Nmoxx Posted April 9, 2019 Share Posted April 9, 2019 Salut, Mi s-a aprins martorul check engine, iar ca simptome masina intrerupe pe acceleratie. Am pus-o pe tester la un prieten, eroarea citita a fost "amestec prea bogat". Banuim una sau ambele sonde lambda, asa ca am facut o citire a valorilor inregistrate de tester cu motorul pornit. Astfel, prima, cea de dinainte de catalizator afisa o plaja intre 0.100V si 0.900V, cu oscilatii dese si bruste (minim-maxim-intermediar-maxim....si tot asa). Cea de-a doua oscila dar era mult mai constanta, intre 0.045V si 0.055V. Puteti va rog sa ma ajutati cu un sfat, o parere, este corecta banuiala noastra? S-ar rezolva problema prin schimbarea sondelor? Care din ele functioneaza corect sau asa ar trebui sa functioneze si este altundeva problema? Am cautat pe site-uri de piese si am vazut ca sunt diferite cele doua sonde, de aceea ma gandesc ca poate si functionarea se face in parametrii diferiti. Multumesc Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted April 9, 2019 Share Posted April 9, 2019 (edited) Amestec prea bogat inseamna prea multa benzina raportata la cantitatea de aer. Asta poate sa vina de la: -presiune prea mare in rampa de injectie -injector sau injectoare decalibrate -benzina nearsa din cauza de aprindere deficitara -cantitatea de aer este masurata gresit de debitmetru. Nu sari din prima la sonde, prima este folosita la calcularea amestecului (si din ce spui se comporta normal), a doua verifica buna functionare a catalizatorului. Uita-te ce valori au LTFT si STFT, de aici incepi investigatia. Ce tester ai folosit? Edited April 10, 2019 by minitehnicusro 1 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CristianEmac Posted April 10, 2019 Share Posted April 10, 2019 @Nmoxx : și eu am pățit fix la fel ca și tine, eram în mers, pe autostrada, s-a aprins check engine în bord și am rămas fără accelerație în sensul că motorul nu mai avea putere, nu mai urca peste 3000 de ture. am fost cu ea la tester și mi-a găsit fix acele erori sau probleme de care face referire @minitehnicusro ,ceva legat cu presiunea combustibilului, injectoare, aprindere deficitară. deci, cum spune și el, nu cred că e din sondă, verifică astea mai întâi. Baftă multă ! :h5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nmoxx Posted April 10, 2019 Author Share Posted April 10, 2019 (edited) Multumesc de raspunsuri. Ce pot spune acum este doar ca bujiile le-am schimbat saptamana trecuta. Revin si cu celelalte, dupa ce-i mai fac o vizita prietenului. Zi buna! LE: Minitehnicus, se simte un miros de benzina nearsa pe esapament, mai ales la rece, deci cred ca parerea ta este corecta. Voi verifica tot ce ai zis dupa care revin cu mesaj Edited April 10, 2019 by Nmoxx 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nmoxx Posted April 11, 2019 Author Share Posted April 11, 2019 Va salut, Astazi am pus iar masina pe tester. Mentionez ca prima data am sters eroarea aparuta, iar de atunci am mers cu masina care s-a comportat normal, iar martorul nu s-a mai aprins. Testerul este TEXA IDC4. Am cautat in meniul aplicatiei si nu am gasit nicaieri acele valori ale Long Time si Short Time Fuel Trim... Tot nu stiu ce este de facut mai departe, asadar daca mai puteti sa-mi dati un sfat.... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rey23 Posted November 27, 2019 Share Posted November 27, 2019 Salut colegu', ai rezolvat problema ? si eu am cumparat acum o saptamana un jimny si azi am pățit și eu acelasi lucru, check engine aprins si întrerupe :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragomir.jimny Posted November 28, 2019 Share Posted November 28, 2019 Salutare colegi! Tocmai ce am achizitionat si eu un Suzuki Jimny modelul de 82 CP fabricatie 2001. Are martorul motor aprins in bord iar la relanti, are momente cand scade turatia pana aproape sa se opreasca,dupa care revine la normal. Doar la relanti,in rest masina functioneaza ok. Ce ar putea sa fie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bako Laszlo Posted March 6 Share Posted March 6 Salutare! In cele din urma ati reusit sa rezolvati problema? Am dat si eu de problema martorului check engine aprins. Motorul merge bine dar am un consum de avion (cca 20l/100km). Testerul spune in felul urmator: P0133 O2 Sensor Circuit Slow Respons Bank1 Sensor1 Am schimbat sensorul dar nu am rezolvat problema. Daca are cineva vreo idee ce ar putea fi. Mersi Zi buna! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts