Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Navara D40 Platinum Double Cab


cosmin.ardelean

Postări Recomandate

Va salut.

CatalinU, uite ca ti-am urmat sfatul. :grin:

 

Dupa cum unii dintre voi stiti, dupa ce am vandut Frontera, am trecut la Navara.

De data asta insa, am cascat ochii mai mari, sa nu fac aceleasi greseli ca si data trecuta.

 

Primele poze, din Germania, le-am postat aici.

 

Asadar... subiectul discutiei a aparut in viata mea chiar in prima zi de concediu, ca sa nu-mi tihneasca pana n-o vad.

Primesc de la un prieten, link-ul cu masina, intr-un parc auto din Germania. O varianta mai rara - editie Platinum (cu grila frontala, manere exterioare portiere si oglinzi in gri platinat, ornamente interioare prag din inox).

Mi-a placut instant cand am vazut ce intretinuta era, km putini, scaune electrice cu piele crem in stare foarte buna, incalzire in scaune, cutie automata (era obligatoriu de data asta), trapa, sistem de sunet, navigatie, magazie cd-uri, etc. Preferam o culoare mai deschisa dar asa a fost sa fie.

Ok, sa revin. De cum am ajuns la check-in in hotel, m-au si sunat baietii (carausii) pe care i-am trimis sa vada masina. Au spus doar atat: arata impecabil. Ei avand un ochi format, nici n-am pus baza in ei. I-am pus totusi sa-mi verifice rugina la bena, zgarieturi, lovituri, zgomote la motor, pornire la rece (numa bine era noiembrie), uzuri la interior... n-au gasit nimic. Au probat masina, pornea foarte frumos, suna frumos, pleca foarte bine, schimba foarte lin, a lasat o impresie excelenta.

 

Bun... au lasat avansul si spre sfarsitul sejurului meu au plecat dupa ea cu restul de bani. Asa ca tot concediul am stat doar cu gandul la masina, am rezolvat banii prin telefon si i-am plasat tot prin telefon la baieti.

Masina a ajuns acasa exact in ziua cand m-am intors si eu, cu cateva ore inainte.

Cand am ajuns si intru in curte... surpriza. S-a cam umplut curtea cu mutantul. Obisnuit cu Frontera care era mititica pe langa animalu asta, mi se parea ca asta mi-a umplut toata curtea. :grin:

Dar frumoasaaaaaaa... o minunatie.

65672400FyY.thumb.jpg.9f8bf63dd2817ee231cce33de730b348.jpg

65672401nGz.thumb.jpg.ddbb1ec89ad4e4129a0fa180a7baf165.jpg

65672404ImZ.thumb.jpg.a4341859465549fcfc7a7f73b6d908ca.jpg

65672406gLb.thumb.jpg.a6914bfb6a4cc0edb9b786b31b1cdde0.jpg

 

Webasto de care nici n-am intrebat, nici baietii nu s-au uitat, nici neamtul n-a zis nimic. Doar bucuria mare cand am vazut telecomanda acasa. Si functioneaza perfect. Doar ca i-am mai facut eu niste modificari despre care voi vorbi mai incolo.

65672405kWd.thumb.jpg.5aebfa2f3a87deebece698815d88ef98.jpg

 

Are powerbox pentru ceva spor de putere, inca nu mi-am dat seama cat conteaza la consum.

65672407SgT.thumb.jpg.5da61db85984d94495e6c41554511de4.jpg

 

Am schiumbat amaraciunea de claxon cu o pereche de Audi. Sa se si auda cand claxonezi.

65672408DaZ.thumb.jpg.8ae1f0fd98f43351deca748adc32bf42.jpg

 

Ala micu' e original pe D40:

61908588AqC.thumb.jpg.2cbaa7d985cdb5b0da98948597c8c61d.jpg

 

Aici un pic fara barele de pe plafon, le-am demontat sa verific starea vopselei pe sub brate. Si noroc ca le-am demontat, ca am avut ce vedea si repara. In stanga fata aveam chiar o gaura de 3mm dupa ce am zandarit putin vopseaua. S-a rezolvat elegant cu cositor si apoi vopsea. Iar la final un strat de ceara de izolat.

64140843FhP.thumb.jpg.4080926869b18d5a3c86a13d5f2f6fa8.jpg

 

Apoi un pic de lustru:

64271925bKd.thumb.jpg.40b4520e0db407b05ca20d73f6452eda.jpg

64271924eBc.thumb.jpg.36c167b653a771b0446b22d262f4d304.jpg

 

Ici isha interiorul. Evident, dupa tratament de piele cu Leatherique:

65672427uQn.thumb.jpg.1d538148fe8330ec1fd83fa9260047ba.jpg

65672418wAr.thumb.jpg.984c7db8fd4e4f52164c10be83a326eb.jpg

65672428IzJ.thumb.jpg.3d3135195302de034b5a37d9990a203c.jpg

 

Tavanul a necesitat juma de ora de curatare, avea ceva amprente:

65672421lZv.thumb.jpg.f43e778b2fb9c9d2193061428eb3adc3.jpg

 

Covorase noi de cauciuc. Cele de stofa nu-s pentru Romania:

65672429CgY.thumb.jpg.1bfa26545b4fd309678b348e7bb14522.jpg

65672430qPr.thumb.jpg.e1740e31a803d49b144ac9d6d0d28c4a.jpg

 

Si au inceput lucrarile.

Avea pachet lumini (sub oglinzi si la picioare). Eu am bagat LED peste tot si in plafoniere.

65672422oQz.thumb.jpg.0b33948b287c1f578d68da8728e164f1.jpg

 

Am montat camera de mers inapoi:65672432BgS.thumb.jpg.0427fe269d1943fea00c1283f882c9ba.jpg

65672433EjG.thumb.jpg.8abca3567475d0b9ffce28f5a752e295.jpg

Editat de cosmin.ardelean
  • Like 1
Nissan Navara Double Cab D40 2009
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi am adaugat lumini ambientale portocalii la picioare in fata, schimbat lumina galbena de peste tot in portocaliu (portiere, bord, consola centrala, volan), alb la ceasuri si display-ul de la clima. Ma rog, in realitate nu e asa puternica lumina, doar cat sa vezi pe unde-ti tii picioarele. Dar la butoane si schimbator le-am pus mai puternice, ca nu vedeai nimic.

65672403kRa.thumb.jpg.7ab03550470cf2e947312ba4d1dc6dd5.jpg

61910535qRg.thumb.jpg.b903a9b4111ec4a7d0cd3b4f41a94514.jpg

62869171vHo.thumb.jpg.c5acb40eb8c76b0101ec11eb253f7997.jpg

62869203DdE.thumb.jpg.03dec1e119fa6038fcd2a184a662a07c.jpg

 

Aici se vede mai realist:

 

Apoi la schimbator a trebuit refacut tot interiorul pe parte de lumina, cu LED la fiecare pozitie + lumina verde la pozitia selectata. Cei care au Navara/Pathfinder stiu ca acolo e doar o limba rosie care nici ziua nu se vede.

 

Asta e interiorul standard, cu un bec de 3W intr-un colt:

62911351GsM.thumb.jpg.acfb8dd6d0ebbf121aa42e35fda96016.jpg

 

Acum insa e cu totul altceva:

62911399NrV.thumb.jpg.65862f91f3964d20bd65e78e7d64ddde.jpg

 

Si limba rosie de care vorbeam, care a fost inlocuita cu un indicator cu LED verde:

62911620DdE.thumb.jpg.89a527cb2046e83ebe83091d552297c0.jpg

 

 

Lumini ambientale in clante si in buzunarele de la portiere:

65672425FiT.thumb.jpg.4da98dfa129789ea8637dfb3886b9c08.jpg65672426BnX.thumb.jpg.4f801535e1d0730def58ca8efa21cc11.jpg

 

Aa, era sa uit. Lumina in suportul de pahare din cotiera. Cand pui ceva, se vede mult mai puternic lumina:

62897198SnL.thumb.jpg.f82f656e02aaee79352e0f74adc6a168.jpg

 

Adaugat lumini sub portiere:

65672419AvL.thumb.jpg.dfcef0e81ac32017be04ae4529aec4d1.jpg

65672420QrI.thumb.jpg.18b748ce19ef47a7a27b721436cc649f.jpg

 

Ochi de pisica in usi, iluminati la deschidere:

65672423GuB.thumb.jpg.515739c60708027ddfa34fd4f37e54dd.jpg

 

LED in toate lampile spate. Cam dublu ca intensitate, fata de becurile clasice:

65672424lDm.thumb.jpg.2ef4d9aeaf624196030e1eb967b08299.jpg

 

Apoi... aveam oglinda interioara doar electrocroma. Am montat alta de Pathfinder cu compas, electrocroma si am bagat in ea led de alarma (am montat si alarma pe ea), ce clipeste frumos cand armezi masina.

65672431BjE.thumb.jpg.cdc2616867a3d2b627c45f29c076a55b.jpg

 

Aici se vede functionarea:

 

Apoi am montat Follow me Home pe ea, sa aprinda pozitiile cand armezi/dezarmezi masina din cheie:

 

Apoi modul de pornire automata lumini (pozitii ziua, faza scurta noaptea). Avea deja senzor de lumina si lumini automate noaptea, deci doar pe partea de pozitii am avut de lucru:

 

Am scos protectia de plastic din bena si am curatat cateva puncte de rugina de pe langa scurgeri, izolat cu teroson si ceara, apoi montat totul la loc:

65672411XiE.thumb.jpg.2e13395bc6d58f36913e40dbd460f825.jpg

65672412MuD.thumb.jpg.f6a5a0edae104ddd4da0f1934abfc459.jpg

 

Bagandu-ma sub masina, vad ca toata cabina si sasiul de sub ea au fost deja ceruite la nemti, mai putin bena. Asta e un lucru bun, plus ca e evidenta grija ce i-a purtat-o proprietarul.

 

Apoi am curatat pe interior aripile de la bena si mai ales in jurul gurii de la rezervor, pana nu e prea tarziu. Se stie ca benele de la D40 nefiind protejate decat de un strat de izolatie, se gauresc rapid de la noroiul ce se aduna.

Asa ca le-am izolat cu grund, si ceara pe toata suprafata interioara, pana la stopuri.

65672414XqK.thumb.jpg.81e6673a1385af728144a7444d90f62d.jpg

65672415TcU.thumb.jpg.c1691be3cbb911d995d1f479d1566265.jpg

 

Am facut carenaje suficient de mari sa acopere si sasiul, sa nu se adune noroi/apa in el. Interiorul nu e prea estetic, dar cu roata la loc nu se mai vede:

65672416HxK.thumb.jpg.f34757b5e328139b72feb8521e3a9621.jpg

65672417lOh.thumb.jpg.f27bad7b3e2110e86c0b62bd8555a3b7.jpg

Editat de cosmin.ardelean
Nissan Navara Double Cab D40 2009
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prelata e buna, ca nu intra apa in bena. Dar aduna cate 2-3 galeti de apa si nu poti baga nimic in bena pana nu scapi de apa. In primele poze din topic se vede cum sta prelata cu burta, era fara rulou.

Asa ca am facut un rulou cu cheie care in mod normal are nevoie de scurgeri prin protectia interioara de plastic. Sa nu dau gauri in ea, am lasat si prelata peste. Asa, e exact ce trebuie.

65672410lOm.thumb.jpg.00a223ce9d9b4b3c8f3e3b2bb11b547a.jpg

65672409JhD.thumb.jpg.02d5d18450d0f2642ecbb29a316bd04f.jpg

 

Am demontat bara spate, am sablat-o, izolat cu grund, mastic pensulabil si ceara iar exteriorul revopsit.

Avea senzori de parcare originali cu buzzer sub bancheta spate, dar un senzor avea firele coapte. Am preferat sa-i schimb cu un kit nou calitativ, cu display.

61908515aVx.thumb.jpg.044b9ed5b1ffa9f3f4865194b78beb99.jpg

 

Si inca o privire de ansamblu la interior, in faza respectiva. Ca ulterior s-au mai schimbat multe:

65672434nOg.thumb.jpg.013401a4c3a1b94c898b5242f8552779.jpg

 

Deasupra plafonierei centrale am scos grila aia de tinea doar microfonul si am construit un panou de comanda si programator pentru Webasto, activare/dezactivare ventilatie in mod incalzire Webasto (butonul din dreapta), si mai ales, optiunea Homelink (deschidere porti automate). Apesi butonul (cel din stanga) si-ti faci treaba. Nu mai stai cu telecomenzi prin masina.

Am montat si modulul GSM. Acum pot porni Webasto din telefon, din telecomanda (daca sunt in apropiere si zona fara semnal GSM), de la panoul deasupra plafonierei, sau oricum porneste automat cand temperatura exterioara e sub 10 grade si motorul pornit de cel putin 1 minut.

65672435lHw.thumb.jpg.f29be79317363e613466f05f5a37bd70.jpg

 

A venit randul incalzirii din bancheta. Am gasit 2 butoane de incalzire, le-am montat in capacul din spate al cotierei, impreuna cu un termometru local (pentru partea pasagerilor din spate), montat plasele de incalzire frumos cu mufe si aia e:

65672442oFl.thumb.jpg.6c88c98b5aa69b50003472df23023af0.jpg

 

Totodata si lumini ambientale pentru picioare la pasagerii din spate si suportii de pahare spate: La picioare vine lumina de sub cotiera iar la suportii de pahare chiar de deasupra lor.

65672441eOe.thumb.jpg.b498dc1a9fae81fd7be1d680a3061ded.jpg

 

Si pentru bancheta:

65672444sKf.thumb.jpg.cf31fae8606432443f4c269124f114e6.jpg

65672443vZw.thumb.jpg.a513bbc685109c3c75a316eba5908dfc.jpg

 

Am schimbat ceasurile cu altele de Pathfinder, la care am schimbat din nou lumina si display-urile:

65672437PuL.thumb.jpg.278e5fbb96183a190bb6774b8bf8d729.jpg

65672439eHq.thumb.jpg.e14f5318a46046ffc47917702a7c2415.jpg

 

Am adaugat lumina rosie si albastra la butoanele de reglaj temperatura sofer/pasager. Aici a fost destul de greu, pentru ca panoul n-a fost gandit pentru asa ceva. Daca va uitati la primele poze cu panoul, toate comenzile au aceeasi culoare. Aaaa, si am montat un voltmetru permanent cu port-uri USB pentru incarcare telefoane, in locul capacului gol din consola centrala:

65672438yRh.thumb.jpg.ebcd0a02cf9d1ecac1195cda85aa1161.jpg

 

Am schimbat din nou lumina la cateva butoane de pe volan, pentru o mai mare usurinta in utilizare:

65672440yHg.thumb.jpg.331064814cb3a0cffcd6f39e03812d77.jpg

 

La sistemul de sunet, desi e foarte misto, am mai adaugat niste tweetere Hertz pentru spate. Muzica suna absolut bestial. Cand auzi o vioara, ti se ridica parul pe maini. :grin:

65672436XiU.thumb.jpg.7a43ccd4713c7a82565c88f49e87d8f5.jpg

 

Am construit un stop suplimentar pe frana, de 60cm lungime. In realitate e mult mai lung. Pare aproape cat toata luneta:

65672445DhJ.thumb.jpg.11ccc57358a2e41b74728f54afd6670c.jpg

65672446iUp.thumb.jpg.c664b40f5aa765bf0eaae1365347c41c.jpg

 

Asaaaaaa... De multe ori as fi avut nevoie de lumina in bena. De cate ori am plecat prin tara, noapte fiind, nu vedeam nimic la bagaje.

S-a rezolvat si asta. Am pus lumina pe toata lungimea ramelor de la rulou. Porneste odata cu pozitia, dar numai daca e lasat oblonul si daca lasi lumina pornita din butonul cu lumina rosie din stanga ruloului de pe bena:

65672447oAd.thumb.jpg.d548bbd5b06725d7c1bce820ea14d146.jpg

 

Bena cu si fara lumina:

65672448ZdH.thumb.jpg.8e3c4b6ce5fae4eb6c88e4182679714a.jpg

65672449dNf.thumb.jpg.1b8ba0fca243ae2a0f3ead488a8500ba.jpg

Editat de cosmin.ardelean
Nissan Navara Double Cab D40 2009
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si acum.... CIREASA DE PE TORT. :grin:

Pe D40 nu veti mai vedea optiunea asta completa.

Lupe bixenon cu autoleveling (reglaj automat la incarcare)

 

Dar sa incepem cu inceputul.

Pozitiile le-am modificat in reflectoare DRL (lumini de zi) iar deasupra am montat markeri laterali ca la modelele de State. Arata foarte misto.

Iar cand am montat lupele, am gasit ornamente cu angel eyes si am zis... de ce nu.

Asa ca a iesit... ce se vede. Lumina lor e foarte puternica, sigur nu scapi nevazut ziua.

Fiabilitatea nu intra in discutie, au cate un radiator maricel in fiecare lampa.

65672450NlJ.thumb.jpg.2985087e3b5703ee49dbd0fb39ebca9e.jpg

65672451EyQ.thumb.jpg.756591189ac1a5f5b28b135f59fab079.jpg

 

Cam asa se vad pe timp de noapte. Ziua e exact ce trebuie. Mai am doar putin de lucru, sa scada intensitatea DRL-urilor la aprinderea fazei scurte.

Deci asta e doar LED.

 

Istalatia bixenon cu autoleveling. Lumina e extraordinara. Cei care au D40 stiu ca lumina pe farurile stock e cam jenanta, mai ales pe faza lunga. Vezi doar in departare, dar aproape mai nimic.

65672454TjD.thumb.jpg.bc67ae10b792b48830d89215f89b8f1d.jpg

 

Aici un film cu soseaua umeda. Cam asa se vede noaptea. Incredibil ce misto e.

 

Primul senzor de leveling e montat in fata pe sasiu iar punctul de sprijin al bratului pe trapez. Lucreaza excelent.

Pe spate n-am facut poze, senzorul sta tot pe sasiu iar bratul (mult mai lung) e agatat pe axa.

65672452tNx.thumb.jpg.aa3e17b4b1bfbd1ec38149141c321f2d.jpg

65672453oMe.thumb.jpg.c08163c4cc0d455ab2121a719d9a9646.jpg

 

La final, mai trebuia si Cornering Lights (proiectoarele se aprind la viraj pentru a facilita vizibilitatea in directia spre care se vireaza)

 

Inca o privire la interior ziua. Noaptea parca esti in nava spatiala.

65672455LmN.thumb.jpg.0fd0007df4faa2069631cc37f351a2f9.jpg

 

Cutia automata e exceptionala. Eu niciodata n-am reusit sa numar treptele, desi stiu ca are 5. Atat schimba de lin. Circulatia in oras e o adevarata placere.

Consumul... asa de ici colo vad ca sta pe la 11 si ceva.

Cel mai bun consum l-am scos pe o distanta de 100km singur si fara bagaje, 8.6%.

61960606gCg.thumb.jpg.72ca4a639ba8e7f3c77ce0abcd8abad9.jpg

 

Sau 250km cu 200kg incarcatura si 3 persoane in cabina, undeva la 9.3%.

62971232aVw.thumb.jpg.cc7bec5974efac3bef81d1a450bf633c.jpg

 

E decent pentru o namila de 2300kg automata si o aerodinamica de caramida.

Doar tata a fost sceptic pana s-a obisnuit cu ea. Apoi a vazut multiplele avantaje ale automatei, chiar si pe o utilitara.

 

Am avut ceva pierderi urate de ulei din motor, pe la capacul distributiei (e pe lant). Se pare ca e o problema comuna la motorul asta.

Am desfacut capacul la distributie cu un prieten mecanic (dupa ce au coborat toti sfintii la cate sunt de desfacut inainte), am scos si distributia, ne-am uitat la lanturi si patine, nicio urma de uzura. Am montat totul la loc cu un pic de silicon negru de motoare si de atunci totul e lacrima.

 

Am mai dejantat rezerva, am dus janta la sablat, revopsit in camp electrostatic si pus la loc sub bena. Acum, dupa 1 an, arata in continuare ca noua.

 

Ce sa mai zic... bateria e din decembrie 2017 si chiar merge foarte bine iarna. Mai trebuie doar niste cauciucuri cel putin pe spate, ca is destul de uzate si fara incarcatura te impotmolesti usor. O sa iau de iarna, ca se fac putini km cu ea.

 

Fata de pozele de mai sus, acum spatele e mai ridicat cu 3cm. Am demontat foile de arc si le-am springuit in Baia Mare. Are o tinuta mult mai ok acum.

 

Ce nu are si as fi vrut sa pun dar nicaieri nu-s de gasit... oglinzi rabatabile electric. Asta cred ca ar fi ultima optiune care ii lipseste. Am gasit doar de Anglia si de prefacelift, cele fara semnalizari. Poate totusi vreodata o sa dau peste 2 astfel de oglinzi.

Sau poate stiti voi pe undeva, chiar si la schimb + diferenta din partea mea.

 

Am simtit recent motorul de 3 litri, poate ala e cel ce mi-ar lipsi cel mai mult. Dar pe lumea asta nu le poti avea chiar pe toate...

Editat de cosmin.ardelean
  • Like 2
Nissan Navara Double Cab D40 2009
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mah nene, multumesc, am reusit sa ma delectez cu povestile tale. Da ai o rabdare ca mie mi ciuda. Mi-ai facut seara mai frumoasa, ar trebui sa imi fac un concediu la tine, sa bibilesti si la masina mea :))
Ever tried.Ever failed.Try again.Fail again.Fail better
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...
O singura nedumerire am: cum pot pune flanse/distantiere? Avand prezoanele in butuc, cred ca distantierele trebuie sa aiba grosimea minim cat inaltimea prezoanelor. Asta ar insemna vreo 20mm, ceea ce e prea mult. Eu as pune doar asa vreo 10mm.
  • Like 1
Nissan Navara Double Cab D40 2009
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 luni mai târziu...
Super tari modificarile la masina Cosmin.ardelean!!! Ceva ce rar mi-a dat sa vad. Te-as ruga mult sa-mi lasi un fb sau un contact, ca sa ma indrumi si pe mine, daca se poate bine-nteles. O zi frumoasa si feliciari inca odata pentru pasiunea depusa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare