Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

HayabuSamurai - Romanian style


Chronos
 Share

Recommended Posts

Asa cum am promis cu ceva timp in urma, a venit timpul sa impartasesc cu voi unul din proiectele mele :)

 

Inspirat fiind de un pasionat de peste ocean, am decis sa-i dau o noua viata Hayabusei, credincioasa mea motocicleta, care mi-a satisfacut multi ani nevoile de viteza si putere :)

Am decis ca cel mai bun transplant va fi tot intr-un Suzuki, asa ca am decis sa pornesc cu un sasiu de Samurai, la care am adaugat o cutie si un reductor, tot de Samurai.

 

Ca si punti, am decis sa merg pe Land Rover, care combina greutatea redusa cu rezistenta, bineinteles, avand componente HD. A ajutat faptul ca am experienta cu ele :))

 

Asta-i lista:

 

-Sasiu,cutie Samurai

-Reductor Samurai cu reductie low de 4.16 , Sumo gears

-Motor si kit electric Suzuki GSXR1300 - Hayabusa

-Turbonetics turbo, wastegate, BOV

-pompa de benzina externa T-Rex (buna pt. Mustang) :))

-Rising rate FMU (regulator presiune benzina, ajustabil automat in functie de boost)

-PowerCommander PCV si AutoTune pentru managementul alimentarii cu benzina

-Punti de Land Rover , cu raport de 4.11 , planetare HD chromoly pe fata si 300M pe spate

-Cardane cu unghi mare, 30 de grade

-Detroit full locker pe spate si Truetrac pe fata (motivele mai tarziu :) )

-Directie hidraulica de la Trail-Gear

-King Air shocks de 2.5" , 18" travel

-Roti de 37" si mai vedem :)

 

Si asa a inceput :

 

motorcutie.jpg.b7262538d1f584d45085f72681e16efc.jpgsasiusimotor.thumb.jpg.de034ffd14c4d893bd9734aa711621aa.jpgmotorcutie1.jpg.ee1d2050a416cd5ccaf4b9f3388f7108.jpgframeaxleseu.thumb.jpg.c89a2273d254da2b73a9740eefcf164a.jpgmimacondus.thumb.jpg.96fcff723c06bebbaf8985e73f9074ca.jpg

 

Pentru a cupla motorul de Hayabusa cu cutia de viteze, am combinat partea cu caneluri de la un ambreiaj de Samurai cu pinionul de la moto, printr-un cuplaj elastic de la un cardan de Mercedes -asta am gasit, fara preferinte :)))

 

 

cuplajelasticbusa.thumb.jpg.257664d0ef182f42e87df673ca8c9c66.jpgcuplacutiesamurai.thumb.jpg.cb5ba1c77d33adaaf05fdf008d6c0665.jpgmotorsicuplaj.thumb.jpg.a7203d7e9743c5a428180c890e32ff84.jpg

 

 

De la cutie la reductor , am folosit un cuplaj fix, cu parti din cardanul mic si flansa de reductor. Bineinteles si cu multa rabdare din partea strungarului meu favorit :)))

 

cuplajreductor.thumb.jpg.ee07468a04b2e4309e4e891cb0c813a5.jpg

 

O alta provocare a fost sa gasesc o solutie pentru a actiona pompa hidraulica. Am reusit construind un ax care se conecteaza la vibrochen prin capacul de alternator si statorul (bobina cred??) original. Pompa a trebuit instalata in pozitia data pentru a se potrivi sensul de rotatie cu cel al motorului.

 

fulie.thumb.jpg.2a664eb1b842d879e9a7975b53f494f2.jpg

 

Fiind rezolvata problema pompei, am instalat si ajustat cilindrul hidraulic si directia fata. Arata asa :

 

axafata.thumb.jpg.58004af589b25952cbaaeefc43ea1be0.jpg

 

Ca sa raman la motor, asa arata turbo instalat si tevaria de rigoare :

 

turboside.thumb.jpg.b2f241065fa1942b9d237e669f2866fc.jpgturbo.thumb.jpg.e0e72988a47daa8dfe25510f9dc0e5eb.jpg

 

Pentru a avea o articulatie potrivita cu telescoapele de 18" , am construit bratele si panhardul la lungimile maxime permise de design, din teava de 42/4 mm, otel E355 (OL52)

 

Pe fata incerc de proba cu un radius arm si brat simplu, cu uniball de 1.25" la sasiu, insertie de kevlar si teflon, iar la panhard am folosit 3/4"

Pe spate am folosit uniballs de 1.25" la bratul A, atat la sasiu, cat si la punte. La bratele de jos doar la sasiu, pastrand bucse la punte.

 

brate.thumb.jpg.b3e3d852064f2c86a852d866a612666f.jpgbratespate.thumb.jpg.03a4b735d598415daefd922a8c40f7eb.jpgvederespate.thumb.jpg.5428ce4621724ea9cb95d67fc1537e66.jpg

 

Roll cage e construit din acelasi tip de teava si se vede in poze :)

 

 

 

Continuam mai tarziu, sper sa va placa :)

rollcageshocks.thumb.jpg.99f0c802c75870d89b303dbc123af92c.jpg

BSide.thumb.jpg.a6f22032ef309aaf0ebabd061604bedc.jpg

Edited by Chronos
Link to comment
Share on other sites

Re: HayabuSamurai - Romanian style

 

...m-am abonat , spor !

PS cu secventiala ce-ai facut ?

 

Schimbarea activa ramane din cutia de Hayabusa, nu exista ambreiaj intre motor si cutia de Samurai :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use