Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Ma risc cu clasica intrebare: ce 4x4?


Recommended Posts

Salutare, desi s-a discutat pe multe topicuri, fara prea multe rezultate, ma risc si eu cu clasica intrebare: ce 4x4 pot sa cumpar?

Precizare: am/ am avut/ condus suv-uri, 4x4 offroad, am modificat 4x4, deci nu sunt novice, dar am un mare blocaj dupa de am tot studiat ce exista pe piata, dupa anul 2000 si ceva...

Date de intrare:

- merg prin oras aglomerat, pe sosea/ autostrada, pe la Corbu pe plaja si drumuri desfundate, pe drumuri forestiere de munte de dif medie, eventual cate o mica exceptie de dif mai mare

- pret intre 10-20k, sau chiar putin peste

- motor peste 2000 cmc, dar max 2600 (ptr impozit...) sau peste la autoutilitara

- ca toata lumea vreau fiabilitate (stiu, depinde de exploatare si intretinere - am ceva cunostiinte si experienta tehnica) si ceva confort 

- prefer transmisie manuala, incl ptr reductorul central

- as vrea 4x4 permanent

- preferabil sasiu, dif central, spare, fata, posibilitati de upgrade (poate o sustensie, scuturi, jante et -, overfendere, roof rack, poate dib blocant etc - nu intra in bugetul initial)

- probabil in intervalul 2006 - 2012 (putin aleator ales, dar mai noi parca sunt prea coji de plastic, iar mai vechi au prea multu km, norma de poluare mica etc etc)

Pana acum m-am uitat la VW Touareg (parca prea finut, mai mult spre SUV), Toyota Land Cruiser (in general motoare de 3000), Hilux si Mitsu L200 (cam lungi ptr oras si inteleg sa nu prea sunt confortabile - asa este?), Mercedes ML (inteleg ca cele dupa 2006 au prea multa electronica, sunt prea "finute"), Land Roverele am inteles din mai multe discutii ca au diverse probleme - am si vazut un Discovery de vre-o 2 ani vechime care a inceput sa rugineasca serios pe dedesupt ...

 

Aveti sugestii din experienta proprie?

Multumesc

Edited by bogdan.sb
Link to comment
Share on other sites

Salut.Ai idei neclare,in sensul ca in lista sunt masini 4x4 si suv-uri.Trebuie sa iti clarifici dorintele.

Link to comment
Share on other sites

L200 de prin 2012 este decent ca si comoditate, am mers insa destul de putin cu el.

HiLux seria din 2015 cu 2,4 D4D insa este limuzina ca suspensie, cea mai comoda dintre toate.

Baiul la HiLux este garda la sol destul de mica pentru un 4x4, 17cm,  la urcari era OK, la coborire numarai bolovanii cu scutul fata.

Cutia de transfer in Lo facea ca un artel de motani in calduri, nu doar la a mea, la toate ale colegilor si am intrebat vreo 5 sau 6.

N-am avut in 150kkm nici o problema cu ea, era facuta in Africa de Sud si avea o particularitate, era inclinata un pic pe spate in cauza arcurilor cu foi, pe  stinga la mine, pe dreapta la colegul meu.

Dupa coduri arcurile erau pereche.

Edited by Ion_Bumbu
Link to comment
Share on other sites

On 4/7/2024 at 10:55 AM, Ujio said:

Salut.Ai idei neclare,in sensul ca in lista sunt masini 4x4 si suv-uri.Trebuie sa iti clarifici dorintele.

Salut, ideile sunt cele cu "-", deci cam ce nevoi am in practica si imi par destul de clare

Exemplele da, sunt amestecate, intrucat nu reusesc sa gasesc un model asupra caruia sa ma opresc, motiv pentru care am si deschis topicul ...

On 4/8/2024 at 9:24 PM, Ion_Bumbu said:

L200 de prin 2012 este decent ca si comoditate, am mers insa destul de putin cu el.

HiLux seria din 2015 cu 2,4 D4D insa este limuzina ca suspensie, cea mai comoda dintre toate.

Baiul la HiLux este garda la sol destul de mica pentru un 4x4, 17cm,  la urcari era OK, la coborire numarai bolovanii cu scutul fata.

Cutia de transfer in Lo facea ca un artel de motani in calduri, nu doar la a mea, la toate ale colegilor si am intrebat vreo 5 sau 6.

N-am avut in 150kkm nici o problema cu ea, era facuta in Africa de Sud si avea o particularitate, era inclinata un pic pe spate in cauza arcurilor cu foi, pe  stinga la mine, pe dreapta la colegul meu.

Dupa coduri arcurile erau pereche.

Am tot auzit Hylux este mai fiabil decat L200. Dar sunt pareri. Aveti idee din experienta? 

Si o intrebare mai aplicata:

pornind de la clasica transmisie 4x4 (cutie viteze -> dif central + reductor-> dif fata si spate), cu este transmisia pentru cele 2 pick-up-uri? Cat de mult a fost complicata? Mai are legatura cu fiabilitatea transmisiei 4x4 clasice?

Putem include di Dmax, poate Ranger ....

Este la vreuna dintre elle 4x4 permanent?

Ma refer la modelele din anii aproximativ 2006-2012

Link to comment
Share on other sites

La Hilux-ul ce l-am avut transmisia era clasica, cutie de transfer si 4x4 Lo si Hi la maneta, simplu clar ca pe timpuri, fata cuplata la maneta rigid cu spatele nici un al 3-lea diferential, normal de mergea 4x2 cu ea.

In 150KKm cu Hilux n-am avut nici o problema, adevarat ca masina aia mergea in fiecare zi, era masina de interventie.

Ranger-ul in perioada aia era B2500, super fiabila si aia, doar ca scutura in draci, nu stiu cum era BT50.

NP300 am avut 2 pe mina de noi, duse ambele la peste 100KKm fara probleme daca nu bagam in seama o conducta retur servodirectie fisurata.

Mai comode decit BT2500, motorul mai vioi dar in ture, la plecat de pe loc in rampa aveam probleme cu ele, treceam in 1-a Lo, culmea cu HiLux aceeasi rampa nu era problema la plecar cu a 2-a Hi! Acuma si rampa era in teren nu pe drum public.

Altfel si alea erau cal de povara, garda la sol pe la 20-21cm si fata o puteai ridica un pic, oricum trebuia refacuta asieta la macar 30kkm ca se lasau barele de torsiune fata la ele.

Altfel masini rezistente si alea.

 

Toate de care spun aveau transmisia clasica.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Ion_Bumbu said:

La Hilux-ul ce l-am avut transmisia era clasica, cutie de transfer si 4x4 Lo si Hi la maneta, simplu clar ca pe timpuri, fata cuplata la maneta rigid cu spatele nici un al 3-lea diferential, normal de mergea 4x2 cu ea.

In 150KKm cu Hilux n-am avut nici o problema, adevarat ca masina aia mergea in fiecare zi, era masina de interventie.

Ranger-ul in perioada aia era B2500, super fiabila si aia, doar ca scutura in draci, nu stiu cum era BT50.

NP300 am avut 2 pe mina de noi, duse ambele la peste 100KKm fara probleme daca nu bagam in seama o conducta retur servodirectie fisurata.

Mai comode decit BT2500, motorul mai vioi dar in ture, la plecat de pe loc in rampa aveam probleme cu ele, treceam in 1-a Lo, culmea cu HiLux aceeasi rampa nu era problema la plecar cu a 2-a Hi! Acuma si rampa era in teren nu pe drum public.

Altfel si alea erau cal de povara, garda la sol pe la 20-21cm si fata o puteai ridica un pic, oricum trebuia refacuta asieta la macar 30kkm ca se lasau barele de torsiune fata la ele.

Altfel masini rezistente si alea.

 

Toate de care spun aveau transmisia clasica.

Inteleg ca le-ai condus pe toate, mai putin L200 🙂

Ms de info. Trag corect concluzia ca Hilux este cea mai fiabila? La confort cum sta? Dezastru, sau este decenta? Se poate merge ok cu ea si pe autostrada/ sosele?

4x4 permanent nu gasesc in zona pick-up-urilor?

Link to comment
Share on other sites

Vorba unui coleg de serviciu posesor de Logan pe vremea cind avea NP300:

- ma dau jos din masina si urc in limuzina! Loganul fiind limuzina la comoditate fata de NP300.

Dupa ce am schimbat pe HiLux:

-ma dau jos din limuzina si ma urc in masina

Cinstit nici NP300 nu era asa de inconfortabila insa era mai zgomotoasa si suspensia mai tare, adevarat, erau de serviciu la nivel de dotatre Benone Sinulescu.

HiLux este o masina comoda si pe autostrada la 120-130km/h eu nu i-am putut reprosa nimic din acest punct de vedere, doar garda la sol era cam mica pentru noi.

Cred ca la L200 gasiti ceva varianta de 4x4 permanent, parca Super Select e optiunea aia.

Ala ce l-am condus era clasic.

Edited by Ion_Bumbu
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use