Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Range Rover L322 TDV8 zis Griutza


soferman
 Share

Recommended Posts

Da alta Range Rover TDV8 si alta porecla.

Alegerea de aceasta data a fost foarte grea deoarece doream sa trec pe alta marca, din dorinta de a incerca si ceva mai extrem am hotarat sa trec pe Patrol sau Land Cruiser 100. Am fost si am vazut Patrol Y60, masina arata destul de ok, cu mici minusuri (ploua in ea, ceva scurgeri pe la motor, ceva tinichigerie necesara pe la caroserie) si pret de 8500 euro, 500k km, autoutilitara.

Am zis sa merg pe Land Cruiser 100 ca ...Toyota, motor 4.2 l, autoutilitara 8100 euro negociat si cand sa merg sa o cumpar mi-a spus ca i-a oferit cineva 10k euro si a dat-o, asta dupa ce am discutat toata saptamana cu vanzatorul (l-am asteptat pe le sa merg sa o iau).

Am plecat la Tg Neamt sa iau un Land  Cruiser 100, bara metalica, troli, ruffrack, raptor 9000 euro negociat. la primaverificare masina prezenta rugina la sasiu, suportii ce tineau caroseria bagai mana prin ei. Motorul de 4.2 se auze ok, cutia smucea in Low cand era pusa in D sau R (asa fac toate domnule). Am plecat in drive test, pedala de frana cam ramanea in urma cand era apasata, pe asfalt masina rula ok, la prima panta pe asfalt parca tractam ceva dupa mine, mai mult zgomot decat avansam, proprietarul a inceput sa apese pe la scimbator un butonas ca este pe sport ...zvac, etc, am reusit sa urcam si hai sa ne arate ce poate in teren. Am intrat in padure si la prima coborare spune ''pui schimbatorul in L si franeaza singura, daca vrei viteza il duci in 1 sau 2'' si a inceput sa fataie schimbatorul. La intoarcere cand am avut de coborat si a facut aceeasi treaba masina a inceput sa scoata un zgmot infernal de angrenaj gripat. Am crezut ca a ramas un etrier blocat, am verificat toate rotile, se auze de pe centrul masinii, ceva de la cutia de transfer, grup ...nu stiu. A inceput sa dea in fata si in spate si pana la urma si-a revenit. I-am spus ca scartaie o rola la motor si mi-a spus ca la rece nu face ...ok...bine ca face la cald.

Cu parere de rau am decis sa nu cumpar toyota, o masina excelenta cu potential maxim dar daca este pe maini gresite este degeaba.

Concluzia vanzatorului: 'Hai domnule, unde mai gasesti dumneata Land Cruiser la banii acestia'', cumva avea dreptate :)))

Am plecat spre Targu Mures unde stiam ca este un Range Rover 3.6 autoutilitara 5 locuri, 290k Km, pretul mare dar nu doream sa mai platesc impozitul de 7600 lei/an.

La prima vedere masina arata destul de bine, luata la bani marunti:

- rugina superficiala la bratele spate si grup spate: rezolvata cu convertor Korroplex L237, urmeaza sa vopsesc elementele tratate.

- suport ridicare cric stanga spate lipsa si rugina in locul unde a venit prins, probabil a cedat la o ridicare pe cric; sigilat cat am putut cu convertor de rugina, sa vad ce pot face cu suportul pentru cric dar cred ca va fi necesara tinichigerie.

- scaun sofer/pasager cu piele deteriorata: scaun sofer rezolvat provizoriu prin coaserea rupturilor, probabil voi retapita sau schimba scaununele cu unele din dezmembrari

- incalzire scaun sofer nefunctionala: daca nu schimb scaunele voi cerceta, ciudat este ca ventilatia pe rece functioneaza desi este acelasi  dispozitiv

- plafon ce necesita reconditionat; caut sa-l retapitez cu alcantara sau material la culoare

- rezultat tester: volum aer compresor insuficient: se cere schimbarea lui; comandat unul nou

- se lasa de spate, una din perne posibil sa scape aer: se cere schimbarea ambelor perne: comandate 2 bucati noi

- macara geam stanga spate a cedat in timpl drivetestului: se cere schimbata: comandata macara SH.

1.jpg

a2b01446-ca71-4158-9898-a059f6966101.jpg

d452fbd3-7cee-4816-851d-0114e8f51b45.jpg

dfc66920-76db-4973-9b91-e41b111fee18.jpg

1c3cb2a6-a624-4c8d-a0c8-9a794954274b.jpg

50fb310b-3698-4598-8f21-85f0fb26abce.jpg

2776f308-9a39-4ecb-a56c-ce8d24ce8711.jpg

f6f86b61-6a68-4253-b42d-77c338f82e95.jpg

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bunnn, de cand am achizitionat masina nu am scos-o inca in teren, am zis sa rezolv mai intai problema cu suspensia care dupa o saptamana este lasata total.

Am inlocuit pernele spate, nu este o munca grea dar una dintre perne mi-a scos peri albi deoarece era intepenita in brat si de asemenea aceeasi problema cand a trebuit sa o pun pe cea noua. cu aceasta ocazie am verificat electrovalva ce se afla sub captuseala rotii din dreapta spate, nu scapa pe la nici o conducta, chiar am imersat-o in apa si era ok. 

Am constatat a doua zi ca masina tot se lasa de spate, deci pernele erau ok, in concluzie am rezerva o pereche de perne spate.

Am zis sa schimb compresorul, la diagnoza a dat ca nu produce suficient aer, prin urmare am comandat un compresor Hitachi nou. Din pacate tot se lasa de spate, 2-3 cm la 48 ore.

Am pus masina in pozitia standard si am scos siguranta de la suspensie (una de 20 A si una de 5A0, dupa 48 ore stanga spate s-a lasat cu 1 cm si dreapta spate cu 3 cm. Am intrat sub masina si am dat cu apa si sapun pe conducta de aer (unde era vizibila) ce duce spre perna din dreapta, nu am vazut pe nicaieri sa faca bule, cu precadere in zonele unde putea exista frecare cu sasiul sau alte parti.

in momentul de fata sunt intr-un usor impas, de ieri si pana azi pare sa fi ramas la aceeasi valoare pe spate, o sa o las si maine cu siguranta scoasa sa vad daca se lasa mai mult de atat.

Am discutat cu cineva care are un tester si mi-a spus sa scoatem aerul total din ea, chiar si din butelie si aooi sa o lasam sa-si faca plinul, ca un reset total, poate asa isi revine.

Aveti ceva pareri?

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Mi-am amintit ca am vazut la un moment dat in Dedeman vopsea pentru piele, am mers sa vad daca are culoare necesara, gasit si cumparat.

Deoarece cotiera de pe portiera stanga fata avea urme vizibile de uzura am zis sa ma joc putin, fiind multumit de cum a iesit am zis sa ma joc putin si cu sezutul scaunului. Recomand pentru cei ce vor o lucrare serioasa sa mearga la ateliere spcializate, pentru ce am eu nevoie este suficient, mai ales ca am de gand sa retapitez sezutul scaunelor.

e461b67a-08a9-4f13-af60-aff64c9d2121.jpg

a4b260ef-06e3-4975-b0e0-b1d577e291e6.jpg

e8d070ad-3a1f-41ce-ad2d-b36b2331f73d.jpg

ebd35acd-9a9e-4bb0-835d-3c668a3f66b7.jpg

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Cum ar fi o viata fara Range Rover, probabil plictisitoare sua de ce Range Rover nu este Toyota? :))))

Cand am dat sa deschid usa soferul s-a auzit un clac, o piesa mica care a cazut in interiorul usii si un maner de usa care merge in gol, cel mai probabil s-a rupt maciulia de la cablu ce actioneaza deschiderea usii?

L-am comandat, o sa astept dupa el o saptamana, o sa fie o reala bucurie cand o fi sa-l schimb. 

Cu suspensia nu am rezolvat misteriul, cel mai probabil o sa-l aduc in Bucuresti pentru a-i da de cap, pana nu fac asta nu pot pune anvelope mai mari, mai cramponate. Acum am pe masina Toyo A/T dar in noroi sunt zero.

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use