Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Voblaj (tremur) directie 80 km/h


fatih
 Share

Recommended Posts

Salutare,

 

Jimny 2015, cu putini km, achizitionat de curand. Avea un tremurat destul de accentuat in directie (in volan) intre 80 - 90 km/h, i-am echilibrat rotile si tremuratul a disparut in buna parte, insa nu de tot. La aceeasi viteza, la franare, tremura volanul bine de tot.

S-a mai confruntat cineva cu problema asta? Uitandu-ma pe forumuri dedicate, inteleg ca voblajul ar putea fi generat de rulmentii pivotului rotii fata (kingpin bearings), dar si de discurile de frana uzate inegal.

Edited by fatih
Link to comment
Share on other sites

Salut. Daca iti tremura la franare doar, atunci eu îți spun ca sunt discurile ovalizate. Si eu le am ovalizate si la frânarea, la o viteza mai mare tremura masina inclusiv in volan se simte. Schimba discurile+plăcuțele de frana si vezi apoi cum se comporta.
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut recent o problema de genul, volanul se rotea putin mai greu si întâmplarea a facut să duc masina la un service pentru ca dimineata la rece scârțâia cureaua. Mecanicul a verificat cureaua si era ok si a decis sa o întindă. Odata cu intinderea ei a dispărut si scârțâitul si volanul merge mult mai ușor! Poate te ajuta, numai bine.
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Avea un tremurat destul de accentuat in directie (in volan) intre 80 - 90 km/h, i-am echilibrat rotile si tremuratul a disparut in buna parte, insa nu de tot. La aceeasi viteza, la franare, tremura volanul bine de tot.

 

Atentie: jantele de fabrica de Jimny trebuie echilibrate pe prezoane si nu pe con! multi gresesc la faza asta :)

 

Exista recall oficial de la Suzuki pe tema asta, cu pasi pentru depanarea intregului proces; gasesti aici docomentu': https://vaxxi.net/Jimny/Jimny_Wobble_Service_Bulletin.pdf

 

Pe scurt:

- daca vibreaza la franare, verificat/schimbat discurile

- bucsile din docoment

- rulmentii kingpin trebuie sa fie in stare buna

- echilibrarea facuta pe prezoane

- preincarcare cu saibe pe rulmentii aia

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Salut Fatih! Ai reusit sa schimbi placutele si discurile? Eu am avut aceasi problema, la franare tremura volanul si in acest weekend le am schimbat eu personal + kitul de reparație etrieri. Problema sa rezolvat dar am o nelămurire si anume rotile spate nu frânează si eram curios daca este lafel si la masina ta. Am franat asfalt, pietriș, iarba si lafel, doar fata "îngheață"
Link to comment
Share on other sites

Salut, inca nu le-am schimbat pentru ca am detectat un joc la la caseta de directie (cat ma pricep eu) si astept sa merg sa fac o diagnoza pentru asta, pt ca in plus merge si greu directia dupa ce se incalzeste.

Dupa ce imi iau asta de pe cap, daca tot trepideaza, urmatorul pas va fi sa echilibrez rotile undeva unde au ce trebuie pentru a le prinde pe prezoane, cum a scris VAXXi mai sus.

Pe urma schimb si discurile care oricum arata cam nasol.

 

Despre frana, cel mai bine e sa o verifici pe un stand de frane (a fost verificata in principiu la ultimul ITP), pentru ca intotdeauna eficienta franarii va fi pe fata si spatele nu se blocheaza, are un limitator. In plus, daca frana de mana tine, inseamna ca functioneaza frana pe spate.

Edited by fatih
Link to comment
Share on other sites

Ok! Un detaliu de care m am lovit si eu, discurile sunt diferite la jimny, adica au mai multe dimensiuni cercul interior al discului. La mine desii a comandat pe seria masinii, mi au venit mai mici la interior, si le am rezolvat la un strungar, pentru a nu le mai plimba. Deci să știi si tu cand vei face pasul ăsta. Bafta si numai bine!
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am schimbat discurile de frana si a disparut orice vibratie in directie, deci ele erau cauza. In paralel am echilibrat din nou rotile, de data asta pe prezoane (la Autosoft in Bucuresti au un dispozitiv adaptabil pentru orice janta)

 

Mi-a ramas directia care merge greoi dupa ce se incalzeste, am inteles ca pompa de servo nu lucreaza bine si trebuie inlocuita, nu "merita" reparata.

S-a mai lovit cineva de treaba asta?

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use