Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Carburator sau injectie?


nivaforever
 Share

Recommended Posts

Salutare!

Am "descoperit" ieri in Sacele o firma care comercializeaza Samurai si Vitara, second, bineinteles. Masinile arata destul de bine pentru virsta lor, anii de fabricatie 89-94, cu carburator si injectie, preturi intre 2100 si 3800 euro. Sincer sa fiu ma cam tenteaza ideea sa cumpar una insa sunt putin nehotarit, cu carburator sau cu injectie? Care se comporta masina cu carb si cum se comporta cea pe injectie? La cele pe injectie sunt probleme cu pompa de benzina, calculatorul, unitatea de injectie tinind seama de virsta lor? Voi ce ma sfatuiti?

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

asa am fost si eu in dilema si dupa cateva consultari am hotarat injectie

atuuri:

1.cel mai important nu se strica asa de des ca si un carburtorpe care oricat il tot reglezi pana te saturi si iti cumperi unul weber cu o caruta de bani

2.cel pe injectie are soc automat si porneste oricat de frig ar fi

3.consum mai mic la injectie

dezavantaje :

1.nu ii place apa

 

restul sa completeze veterani ca eu unul nu am descoperit altceva si :ypu

ARO M461 din '65

Daca doi oameni iti zic ca esti beat este bine sa te duci sa te culci.

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

Mare diferenta intre un carb in care nu s-a umblat in el si o injectie nu este in regim de functionare normala, daca o iei sa mergi cu ea la piata. Eu am 2 vitare, una pe carb si alta pe injectie. Injectia e mai misto in teren, nu fluctueaza turatia ori se ineaca motorul cind te apuci de sarituri.

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

Injectia e buna,nu zic ,dar am cativa prieteni la care le-a crapat electronica cand nu se asteptau(unul asteptand la bariera,altul in varful muntelui) si sa vezi disractie...Eu am trei sami pe carburatie si au fost in apa pana la volan,au mai mers si cu benzina nu tocmai buna si atunci cand incepe carbul sa-ti faca probleme nu te lasa cu caruta in drum,cu o cheie si o surubelnita il faci sa te aduca acasa iar de pornit pe frig nu am avut probleme.Daca nu se mai poate face nimic pt carburator iti iei un Weber care este cam 350$ si in 30 min ai dat cheie si esti iarasi pe coclauri(cu 10-15 caluti in plus),daca te lasa electronica la injectie...probleme multe si zile pierdute si nervi...Tu decizi!

Suzuki samurai"89 ,Suzuki Jimny 2000,Golf2 4x4
Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

In cazul injectiei ai putin mai multa putere fara modificari, ...injectia e de generatie mai noua sa-i zicem asa.

In cazul carburatorului poti face mai multe modificari, care sa iti aduca mmmmult mai multa putere, asta in cazul in care vrei sa-l modifici serios.

Eu unul am mers pe injectie cu cateva modificari la motor..care sper sa il duca pe la 100 cp.

Daca nu voi avea suficienta putere...schimbam motorul.

Bogdan,

Facebook: Suzuki Restore

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

Salutare....

Din cate stiu eu...injectia pentru motoare cu ardere interna este inventata de ceva timp, insa costurile mari, electronica nu prea dezvoltata si faptul ca nu existau diferente notabile intre cele doua solutii (carburatie vs injectie) toti contructorii au preferat carburatorul. De la Ferrari la Volvo si de la Buick la Samurai :)

Cine nu stie, sa se intereseze de acel model Mercedes super cunoscut, Gullwing, care avea injectie si avea multe chestii nasoale ca sa zic asa si din cate tin minte eu multi opreau masina in viteza(la cele automate) ca uleiul sa nu dea pe afara(parca).

Sooo...ca sa revenim la oile noastre...carburatorul si injectia sunt foarte apropiate,insa...depinde de fiecare in parte,pentru ca unii cred ca electronica este mai fiabila, iar altii (ca si mine) cred ca Mecanica este mai fiabila.

Eu stiu insa, ca o "componenta" (motor sau ce o fi el) este mai fiabila, atunci cand are mai putine piese in miscare si cat mai putina electronica. De aceea, consider carburatorul mult mai fiabil, nu exista injectoare,pompa de injectie, rampa de injectie...daca se infunda e usor de curatat.

Injectia a castigat teren datorita normelor privind poluarea, datorita faptului ca arde o leaca mai bine combustibilul, astfel ca este mai "verde".

Deci...injectia ar avea avantaj consumul si noxele, o putere disponibila si in caz de inclinare (Spitfire vs Messerschmidt sau cum se scrie), in timp de carburatorul e mai fiabil, mai usor de intretinut, mai putin mofturos fata de combustibil.

Iar daca este cu o singura camera este chiar si mai fiabil, insa cel cu doua camer sau mai multe, cand sunt dereglate se gasesc foarte putini oameni care se pricep sa le repare, insa solutia este un nou carburator (din nou...financiar e mai bine). Adica, este mai ieftin un carburator nou, decat o pompa de injectie sau injectoare sau doamne fereste ce se mai strica,daca nu cedeaza toate :grin:

Eu cam asta cred, dar exista "fani" de ambele parti cu argumente puternice de fiecare "baricada". Totul depinde de proprietar sau de viitorul proprietar ceea ce cauta sau il intereseaza.

Totul este relativ!!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

deci..ia-ti bicicleta...ca are si mai putine piese in miscare...injectie monopunct..e cea mai buna zic io..cred ca samuraiul si vitarele 2 usi pina in 95 au monopunct..e mai buna ca si carburatorul si mai simpla ca injectia multipunct..nu are prea multa electronica :hi

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

Multumesc pentru sfaturi. Problema sta in felul urmator. Vreau veverita ca a doua masina pentru iesiri in natura, drumuri forestiere, santier, chestii de genul asta, nu competitii si in consecinta cit mai "simpla" din punct de vedere tehnic. Personal m-ar tenta carburatorul. Nu ma deranjeaza faptul ca pornirea la rece este mai greoaie fata de injectie sau faptul ca uneori mai poate functiona neregulat. In general ies singur in teren si in cazul asta am nevoie de o mecanica cit mai simpla si mai fiabila. Problema ar fi ca miine poimiine le fata mintea guvernantilor nostri vreo idee si adios masini noneuro in circulatie.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

deci..ia-ti bicicleta...ca are si mai putine piese in miscare...injectie monopunct..e cea mai buna zic io..cred ca samuraiul si vitarele 2 usi pina in 95 au monopunct..e mai buna ca si carburatorul si mai simpla ca injectia multipunct..nu are prea multa electronica :hi

 

si eu zic la fel, monopunct za best. Multipunct nu e cu nimic mai presus, are mai multe chestii care pot face probleme (debitmetru)

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

Eu zic asa dupa ce am iesit cu cativa cu carburatoare si dupa ce am stat si ascultat. Decat sa ma deranjeze la fiecare iesire ba ca sa infundat jigleru ba ca nu are suficient aer ba ca sa inclinat pe vreo urcare si sa inecat ,iati injectie si distreazate maxim si daca se strica poti sai pui un carburator imediat sau sa o repari imediat dar sti o treaba pt ca picatura chinezeasca o sa te macine rau. Nu stiu daca esti minimecanicus dar eu nu as sta cu mainile in carburator daca pot sa am injectie si sa ma distrez. Calculatorul poti sa il protejezi de apa ca orice componenta a masini. Eu vad ca masinile care percuteaza cel mai bine in teren sunt diesel sau injectie. Sa nu uitam ca totusi e o injectie japoneza nu colibasi....

Samurai metis Pajero 2.8 scurt KQ Spider CAN_AM Discovery 3
Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

vanzator de samuraie.am avut peste 120!probleme.nu ma prea pricep la mecanica.adica sunt aproape afon!la injectie,vreo 2-3 stateau turate,si nu le scadea turatia sub 1500-300 de ture!unul se tot prea cand incepea sa se incalzeasca.la carburator,multe nu stateau in relanti la rece(iarna)pana se incalzeau.porneau mai greu iarna.dar cu cateva sprituri la acceleratie inainte,se rezolva.dar nu prea porneau la prima.pompe de banzina stricate la vreo 2-3 pe injectie.probleme minore.din peste 100 cate am avut nu am avut nici una sa nu porneasca sau sa nu mearga.asa ca tu decizi.poti sa iti iei de oricare.la alea pe injectie se simte puterea in pante mare,sau daca pui cauciucuri mai hotarate.rasund mai bine la acceleratie.ia-ti mai bine pe injectie.totusi.daca prinzi una buna,la ce-ti trebuie tie,5 ani nu-i faci nimic.am una buna buna din 10.1991,o vezi la vanzari cu detalii.rosie.cred ca vreo cativa ani nimic n-o sa ii faci!telescoape Monroe,cauciucuri iarna,ambreiaj,noi noute.prelata ca noua.bullbarr,praguri,carlig remorca,jante cromate,cass,etc.fara nici cel mai mic defect ascuns.numai cheie,si...la drum

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

Am condus vitara carb si vitara injectie.

Nu se compara. Putere mai mare cu mai putin combustibil.

Mecanica are uzura electronica nu prea.

Trebuie sa fii prea mare ghionionist sa se strice injectia (vezi cazuri pe forum cati sunt cu injectia la "doctor" si cati sunt cu carbu in batista.

Sa inlocuiesti injectia (partea electronica) nu e mult mai scump decat un carbu dar nu mai poti avea acelasi ghinion in aceeasi viata.

Injectie!

Vrabia... malai viseaza.
Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

Dupa cite vad injectia ar fi solutia optima. Am gasit una din 94 cu injectie monopunct, destul de bine ingrijita, varianta soft-top, mecanica pare sa fie in stare buna, caroseria la fel, fara rugina, chiar neasteptat de bine pentru virsta ei, nu se aud zgomote suspecte la rularea pe sosea, insa nu are nici un sistem de blocare a diferentialelor. Ma asteptam cel putin la un blocant central cum am pe Niva insa nimic. Sunt modele mai noi care au asa ceva? Am ramas suspendat cu o singura roata in aer si a trebuit sa se urce actualul proprietar pe bara de protectie, sa-i facem balans si abia dupa aceea am reusit sa plecam mai departe. Exista variante de hard-top din materiale compozite ce se pot monta ulterior pe varianta soft? Dar blocant pentru puntea spate? Care sunt dimensiunile maxime ale anvelopelor ce pot fi folosite astfel incit sa nu necesite modificari de rapoarte in cutie, grupuri, etc. Am mai spus, nu vreau sa folosesc masina in competitii sau "aventuri extreme", ci numai pentru iesiri in natura, drumuri forestiere, chestii de genul asta. Singura "suprasarcina" va fi remorca cu motoare.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

autoblocante nu au decat samuraiele de 1000 pana prin 87 fabricate!!!la ce-ti trebuie tie,cu niste gume bune,ti-e arhisuficient ce pate un samurai de fabrica,din cate inteleg.hardtopurile sunt scumpe,de la 500 de euro in sus.care sunt de fibra si mai "desebite",peste 600.eu am vandut 2 acum,unul de plastic,uratel,dar stare buna,din 4 bucati,la 500 euro,si am unul acum,adus din America,nou,chedere,tot,nou(folosit 1 sezon)din 2 bucati,cu geamuri curbate desupra,in cleme,geamuri fumurii,nu il dau fara 800.te urci 5 persoane sus pe el si nu se indaie.poti pune prtbagaj si greutate mare deasupra.eu am fost cu samurai si cu rulota dupa el,pana in varfurile muntilor!!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

Dupa cite vad injectia ar fi solutia optima. Am gasit una din 94 cu injectie monopunct, destul de bine ingrijita, varianta soft-top, mecanica pare sa fie in stare buna, caroseria la fel, fara rugina, chiar neasteptat de bine pentru virsta ei, nu se aud zgomote suspecte la rularea pe sosea, insa nu are nici un sistem de blocare a diferentialelor. Ma asteptam cel putin la un blocant central cum am pe Niva insa nimic. Sunt modele mai noi care au asa ceva? Am ramas suspendat cu o singura roata in aer si a trebuit sa se urce actualul proprietar pe bara de protectie, sa-i facem balans si abia dupa aceea am reusit sa plecam mai departe. Exista variante de hard-top din materiale compozite ce se pot monta ulterior pe varianta soft? Dar blocant pentru puntea spate? Care sunt dimensiunile maxime ale anvelopelor ce pot fi folosite astfel incit sa nu necesite modificari de rapoarte in cutie, grupuri, etc. Am mai spus, nu vreau sa folosesc masina in competitii sau "aventuri extreme", ci numai pentru iesiri in natura, drumuri forestiere, chestii de genul asta. Singura "suprasarcina" va fi remorca cu motoare.

 

din cate stiu sarcinile in grupuri apar doar daca maresti raza cauciucurilor.pentru a nu provoca daune sau a obosi pieselor care ajuta la deplasarea masinii ma gandesc sa nu pui balon mai inalt de 80. ce recomand eu e sa iti cumperi niste cauciucuri reesapate gen 195/80;75/15 sau 205/75/15 cu un profil cat mai extrem. chiar si asa daca dai gaz cand nu e nevoie si nu conduci cu simt poti strica destul de multe.

Link to comment
Share on other sites

Guest soso-bum

Re: Carburator sau injectie?

 

ptr gumele astea trebuie sa te joci cu flexul pe caroserie...s-o mai inalti....chestii de genul asta :grin:

pneus 235/75, resapatele merg cu un body de 5cm fara sa bagi flexul,eu le am de 100km si sunt incantat de aderenta

Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

Fara modificari ale planetarelor, grupurilor, cardanelor, etc., si fara sa afecteze transmisia in timp? Ma gindesc la Pneus 235 montate pe jante de JR-urile de ARO. Nu implica si modificari ale furtunelor de frina, elementelor directiei si amortizoarelor? S-ar putea combina cu solutia montarii arcurlor deasupra puntilor si folosirea unor flanse pentru marirea ecartamentului? Presupun ca un ecartament marit putin este necesar tinind seama de faptul ca centrul de greutate al masinii se va ridica si in plus, nici ecartamentul masinii nu este prea mare.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Carburator sau injectie?

 

Daca pui roti mai mari trebuie sa umbli si la reductii ca motorul sa aiba acelasi randament.

Samuraiul (SJ410) avea motor de 1000cm3,iar reductorul(cutia de transfer) de pe acest model e mai redus decat cel de pe SJ413.

Deci pe scurt daca pui 235-uri si cutie de transfer de 410 motorul o sa traga la fel,si o sa consume normal.

Daca nu schimbi reductorul o sa pierzi simtitor din demaraj si o sa-ti creasca consumul.

Offroad Racing Romania-THE ORIGINAL since 2006

KAMIKAZE TEAM

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use