Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Probleme termostat


Dinu alex

Postări Recomandate

Am si eu o problema cu termostatele. De fiecare data cand le schimb( am schimbat vreo 2 sau 3 in ultimul an) si fac aerisirea masina baga caldura fara probleme. Dupa o perioada nu mai baga deloc caldura. Ultimul schimbat a fost de la Gates. Ma gandesc sa schimb si cu unu pe original sa vad daca e vreo diferenta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Descrie exact cum faci umplerea si aerisirea ca e important.

2. Termostatul nu prea are nimic cu caldura din cabina ca circuitul pentru caldura e prioritar(pe bypass) deci daca motorul e cald(acul indicator la mijloc) dar nu da caldura inauntru termostatul nu are nici o treaba. Daca ar fi blocat pe inchis s-ar incinge motorul si ar da si mai cald iar daca ar fi blocat pe deschis ar dura mai mult pana se incalzeste motorul la normal. Totodata setarea temperaturii trebuie sa fie mult mai mare decat temperatura din cabina ca sa dea caldura la greu.

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat termostatul, am umplut circuitul, apoi am ridicat vasul deasupra nivelului motorului si am facut aerisirea, dupa care am umplut la nivel. In primavara cand am facut asta baga caldura. Acum 1 saptamana cand a fost furuna am vrut sa dau drumu la caldura si nu baga deloc . Culmea afara erau 18 grade. Motorul este cald nu depasteste si nici nu scade de jumatate. Ce poate fi? Multimesc anticipat sierrafery!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca fapt divers, circuitul se umple direct prin vasul deja ridicat apoi cand curge la aerisire se baga surubul jumatate, se tureaza la 2000rpm si se tine asa pana nu mai ies bulbuci apoi se strange totul la loc... asa e 100% aerisit. In cazul tau daca e aerisit bine si nu da caldura cu motorul cald atunci e infundat radiatorul.  Prima data poti incerca sa scoti niste apa din vas si sa bagi 2 x https://targuldepiese.ro/aditiv-pentru-curatat-radiator-liqui-moly-8383-8369-volum-300-ml-mstrnid-83937.htm?gclid=CjwKCAjwseSoBhBXEiwA9iZtxncHUTDU0YTI5b3eAC18D7VbbyJjOR-b9P3V3yooYmNct9uX3F458xoCYD0QAvD_BwE mergi cu ea asa cateva zile si daca e bine golesti instalatia si o umpli cu amestec de antigel proaspat + o solutie din asta sa previna depunerile...unii au scapat asa, eu a trebuit sa curat mai serios cand s-a infundat, pentru asta se clampeaza si se deconecteaza cele doua furtune din spatele motorului si se ataseaza furtune portivite la tevi, prin tur(cel din dreapta masinii) se umple cu solutie concentrata de sare de lamaie sau ce vrei, lasat sa actioneze apoi clatit bine cu apa, lasat plin si dupa reatasarea furtunelor se mai aeriseste.

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi , o sa incerc saptamana asta cu solutie si revin cu comm. Data trecuta cand am dat jos antigelul am scos furtunele din spate si am bagat un furtun cu apa pe tur iar pe rerur curgea ok pe toata conducta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Am pus solutia si are perioade cand baga caldura, cateodata baga aer aproape rece . De obicei in turatie baga caldura cum ar trebui. Ar fi ok sa il schimb ? Se schimba greu . Am vazut ca e in jur de 250 nou . Ce zici sierrafery? Multumesc pentru sfaturi

Editat de Dinu alex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radiatorul nu e chiar usor de schimbat, implica ceva contorsionism si dibacie ca sa nu fie dat jos tot bordul ci doar consola si torpedoul scoase

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Problema rezolvata, radiator schimbat . Am gasit in el bugati de cauciuc care fusesera rupte din furtunul care pleaca de la borcanul cu antigel. Am schimbat si acel furtun pe original ( il comandasem cu ceva timp in urma ca ramasese singurul neschimbat , nu l-am gasit la noi) acum totul e ok! Multumesc sierrafery pentru sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de info... acum ca spui s-ar putea ca si in al meu sa fie bucati de cauciuc sau ceva ca l-am curatat bine si totusi parca nu baga asa cald cum ar trebui... cred ca trebuie sa fac si eu ceva gimnastica sa-l schimb

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Sierrafery sa te uiti la cotul furtunului de sub vas ca acolo am avut eu problema(era aproape rupt). Chestia nasoala e ca nu gasesti furtunul acela la noi. Eu l-am comandat de asta vara de pe island si l-am avut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, Dinu alex a spus:

Sierrafery sa te uiti la cotul furtunului de sub vas ca acolo am avut eu problema(era aproape rupt). Chestia nasoala e ca nu gasesti furtunul acela la noi. Eu l-am comandat de asta vara de pe island si l-am avut.

Merci, la mine toate furtunele au fost schimbate acu cativa ani cu din alea de silicon scumpe de la Roose Motorsport deci pe partea asta sunt asigurat

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 luni mai târziu...
On 10/12/2023 at 6:03 PM, sierrafery said:

Radiatorul nu e chiar usor de schimbat, implica ceva contorsionism si dibacie ca sa nu fie dat jos tot bordul ci doar consola si torpedoul scoase

Salutare!

Am probleme cu încălzirea la D2 TD5 din 2000. Iarna nu încălzește, așa că am schimbat radiatorul din bord ( da, greu) și tot nu e OK. 

Acum că s-a încălzit afară, îmi bagă numai aer cald și trebuie să acționez compresorul de AC! Dacă nu, mașina devine saună! 

Cu AC deschis, iar se răcește mai mult decât trebuie...

Vreo idee ce trebuie făcut?

Mulțumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, brada a spus:

Salutare!

Am probleme cu încălzirea la D2 TD5 din 2000. Iarna nu încălzește, așa că am schimbat radiatorul din bord ( da, greu) și tot nu e OK. 

Acum că s-a încălzit afară, îmi bagă numai aer cald și trebuie să acționez compresorul de AC! Dacă nu, mașina devine saună! 

Cu AC deschis, iar se răcește mai mult decât trebuie...

Vreo idee ce trebuie făcut?

Mulțumesc!

Salut, se pare ca ai probleme cu sistemul control sau de flapsuri care nu blocheaza sau nu redirectioneaza aerul cum trebuie, nu apare nici un cod de eroare? aplica procedura de diagnoza atasata sa vezi... asta sa raceasca mai mult inca nu am auzit-o ca ar trebui sa mentina temoeratura setata...  sau ai modelul de AC manual ca la D1 nu climatronic?

aircon diagnostic.jpg

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 săptămâni mai târziu...

Salutare.

Am făcut testul și rezultatul e FC 00 - fără erori.

Mă gândesc acum că are undeva un switch sau o vană de amestec a lichidului de încălzire care nu funcționează bine sau rămâne întredeschisă... Am avut o problemă asemănătoare la un Jaguar când dădea căldură doar jumătate din sistemul de ventilație.

Ce părere aveți? 

Știți unde ar fi o asemenea piesă?

Mulțumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 3 ore, brada a spus:

Mă gândesc acum că are undeva un switch sau o vană de amestec a lichidului de încălzire care nu funcționează bine sau rămâne întredeschisă

Nu exista asa ceva, posibil cand ai schimbat radiatorul din bord s-a blocat cumva mecanic sau deconectat de la motoras flapsul care trebuie sa inchida accesul aerului cald cand nu e setat pentru asta. La Td5 exista circuit de apa incontinuu fara nici o restrictie alta decat termostatul deci radiatorul de incalzire are totdeauna aceasi temperatura indiferent de setari, reglajul temperaturii se face exclusiv din "matrix" prin clapete, cand trebuie sa bage rece se inchide accesul aerului cald si vice-versa

poti vericica cum e, descarca de aici cartea tehnica https://www.dropbox.com/sh/47hbz40an5he5j2/AACH509eV_o7QhM5PoX6eFVLa?e=1&preview=Workshop+manual.pdf&st=heioaxgd si vezi la "Cooling system , apoi la "Air conditioning" . Bafta

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare