Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Intrebari despre diferential(e) L200


Aly
 Share

Recommended Posts

Buna,

doresc sa achizitionez o masina SH pentru mers pe camp si in padure:)

Am 0 experienta in off-road si incerc sa obtin cat mai multe informatii inainte de a face o alegere.

Din ce am inteles, toate masinile tip pick-up cum este L200 sau Navara au diferential blocabil.

Intrebarea mea este daca blocand diferentialul obtii 25% putere pe fiecare roata, sau doar pe fata 50%-50%, sau doar pe state 50%-50% ?

Si inca o intrebare despre SuperSelect, care din ce am inteles are 2 diferentiale. Ce avantaje ofera in plus fata de L200 care are un singur diferential?

Mersi

 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Aly said:

Si inca o intrebare despre SuperSelect, care din ce am inteles are 2 diferentiale. Ce avantaje ofera in plus fata de L200 care are un singur diferential?

Ce intrebi aici, este diferenta intre SuperSelect si EasySelect. EasySelect este caseta de transfer, fara diferential (adica split de 50:50% intre axa fata/spate), SuperSelect are diferential central, daca retin bine cu vasco-cuplu, cu posibilitate de blocare (adica split de 50:50% intre axa fata/spate ca la EasySelect). Cu SuperSelect poti merge in 4x4 H si pe aderenta tare, cu EasySelect doar pe aderenta slaba ca sa nu rupi ceva in transmisie.

Masinile 4x4 au in general 2 diferentiale, unul in puntea fata, al doilea in puntea spate. Pentru central, poate fi cu cateta de transfer (fara diferential), cu caseta de transfer ce are si diferential central (cu si fara posibilitate de blocare) sau sistem de ambreiaj, de obicei in grupul spate, inaintea diferentialului. Revenind la Mitsubishi, cele cu SuperSelect au 3 diferentiale, cele cu EasySelect au 2.

EasySelect este preferata pentru off-road serios pentru ca este mai rezistenta, mai putine piese in miscare.

18 hours ago, Aly said:

Intrebarea mea este daca blocand diferentialul obtii 25% putere pe fiecare roata, sau doar pe fata 50%-50%, sau doar pe state 50%-50% ?

Un diferential are 2 iesiri (ori catre roti, ori catre cardane), deci daca blocam diferentialul central, face split de 50:50 intre axe, daca blocam diferentialul fata/spate, o sa faca split de 50:50 intre roata stanga si cea dreapta, din cuplul ce vine catre grup. Ca sa obtii 25% putere pe fiecare roata trebuie sa ai toate diferentialele blocate, adica inseamna sa ai blocant in grup fata/spate si cutie de transfer fara diferential sau cu diferential central blocabil. Putine masini au asemenea dotari din fabrica! 😄

Sper ca te-am mai lamurit un pic...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Eu am L200 model 2015-2016 (cu super select). Nu are diferential blocabil in punti. Pe spate are ceva diferential cu alunecare limitata, iar pe fata n-are nimic, dar mai face cate ceva controlul tractiunii.

In cutia de transfer se poate bloca la ceva gen 60% spate - 40% fata (aprox) (la modele mai vechi cred ca era 50-50).

Am intrebat la vremea respectiva de ce nu se mai livreaza cu blocant spate si mi s-a zis ca nu prea se cere pe piata. Cred ca doar in oferta Mitsubishi din Germania (dintre tarile UE) se gasea si cu blocant.

In alta ordine de idei, L200 nu e cea mai buna alegere pt offroad (posibilitati mai putine de modificare).

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use