terrano 2 benzinar se incadreaza perfect atat in ceea ce vrei sa faci dar si in bugetul alocat.

Nu m-a dezamagit niciodata si e o masina relativ ieftina la intretinere.

Evident costul intretinerii depinde foarte mult de locatia unde faci servisarea. :grin:

 

Din pacate va trebui sa cauti ceva pana gasesti una fara rugina sau fara sa fie cocina.

 

Bafta la cautari ! :h5

Azi refuzi sa participi la viata publica.

Maine vei ajunge sa fi condus de inferiorii tai !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Multumesc mult pentru sfaturi.

Intre timp am ajuns si eu la concluzia ca Terrano pe benzina e unicorn iar Galloper nu e deloc. Iar statistica arata cam asa:

 

TERRANO 2

Pana la urma pentru diesel, cam care ar fi un consum real? Am auzit variante de la cu 12 si 15-16 mixt, ceea ce nu reprezinta o optiune.

 

 

GRAND VITARA:

Oferta mult mai bogata pe benzina insa in categoria mea de pret nu am vazut exemplare cu toti dintii in gura.

Pt orice fel de offroad trebuie musai inaltata.

Nu prea e loc in ea decat la limita si cu bagajele puse in cutie deasupra.

 

PAJERO PININ

Mic dar inteleg ca se pliaza scaunele intr-un mod destept ca sa creeze un fel de platforma.

Inteleg ca piesele sunt rare si destul de scumpe si ca nu prea are optiuni usoare de pregatit pentru offroad.

E laudat de fiabil, dar cam arata a masina de coafeza.

 

OPEL FRONTERA

Oferta mare de modele, multe pe benzina, multe arata bine si sunt foarte ieftine. Cel putin in gama de pret 3000-4000 am vazut pe mobile unele care arata "ca noi"

Inteleg ca si piese se gasesc usor la noi si ca mecanica ar fi Isuzu.

Acum stiu ca e un motiv pentru care lumea spune ca sunt putin fiabile si ca nu sunt pretabile la offroad ( acum depinde si ce inseamna asta), dar cred ca mai e si "faima firmei".

Ca o anecdota am vorbit cu un tip care a a facut toate lucrurile de care vorbeam eu in primul post cu ...o Kia Sportage.

 

Avand in vedere situatia "din teren" , revin cu urmatoarele intrebari:

 

1.Nu cumva in categoria de pret de mai sus am mult mai multe sanse sa gasesc o masina de la o firma cu reputatie mai proasta in stare tehnica mai buna decat una de la o firma "de incredere"?

2. Am tot auzit de cumparat masini 4x4 din Bulgaria . Are cineva experienta cu asa ceva? E o varianta valabila?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

In Bulgaria oferta e ceva mai mare decat la noi, dar daca iei de acolo, ai grija sa o iei chiar de la un bulgar-bulgar, nu o masina cu un bulgar proprietar si cu un roman utilizator ! Ma rog, ideea este sa te asiguri inainte ca are TOATE actele in regula, inclusiv fiscalul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

La diesel ar fi 2 motoare la Terrano , motorul ZD30 (cu care e echipat si Y61) si motorul 2,7 TD . Eu am motorul 2,7TD , distributia e pe pinioane ( se spune ca ar fi cea mai fiabila solutie tehnica pentru distributie) , consumul e undeva la 8 pana la 10 l in afara in functie de talpa ( testat si innconditji de autostrada dar mers numai legal ! , adica max 130 km/h. La varianta SWB ( am in familie un swb si un lwb ) daca mergi foarte atent , din frana de motor si fara accelerari nebunesti si obligatoriu cu MRL-uri decuplate pe fata se poate scoate chiar si un 7 l/ 100 km. In oras consumul varianza ( in functie de oras ) intre 10 si 12,13 l / 100 km.

Pentru motorul ZD 30 nu stiu nimic.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Dupa 6 ani de Terrano benzinar LWB pot spune ca a fost cea mai misto masina pe care am avut-o. A fost o masina care nu a gaurit bugetul familiei, consum decent de gaz, 16-18% urban si 12-15 extraurban in functie de marimea bocancului si reparatii foarte decente ca si costuri.

Nu cred ca o sa reusesti sa dormi in interior deoarece butelia de GPL este lipita de bancheta din spate si in momentul rabatarii practic imparte spatiul in doua.

Este de vanzare unul in stare aparent buna pe OLX, de catre primul proprietar (nu il cunosc pe el si nici masina), care a mai fost de vanzare si anul trecut la km asemnatori (aprox 100.000).

Spor la cautari !

ex. SUZUKI SAMURAI 1992 - little red car
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Dacă aveți amândoi obiceiul să dormiți pe spate va fi nevoie să schimbi Dobsonul ăla (nici nu mai consider montura) cu un alt reflector, că de pus in picioare, nici vorbă, de vreți să dormiți toți "3" vreodată..... Cu toate că-i tare mișto apertura aia......😁😁😁

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Va multumesc mult tutror pentru raspunsuri.

Din pacate in ultima saptamana am fost prins cu alte treburi legate de agregatul pe doua roti, asa ca problema 4x4 a ramas cu gheata la mal.

 

@Astral

Pare foarte complicat procesul mai ales in situatia in care site-urile lor auto nu prea sunt prietene traducerilor. Acus io as putea sa-l rog pe 'al batran sa-si mai aminteasca ceva chirilice din liceu, dar parca nu m-as risca la o discutie in slavono-saxono-romana cand eu sunt ala la capatul prost al afacerii.

 

@ Irod

Nu suna chiar catastrofal consumul spus de tine, dar este de departe cel mai bun pe care l-am auzit pana acum. probabil e vorba si de o masina ingrijita mai bine si mai in mintile ei. Cu toate astea incep sa ma gandesc daca nu cumva la cati kilometri fac eu ( 7-8000 pe an) diferenta e prea mica intre diesel si benzina -GPL ca sa conteze, mai ales daca mai pun in balanta si costul unei instalatii GPL.

 

@ Nicu PM

Si mie mi se pare cea mai buna alegere, in masura in care ma consumurile pe benzina fara GPL ma sparie ceva groaznic . Mai ales ca eu vin de pe diesel 1,8 relativ nou unde ma mai intorc de la munte si cu cate un 3.8%

Despre dormit, intentionez sa adaug un fel de platforma demontabila sprijinta pe un cadru perimetral la inatime suficienta cat sa stea peste butelie si alte acareturi. Acum cat confort psihic ai dormind peste o bomba e alta intrebare...

Avand in vedere montajul asta pe care l-am vazut aplicat si la alte agregate, ma gandesc ca s-ar incadra si intr-un SWB cu ceva chinuiala.

 

@PMStancu

Deocamdata am un newton amarat pe un eq2, dar vine si dobsonul mintenas.

Scenariul e ca galeata sta afara la aclimatizat cat se invarte pamantul in directia corecta pentru a aduce ce-i de vazut mai bine la un unghi omenesc, si asta de multe ori e de la 2 dimineata incolo si numai bine intra somn de voie pana atunci. Sincer sa fiu pe mine ma termina montatul si demontatul pe bezna, asa ca toata nebunia as vrea s-o fac pe zi si la dus si la intors. Sa fie stele si vin noaptea si somn civilizat ca oamenii intre nu pedepsit pe bancheta rabatata ca pana acum si terminat de cautat suruburi.

 

La transport, magaoaia (am vazut ca unul de 300 o bate pe mandra la capitolul masaXaceeleratie gravitationala) sta fie sub platforma fie in cutie separata, amortizata si etansa prins sus pe portbagaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Am postat aiurea inainte sa temrin...ramansese capitolul cu exemplarele gasite.

 

1. Presupun ca cel de 100.000 e asta: https://www.olx.ro/oferta/nissan-terrano-ll-IDaH73d.html#0aad88f505

 

Pare sa arate bine, insa 100.000 in 20 de ani mi se pare cam de Asimov. O sa il deranjez pe om saptamana viitoare, ca tot e din zona, sa vad care e povestea. Cum pretul insa e al limita, nu mai ramane nimic de reparat si montat GPL, cel putin nu vara asta....

 

2. Mie imi facea cu ochiul asta: https://www.olx.ro/oferta/ford-maverick-nissan-terrano-2-ID9BYG3.html#0aad88f505 in masura in care nu stiu cat sa fie de stricat sa nu rezolv cu un 2000 de eur bagati in schimb de piese si montat acareturi.

 

3. Din aceeasi categorie face si unul de la calarasi : https://www.olx.ro/oferta/vand-nissan-terrano-2-IDageSJ.html#0aad88f505

cu mentiunea ca se reduce suma de bagat in el la 1200.

 

4. Pe diesel vazusem asta: https://www.olx.ro/oferta/nissan-terrano-2-IDaNxaf.html#a36dcb9dad

 

5.Si asta https://www.olx.ro/oferta/nissan-terrano-ll-de-vanzare-ID8mHI7.html#11b5b81c5d in conditiile in care n-ar mai manca bani in primii 2 ani. Nu stiu ce sa spun insa despre o masina care a facut deja offroad ca nu ma pricep ce poate sa cada la ea.

 

Oricum intrebarea ramane urmatoarea: e ma buna o masina mai ieftina si bagat bani in ea stiind ce schimbi sau una mai scumpa si luata "pe incredere" ca merge?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Am un Terrano de vreo 3 ani, 2,7 tdi, an 2000. Am schimbat numai bucsaraie (plus consumabile). Munca la greu, talpa si tractare. Merge numai iarna prin TROIENE si SLEAURI de noroi. La buget de 2000-4000 E mi se pare solutia cea mai ok. La 3700-3800 l-as lua pe cel de Bacau. In poze este cel mai ok. Ramane testarea la fata locului. Cea de bucuresti si Maverik-ul au cred multi km, Cea de Calarari e.....calarita. Bacaul este solutia. Parerea mea, care nu este obligatoriu sa fie si cea mai corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Salut.

Trecand foarte mult timp m-am gandit sa aduc ceva update-uri la situatie.

 

Am vazut in ultimele saptamani mai multe masini, din pacate se pare ca modelul asta de Nissan a fost atat de bun incat toata lumea l-a calarit pana la limita, cel putin pe cele pe care le-am vazut eu...mai astept poate apare ceva.

 

Pe de alta parte am vazut cateva exemplare de alte masini care mi-au facut cu ochiul: Isuzu-ul colegului de forum SUPERDRAGOS si doua Frontera.

 

Primul e absolut impecabil ca aspect, si din cate vad pe aici si foarte bibilit ca mecanica, ar fi o afacere bune dar mi-e frica sa ma trezesc pe undeva pe coclauri ca "motorul satanei" se hotaraste brusc sa nu mearga intr-o dimineata. Mai ales ca intentionez sa ma indepartez destul de tare de asfalt cu echipamente greu de carat si mi-e ca am divort.

 

M-am gandit insa ca poate urcand putin bugetul la 4500 pot sa dau de vreun Pajero acceptabil, cu motor de 2.5.

 

ar fi vorba de asta (probabil cu ceva reparatii): https://www.olx.ro/oferta/mitsubishi-pajero-2-8-tdi-7-locuri-IDayQK1.html#cebc2ae622

 

sau asa https://www.autovit.ro/anunt/mitsubishi-pajero-ID7Gsuzz.html#contact_form#xtor=SEC-81

 

ori cel de aici https://www.olx.ro/oferta/mitsubishi-pajero-sport-ID9rKAW.html#df232090ef

 

O fi Pajero o idee atat de rea sau bugetul e mult subdimensionat pentru ceva care sa nu fie cazatura complet?

 

 

PS*Stiu ca asta e zona dedicata terrano, dar sincer nu-mi vine sa deschid topicuri peste tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Este sectiunea Terrano dar te-ai acoperit prin titlu ,, Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?''. Fara sa ma pricep chiar deloc, eu l-as alege pe cel sport. 2,5 cred ca are distributia pe curea iar cele de 2,8 pe lant ceea ce cred ca este mai ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Salut.

Am gasit pana la urma un Terrano 2 cu motor 2.7 si am gandesc sa-l cumpar.

 

Problema e ca as avea mare nevoie de un mecanic bun care fie sa vina cu mine contra cost fie un service la care pot merge eu pentru verificare. \

 

Masina in cauza este vanduta de o firma si a fost achizitionata ca un fel de buy-back de la un proprietar din Romania ( fiind cumparata de noua de aici), doar ca cei de la acea firma nu stiu sa-mi spuna despre ea mai nimic inafara de defectele cosmetice pe care le-au remediat ei ( e polishata si cu detailing facut de arata ca noua), dar altfel nu stiu nimic despre dotari sau daca functioneaza in vreun fel 4x4, daca are LSD, daca...ma rog, nimic.

 

Prin urmare as avea mare nevoie de ajutor in sensul asta. Daca stit un mecanic decent va rog.

 

Multumesc mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Ai poze cu masina? Poate un link cu anuntul. Masinile de firma au multi km. Daca are ceva de genul 190k, 200k este ceva necurat. Terrano meu a fost de firma si avea 398k.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Cred ca a spus ca masina este vanduta de o firma (parc auto sau reprezentanta) nu ca a fost folosita de o firma. NU ma pricep la mecanica (avansati) si mi-am cumparat 10-12 masini singur. In afara de una unde am fost atat de entuziasmat incat nu i-am verificat seria la motor si am avut probleme, in rest, in lipsa unui insotitor priceput as verifica cam asa:

1. Valabilitate acte masina (serii motor si sasiu) si vanzator

2. Aspect exterior-interior

3. fum excesiv la accelerari bruste

4. franare pe pamant sau asfalt cu nisip pentru verificare ABS (daca are)

5. cuplat 4x4,stai jos si-l pui pe nenea sa o accelereze pe iarba sa vezi daca trag rotile fata.

6. o pui cu botul intr-o panta abrupta si verifici ambreiajul (sau cu frana de mana trasa).

7. daca poti merge in 4x4 o buna bucata de drum fii atent la zgomote suspecte la cardane.

8. zgomote bucsaraie -pivotaraie-telescoape

9. joja ulei scoasa si sa nu dea gaze vizibile

10. lasat la relanti pe loc uscat si verificat sa nu fie pete de ulei si alte lichide

11. virare pe loc stanga-dreapta pana la capat pentru a verifica si caseta de directie

Cam asta verific eu cand cumpar. O fi bine, o fi rau, eu am ales ok.

Si apoi mai este negocierea in functie de ce gasesti, precum si acceptarea realitatii ca iti iei o masina sh cu multi kilometri, la un pret mic. Cu 10 mecanici dupa tine poti ca la 0 saptamana sa iti dai seama de multe alte defecte. SAU NU. Succesuri multe.

Editat de de.lucris
  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

In completarea a ceea ce a spus colegul mai sus, daca imi permiti as completa cu urmatoarele:

 

-ACTE, ACTE si iar ACTE, dupa care se dezvolta cu vanzatorul restul povestilor legate de mosi, babe si alte povesti SF ce tin de achizitia masinii.

 

-daca seriile corespund si totul e la zi, atunci in cazul ca ipotetic ar ramane un Terrano 2, indiferent de motorizare, ar trebui sa verifici in partea metalica din spatele farurilor, contraaripile, in spate la overfendere, undeva pe la mijlocul pragurilor, prinderile pe sasiu sau pedalierul in spatele protectiei de cauciuc de sub mocheta.

De obicei cam aici au boala legata de rugina.

Daca ai gasit una fara rugina majora in aceste puncte, ti-ai gasit "unicornul" indiferent ca e benzina sau motorina.

 

-motoarele pe motorina trecute de 200 000 necesita ceva atentie suplimentara legat de partea de alimentare.

Nu e regula, dar e bine de luat in calcul.

Probabil tine de servisarea masinii in timp.

 

-motoarele de 91 kW pe benzina sunt putin mai problematice in raport cu cele echipate cu un motor de 87 kW.

 

Spor la cautari :h5

Azi refuzi sa participi la viata publica.

Maine vei ajunge sa fi condus de inferiorii tai !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Salut.

Va multumesc mult pentru sfaturi. Am fost sa vad masina si revin cu imagini concludente ca am fotografiat-o pr toate dedesupturile.

Din pacate pentru cs ma pricep la mecanica mai putin decat motanul la metafizica am sa incerc sa aplic sfaturile date de voi. Insa nu prea cred ca cei de la firma vor vrea sa mearga cu mine sa cautam un deal pe care sa fac testele astea. Ma gandeam s-o duc la un service s-o pun pe tester si pe rampa sa vad daca cupleaza chestii...

 

Firma asta din cate am vazut se ocupa cu masini mult mai spumpe, asa ca nu cred sa vrea sa ma tepuiasca pe mine de 300-400 de euro in plus...Din ce am vazut au fost destul de saritori si dornici sa scape de ea din curte. Dar naiba sa mai stie.

O problema de care am aflat e ca ar fi o problema la directie si anume " pocneste" sau "tine" ceva la virare maxima stanga-dreapta...Cica ar fi nu stiu ce bucsa. Din cate am mai apasat pe ea parea cam barca, deci presimt si niste amortizoare de schimbat....dar atat ma pricep...

 

Oricum, daca vreun coleg de forum e dispus sa piarda 2-3 ore saptamana viitoare cu un neofit ca mine, pun la bataie o sticla de Chivas cu majoratul facut:)

 

 

In continuare va prezint pozele pe care i le-am facut azi prin toate dedesupturile. Cei de la vanzari nu erau acolo dar am vb cu tipii de la paza sa ma lase s-o caut de purici.

 

a01.thumb.jpg.a76d83994e304fa526daeb85f9cdaeed.jpg

IMG_20180526_104152_hdr.thumb.jpg.d965f34000fd99e7b71a337deae2f3f3.jpg

 

IMG_20180526_104306_hdr.thumb.jpg.5eff56e39405ce2d846a89a9b4dd2ea6.jpg

 

IMG_20180526_104340_hdr.thumb.jpg.969c43e54837a1fe2666b5cc731a989a.jpg

 

IMG_20180526_104449_hdr.thumb.jpg.65dc8c78751f41d3a9331aa3e4cd06ab.jpg

 

IMG_20180526_104257_hdr.thumb.jpg.8c98a8cc90ff366302230157065c549a.jpg

 

IMG_20180526_104721_hdr.thumb.jpg.39d85014a803190a4614ae4a219b0ba0.jpg

 

IMG_20180526_104509_hdr.thumb.jpg.141118f4e493fe2c9c393c22fede2435.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Problema la direcție este de la un fel de tampoane de cauciuc care sunt la roată. Dacă te uiți în ultima poza, acolo unde este un hexagon argintiu ca de piuliță, trebuia s fie un cauciuc. În partea opusă trebuie s fie la fel. Eu am pus o bucată de furtun pânzat peste șurubul ala. Practic nu este o problema lucrul asta.

2. Eu la fel am avut o problema cu balansul. Am schimbat amortizoarele, dar sa știi ca tot are balans. Este înaltă și îngustă, balans tot o s ai. O sa te obișnuiești :). În rest la prima vedere arata ok, o mașină cu ceva ani în spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Zgomotul de la virarea maxima poate sa vina de la limitatoare (am incercuit in poza).

De regula multi le dau pe "mute" cu o mana de vaselina :ha:

 

Daca te pot ajuta cu ceva baga un pm :h5

lim.thumb.jpg.3a81cff68b7d895c9ada882003e0c8f9.jpg

Azi refuzi sa participi la viata publica.

Maine vei ajunge sa fi condus de inferiorii tai !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Problema la direcție este de la un fel de tampoane de cauciuc care sunt la roată. Dacă te uiți în ultima poza, acolo unde este un hexagon argintiu ca de piuliță, trebuia s fie un cauciuc. În partea opusă trebuie s fie la fel. Eu am pus o bucată de furtun pânzat peste șurubul ala. Practic nu este o problema lucrul asta.

2. Eu la fel am avut o problema cu balansul. Am schimbat amortizoarele, dar sa știi ca tot are balans. Este înaltă și îngustă, balans tot o s ai. O sa te obișnuiești :). În rest la prima vedere arata ok, o mașină cu ceva ani în spate.

 

Salut,

Acele limitatoare de cursa sunt cate doua pe fiecare parte si costa aprox 12 ron/bucata pe original. Se schimba f usor. Nu sunt din cauciuc ci dintr-un teflon sau alt material dur si alunecos. Codul piesei este 400392S610.

 

nissan.thumb.jpg.5ea1ae9e86c098e6219e021fb16553ec.jpg

Editat de NICU007
ex. SUZUKI SAMURAI 1992 - little red car
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Nu este pic de vaselina pe limitatoare, face ca gaia mai ales daca esti virat la maxim si ai ceva denivelare, urci cu roata o bordura.

Conform bunelor maniere, e lustruita dar de reglat asieta pas, adevarul ca multe sufera de asta, cam tot la 20Kkm se cere reglata.

Arata ca gaia cu botul in jos!

Pare a fi modelul ultim, cu radiator AC mare si fara ventilator.

Cred ca e modelul fara gresoare la crucile cardanice si culisa, macar culisa trebuie cumva gresata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Salut.

Va multumesc mult pentru sfaturi! Nu ma asteptam la o asemenea diagnosticare detaliata si ma bucura ca mai sunt oameni faini care sa vrea sa impartaseasca din cunoastinte. O sa am ceva beri de dat cand vin cu ea in teren dupa ce-oi incalta-o de scandal:)

 

Din ce inteleg nu ar fi mari probleme vizibile. Ramane ca maine sa programez o diagnoza pe undeva, cel probabil la un service Nissan. Am mai vazut si ca ofera unii ceva servicii de testare pentru masini sh, incluziv pe la Autovit. Ambele fiind in cartier, o sa vad la care gasesc liber.

 

Ulterior cumpararii oricum o sa trebuiasca sa-i schimb toate zemurile si diversele bucsi si sa gresez ce mai e de gresat. Rugina pare sa fie ok...cred...sper...Doamne-ajuta!

 

Intr-adevar, n-am inteles de unde e acea "aplecare spre fata" a masinii. Eu am crezut ca a inaltat-o doar pe spate sa care cu ea sau ceva. Se poate rectifica in vreun fel?

 

Directia, din ce-am citit pe-aici e boala comuna la Terrano, asa ca oricum o sa mearga la reglat.

 

E modelul 2003. Sincer nu stiu ce presupune ca munca gresarea probabil ca o sa invat cat de curand ce si cum. Oricum an de gand sa ma tin de intretinere pentru ca am nevoie de incredere in agregat daca vreau sa ies cu el de capul meu.

 

O zi frumoasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Terrano 2 sau / versus....?

 

Fata este pe bare de torsiune, se si vad in foto.

Sint la capete came cu surub si de acolo se ridica fata, suruburile alea lungi cit niste tepe ce ies din transversala mediana.

Procedura este aratata in manual.

In manual procedura este un pic mai alambicata deoarece tine cont de inaltimea pneului, nu conteaza daca sint cu uzura diferita (inaltime)

stinga dreapta, cind pui gume bune este la fix.

La fiecare revizie se verifica asieta la T2, cam la 20Kkm se cerea reglata.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare