Lancermig Posted September 8 Share Posted September 8 (edited) Salutare tuturor. Prin topicul asta intentionez sa incurajez pe toti cei care au probleme pe partea de hidraulica la sistemul ACE sa nu renunte la el si sa incerce sa il refaca, pentru ca merita, o spun sincer, desi ma cam indoiam inainte. Pur si simplu simti ca e alta masina, mult mai fasneata. Atat pe sosea, cat si pe offroad. Costurile sunt super ok, hidraulica cu totul m-a dus pe la 1300 ron. Recunosc, blocul mi l-a rectificat cineva pe gratis, dar mai mult de 200 ron nu are cum sa coste... Bucsaraia, nu mai stiu, dar sunt preturi normale. In rest, munca a fost a mea. Multumesc si pe aceasta cale domnului Ferry, foarte utile toate postarile lui, inclusiv pe alte forumuri straine! Le-am urmat cu sfintenie. In primul rand vreau sa mentionez ca nu sunt mecanic, eventual in devenire, de cand am Disco . Deci ce am putut eu, poate oricine, doar cu disponibilitatea de a pune mana pe niste chei si sa se murdareasca putin. O sa incerc sa pun toate link-urile utile aici, iti explica mura-n gura cum sa faci. Din pacate nu am facut poze chiar la toate etapele, pur si simplu nu credeam ca o sa imi iasa figura. Cel mai important lucru e sa gasiti un atelier/o firma de reparat furtune hidraulice. Faceti niste poze la sistem, asa cum e pe masina, luati si pozele puse de mine mai jos si mergeti sa le aratati, intrebati daca se baga. Apoi dat tot sistemul jos, (multe poze inainte si semne pe conducte si pe partea de intrare in blocul de valve/verine hidraulice, altfel nu o sa mai stiti care e tur, care e retur. Eu nu am facut asa si am cam avut de furca. E o schema pe net, dar E GRESITA, o sa incerc sa o pun pe cea buna, corectata de mine, ce e cu "x" e varianta gresita). Intre timp, se poate merge fara bare linistit, doar sa nu exagerati cu viteza la curbe mai stranse (trebuie inlocuita cureaua de accesorii, mai mica, pentru masini fara pompa ACE si scos releul R14 corespunzator din compartimentul motor). Eu am mers asa vreo 8 luni, pentru ca nu am avut efectiv timp sa ma bag serios la ele. Tot ce am lucrat a fost pe bucati, de multe ori uitam unde am ramas si trebuia sa rup iar netul. Permanent acoperiti toate orificiile pentru ulei, (verine, bloc valve-dupa refacere si curatare, pompa) sa nu intre mizerie, e foarte sensibil sistemul la asta. OK. Daca tot va apucati, ar fi bine sa schimbati si bucsaraia. Barele se dau relativ usor jos, desfaceti mai intai conductele de la verine (atentie, o sa curge putin ulei). Scoateti toate conductele din blocul de valve (eu le-am taiat intai cu vreo 2-3 cm mai sus de intrare). Mare atentie la conducta de presiune de la pompa catre blocul de valve, se taie din zona metalica din dreptul pasajului rotii (asa e si in RAVE procedura de schimbare a tevii, nu se mai inlocuieste dintr-o bucata, ci din doua). Conducta ramasa (cea din cauciuc, dinspre pompa, e foarte importanta, pentru ca are incorporat un sistem antivibratii sau ceva de genul, pastrati-o, o veti refolosi). Dat jos blocul de valve, scos tot de pe el, solenoizi, conductele ramase, garniturile de la conducte, filtrul (unul din cei doi solenoizi-sus spate- are deschidere inversa), pana ramane chel. Cu toata tevaraia si cu blocul in brate, mers la atelierul de hidraulice, tot acolo gasiti si saibe speciale pentru atasat la verine si pompa. Acolo va vor spune exact ce fitinguri/reductii/furtune aveti nevoie si unde va puteti trimite blocul de valve la rectificat pentru fitinguri. Furtunul de tur de la pompa (cel taiat din partea de conducta metalica, se imbina cu furtun nou hidraulic. Ulei necesar, ulei hidraulic RAVENOL SSF VW, MB 1181100-001, necesar pana in 2 l, eu am luat 4, pentru orice eventualitate. Filtru rvj100010. Folositi cu incredere banda teflon pe filete. Dupa ce asezati totul la loc, nu uitati sa amorsati pompa, altfel totul a fost degeaba. Pentru asta, umpleti vasul (compartimentul ACE), scoateti filtrul de aer si tot compartimentul filtrului, ca sa aveti loc, puneti multe carpe dedesubt, decuplati furtunul de tur de la pompa si , fara sa aveti cureaua montata, rotiti cu mana pana curge lichid. Montati cureaua, puneti releul R14 de la ACE, scoateti releul R9 - puteti da asa la cheie fara sa porniti, montati banjo-ul furtunului de tur la pompa, dar sa fie slabit. Rugati pe cineva sa dea la cheie, pana vedeti ca iese uleiul in jet continuu, opriti, strangeti banjo-ul, completati in vas, montati totul la loc (filtrul de aer, ventilatorul, R9, etc). Porniti motorul, observati activitatea din vas, trebuie sa bolboroseasca serios. Luati un bidon de ulei la voi si iesiti la condus. O sa se aprinda lampa rosie in cativa metri, e ok. Opriti si completati. Mereu. Gasiti o parcare goala si faceti multe 8-uri, stranse. Periodic verificati nivelul de ulei in vas. Si gata! Felicitari, mestere, ai reusit! Meriti un bax de bere keeping ACE going (inc valve block mod.) - Page 20 - The D2 Boys Club (d2bc.net) ACE Valve Block - Hydraulic Fittings upgrade - Land Rover Forums - Land Rover Enthusiast Forum D2 ACE 1.pdf D2 ACE 4.pdf D2 ACE 5.pdf D2 ace 2.pdf D2 ACE 2a.pdf D2 ACE 3.pdf Discovery_2_04-03-LR-W-1998_Suspension (1).pdf Edited September 8 by Lancermig 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts