gonzo Posted July 24, 2020 Share Posted July 24, 2020 Deci....un 4x4 de kkt la Ford. Am fost sa spal masina in seara asta. Prietenul meu de la spalatorie a spus ca masina e super si vrea sa o conduca si el. A urcat el la volan, eu in dreapta...din pozitia mea nu am vazut becul de 4x4H si nici nu m-am gandit ca idiotii de la spalatorie cand au curatat interiorul au mutat si butonul pe 4h...ca urmare in primul sens giratoriu....trosc...poc. Sper ca doar planetara e ....fucked. Vreo idee de costuri la planetare ?!! Deci, un sistem mai idiot nu cred ca puteau scoate unii pe piata. Am avut Patrol, Pajero...plus multe altele cu reductor....la alea 4h era 4h. Deci aveti mare grija !!!! Daca ma urcam eu la volan , vedeam kkt-ul ala de bec aprins....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
onobeka Posted January 28, 2021 Share Posted January 28, 2021 (edited) Din pacate nu sistemul este idiot (desigur nu este ideal), ci exploatarea a fost gresita. Problema nu este ca are reductor, ci ca pe fata la Ranger (si multe altele) nu ai diferential liber, cand este cuplat este blocat, stanga/dreapta. Nu este vina ta desigur, nu aveai cum sa vezi ca apare 4H pe bord. 4x4 (4H/4L) la aceste masini se foloseste strict in conditii in care rotile pot sa alunece una fata de alta, ceea ce nu se intampla pe asfalt uscat. Amicul tau care a condus masina cu siguranta a simtit ca se opinteste sau nu merge cum ar trebui dar a continuat. Din imagine, pare ca ai masina inaltata pe fata, cel putin. Edited January 28, 2021 by onobeka Link to comment Share on other sites More sharing options...
stelea Posted January 30, 2021 Share Posted January 30, 2021 (edited) De fapt, e vorba de lipsa diferential central. Pe fata, ca de altfel si pe spate, are diferential! Si da, e bine stiuta slaba calitate a planetarelor fata la Ranger, care se rup ca sticksurile cand dau de aderenta pe viraj in 4x4. Edited January 30, 2021 by stelea 4x4MANIA is where we are !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonzo Posted January 18, 2022 Author Share Posted January 18, 2022 Din pacate nu sistemul este idiot (desigur nu este ideal), ci exploatarea a fost gresita. Problema nu este ca are reductor, ci ca pe fata la Ranger (si multe altele) nu ai diferential liber, cand este cuplat este blocat, stanga/dreapta. Nu este vina ta desigur, nu aveai cum sa vezi ca apare 4H pe bord. 4x4 (4H/4L) la aceste masini se foloseste strict in conditii in care rotile pot sa alunece una fata de alta, ceea ce nu se intampla pe asfalt uscat. Amicul tau care a condus masina cu siguranta a simtit ca se opinteste sau nu merge cum ar trebui dar a continuat. Din imagine, pare ca ai masina inaltata pe fata, cel putin. Nu are nici o inaltare masina, e originala. Imi mentin parerea ca e idiot sistemul. Ce facem cand mergem prin oras si este zapda ??...apoi intru in giratoriu unde a fost curatat...sau pe o strada la dreapta sau stanga unde e doar umed ?! ...decuplez..cuplez..decuplez etc. Prietenul mi-a spus ( dupa incident) ca merge infranat cand o scotea din spalatorie, nu a zis nimic, nu se pricepea la asa ceva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hyadum Posted January 18, 2022 Share Posted January 18, 2022 NIci eu nu am avut problema asta nici la Mitsubishi, nici la Jeep. Am mers ani de zile cu 4H pe asfalt. Masinile ar trebui sa aiba LSD sau diferential open ca sa nu faca figuri. Daca are diferential blocabil pe una din punti, va face bending/twisting pana se blocheaza sau se rupe, in functie de cuplu. Mare atentie cu manualul de utilizare, ar trebui sa specifice daca se poate merge cu 4H pe asfalt uscat. Din poza pare doar capatul de planetara afectat, dar masina fiind destul de moderna, nu ai cum sa stii, mai bine mergi la un service specializat (eventual nu BDT Ford, eu am avut probleme cu ei ca sunt cam hoti). :jp1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
albinaru Posted January 22, 2022 Share Posted January 22, 2022 Ceva a mers prost. Eu intru frecvent la mine in gradina , intr o curba la 90gr , in panta, in 4x4 Low cateodata incarcat, cateodata cu remorca. N am auzit nici o croncaneala, doar cateodata niste harsaieli... De altfel, planetarele fata sunt chiar solide.Le am schimbat burdufele, sunt chiar solide ! Fericirea este simpla ... depinde cat de simplu poti sa fi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts