puiut Posted May 27, 2024 Share Posted May 27, 2024 Am cumparat O GV saptamana trecuta, (orbul gainilor), remediat cateva problme si am plecat cu ea la gorj din capitala. Dupa ce trec de 100km la ora se supraincalzeste motorul pina pe rosu, la reducerea vitezei la 90 km scade si temperatura la 95 de grade. La accelerari scoate fum negru. Rampele dintre Pitesti si Craiova urcate cu a treia sau rar cu a patra altfel scadea drastic viteza. In 300 km a scazut apa in vas de la maxim la minim, nu se observa sa piarda. Uleiul nu pare nici sa creasca nici sa scada. La capitala am schimbat ecu (avea erori) . Cel care a schimbat Ecu a gasit valva egr si se pare ca si dbf off. Posibile cauze pentru supraincalzire si pierderi de apa ? Rog fara reprosuri sunt la a 5 masina la care am fost ..... de credul. Multumesc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jantorero Posted May 31, 2024 Share Posted May 31, 2024 cum este furtunul de jos(cel după termostat)atunci cand sare temperatura? Mai ! dar nu va convine chiar nimic?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dell_ser Posted June 1, 2024 Share Posted June 1, 2024 Supra incalzirea - termostatul numai lucreaza in parametrii, radiator infundat, mizerii (lucreaza partial), pompa de apa nu mai creaza debit (fara pale, rulment, semering), in blocul motor sunt depuneri si debitul este resctictionat pe anumite portiunni si lichidul nu circula normal. Lichidul de racire sa aibe culoare normala si ideal fara depuneri. Am gasit si namol, cu o culoare maro, portiuni din furtunurile de trecere macinate pe interior si blocau fluxul pentru agentul de racire pompa de apa fara nici o pala - exact aceleasi simtome Sigur vorbim de o restrictie de debit. Trabuie sa gasesti cauza. La accelereatie scoate fum negru daca ai dpf off. pierderea de putere - compresie (f important), amestec ( inj, maf,bust, filtru, restrictie evacuare-nu cred ca mai este cazul), timing Link to comment Share on other sites More sharing options...
puiut Posted June 2, 2024 Author Share Posted June 2, 2024 Maine merg la service pentru schimb distributie (pompa apa a ramas in asteptare, mecanicul spune ca ar face presiune) schimb ulei si filtru. Dupa ultimul drum, nu a mai scazut nivelul la apa in vas. Inca nu stiu daca sa anulez deocamdata racitorul de pe teava care merge la egr. Ce am observat ultima oara ca accelerand pe o rampa nu scotea fum constant de negru (pedala de acceleratie tinuta aproape la fund). Link to comment Share on other sites More sharing options...
jantorero Posted June 3, 2024 Share Posted June 3, 2024 ai verificat teminic bușonul de la radiator...trb să deschidă la 1,1...te-am întrebat cum este furtunul de la termostat! Mai ! dar nu va convine chiar nimic?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
puiut Posted June 7, 2024 Author Share Posted June 7, 2024 Am schimbat kit distributie, ulei si filtru motor. Dopul de golire ulei motor era desfacut sau nu fusese strans. Mecanicul a gasit 3 suruburi lipsa, unul de la pompa apa. Initial nu am schimbat curea accesorii, parea noua, insa cand sa plec de la service a inceput sa crape intai pe partea spre motor, apoi si pe partea spre elice. Am gasit o rola (de langa compresor AC care e plin de freon, mecanicul spunea ca e posibil sa fie fisurat/spart) care avea joc si un surub aproape desfacut la fulia de la pompa servo. Se pare ca cel putin deocamdata nu mai pierde apa. Nu am avut unde sa merg cu peste 110 la ora, sa vad daca mai trece acul pe rosu. Pe o diagnoza elm327 (acea mica albastra) in torque a ajuns apa la 107 grade, insa acul din bord nu a crescut deloc de la pozitia normala la urcarea unui deal. Cel putin pare ca scoate mai putin fum si nu chiar atat de negru acum. Masina a facut 2021-2022 23000km, 2022-2023 15000km, 01.2023-04.2024 2500km. O alta problema (la momentul cumparari nu am observat rugina desi m-am uitat pe sub masina) are podeaua ruginita in spate. Turbo cam fluiera. Cand am ajuns acasa furtunele si vasul nu erau f. fierbinti, se putea tine mana pe ele. furtunele nu erau tari. Nu a mai scazut nivelul la apa, dar a aparut un inel mai inchis la culoare in dreptul nivelului max la vas. Pare ca in partea de jos a vasului cam 1 cm culoarea este mai inchisa. Nu am avut cum sa ajung cu o teava pana jos. Am pus cateva poze cu masina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts