Fikat Posted August 6, 2020 Share Posted August 6, 2020 Salutare,sunt membru nou si nu ii dau de cap la masina mea ,un nissan pathfinder r51 din 2005. Am plecat la un drum lung si a inceput sa creasca temperatura la apa si sa arunce apa din vas bolborosind.am lasat sa se opreasca motorul ,am bagat apa si am continuat drumul vreo 100km,fara sa mai urce apa,mentionez ca atunci cand a fiert mergeam cu 120km iar dupa maxim 100. A doua zi dimineata cand am pornit dadea mult fum alb pana s.a incalzit,dupa 3 4 zile in care facea la fel dimineata,scotea fum alb si cu motorul cald.am decis sa schimb garnitura de chiuloasa care se vedea ca scapa intre cilindrii 3 si 4,pompa apa si termostat noi,planat chiuloasa si stransa la 90nm. Dupa ce am facut tot,am mers cateva zile prin oras in aglomeratie,masina se comporta normal,dupa am mers iar vreo 5km la 120km la ora si aceeasi problema ca inainte de schimbarea garniturii..si anume bolborosea in vas si dadea apa afara,doar ca apa statea la 90grade csnd am oprit. am schimbat si busoanele la vas si radiator si tot la fel face.dupa am scos termostatul de tot afara si acum tot asa merg cu ea,apa sta la 90grade,numai da apa afara din vas,doar ca furtunele stau cam umflate mai rau...de 2 zile a reaparut fumul alb dimineata pana csnd se incalzeste putin dupa care dispare.cineva zicea ca ar gi de la releul de bujii ca la nissan merg bujiile pana ajunge apa la 70 grade doar ca la o tensiune mai mica....apa acum si fara termostat sta tot ca inainte pe oras la 90..sa fie iar garnitura ciupita,chiuloasa sau bloc fisurate?maine dau radiatorul jos sa il curat cu presiune. numai stiu ce sa ii mai fac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florian3 Posted August 7, 2020 Share Posted August 7, 2020 Apa scade din vas? La pornire dimineata si indeosebi dupa mai multe zile de stat nepornita, simti ca electromotorul intampina ceva rezistenta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fikat Posted August 7, 2020 Author Share Posted August 7, 2020 Inainte sa schimb garnitura se am simtit rezistenta,probabil era apa in capul pistonului,acum am mers cu ea 30 km in afara fara termostat si apa sta aproape la 90 dar furtunele sunt beton...nu da apa afara din vas,doar le umfla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florian3 Posted August 8, 2020 Share Posted August 8, 2020 (edited) Dupa parerea mea ar trebui examinat bine blocul motor in zona dintre cilindii 3-4 si chiar si chiulasa in aceeasi zona desi mai putin probabil sa fie de acolo (la rectificare presupun ca a fost si examinata). Cert este ca pe undeva scapa compresia in circuitul de racire, problema care doar s-a ameliorat prin schimbarea garniturii. Sau mai simplu, ghinion cu noua garnitura:al Edited August 8, 2020 by Florian3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fikat Posted August 9, 2020 Author Share Posted August 9, 2020 Am rezolvat cu presiunea pe furtune,am lasat deschis la prima treapta busonul de la vasul de expansiune,numai umfla deloc si nici nu da apa afara,acum o sa urmaresc fumul la pornire... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gabriel13 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Salutare. Poti schimba si termostatul, posibil sa fie dus. Mie imi crestea temperatura la apa si dadea antigelul afara. Am schimbat capacul de la vas si nu mai da, insa daca urc o panta pe un drum national la 2500-3000 rpm, in 7-8 km incepe sa creasca temperatura mai multicel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts