Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sfaturi


hungry
 Share

Recommended Posts

Salutare.

Sunt in negocieri avansate in achiziționarea unui Pajero V20 2.5 LWB

Masina se va modifica pentru overlanding.

Masina este stock momentan, prin urmare ma documentez pentru modificarile prioritare.

Ca si prim lucru as vrea sa schimb tot ce inseamna ulei si filtre, lichid frana, antigel.

Ca si ulei motor ma gandesc la liqui Molly si filtre Mann

Pentru celelalte uleiuri as aprecia niste recomandari.

Distribuția e si ea pe lista ca si prioritar. (valeo ar fi ok? Sau la suv-uri.... Sunt alte branduri mai bune)

 

Legat de suspensie ma gandesc sa merg pe ironman cu 40mm lift.

Intrebarea mea este, daca este suficient liftul pentru roti de 32? Sau sa pun si un mic distantier la arcuri? Nu as vrea sa urc mai mult decat e necesar. (am citit pe aici ca nu e recomandat lift prea mare pentru a nu pune stres pe planetare din cauza pozitiei mai ciudate)

Cauciucurile ma gamdesc sa le pun pe jante de 15/16 cu et negativ 30-40, la gume sunt intre bfgmt mk3 sau Cooper.

 

Acestea sunt primele lucrari la masina, urmeaza rack pe tot plafonul si un cort (textil) cat mai mare. Avem e copii.

Astept orice sfaturi aveti de împărțit.

 

Va salut

 

inca ceva... Urmeaza sa merg sa vad/testez masina. Ceva ponturi pentru verificare?

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Verifica temeinic sasiul si caroseria , sa nu aiba rugina , aici ma refer la coptura, putregai!

Ca prioritate inainte de a incepe sa o modifici , pe langa schimburile de ulei si distributie, elimina rugina , fa-i un tratament cu kelfos si baga ceara de cavitati peste tot !!

"If you see someone repairing a Daihatsu, call 112. Daihatsu don't have problems "
Link to comment
Share on other sites

Lunga cu 2.5 cu 100 CP parca o sa cam rogi de ea ....3.0 sau 3.5 sunt mai potrivite......Daca tot e de distractie, sa fie distractie. Daca e prea scumpa benzina pui un GPL

 

Este modelul cu 115 cp

Nu este neaparat de distractie... Probabil va fo si crva off-road, dar nimic extrem. Avem 3 copilasi inca mici.... Va fi o masina pentru vacante /weekenduri in aer liber.

Nu vreau motor mai mare, impozitele sunt o nesimțire curata. Si nici nu vreau sa ma joc cu autoutilitara si porcarii de genu.

Mersi de răspuns

Link to comment
Share on other sites

Verifica temeinic sasiul si caroseria , sa nu aiba rugina , aici ma refer la coptura, putregai!

Ca prioritate inainte de a incepe sa o modifici , pe langa schimburile de ulei si distributie, elimina rugina , fa-i un tratament cu kelfos si baga ceara de cavitati peste tot !!

 

salut

Masina este din 2005... Inca nu am văzut-o... Dar din poze arata impecabil.... Si de fecare data cand am vorbit cu proprietarul, de fiecare data a spus ca masina este in stare foarte buna.

Evident o sa analizez tot dedesubtul. Rugina... Scurgeri de ulei...

Mersi

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare

Fost si luat masina este un facelift (american dream) din 20051058945719_WhatsAppImage2020-07-09at20_03_14.thumb.jpeg.1e3962004bb882fe3c83dda1f1036a39.jpeg

Sasiul arata bine ...este tratat cu protectie rugina ....(ceva pasta ca un bitum negru)

Are cateva zone de rugina ...in special partea superioara la roata spate si mici puncte pe aripile fata.

Motorul arata foarte bine.

 

Porneste la sfert de cheie, are un sunet ciudat cand sta la relantiu cu ambreiajul liber, care dispare cand e apasata pedala si cand e in deplasare. (am deja programare pentru verificare )

Inca sunt nesigur ce kit suspensie sa aleg OME sau IRON si ce dimensiune la roti.

2013017648_WhatsAppImage2020-07-09at20_03.14(2).thumb.jpeg.bce7efce08f6d2312cb07c0adf913b6f.jpeg

1193582213_WhatsAppImage2020-07-09at20_03.14(1).thumb.jpeg.c08012d3a7a5b9d5267a16bc01e098bc.jpeg

IMG_20200709_200330.thumb.jpg.f6c9539879a3b457b6e2e7492f5b2817.jpg

IMG_20200709_200013.thumb.jpg.c37b1a2964e75a5fa5d3af17a970cc1d.jpg

IMG_20200709_200323.thumb.jpg.bce1e724a9a6301fc20958801016bb00.jpg

IMG_20200709_200024.thumb.jpg.99ab7e747cc4c44cdd2b237b3453f9b8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Rog un moderator sa schimbe denumirea topicului in Pajero v20 Overlanding/Expedition , as vrea sa pastrez acest topic pentru prezentarea masinii si modificarile viitoare.

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Update

-zilele trecute am reusit sa imi comand cauciucurile. Am hotarat sa merg pe Cooper Discoverer stt pro de 32

-ieri am gasit intr-un final snorkel. Nu stiu dece dar sunt destul de rare pentru modelul cu aripa evazata

-urmeaza sa pun comanda la suspensie OME cu barele de torsiune si jantele pe 15 cu ET-30

 

Doua intrebari:

1 Ajunge linftul castigat din suspensie pentru rotile de 32 sau ar trebui sa ma gandesc si la un bodylift( daca da, cat?)

2 Latirea data de jantele cu ET negativ ar fi suficienta proportionat cu inaltarea? Sau ar trebui puse niste distantiere ? Nu mai stiu pe unde am citit ca modelul cu aripile evazate ar fi mai lat decat modelul standard. Poate confirma cineva?

 

Inca odata precizez ca masina asta nu o sa vada niciodata offroad pur (competitie) sau trasee extreme amenajate.

 

O seara faina

Link to comment
Share on other sites

Nu ii face body lift sub nici o forma!

OMe- vezi la vanzator setarile pt greutate/incarcare constanta. Gandeste bine- rezervor apa, bagaje,frigider,cortul de sus, fata-troliu in bara originala(candva)....toate astea te duc la incarcare constanta unde OME sta foarte bine.Doar sa setezi ce trebuie ca plina sa nu stea cocosata...

Nu am habar cat de lata este, dar pune niste jante cu un et rezonabil de mic si da-i sa mearga. Iarasi,dstantierele sunt pt moft, tu vrei sa faci km, nu mofturi.....dupa OME se va schimba comportamentul masinii, o sa vezi.

 

Frumoasa masina, app....

Spor la modificat!

 

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

De ce?

 

Man esti pe forum din 2017.... nu ai vazut ,citit si inteles tendintele, evolutia?

 

Omul vrea masina de overland-plimbare . pui stres pe caroserie degeaba cu distantierele....

Ridici centrul de greutate cu 3-5cm,in caz de accident caroseria iti pleaca de pe sasiu.....ai mari sanse sa te striveasca coloana de directie, ca sofer, de exemplu.

Ridici centrul de greutate cu suspensia, + bonus inca 5 cm cu body....pt a avea o masina MAAAAre degeaba. Pt stilul plimbare -camping-overland ai nevoie de autonomie mare, consum redus si costuri....adica NU ai nevie de gume mai mari de 31-32...., nu ai nevoie de spatiu pt gume, gumele sunt mai ieftine, consum combustibil cat mai rezonabil.

 

Nu mergi 50 km prin paduri, mergi 1500 km prin tara, 7-8 zile. minim....din care 70% asfalt si autostrada. Politisti, filtre RAR.....s-au dus vremurile cu masini numai fiare si proiectoare....

 

 

acum am fost inteles? este un artificiu - Body lift -degeaba pt masini de overland - tu adaugi 300kg incaracre constanta bonus 100kg /plafon pe saibele alea. ridici caroseria sa pui roti mari dar nu ai nevoie de roti mari pt a face km multi pe asfalt. ridiici centrul de greutate si te expui gratuit in caz de accident....

 

chestii care nu-s valabile pt mers pe coclaurii din spatele casei cu o masina cu volan dreapta .....care va face 5000km in urmatorii 3 ani,doar prin noroaie si prin sat....

 

SPOR!

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Salutare.

Revin cu niște informații/probleme apărute pe "drum"

Modificările la mașină au cam fost pe pauza... Nu prea am fost prin Romania... Și dacă nu ești personal acolo....

Am făcut toate reviziile... Ambreiaj... Uleiuri.. Montat ome păstrând barele torsiune originale. Mi s-a recomandat sa rămân cu cele originale cât timp rezista. Am ales jante cu - 30, rotile sunt aproape linie cu aripile evazate, ies foarte puțin în afara.

În iarna am schimbat și bateria, am ales Exide după experiente neplăcute cu Bosch și Varta la mașina mica.

Am făcut mici ieșiri.... Și una mai sănătoasă... Cu obiectiv Vf Bihorul. Nu am ajuns în vârf, pe ultima urcare zăpadă a fost de +30 cm. Și exact atunci a început o furtuna.

Probleme observate pe parcurs.

Cred ca pierd vacuum sau pompa nu produce sufient.

În sarcina(pante abrupte +noroi, sau gropi cu extra noroială) cu blocantul spate activat..... Becul pâlpâie... Ca și când face cuplarea.... În același situație... Rămân fără frână.... Mai a exact pedala devine tare... Revine după câteva secunde.

Tot legat de vacuum e si supapa Wesgate, care suspectez ca nu lucrează corect. Sunt momente când mașina nu are vlaga în turații joase, pana întra turbo.

O alta chestie care ma zgârie pe urechi e un vibrat în zona motorului la relantiu

​​​​​​.... La orice creștere cât de mica la turație... Dispare.

Habar nu am ce ar putea fi.

Caraitul pomenit in postările anterioare... Am observat ca este absent la rece. După ce uleiul în cutie este cald revine.

Am hotărât sa îl las în pace... Neștiind de unde vine, îl las pana cedează. Asa repar ce trebuie.

O alta chestie mai ciudata... Este un pufait la prima apăsate a ambreiajului în rulaj, specific prima pentru ca dacă îl apăs de doua ori, a doua oara nu se mai aude. Nu are nici un simptom, doar sunet.

Aici am hotărât sa încep prin a schimba lichidul și dacă e nevoie pompa și cilindru.

 

Urmează o revizie completa la sistemul de frânare, discuri plăcute și revizie completa la etriere cu pistonase noi.

 

Și acum sa nu ma tot plâng... Mașina se comporta foarte bine, e o placere sa o conduc și pe drum și pe teren. Motorul asta de 2. 5 suna ca o simfonie.

În traseul spre vf Bihorul am avut parteneri un cherokke 2.5 un grand cherokke 2.7 și un defender 2.5

Fiind prima mea ieșire în teren mai agresiv, pot spune ca mașina s-a comportat foarte bine. Am urcat niște penti unde era greu sa stai pe picioarele tale.

 

Ma declar foarte incantat de mașină. Urmează rezolvarea cât mai urgenta la vacuum și frâne.

 

Va salut.

 

​​​

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use