Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Problema relanti 2.0 GDI


UiteNume
 Share

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Sunt nou posesor de Pinin de cateva luni de zile si am urmatoarea problema la un Mitsubishi Pajero Pinin din 2003 motor 2.0 GDI 133.000 km, nu mentine o turatie constanta la relanti, flucuteaza in rpm si coboara atat de mult in tuartii pana cand moare motorul, precizez faptul ca motorul porneste bine de la o zi la alta(daca opresc masina azi la ora 20.00 si maine, a doua zi o pornesc la ora 7.00 porneste bine, dar uneori cand e motorul e cald de ex ma opresc si revin dupa 15 min cand sa o pornesc porneste putin mai greu, asta nu se intampla atat de des), masina fuctioneaza chiar bine la drum lung trage bine urca in turatii pana la linia rosie si le poate metine nu cade in bot cand o accelerez peste 2000,3000,4000 de tuartii deci chiar trage, dar in momentul cand ma opresc la un semafor, intersectie si sta la relanti atunci intervin probeleme, trebuie sa metin putin apasata accelereatia din cand in cand sa aiba o turatie constanta daca nu tot fluctueaza sau chiar moare motorul.

Check engine light e pornit mereu, in urma mai multor diagnoze, pe tester Delphi a indicat eroarea P0190 Fuel Rail Pressure Sensor "A" Circuit.

Iar pe tester MUT III de la reprezentanta Mitsubishi a indicat urmatoarele erori P0403 EGR CONTROL SOLENOID VALVE SI P0190 FUEL PRESSURE SENSOR 1;

Totodata in urma unor diagnostice efectuate pe testerul MUT III de la reprezentanta am verificat presiunea de combustibil la relanti si la turatie acestea au fost dupa cum urmeaza:

La relanti a avut 03 MPA +-(3 bari+-) iar cand m-am uitat in cartea tehnica trebuia sa aiba undeva la 4MPA(40 bari) sau mai mult si la turatiile de 2000 rpm avea undeva la 5,0 MPA+-(50bari+-) e aici e in parametri specificati de carte.

Domnul de la reprezentanta care a facut diagnosticare a specificat ca ar putea fi de vina regulatorul de presiune ca lasa prea multa presiune inapoi in sistem iar la relanti motorul functioneza doar pe presiune creata de pompa de joasa presiune din motor....nu stiu daca se poate pentru ca la GDI e nevoie de o presiune destul de mare pentru a functiona.....

Mentionez faptul ca am facut urmatoarele modificari si am schimbat unele componente pentru a incerca sa scap de problema:

- am curatat rezervorul (pot sa atesez poze, ce era acolo a fost teroare, gatul de umplere a fost mancat de rugina si s-au infiltrat tot felul de mizerii, vechea poveste pentru pinin);

- curatat pompa de joasa presiune (din rezervor), sita aceea a ei de la sorb, sorbul din cealalta parte a rezervorului;

- schimbat filtrul de combusibil din rezervor, acela din ansamblul pompei de joasa presiune(am si aici poze pentru cine intereseaza);

- schimbat cele 2 microfiltre din pompa de inalta presiune;

- schimbat senzor presiune combustibil, acela de pe rampa de combustibil cod MR560127 ( l-am comandat de pe Aliexpres sper sa fie bun si nu cumva sa fie stricat si poate a aici problema, dar nu cred dupa ce il deconectez masina se opreste), l-am schimbat deoarece prima data cand am vazut eroare pe teste Delphi am crezut ca e senzorul deoarece eroare a disparut dupa ce a fost deconectat mufa de la el.

Nu stiu ce mai ramana de facut, am vorbit cu cineva care reconditioneaza pompe de inalta presiune pentru Pinin si a spus ca e posibil de acolo sa fie problema, o reconditionare costa 700 de lei.

Din informatiile pe care le-am gasit am vazut ca ar fi un surub la pompa de inate care modifica presiunea pe retur, daca il strangi incordezi returul si daca il destrangi relaxeri returul, aici va intreb poate stie cineva mai multe detalii si sa imi spuna daca are rost sa incer sau nu poate fac mai rau.

Cam acestea ar fii toate detaliile, chiar vreau sa fac masina sa functioneze in parametrii deoarece am reparat rugina de pe ea e in stare foarte buna interior la fel si experior si e super dotata, pentru o astfel de masina.

Daca doreste cineva poze de la modificarile pe care le-am facut enumerate mai sus le voi cauta si e pot posta, poate ajuta pe cineva.

Va multumesc ca vi-ati facut timp sa citit si multumesc tuturor pentru orice recomandare, sfat, indrumare.

Edited by UiteNume
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Eu nu am avut problema asta la Pininul meu, dar au fost altii cu situatii similare. Ar trebui verificata clapeta de acceleratie (flaps, actuator) pentru ca mai are obiceiul sa se intepeneasca. Apoi sa verifici ca bujiile sunt schimbate, sunt in parametrii si nu au fum sau ulei pe ele, apoi bobinele de inductie. De obicei nu e de la pompa de inalta presiune daca in load sau cu pedala la podea merge ok si nu iti taie gazul. Cam asta ar fi in mare, mai in detaliu gasesti mai multe topicuri aici in threadul de Pinin. Edited by Hyadum
:jp1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use