Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Intrebari incepator Jimny - MRL-uri


lucc80
 Share

Recommended Posts

Salut!

 

Incepator in 4x4 cu urmatoarea problema(la Jimny 99):

 

-4wd intermitent pe bord (dupa putina documentare, am inteles ca nu primeste calculatorul semnal ca s-au inchis asceste MRL-uri la schimbarea in 4h)

 

-verificat azi MRL-uri si se pare ca pe o parte conducte taiate, pe cealalta sunt conductele, dar nu mai sunt furtunurile care le actioneaza

 

Dupa ce am vorbit cu mecanicul, mi-a spus ca in principiu nu am 4x4.

 

Intrebarea mea - asa e?

 

Precizez ca am testat masina pe drum in rampa cu gheata serioasa, cu 2h se oprea - dar dupa ce schimbam 4h urca lejer.

Cand am ramas blocat cu ea cu burta pe zapada http://www.suzuki-club.ro/forum/Smileys/yahoo/1.gif, a fost si alt sofer si am observat ca rotile se invarteau si pe fata si pe spate(cel putin una pe fiecare punte).

 

Si va rog daca poate explica cineva rolul acestor MRL-uri ca din ce am citit nu m-am lamurit.

 

Si merita reparata instalatia initiala(adica schimabt conducte, furtunuri si ce o mai fi)? Sau e mai bine schimbat cu MRL-uri manuale (aici totusi nu prea imi place ca trebuie sa cobori si sa le dai pe manual cand intri in teren accidentat, dar nu o fi capat de tara pana la urma).

 

Pana la urma in privinta preturilor (doar conductele 600 + 200 furtunurile pentru reparat fata de MRL manuale - AVM 550 sau Tyrex 470) = cred ca ramane varianta de MRL manuale.

 

Ce fac exact aceste MRL-uri? Ce am gasit pe site spune ca "MRL- mecanism roata libera permite sa decuplam rotile de la puntea fata de planetare si astfel rotirea rotilor nu va implica si rotirea lantului cinematic format din planetare- diferential fata- cardan fata; de aici rezulta uzuri mai mici ale pieselor implicate, vibratii reduse si o rezistenta la inaintare mai mica, deci o economie de combustibil.

 

La masinile care au 4x4 nepermanent, cuplarea 4x4 la mersul pe sosea duce la solicitari mari ale transmisiei. Decuplarea din 4x4 in 4x2 din maneta cutiei de transfer rezolva partial problema, intrucat rotile fata angreneaza si alte piese sa se roteasca si acest lucru este un dezavantaj."

 

La mine nici nu-mi dau seama daca sunt blocate sau nu? Cum ar trebui sa se manifeste? Ar trebui ca atunci cand sunt blocate ambele roti sa se invarta cu aceeasi viteza, indiferent de aderenta?

 

M-am uitat in celelalte postari dar nu m-am lamurit.

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Era un topic cu multe explicatii pe forum, dar link-ul nu mai merge.

Nu stiu ce furtune ai verificat la MRL... ca nu au asa ceva.

MRL_urile pot fi manuale sau automate. IN cazul celor manuale, la cuplarea 4x4, trebuie sa te dai jos din masina si sa la muti in pozitia blocat si invers cand iesi din 4x4. Cela automate cupleaza singure si vei auzi un click laa fiecare roata dupa ce cuplezi 4x4 si mergi inainte. Ca sa le decuplezi pe cele automate, scoti din 4x4 si dai in spate pana auzi iar click-urile (cred ca maxim o rotatie de roata e suficient).

Daca ai maneta si masina e intreaga - ar trebui sa ai si 4x4. MRL-urile sunt amplasate in centrul rotilor din fata, sunt f usor de identificat. Pun o poza mai jos. Scrie pe ele auto sau on/off in functie de model.

Definitia e corecta. Sunt niste dispozitive montate pe roata care iti permit sa intrerupi legatura dintre roata si planetara, astfel incat, atunci cand rulezi doar cu tractiune spate, sa nu invarti inutil si planetare/diferential/cardan fata. Acestea nu sunt invartite de cutia de transfer fiind decuplate de maneta mica, dar sunt invartite de roata daca mrl-ul e blocat.

Un sfat care am vazut ca nu e urmat de multi incepatori in 4x4 e: rulezi in 4x4H sau low doar pe suprafete lipsite de aderenta (unde derapezi/patineaza roata), in rest doar cu tractiune spate te deplasezi. Altfel stresezi inutil transmisia + cauciucurile trebuie sa fie identice ca dimensiune si uzura toate 4, din acelasi motiv. De ex. eu pe asfalt ud (ploaie) circul doar cu tractiune spate, nu consider ca e lipsita de aderenta.

Citeste topicurile cu caracter general, nu doar de pe aria suzuki. E suficienta informatie pe forum.

 

865551065_mrl20avm-200x200.jpg.fea25bc04af216122706a840da3416ad.jpg

Link to comment
Share on other sites

Explicatia pe care ai prmiit-o o fi valabila, dar nu la Jimny. Ideal ar fi ca cei care isi dau cu parerea sa stie ce vorbesc.

 

Exista MRL-uri manuale, automate si comandate.

In cazul Jimny MRL-urile sunt comandate vacuumatic.

Ansamblul este compus din instalatia electrica si instalatia pneumatica.

 

Instalatia electrica contine:

-senzor pozitie cutia de transfer (2 in cazul modelelor dupa 2005)

-senzor vacuum

-circuit electronic de comanda (calculator 4x4)

-electrovalve

-actuator cutia de transfer, in cazul modelelor dupa 2005

-martor in bord

 

Instalatia pneumatica contine:

-supapa de sens

-acumulator de vacuum

-conducte metalice pe caroserie si pe punte

-furtune de cauciuc

-simeringuri in fuzete

-MRL-uri

 

Calculatorul comanda prin intermediul celor doua electrovalve cuplarea sau decuplarea MRL-urilor.

Tot el urmareste timp de 10 secunde prin intermediul senzorului, valoarea presiunii din instalatia pneumatica si determina daca comanda a avut succes sau nu.

 

Daca lipsesc multe piese, este mai ieftin sa pui MRL-uri manuale, altfel iti recomand sa repari instalatia ta.

Sistemul o data reparat, tine mult si bine in conditii de utilizare normala.

Daca faci offroad intensiv, probabil ca o sa rupi furtunele si o sa turtesti conductele in mod consecvent si atunci nu se justifica.

 

Ia manualul de service, citeste cum se verifica si repara si rezolva-ti singur problema.

Mecanicii se feresc sa repare asa ceva, pentru ca ei sunt schimbatori de piese pe banii clientului.

Iar sa citeasca un manual de service este sub demnitatea lor.

De aici si legenda urbana cu MRL-urile manuale la Jimny.

 

 

  • Like 2

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Da, exact - eu am automate si care ar trebui sa fie comandate (in caz ca as avea si instalatia completa :al )

 

Am atasat si schema pentru Jimny - la prima strigare am nevoie de piesele 32 - conductele si 2x 33 si 2 x 34 (furtunurile necesare).

 

Sigur o sa schimb pe manuale - cred ca AVM ca am gasit si Tyrex dar nu gasesc nicaieri pe net o parere despre ele ( https://www.shop.gtcauto.ro/produse/...u-suzuki-jimny)

 

Dar tot nu sunt lamurit - cand sunt in modul 4H sau 4L, cu MRL-urile blocate (ipotetic la mine) se invart amandoua rotile fata in acelasi timp? Sau nu e obligatoriu si poate sa traga doar una? Adica actioneaza ca un fel de "diferential fata blocat" sau nu are nici o treaba?

1443654078_image0001(1)(1).thumb.png.5c4b64579040b4814fd08bd321ecebd1.png

Edited by lucc80
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use