cosmin.ardelean Postat Octombrie 14, 2019 Partajează Postat Octombrie 14, 2019 (editat) Va salut. CatalinU, uite ca ti-am urmat sfatul. :grin: Dupa cum unii dintre voi stiti, dupa ce am vandut Frontera, am trecut la Navara. De data asta insa, am cascat ochii mai mari, sa nu fac aceleasi greseli ca si data trecuta. Primele poze, din Germania, le-am postat aici. Asadar... subiectul discutiei a aparut in viata mea chiar in prima zi de concediu, ca sa nu-mi tihneasca pana n-o vad. Primesc de la un prieten, link-ul cu masina, intr-un parc auto din Germania. O varianta mai rara - editie Platinum (cu grila frontala, manere exterioare portiere si oglinzi in gri platinat, ornamente interioare prag din inox). Mi-a placut instant cand am vazut ce intretinuta era, km putini, scaune electrice cu piele crem in stare foarte buna, incalzire in scaune, cutie automata (era obligatoriu de data asta), trapa, sistem de sunet, navigatie, magazie cd-uri, etc. Preferam o culoare mai deschisa dar asa a fost sa fie. Ok, sa revin. De cum am ajuns la check-in in hotel, m-au si sunat baietii (carausii) pe care i-am trimis sa vada masina. Au spus doar atat: arata impecabil. Ei avand un ochi format, nici n-am pus baza in ei. I-am pus totusi sa-mi verifice rugina la bena, zgarieturi, lovituri, zgomote la motor, pornire la rece (numa bine era noiembrie), uzuri la interior... n-au gasit nimic. Au probat masina, pornea foarte frumos, suna frumos, pleca foarte bine, schimba foarte lin, a lasat o impresie excelenta. Bun... au lasat avansul si spre sfarsitul sejurului meu au plecat dupa ea cu restul de bani. Asa ca tot concediul am stat doar cu gandul la masina, am rezolvat banii prin telefon si i-am plasat tot prin telefon la baieti. Masina a ajuns acasa exact in ziua cand m-am intors si eu, cu cateva ore inainte. Cand am ajuns si intru in curte... surpriza. S-a cam umplut curtea cu mutantul. Obisnuit cu Frontera care era mititica pe langa animalu asta, mi se parea ca asta mi-a umplut toata curtea. :grin: Dar frumoasaaaaaaa... o minunatie. Webasto de care nici n-am intrebat, nici baietii nu s-au uitat, nici neamtul n-a zis nimic. Doar bucuria mare cand am vazut telecomanda acasa. Si functioneaza perfect. Doar ca i-am mai facut eu niste modificari despre care voi vorbi mai incolo. Are powerbox pentru ceva spor de putere, inca nu mi-am dat seama cat conteaza la consum. Am schiumbat amaraciunea de claxon cu o pereche de Audi. Sa se si auda cand claxonezi. Ala micu' e original pe D40: Aici un pic fara barele de pe plafon, le-am demontat sa verific starea vopselei pe sub brate. Si noroc ca le-am demontat, ca am avut ce vedea si repara. In stanga fata aveam chiar o gaura de 3mm dupa ce am zandarit putin vopseaua. S-a rezolvat elegant cu cositor si apoi vopsea. Iar la final un strat de ceara de izolat. Apoi un pic de lustru: Ici isha interiorul. Evident, dupa tratament de piele cu Leatherique: Tavanul a necesitat juma de ora de curatare, avea ceva amprente: Covorase noi de cauciuc. Cele de stofa nu-s pentru Romania: Si au inceput lucrarile. Avea pachet lumini (sub oglinzi si la picioare). Eu am bagat LED peste tot si in plafoniere. Am montat camera de mers inapoi: Editat Octombrie 16, 2019 de cosmin.ardelean 1 Nissan Navara Double Cab D40 2009 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
cosmin.ardelean Postat Octombrie 14, 2019 Autor Partajează Postat Octombrie 14, 2019 (editat) Apoi am adaugat lumini ambientale portocalii la picioare in fata, schimbat lumina galbena de peste tot in portocaliu (portiere, bord, consola centrala, volan), alb la ceasuri si display-ul de la clima. Ma rog, in realitate nu e asa puternica lumina, doar cat sa vezi pe unde-ti tii picioarele. Dar la butoane si schimbator le-am pus mai puternice, ca nu vedeai nimic. Aici se vede mai realist: Apoi la schimbator a trebuit refacut tot interiorul pe parte de lumina, cu LED la fiecare pozitie + lumina verde la pozitia selectata. Cei care au Navara/Pathfinder stiu ca acolo e doar o limba rosie care nici ziua nu se vede. Asta e interiorul standard, cu un bec de 3W intr-un colt: Acum insa e cu totul altceva: Si limba rosie de care vorbeam, care a fost inlocuita cu un indicator cu LED verde: Lumini ambientale in clante si in buzunarele de la portiere: Aa, era sa uit. Lumina in suportul de pahare din cotiera. Cand pui ceva, se vede mult mai puternic lumina: Adaugat lumini sub portiere: Ochi de pisica in usi, iluminati la deschidere: LED in toate lampile spate. Cam dublu ca intensitate, fata de becurile clasice: Apoi... aveam oglinda interioara doar electrocroma. Am montat alta de Pathfinder cu compas, electrocroma si am bagat in ea led de alarma (am montat si alarma pe ea), ce clipeste frumos cand armezi masina. Aici se vede functionarea: Apoi am montat Follow me Home pe ea, sa aprinda pozitiile cand armezi/dezarmezi masina din cheie: Apoi modul de pornire automata lumini (pozitii ziua, faza scurta noaptea). Avea deja senzor de lumina si lumini automate noaptea, deci doar pe partea de pozitii am avut de lucru: Am scos protectia de plastic din bena si am curatat cateva puncte de rugina de pe langa scurgeri, izolat cu teroson si ceara, apoi montat totul la loc: Bagandu-ma sub masina, vad ca toata cabina si sasiul de sub ea au fost deja ceruite la nemti, mai putin bena. Asta e un lucru bun, plus ca e evidenta grija ce i-a purtat-o proprietarul. Apoi am curatat pe interior aripile de la bena si mai ales in jurul gurii de la rezervor, pana nu e prea tarziu. Se stie ca benele de la D40 nefiind protejate decat de un strat de izolatie, se gauresc rapid de la noroiul ce se aduna. Asa ca le-am izolat cu grund, si ceara pe toata suprafata interioara, pana la stopuri. Am facut carenaje suficient de mari sa acopere si sasiul, sa nu se adune noroi/apa in el. Interiorul nu e prea estetic, dar cu roata la loc nu se mai vede: Editat Octombrie 15, 2019 de cosmin.ardelean Nissan Navara Double Cab D40 2009 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
cosmin.ardelean Postat Octombrie 14, 2019 Autor Partajează Postat Octombrie 14, 2019 (editat) Prelata e buna, ca nu intra apa in bena. Dar aduna cate 2-3 galeti de apa si nu poti baga nimic in bena pana nu scapi de apa. In primele poze din topic se vede cum sta prelata cu burta, era fara rulou. Asa ca am facut un rulou cu cheie care in mod normal are nevoie de scurgeri prin protectia interioara de plastic. Sa nu dau gauri in ea, am lasat si prelata peste. Asa, e exact ce trebuie. Am demontat bara spate, am sablat-o, izolat cu grund, mastic pensulabil si ceara iar exteriorul revopsit. Avea senzori de parcare originali cu buzzer sub bancheta spate, dar un senzor avea firele coapte. Am preferat sa-i schimb cu un kit nou calitativ, cu display. Si inca o privire de ansamblu la interior, in faza respectiva. Ca ulterior s-au mai schimbat multe: Deasupra plafonierei centrale am scos grila aia de tinea doar microfonul si am construit un panou de comanda si programator pentru Webasto, activare/dezactivare ventilatie in mod incalzire Webasto (butonul din dreapta), si mai ales, optiunea Homelink (deschidere porti automate). Apesi butonul (cel din stanga) si-ti faci treaba. Nu mai stai cu telecomenzi prin masina. Am montat si modulul GSM. Acum pot porni Webasto din telefon, din telecomanda (daca sunt in apropiere si zona fara semnal GSM), de la panoul deasupra plafonierei, sau oricum porneste automat cand temperatura exterioara e sub 10 grade si motorul pornit de cel putin 1 minut. A venit randul incalzirii din bancheta. Am gasit 2 butoane de incalzire, le-am montat in capacul din spate al cotierei, impreuna cu un termometru local (pentru partea pasagerilor din spate), montat plasele de incalzire frumos cu mufe si aia e: Totodata si lumini ambientale pentru picioare la pasagerii din spate si suportii de pahare spate: La picioare vine lumina de sub cotiera iar la suportii de pahare chiar de deasupra lor. Si pentru bancheta: Am schimbat ceasurile cu altele de Pathfinder, la care am schimbat din nou lumina si display-urile: Am adaugat lumina rosie si albastra la butoanele de reglaj temperatura sofer/pasager. Aici a fost destul de greu, pentru ca panoul n-a fost gandit pentru asa ceva. Daca va uitati la primele poze cu panoul, toate comenzile au aceeasi culoare. Aaaa, si am montat un voltmetru permanent cu port-uri USB pentru incarcare telefoane, in locul capacului gol din consola centrala: Am schimbat din nou lumina la cateva butoane de pe volan, pentru o mai mare usurinta in utilizare: La sistemul de sunet, desi e foarte misto, am mai adaugat niste tweetere Hertz pentru spate. Muzica suna absolut bestial. Cand auzi o vioara, ti se ridica parul pe maini. :grin: Am construit un stop suplimentar pe frana, de 60cm lungime. In realitate e mult mai lung. Pare aproape cat toata luneta: Asaaaaaa... De multe ori as fi avut nevoie de lumina in bena. De cate ori am plecat prin tara, noapte fiind, nu vedeam nimic la bagaje. S-a rezolvat si asta. Am pus lumina pe toata lungimea ramelor de la rulou. Porneste odata cu pozitia, dar numai daca e lasat oblonul si daca lasi lumina pornita din butonul cu lumina rosie din stanga ruloului de pe bena: Bena cu si fara lumina: Editat Octombrie 17, 2019 de cosmin.ardelean Nissan Navara Double Cab D40 2009 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
cosmin.ardelean Postat Octombrie 15, 2019 Autor Partajează Postat Octombrie 15, 2019 (editat) Si acum.... CIREASA DE PE TORT. :grin: Pe D40 nu veti mai vedea optiunea asta completa. Lupe bixenon cu autoleveling (reglaj automat la incarcare) Dar sa incepem cu inceputul. Pozitiile le-am modificat in reflectoare DRL (lumini de zi) iar deasupra am montat markeri laterali ca la modelele de State. Arata foarte misto. Iar cand am montat lupele, am gasit ornamente cu angel eyes si am zis... de ce nu. Asa ca a iesit... ce se vede. Lumina lor e foarte puternica, sigur nu scapi nevazut ziua. Fiabilitatea nu intra in discutie, au cate un radiator maricel in fiecare lampa. Cam asa se vad pe timp de noapte. Ziua e exact ce trebuie. Mai am doar putin de lucru, sa scada intensitatea DRL-urilor la aprinderea fazei scurte. Deci asta e doar LED. Istalatia bixenon cu autoleveling. Lumina e extraordinara. Cei care au D40 stiu ca lumina pe farurile stock e cam jenanta, mai ales pe faza lunga. Vezi doar in departare, dar aproape mai nimic. Aici un film cu soseaua umeda. Cam asa se vede noaptea. Incredibil ce misto e. Primul senzor de leveling e montat in fata pe sasiu iar punctul de sprijin al bratului pe trapez. Lucreaza excelent. Pe spate n-am facut poze, senzorul sta tot pe sasiu iar bratul (mult mai lung) e agatat pe axa. La final, mai trebuia si Cornering Lights (proiectoarele se aprind la viraj pentru a facilita vizibilitatea in directia spre care se vireaza) Inca o privire la interior ziua. Noaptea parca esti in nava spatiala. Cutia automata e exceptionala. Eu niciodata n-am reusit sa numar treptele, desi stiu ca are 5. Atat schimba de lin. Circulatia in oras e o adevarata placere. Consumul... asa de ici colo vad ca sta pe la 11 si ceva. Cel mai bun consum l-am scos pe o distanta de 100km singur si fara bagaje, 8.6%. Sau 250km cu 200kg incarcatura si 3 persoane in cabina, undeva la 9.3%. E decent pentru o namila de 2300kg automata si o aerodinamica de caramida. Doar tata a fost sceptic pana s-a obisnuit cu ea. Apoi a vazut multiplele avantaje ale automatei, chiar si pe o utilitara. Am avut ceva pierderi urate de ulei din motor, pe la capacul distributiei (e pe lant). Se pare ca e o problema comuna la motorul asta. Am desfacut capacul la distributie cu un prieten mecanic (dupa ce au coborat toti sfintii la cate sunt de desfacut inainte), am scos si distributia, ne-am uitat la lanturi si patine, nicio urma de uzura. Am montat totul la loc cu un pic de silicon negru de motoare si de atunci totul e lacrima. Am mai dejantat rezerva, am dus janta la sablat, revopsit in camp electrostatic si pus la loc sub bena. Acum, dupa 1 an, arata in continuare ca noua. Ce sa mai zic... bateria e din decembrie 2017 si chiar merge foarte bine iarna. Mai trebuie doar niste cauciucuri cel putin pe spate, ca is destul de uzate si fara incarcatura te impotmolesti usor. O sa iau de iarna, ca se fac putini km cu ea. Fata de pozele de mai sus, acum spatele e mai ridicat cu 3cm. Am demontat foile de arc si le-am springuit in Baia Mare. Are o tinuta mult mai ok acum. Ce nu are si as fi vrut sa pun dar nicaieri nu-s de gasit... oglinzi rabatabile electric. Asta cred ca ar fi ultima optiune care ii lipseste. Am gasit doar de Anglia si de prefacelift, cele fara semnalizari. Poate totusi vreodata o sa dau peste 2 astfel de oglinzi. Sau poate stiti voi pe undeva, chiar si la schimb + diferenta din partea mea. Am simtit recent motorul de 3 litri, poate ala e cel ce mi-ar lipsi cel mai mult. Dar pe lumea asta nu le poti avea chiar pe toate... Editat Octombrie 17, 2019 de cosmin.ardelean 2 Nissan Navara Double Cab D40 2009 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
CatalinU Postat Octombrie 16, 2019 Partajează Postat Octombrie 16, 2019 Mah nene, multumesc, am reusit sa ma delectez cu povestile tale. Da ai o rabdare ca mie mi ciuda. Mi-ai facut seara mai frumoasa, ar trebui sa imi fac un concediu la tine, sa bibilesti si la masina mea :)) Ever tried.Ever failed.Try again.Fail again.Fail better Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
fanesatar Postat Noiembrie 6, 2019 Partajează Postat Noiembrie 6, 2019 (editat) Într-adevăr deosebită! Să o stăpânești sănătos și fără evenimente neplăcute! Editat Noiembrie 13, 2019 de fanesatar Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
cosmin.ardelean Postat Noiembrie 6, 2019 Autor Partajează Postat Noiembrie 6, 2019 Multumesc! Nissan Navara Double Cab D40 2009 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
cosmin.ardelean Postat Noiembrie 9, 2019 Autor Partajează Postat Noiembrie 9, 2019 O singura nedumerire am: cum pot pune flanse/distantiere? Avand prezoanele in butuc, cred ca distantierele trebuie sa aiba grosimea minim cat inaltimea prezoanelor. Asta ar insemna vreo 20mm, ceea ce e prea mult. Eu as pune doar asa vreo 10mm. 1 Nissan Navara Double Cab D40 2009 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Gixilie Postat Octombrie 11, 2020 Partajează Postat Octombrie 11, 2020 Super tari modificarile la masina Cosmin.ardelean!!! Ceva ce rar mi-a dat sa vad. Te-as ruga mult sa-mi lasi un fb sau un contact, ca sa ma indrumi si pe mine, daca se poate bine-nteles. O zi frumoasa si feliciari inca odata pentru pasiunea depusa Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
cosmin.ardelean Postat Octombrie 11, 2020 Autor Partajează Postat Octombrie 11, 2020 Multumesc. Ma gasesti pe facebook. ACCustom Lights. Nissan Navara Double Cab D40 2009 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate