Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Schimbător? Timonerie? Nu intra


Păduraru
 Share

Recommended Posts

Bună tuturor!

 

Vă rog să-mi elucidați și mie următoarea:

 

Nu mai intră în viteza întâi și a 5-a. Treptele sunt greuț de nimerit. Maneta are joc și în viteze și mai ales în punctul mort.

 

Context:

 

Am schimbat kitul de ambreiaj și am plecat cu ea prin pădure. După 2 ore de plimbare pe niște drumuri forestiere dezafectate totul a mers bine dar după ce am ieșit pe asfalt, am cuplat 2x4, am mutat mrl-urile manuale pe 2x4 și după vreun km de mers pe asfalt cu gen 40-60 km/h s-a blocat în viteza a 4-a. Am apăsat ambreiajul și am oprit motorul. Nu am bruscat maneta și nici nu am forțat-o sa iasă din viteză, ci cu răbdare am reușit s-o scot dar nu mai intra în nicio viteză. Am apăsat ambreiajul din nou și am schimbat 4x4 mare, apoi la mic, apoi iar la 2x4 din manetă o dată în fiecare treaptă cu motorul oprit și după gen 4 minute de manipulare fără forțare și-a dat drumul și vitelezele schimbau aproape ca înainte. După evenimentul acesta maneta schimbătorului se comporta cam la fel ca înainte să schimb ambreiajul anume ca un făcăleț într-un ceaun cu diferența că acum vitezele erau un pic mai greu de gasit și intra mai greu în ele. După 8 km, ajuns în oraș am constatat la prima staționare că nu mai intră deloc în viteza întâia și acum nu intră nici în a 5-a. Nici cu motorul pornit nici cu motorul oprit, nici cu pedala apăsată, nici fără acționarea pedalei de ambreiaj.

 

Mențiuni:

 

Când am schimbat ambreiajul am scos uleiul din cutie și l-am înlocuit pentru ca avea niște span pe bușon și nu-mi plăcea mie cum arăta. Nimic dramatic însă. Niște șpan, nu excesiv și nici bucăți mari de metal. În procesul de schimbare al kitului am scos schimbătorul si am desfăcut și suportul cutiei și al schimbătorului/timoneriei ca să pot da jos clopotul. Când am pus maneta înapoi am pus vaselină pe ea cum era când am scos-o, poate puțin mai multă dar nu am curățat în interiorul timoneriei unde intră maneta schimbătorului. Nu am știut că trebuie până nu am citit mai mult despre asta în urma defecțiunii. Nu am observat nimic dubios acolo, dar nici nu știam/știu după ce să mă uit prea precis și nici pe internet nu am găsit vreun răspuns concret.

 

Întrebări:

 

Cele 3 șuruburi ce fixează maneta le-am strâns bine, poate ar trebui să le mai slăbesc puțin?

Timoneria nu e pe cabluri și nu știu cum sa o reglez. Sfaturi?

Maneta are în locașul acela elemente consumabile sau deteriorabile? Va rog, cum se numesc și eventual ce sa cumpăr?

Cum pot face schimbătorul să se comporte normal fără a-mi da senzația că mestec în mămăligă de fiecare dată când schimb vitezele?

 

2002 Suzuki Jimny 1328 benzină

 

Vă mulțumesc tuturor!

Edited by Păduraru
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use