Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Samsar 4x4 de evitat Alesd Judetul Bihor


Uliu_190
 Share

Recommended Posts

Tin sa creez acest topic pentru cei care vor sa isi achizitioneze masini 4x4 si cutreera drumurile tarii in cautarea celei mai bune variante. Sper ca nu fac nimic contra regulamentului.

 

Am sa va povestesc cum mi-am luat eu o mica teapa. Mai mult psihica.

 

In decembrie 2018 m-am hotarat ca voi achizitiona un samurai, asta dupa ce am cochetat cu un Pajero de prin 95, o perioada indelungata. Ma sui in masina si hai spre Arad , Oradea, Sibiu, locul unde gasesti cele mai multe Samuraie.

 

Vad unul, vad doua, mai vorbesc si cu un nene care dezmembra asa ceva in Cacuciu Nou judetul Bihor si imi zice ca nu mai gasesc ce vreau eu. Fara prea multa rugina si cu interventii in prealabil. Avea in curte cel putin 30 de masini si inclinam sa il cred, dar parca nu vroiam sa il cred.

 

Ajung si la parcul auto Auto Westland de la intrarea in Alesd, Jud Bihor, apartinand unui nene Alin Scurt. Un nene la vreo 40 de ani. Vad si acolo unul cu soft top, eu cautand metal top dar si ala nu ma incanta oricum.

Il intreb daca poate sa imi aduca unul ''la comanda'' cu un termen de livrare chiar si mai lung, tinand cont ca vreau ceva mai select. II explic ca nu vreau sa nu fie revopsit, lucrari de tinichigerie sau alte interventii iar cu rugina in parametri. Adica daca are rugina la elemente care se pot schimba usor. (aripi, praguri, pod pedalier) e in regula.

Zice ca se gaseste ce vreau eu si ca daca ii las un avans de 200 E el se apuca sa caute. Ma gandesc putin si accept.Mi-a zis de la inceput ca pretul este intre 2600 si 3200 in functie de dotari. Servo, carlig, etc.

 

 

In martie cam pe 25 ma anunta ca are baiatul in Austria langa masina. Sa ii dau acceptul daca o iau. Dar repede ca e joi si se apropie weekendul si mai greu cu actele. Imi trimite pozele, ma uit si ce am putut vedea era satisfacator. Accept, dupa care imi cere sa il platesc el motivand ca nu sta cu banii blocati . Eu eram plecat de acasa si veneam abia peste o luna. II inteleg situatia, cu toata incredea ii achit suma ceruta 3200 E, masina avand, servo, carlig, portbgaj deasupra.

 

In perioada urmatoare mai ma uitam la poze si bag de seama ca pozele trimise erau facute in Romania. Pe un gard din apropiere scria, Atentie Caine Rau. Ma uit si pe acte mai atent si vad pe Talon data de 3 martie. De aici am inteles ca ceva e PUTRED. Intre timp mi-a propus sa imi faca distributia, contra cost bineinteles, eu urmand sa iau masina pe roti din Alesd , pana la Tulcea. Ca masina a stat ceva ani si ca distributia poate ceda. Avand ceva experienta cu mecanica inteleg si asta si ii cer sa imi dea niste preturi sa vad daca o fac sau nu. El imi tot zicea ca nu e scump, nu e scump si ca imi da si niste preturi. Peste vreo saptamana imi trimite poze cu masina facuta jumari la mecanic. Uite distributia. Nici azi nu stiu cat a costat distributia aia in realitate, ideea e ca eu am dat 380 E pe distributie, pompa apa si o bucsa. Am tot cerut sa imi dea factura, dar se facea ca ploua.

 

Tot in perioada aia imi zice ca el nu mai poate sa imi dea numere rosii asa cum ne-am inteles de la inceput. Ii cer sa imi trimita actele ca scot numere rosii la Tulcea.

In aprilie cu putin inainte de paste ajung sa vad masina. Ma uit pe dedesubt , prin inauntru, pe sub mochete, compartimentul motor. toate pareau in regula. Cand sa o pornim imi zice ca bateria sta de mult timp si ca e posibil sa nu porneasca dar daca merge putin motorul e in regula. O pornim cu cabluri si hai sa conduc samurai. Cand plec de pe loc imi zice ca trebuie sa pun benzina. Ajungem la benzinarie, pun benzina si hai sa plecam. Cand nu mai pornea. Am inteles ca nu pot pleca la drum 1000 km cu asa baterie. Merg si iau o baterie noua din banii mei si hai sa probam 4x4 si alte teste ce tin de tehnic. Bineinteles ca nea Alin era pe fuga si trebuia sa plece in 10 minute. hai repede, repede. O iau si plec. Nu inainte sa ii platesc 50 Ron traducerea actelor pe care mi le-a trimis. Traducere care s-a dovedit o copie. Cei de la inmatriculari au zis ca aia nu este stampila ci scanare si aveau dreptate. Adica a trebuit sa ma reprogramez.

 

Mergand , la o pauza de tufis constat ca anvelopele nu erau dimensiunea corecta. A doua zi aveam programare la RAR. Aveam de gand sa o incalt pe timp de var cu AT-uri dar nu asa devreme. Asa ca a doua zi cautam anvelope dimensiunea din talon. Eu ii zisesem lui Alin ca sunt interesat si de niste jante cu spite care le pot monta intoarse. Dupa ce mi-a facut distributia mi-a propus si un schimb. Sa ii dau jantele mele cu tot cu anvelope si 600 roni in schimbul unei perechi de jante cu spite si anvelope. Asta am reusit sa o refuz categ

oric.

La RAR am picat cu frana de mana cu toate ca i-am cerut lui nea Alin sa pregateasca masina pentru RAR, el asigurandu-ma ca mecanicul a verificat. A trebuit sa schimb tot ce inseaman frana pe spate de la cabluri, cilindri, saboti, tamburi. Erau extrem de ruginite si putin blocate Ba chiar si oalele acelea pe care se prind cilindri, pe o parte au gaura de la rugina.

 

Facand operatiunea asta bag de seama ca acea culoare neagra de pe dedesubt nu era antifonul original ci era un antifon dat cu putin timp in urma, iar sub el contrapragurile erau ruginite de bagai degetul. Mai investighez putin si constat ca prinderile arcurilor erau atat de ruginite ca rupeam din ele. Capetele de bara nu se vor mai desface in viata lor. Piulitele le rupi cu mana.

 

Aceste fiind spuse mi-am luat-o frumusel si nu imi pare rau de banii aruncati in vand, dar cat ma oftic ca oamenii nu sunt ceea ce eu vreau sa cred ca sunt.

 

Sper ca acest topic sa fie folositor altora asa cum si mie mi-ar fi fost folositor daca chiar credeam ce am citit aici pe forum si anume ca masinile din Austria au grad de rugina mai ridicat comparativ cu masinile din alte tari unde substantele de deszapezire nu sunt asa nocive..

 

 

Pe Alin il gasiti pe OLX tot timpul. Are Samuraie, Grand Vitara, Vitara, Pajero, Jimny, si altele tot timpul. Chiar daca schimba numele, nu cred ca schimba locatia. Alesd.

Edited by Uliu_190
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Imi pare sa aud patania ta si din pacate cred ca informatia nu va ajunge la urechile tuturor, astfel incat sa nu mai cumpere masini de acolo.

Din experienta mea, onestitatea in cazuri din astea e extraordinar de greu de gasit si pe viitor e bine sa nu iti pui increderea in nimeni, mai ales in domeniul asta. Aveai informatia ca ce cauti nu se gaseste, dar speranta nu ti-a dat pace. Succes cu reparatia masinii, daca iti place sigur o poti aduce la nivelul pe care il doresti si sa te bucuri de ea.

Link to comment
Share on other sites

Poate un moderator va pune acest topic undeva unde mai toti il pot trece cu ochii si citi. Abia astept sa ajung acasa si sa incep surubareala. Cred ca prima masina nu va iesi cum imi doresc, dar voi incerca cu aceiasi speranta ca la achizitie, numai ca aici e vorba de mine. Edited by Uliu_190
Link to comment
Share on other sites

stai sa inteleg, ai intalnit un om la care ai lasat 200 euro sa iti caute masina, ti-a trimis niste poze pe care nu ai apucat sa te uiti cu atentie dar ai trimis 3200 euro si apoi ai mai platit si manopera pe ceva care nu era al tau si nici nu ai vazut-o in realitate? Toate la un om pe care nu il cunosteai deloc?

 

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link to comment
Share on other sites

Ai înțeles bine! Cu mici diferențe. “ contractul” a fost făcut pe numele meu, ca sa evitam încă un contract. Deci mașina era a mea. Pe poze m-am uitat bin, la mașina, nu la gardurile din împrejurimi. Ai zice ca nu am toată țigla pe casa. Se poate zice și așa.

 

Eu am văzut mașina într-un final dar experiența nu mi-a permis sa o evaluez corect. Deci era buna.

 

1000 de vorbe, 2 lei nu fac, la fel cum nici contracte, hârtii, etc nu sunt neaparat soluția ca sa fii in siguranța.

 

Solutia suntem noi.

E clar ca el nu știe ce e aia demnitate iar eu nu știu ce e aia naivitate.

Anii trec, ma maturizez și înțeleg din ce in ce mai multe vorbe din bătrâni...

A FI OM e lucru mare!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use