lee99 Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 Am cautat pe forum dar nu am gasit,mai ales de cand s-a schimbat formatul forumului mi-e cam greu , vreun topic cu privire la cum dam respectiv cum primim curent in caz de baterie slaba/descarcata. Care este procedeul corect ca sa nu facem ceva prostie pe termen scurt/lung? Intreb asta pentru ca multi spun ca nu e bine sa dai curent mai ales cu masini de generatie mai noua.Cica ar putea dauna alternatorului sau mai rau ECU-lui masinii.Asa o fi?Bineinteles ca e indicat ca ,,donatorul’’ sa aiba amperaj mai mare,dar cand nu se poate altfel atunci e risc de stricaciuni? Cum procedam la masinile care au 2 baterii?Cum dam curent si cum primim current de la ele.Si aici avem 2 cazuri diferite.Una cand e vorba de baterii legate in paralel,adica 12V si cealalta cand bateriile sunt in serie,adica 24V. In primul caz cand avem doua baterii legate in paralel si avem doar 12V cum dam/primim curent? Are importanta de la care baterie dam/primim curent? Sau pur si simplu putem sa legam o borna de ,,-‘’ de la una si o borna de ,,+’’ de la cealalta baterie? In al doilea caz cand avem bateriile legate in serie si avem 24V cum procedam. La Mitsubishi Pajero MK4,care e echipat cu 2 baterii legate in paralel, in manual sunt descrisi pasii de primit curent dar nu si de dat curent. Manualul spune asa: Pasul 1: ,,se conecteaza o clema a unui fir al cablului la borna pozitiva (+) a bateriei descarcate (A) iar celalalt capat la borna pozitiva (+) a bateriei (B) celuilalt vehicul’’ Pasul 2: ,, se conecteaza o clema a celui de al doilea fir al cablului la borna negativa (-) a bateriei ajutatoare (B) si celalalt capat la blocul motor al autovehiculului cu bateria descarcata in punctul cel mai indepartat de baterie. “ Oare conteaza asa de mult pasii astia in aceasta ordine? Daca le inversam ce se intampla? Si e neaparat ca cel ce primeste curentul sa aiba clema de ,,-‘’ conectata la masa masinii si nu la borna ,,-‘’ a bateriei? Eu trebuie sa recunosc ca am mai dat si primit curent,dar tot timpul clema cablului de ,,-‘’ era legata de borna ,,-‘’ a bateriei si niciodata de un alt element de caroserie ce ar putea servi ca si masa si nu am avut probleme de vreun fel. Acum,daca tot suntem la acest subiect,as mai avea o intrebare. Are legatura mai mult cu masinile dotate cu 2 baterii. In cazul meu,la Pajero,e vorba, cum am mai mentionat mai sus,de 2 baterii legate in paralel ,adica de 12V. Intrebarea mea e: unde legam accesoriile auxiliare gen troliu,led bar….etc.? Se considera bateria principala cea de pe partea soferului iar cealalta se considera bateria secundara/auxiliara pentru accesorii? Daca e sa fie asa atunci toate accesoriile legate ulterior la masina se vor lega la bateria auxiliara? Sper ca romanul meu sa nu fie cam lung si plictisitor. Poate pentru unii e floare la ureche,dar probabil multi ar putea invata lucruri utile din sfaturile unora care se pricep inainte de a face ceva stricaciuni costisitoare. Astept parerile voastre si va multumesc anticipat. Urasc gropile ca mi se varsa berea. :be Link to comment Share on other sites More sharing options...
stelea Posted March 20, 2019 Share Posted March 20, 2019 (edited) In manualul fiecarei masini e descris procedeul. Acum depinde pentru ce vrei sa faci transferul: sa pornesti o masina, sau doar sa-i incarci bateria, pentru ca sunt procedee diferite. Daca vrei sa pornesi o masina, atunci minusul la masina care trebuie pornita se leaga la blocul motor, cat mai aproape de electromotor. Daca vrei doar sa incarci bateria, atunci se leaga la bornele bateriei. Daca sunt doua baterii serie sau paralel, trebuie doar sa respecti tensiunea (adica te legi la aceeasi tensiune). Edited June 30, 2019 by stelea 4x4MANIA is where we are !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts