Coleman Posted December 29, 2019 Share Posted December 29, 2019 Va salut dragi posesori, doresc un sfat din partea voastra...as dori sa achizitionez un Land cruiser 120 din 2006 sau 2007,in functie de buget,as dori sa stiu dacă merita,orice informație va fi de ajutor,va mulțumesc Link to comment Share on other sites More sharing options...
miklovan Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Masinile sunt foarte bine facute si de incredere. Punctele lor sensibile sunt etrierii, mai exact pistonasele care raman blocate pe disc. Problema a fost rezolvata cu inlocuirea etrierilor. Bratele pe fata se cer inlocuite si nu sunt ieftine. Sunt destule discutii aici vis a vis de injectoare - din cate mi-a fost spus la Toyota Iasi (fosta Mega Auto care nu avea cei mai straluciti specialisti) la anumiti km se cam inlocuiesc injectoarele.(260-300) de mii. Verifica blocantul pe puntea spate - la activare sa ramana aprins beculetul in bord. Daca clipeste nu se activeaza - e problema clasica si nu e chiar ieftin actuatorul ala. pregateste niste bani pe langa bugetul de achizitie sa o pui la punct. "A bon entendeur, salut!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coleman Posted January 3, 2020 Author Share Posted January 3, 2020 Multumesc pentru sfat Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertz Posted January 7, 2020 Share Posted January 7, 2020 Salut, Sunt multumit de 120, la cum evolueaza piata sunt chiar ok la pret acum in raport cu 2018 Fata de cele descrise mai sus, as verifica daca functioneaza compresorul de la pernele de aer spate(daca este echipata), as urmari zgomote anormale la viraje in scurt (cutie transfer) cat de lin schimba cutia (la automate) idem la motor / turbo zgomote respectiv perderi ulei, fum excesiv... Eu as pune obligatoriu un tester pe masina inainte de a da banii. @Landcruiser Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuning4car Posted January 26, 2020 Share Posted January 26, 2020 (edited) sugerez cutie automata ... cea manuala este destul de tare pedala de ambreiaj. -dupa cum a spus colegul de sus etrierele sunt buba lor ( dar sunt acum pe piata variante reconditionate la pret mic) - consum sub 10% nu exista. cel putin la automata ( nu poti decupla fata) - o sa fie o diferenta mare de la rav4 la lc120... stabilitatea pe drum e diferita datorita anvelopelor balon mare si greutatii masinii. - sa cauti cat mai dotata varianta vip .... succes Edited January 26, 2020 by tuning4car 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
120PradoFan Posted October 30, 2020 Share Posted October 30, 2020 Salut, sunt nou pe forum si abia acum am vazut mesajul. Sper ca opinia mea nu este foarte intarziata pt achizitia ta si chiar daca este, poate va f utila unor viitori posesori de LC 120. A mea are aproape 13 ani, o am de noua. Este in echiparea de top, cutie A/T, amortizoare TEMS cu duritate variabila si perne de aer spate care ajusteaza automat permanent asieta masinii la incarcare, respectiv o coboara cu 3cm sau o ridica cu 4cm, dupa nevoie la comanda soferului. Util pt acces in garaje scunde si pt tractare remorca dar si pt marirea unghi fuga in off road. Diff central (LSD) blocabil, reductor manual. Rata de defectiuni este neglijabila. Reviziile (cu piese si consumabile 100% originale) nu depasesc 1000 lei /an, in medie. Numai la reprezentanta. Nu am detectat slabiciuni la etrieri,sau sistemul de franare in 13 ani; e adevarat folosesc frana rar si lin. Consumul este f bun pt motorul de 3.0L (cca 9.6-9.8 inafara si 12.7-13.3 in oras). Consum ulei, 0 gr. Uneori cutia are usoare ezitari dar altfel schimba lin si la ttimp. Am avut o cedare de pompa apa dupa 5 ani, ieftin si simplu de inlocuit la reprezentanta. Sensibilitati constructive: INJECTOARELE. in 2005 (parca), Toyota a adaptat pe repede-inainte motorul de 3L de la norma EURO 2 la EURO 4. Presiunea in rampa de injectoare a crescut de 3+ ori, au fost redesenate si re-alezate capetele cilindrilor, adaugate niste saibe de alama dubioase la patul injectoarelor (revizuite si ele). Rezultat general, injectoarele au inceput sa cedeze ca popcornul prin arderea saibelor si deteriorarea injector nozzle, sorburi de ulei infundate, cilindri spalati de combustibil patruns pe la saibele injectorelor. Capete piston topite. Motoare calate. Deranj mare. Au inceput schimbari. Intai materialul saibelor a fost schimbat pt ca acestea sa ofere izolare de durata. Apoi miezul injectoarelor a fost schimbat cu cadmiu, mult mai rezistent la uzura din cauza presiunii imense. La capetele pistoanelor nu s-a umblat. Nici la presiunea din rampa. Acestea au ramas factori de risc si uzura prematura. Lotul din care face parte masina mea (11.2007) este printre primele la care aceste probleme au fost rectificate dar raman sensibilitatile inerente mentionate mai sus. De aceea, se impune verificarea saibelor injectoarelor in jur de 40-50k si schimbul injectoarelor pana in 150k, Eu le-am inlocuit la 115k pt ca parametrii cititi cu testerul erau in pom, tzacanea mult mai puternic (in special la rece si la accelerare), nu mai tragea cum trebuie iar consumul crescuse. Am curatat rezervorul si sorbul de ulei si am inlocuit filtrul de motorina cu ocazia asta. O alta sensibilitate este colmatarea VALVEI EGR si a GALERIEI de admisie. Trebuie curatate intre 70-100k. Odata curatate performantele motorului se amelioreaza incredibil. Schimbul tuturor fluidelor si a filtrelor religios, cf cartii de service si nu vei avea nicio problema care sa te ia prin suprindere. In cazul reparatiilor, piesele originale sunt obligatorii pt a pastra fiabilitatea pt care masina este renumita. Sunt scumpe dar merita indiscutabil. Recomand terosonarea cat e fierul in buna stare. Face minuni. Si nu, TLC nu este printre japonezele care sa confirme legenda ruginirii rapide a caroseriei. In rest e tanc. Nu bate, nu scartaie, nu fasaie (a mea fasaie putin de la snorkel), nu troncane. nici pe afara nici pe dinauntru. Daca nu dau astia vreo interdictie pt diesel Euro 4, o voi tine pana face 20 ani. Un oarecare neajuns este faptul ca oferta aftermarket de modficari pt offroad nu este atat de bogata ca la alte serii TLC sau alte marci. Un ex. banal: se gasesc f greu in europa "bow tow points" (puncte friontale de ancorare omologate) de min 4.5 T WLL si sufa de egalizare (sasiul TLC 120 nu este atat de rezistent ca sa permita tractarea - in special cu sufa cinetica - dintr-un singur punct de ancorare plasat excentric). Oferta cea mai buna se gaseste in Australia sau Africa de Sud dar e mai dificil de importat de acolo. Un alt neajuns este plasarea rotii de rezerva sub portbagaj. Accesul nu e deloc dificil dar ocupa un spatiu altminteri destinat montajului unui rezervor supliumentar de 130 L care, in acest caz, nu mai este o optiune. Si face putin mai dificila alegerea/montajul unui sistem de tractare/recuperare suficient de puternic. De asemenea, pozitia joasa a alternatorului in compartimentul motor induce uzura prematura mai ales daca intra in contact cu apa. Trebuie verificat si curatat la cativa ani, inclusiv cablul. Un atu major fata de alte modele in off road este greutatea totala relativ redusa (recomandabil a gasi solutii pt a o pastra asa in configurarea echiparii off road) si latimea incredibil de mica (comparabila cu peugeot 308 de ex.) Privind retrospectiv, dotari fara care poti supravietui ok: piele, navigatie, trapa, randul 3 de scaune. Dotarea care si-a meritat banii cu varf si indesat timp de 13 ani (si inca o face): amortizoare TEMS si perne aer spate. Chiar daca voi schimba amortizoarele cu unele " inerte", pernele de aer spate le voi pastra, functionalitatea lor este inegalabila. Cred ca m-am intins cam mult. Sper ca info e utila. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts