Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Problemă Pajero 3.2 DID 2008


Valentin1981
 Share

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Am achiziționat un Pajero 3.2 DID de vreo 3 luni și de o săptămână am o problemă care nu îi pot da de cap, dacă mă ajută cineva cu o informație/ sugestie , i-aș fi recunoscător.

 

Să vă povestesc:

Am plecat săptămâna trecută de la Constanța la Rânca în concediu cu familia. Toate bune și frumoase , mers pe autostradă 120-130, până am ajuns să mâncăm la Dedulești.

După ce am pornit din nou la drum , am sesizat o lipsă de putere a mașinii, la deal camioanele mă depășeau pe banda a doua.

După ce am ajuns acasă, am un prietencu service care mi-a făcut revizia completă, verificat actuator turbină, vacuum, SCV, verificat și curățat EGR, verificat debitmetru...nimic, mașina merge la fel.

Acum : mașina pornește la sfert de cheie, motorul merge rotund, nu dă rateuri, nu am martori în bord și nici nu scoate fum.

Ei bine , în momentul în care calc accelerația, nu mai are puterea necesară, se accelerează greu și ajunge la o viteză mai mare ,mult mai greu. Ai senzația că ai agățată o greutate în spate și are nevoie de mai mult timp să ajungă la o anumită viteză.

Dacă cineva are o altă idee sau sugestie, i-aș fi recunoscător.

Mulțumesc!

Edited by Valentin1981
Link to comment
Share on other sites

De la micii de Dedulesti ti se trage.... cad greu la filtru de particule care sa infundat.
Gandirea corectã vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu: si nu i-am dat de cap inca... La tine e posibil sa fie infundat ștuțul de la senzorul MAP (vezi mai jos).

 

Am fost la reprezentanta unde mi-au spus daca nu se aprinde check engine nu apare nimic nici pe tester... La mine problema e intermitenta: cateodata trage bine, cateodata exact cum ai descris @Valentin1981

Partea proasta e ca Mitsubishi are propriul protocol de diagnoza (MUT-III) si nu e suportat de nici un tester de diagnoza multi-marca.

 

Ce am facut pana acum (si la fiecare pas credeam ca am rezolvat problema):

Schimbat furtunul de la actuatorul de turbina:

FUbc6DE.png.08ae5b8fae9b85087f2202c33e8e331d.png

Am verificat senzorul MAP (e cel de langa filtrul de motorina) si surprize, surprize furtunul de la senzor, partea ce intra in galeria de admisie:

EKNtk5J.png.0fc6316fc2e29f4498e4515dc6b97a59.png

Dupa ce am inlocuit furtunul am observat ca pot sa fac vacuum ba chiar tine si vreo 4 atmosfere... Cu o sarma de inox 1.6 mm (din aia de TIG) am incercat sa desfund ștuțul de la senzor si n-am reusit pana cand nu am ascutit-o. Acum cu un ELM327 pe bluetooth si Torque Pro pot sa vad ca cel putin ca variaza valorile de la senzorul MAP.

Partea proasta la modelul meu e ca ștuțul e in partea de jos a galeriei de admisiei. Ulterior l-au mutat in partea de sus...

 

Intentionez sa mai tai de pe lista si curatarea admisiei (sper ca agata swirl valves). Cam asa arata partea de sus a galeriei de admisie la cotul dinspre firewall (cand am schimbat turbina acum un an). Nu am curatat si partea de jos fiindca trebuie data jos rampa si atunci nu m-am incumetat...

e8weK2J.png.3f812b100073b91a5c67e3473dc600b5.png

Avand in vedere ca stutul de la MAP era complet blocat, imi imaginez si supapele alea cum or fi...

 

 

Aici e o tutorial cum sa cureti galeria (e o serie intreaga - vreo 6 episoade):

Edited by crispus
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu: si nu i-am dat de cap inca... La tine e posibil sa fie infundat ștuțul de la senzorul MAP (vezi mai jos).

 

Am fost la reprezentanta unde mi-au spus daca nu se aprinde check engine nu apare nimic nici pe tester... La mine problema e intermitenta: cateodata trage bine, cateodata exact cum ai descris @Valentin1981

Partea proasta e ca Mitsubishi are propriul protocol de diagnoza (MUT-III) si nu e suportat de nici un tester de diagnoza multi-marca.

 

Ce am facut pana acum (si la fiecare pas credeam ca am rezolvat problema):

Schimbat furtunul de la actuatorul de turbina:

[ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00c2\u00a0 Nume:\tFUbc6DE.png\u00c2\u00a0 Afi\u00c8\u0099\u00c4\u0083ri:\t0\u00c2\u00a0 M\u00c4\u0083rime:\t666,9 KB\u00c2\u00a0 ID:\t1308697","data-align":"none","data-attachmentid":"1308697","data-size":"medium","title":"FUbc6DE.png"}[/ATTACH]

Am verificat senzorul MAP (e cel de langa filtrul de motorina) si surprize, surprize furtunul de la senzor, partea ce intra in galeria de admisie:

[ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00c2\u00a0 Nume:\tEKNtk5J.png\u00c2\u00a0 Afi\u00c8\u0099\u00c4\u0083ri:\t0\u00c2\u00a0 M\u00c4\u0083rime:\t1.023,9 KB\u00c2\u00a0 ID:\t1308698","data-align":"none","data-attachmentid":"1308698","data-size":"custom","height":"240","title":"EKNtk5J.png","width":"331"}[/ATTACH]

Dupa ce am inlocuit furtunul am observat ca pot sa fac vacuum ba chiar tine si vreo 4 atmosfere... Cu o sarma de inox 1.6 mm (din aia de TIG) am incercat sa desfund ștuțul de la senzor si n-am reusit pana cand nu am ascutit-o. Acum cu un ELM327 pe bluetooth si Torque Pro pot sa vad ca cel putin ca variaza valorile de la senzorul MAP.

Partea proasta la modelul meu e ca ștuțul e in partea de jos a galeriei de admisiei. Ulterior l-au mutat in partea de sus...

 

Intentionez sa mai tai de pe lista si curatarea admisiei (sper ca agata swirl valves). Cam asa arata partea de sus a galeriei de admisie la cotul dinspre firewall (cand am schimbat turbina acum un an). Nu am curatat si partea de jos fiindca trebuie data jos rampa si atunci nu m-am incumetat...

[ATTACH=JSON]{"alt":"Click pe imagine pentru versiune mai mare.\u00c2\u00a0 Nume:\te8weK2J.png\u00c2\u00a0 Afi\u00c8\u0099\u00c4\u0083ri:\t0\u00c2\u00a0 M\u00c4\u0083rime:\t642,2 KB\u00c2\u00a0 ID:\t1308699","data-align":"none","data-attachmentid":"1308699","data-size":"custom","height":"348","title":"e8weK2J.png","width":"368"}[/ATTACH]

Avand in vedere ca stutul de la MAP era complet blocat, imi imaginez si supapele alea cum or fi...

 

 

Aici e o tutorial cum sa cureti galeria (e o serie intreaga - vreo 6 episoade):

 

Salutare,

Astăzi problema s-a rezolvat, fără a merge la reprezentantă.

A fost debitmetrul de aer, cel care este montat pe carcasa filtrului de aer. Am comandat un aftermarket de 300 de Ron și mașina și-a revenit ca prin minune.

Acum mi-a explicat o cunoștință că la acest model , debitmetrul nu dă eroare/ martor pe bord, dar transmite semnale eronate către ECU.

Seară frumoasă tuturor!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru feedback.

 

A fost debitmetrul de aer, cel care este montat pe carcasa filtrului de aer. Am comandat un aftermarket de 300 de Ron și mașina și-a revenit ca prin minune.

Ai idee daca a verificat debitmetrul? Sau s-a bazat pe faptul ca e o problema specifica?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru feedback.

 

 

Ai idee daca a verificat debitmetrul? Sau s-a bazat pe faptul ca e o problema specifica?

 

Rămăsese doar două posibilități, să tragă aer fals pe lângă pompa de amorsare de la filtrul de motorină sau debitmetrul.

La filtrul de motorină a făcut un bypass( l-a ocolit cu un furtun de plastic transparent să vadă dacă sunt bule pe alimentare, tur -retur) , aici nu am avut probleme.

Rămăsese doar debitmetrul, care era doar 300 Ron.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use