Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Indicator presiune turbo


Flash4x4
 Share

Recommended Posts

Re: Indicator presiune turbo

 

Foarte simplu. Mergi in Vitan unde se gasesc manometre de bord si care au tot ce-ti trebuie si-l aplici la furtunul de vacuum de la motor.

www.mitsubishi.org.ro

T 44

Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

Nu mai stiu exact dar cred ca pe al doilea rind de tarabe cum intri pe poarta din Vitan si care sunt deschise toata saptamina.

www.mitsubishi.org.ro

T 44

Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

Este o supapa de refulare a presiunii din galeria de admisie la motoarele turbo.

Daca mergi in sarcina cu un motor turbo si lasi pedala de gaz brusc,se creeaza o presiune mare in galeria de admisie datorita inertiei de rotatie a turbinei.

Aceasta supapa lasa sa iasa presiunea in exces. Pe scurt!

Pajero
Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

Blow Off valve si am impresia ca se monteaza pe wast gate-ul turbinei...teoretic cica iti reduce presiunea pentru ca aerul care nu mai are unde sa intre se intoarce inapoi in turbina si poate rupe paletele..acuma cat de real este nu stiu sa iti spun, dar sunetul este frumos...impatimitii de NFS sigur stiu :h5

Scot fum din A/T-uri
Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

Si nu ajuta cu nimic la motor. E doar un piesa care fasaie...

 

Nu si nu,prelungeste viata turbinei,de aia a fost facuta,pentru motoare cu turbo modificate pentru presiuni mai mari decat normale(de serie) si sa ajuns si la un zgomot specific de masina turbo cu tunning,si acum orice posesor de masina tunning i innebunit dupa acest fasait(basina mai simplu). sunt masini aspirate care pun generatorul de basini si le scade puterea,intra aer fals in galerie(putin) si lucreaza pe vaacum.

Masinile performante de ex. WRC au o supapa de egalizare intre galerii dirijata electronic(numita bang-bang) dupa zgomotul si flacara de gaze ne-arse care ies pe esapament.

Asta ar fi teoria pe scurt si pe intelesul tuturor.

Pajero
Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

Multumesc muuult de explicatii, acum vine intrebarea de baza.

Am gasit pe un forum o metoda de a modifica (crescator) presiunea din turbina! Dar ghinion

Stiu engleza destul de bine si totusi nu inteleg ce vrea sa zica omul

 

Din ce am inteles eu reiese ca a modificat ceva la actuator, si a crescut presiunea din turbina

 

Poate va descurcati voi sa imi explicati, poate si cu poze cum a facut si ce amodificat omul ala, toate astea pentru motorul 2,8 4M40 de pe Mitsu

 

"i was tinkering in the engine bay yesterday and decided to have a look at the turbo actuater following looking at the mod on pauls 2.5 were you space the actuater off with a couple of washers i thought i would do the same on my 2.8 and see what happens so after inserting 2 washere under the actuater unit and taking itr for a test drive boy what a difference the old girl flies

 

ive gone from .77 bar to .85 bar on the boost guage and the kick down is unbelievable for a deisel i managed a wheel spin on a dry road in 4 weel drive whilst pulling out of a turning

 

there doesnt seem to be anything untoward with this mod at the moment the boost is stable and the engine is running at the same temp according to the oil temp guage so i will moniter the situation at let you know if this is a worth while mod or if me turbo goes pop all seems fine at the moment its like having a new car

 

one thing i wuill say is that if you are thinking of doing this mod you will need a boost gauge to keep an eye on the boost pressure and you will be doing it at your own risk "

Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

Masinile performante de ex. WRC au o supapa de egalizare intre galerii dirijata electronic(numita bang-bang) dupa zgomotul si flacara de gaze ne-arse care ies pe esapament.

Asta ar fi teoria pe scurt si pe intelesul tuturor.

 

Din cunostintele mele acel BANG BANG insotit de flacarile scoase pe esapament sunt rezultatul ALS-ului (Anti Lag System) care are rolul de a mentine turbina in turatie in momentul cand luam piciorul de pe acceleratie prin dozarea combustibilului direct in galeriile de evacuare ale motorului, acestea fiind calde rezulta o ardere incompleta dar deajuns sa mentina in turatie turbina, restul fiind ars pana la iesirea din esapament si de acolo rezulta acele detonatii si flacari pe esapament.

aici se rupe unu in figuri cu un ALS montat pe un siera:

Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

Masinile performante de ex. WRC au o supapa de egalizare intre galerii dirijata electronic(numita bang-bang) dupa zgomotul si flacara de gaze ne-arse care ies pe esapament.

Asta ar fi teoria pe scurt si pe intelesul tuturor.

 

Din cunostintele mele acel BANG BANG insotit de flacarile scoase pe esapament sunt rezultatul ALS-ului (Anti Lag System) care are rolul de a mentine turbina in turatie in momentul cand luam piciorul de pe acceleratie prin dozarea combustibilului direct in galeriile de evacuare ale motorului, acestea fiind calde rezulta o ardere incompleta dar deajuns sa mentina in turatie turbina, restul fiind ars pana la iesirea din esapament si de acolo rezulta acele detonatii si flacari pe esapament.

aici se rupe unu in figuri cu un ALS montat pe un siera:

 

 

Corect,insa eu am simplificat explicatia!!

Pajero
Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

Multumesc muuult de explicatii, acum vine intrebarea de baza.

Am gasit pe un forum o metoda de a modifica (crescator) presiunea din turbina! Dar ghinion

Stiu engleza destul de bine si totusi nu inteleg ce vrea sa zica omul

 

Din ce am inteles eu reiese ca a modificat ceva la actuator, si a crescut presiunea din turbina

 

Poate va descurcati voi sa imi explicati, poate si cu poze cum a facut si ce amodificat omul ala, toate astea pentru motorul 2,8 4M40 de pe Mitsu

 

"i was tinkering in the engine bay yesterday and decided to have a look at the turbo actuater following looking at the mod on pauls 2.5 were you space the actuater off with a couple of washers i thought i would do the same on my 2.8 and see what happens so after inserting 2 washere under the actuater unit and taking itr for a test drive boy what a difference the old girl flies

 

ive gone from .77 bar to .85 bar on the boost guage and the kick down is unbelievable for a deisel i managed a wheel spin on a dry road in 4 weel drive whilst pulling out of a turning

 

there doesnt seem to be anything untoward with this mod at the moment the boost is stable and the engine is running at the same temp according to the oil temp guage so i will moniter the situation at let you know if this is a worth while mod or if me turbo goes pop all seems fine at the moment its like having a new car

 

one thing i wuill say is that if you are thinking of doing this mod you will need a boost gauge to keep an eye on the boost pressure and you will be doing it at your own risk "

 

 

 

 

Sa nu incerci asa ceva ,decat daca vrei sa ai motorul pe bucati si turbina in batista, actuater tocmai asta face,reduce presiunea din turbina la sarcina si turatii mari sa nu explodeze ceva. Sa nu te manance degetele ca strici si plangi. Merge de rupe asfaltul daca blocezi supapa "actuater" dar nu pentru mult timp!

 

Citeste cu atentie ultima fraza!

Pajero
Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

Aici sunt si eu de acord...mai bine nu risti pentru ca presiune mai mare inseamna si componente esentiale mult uzate. Oricum daca gasesti un ceas de boost bun sa dai si tu niste poze te rog pentru ca ma taie si pe mine gandul sa imi pun.

Scot fum din A/T-uri
Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

Tocmai Pepi, ca am citit ultima fraza, vroiam sa am toate componentele necesare, innainte de a face toate prostiile pe care la scrie acolo omu.

 

Din cate am inteles eu din textul acela:este ca el mareste presiunea in galeria de admisie, dar acest lucru trebuie facut cu grija mare, montand o valva de refulare, reglata f bine, astfel incat daca presiunea depaseste anumite valori, acea valva de presiune, declanseaza si totul este ok. Intradevar el zica ca o faci "at your own risk", dar facut cu cap nu sunt probleme.

 

De aceea caut, manometru pentru masurarea presiunii in turbina, dump valve, instructiuni despre cum sa cresti sau scazi presiunea in admisie!

 

Multumesc foarte mult de explicatii. Eu nu sunt mecanic de profesie, dar cred ca daca ai prieteni sa te ajute, un manual bun si scule, poti face orice.

Ei spun ca presiunea din turbina este de: pentru motorul de 2.8 este 95kPa, iar valva de presiune trebuie setata la 89 kPa si atunci nu vor fi probleme.

ASTEPT CU INTERES COMENTARII

Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

pe forum are numele ``ramis ``adica raoul cu care am iesit la calugareni, vezi ca pe mitsu de i l-am vandut eu, are montat ceea ce-ti doresti tu,,, cand mai iesim cu el ridica-i capota daca vrei sa vada ochiu tau ``LAIV`` ..... :h5

KAMIKAZE TEAM

 

http://www.kamikazeteam.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Indicator presiune turbo

 

In legatura cu actuatorul :

Nu trebuie neaparat blocat , e clar ca asa turbina nu rezista mult

Dar in schimb de la actuatorul weistegate ului se poate jongla cu presiunea descarcata

Daca se creste cu bun simt presiunea de obicei nu sunt probleme, eu am facut de multe ori asta si am avut un rezultat multumitor

 

In legatura cu BOV ul :

Desi rolul lui este de a proteja turbina prin descarcarea excesului de aer in atmosfera , acesta poate duce la o functionare incorecta a motorului

Caz concret : am montat pe masina dupa care balbaia foarte rau la relanti si mi dadea un pic in nas la plecare

Dupa ce am pus o pe tester am observat de unde venea problema

Calculatorul care face amestecul carburant stie ca aerul produs in exces de turbina intra inapoi in admisie si face toate calculele in functie de asta, o data ce aerul respectiv iese in atmosfera apare o necunoscuta pt el si intra in eraoare

Multa lume dupa ce a pus bov a avut nevoie si de resoftare

Pt masinile mai vechi nu e nevoie .

Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

Scuze, am interpretat eu gresit care era actuatorul. Defapt era valva de actionare a EGR-ului

Imi blocase mecanicul furtunul de la vacuum

Cand e cuplat, scoate fum de mori masina cand e accelerata. Cred ca ma paste un Refurbish (RK) la motor.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Re: Indicator presiune turbo

 

Pentru cei care mai sunt interesati de subiect, am sa prezint cum am montat un asemenea indicator .Am optat pentru un indicator mecanic VDO cu domeniul 0-15 psi :http://www.42draftdesigns.com/categories/products/vdo/vc150101.htm Tot de aici am comandat si un kit de instalare, mai mult pentru stutul la 90° :http://store.42draftdesigns.com/90-Boost-Gauge-Tubing-Kit_p_212.html

Ca locatie, am ales sa montez "ceasul" in locul altimetrului din grupul central de indicatoare.Prima operatiune a fost modificarea geamului: decupat, astupat gaura de la tija de reglaj a altimetrului cu poxipol si, la final, doua vopsele - una neagra pe fata si inca una neagra pe spate.

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC04351.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC04352.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC04356.jpg

Daca operatiunea a reusit, se trece la macelarirea carcasei...adica se decupeaza fundu' carcasei pentru a permite sa iasa fundu' de la ceas.Dupa care se monteaza de proba toata mantocaria .

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC04360.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC04359.jpg

Pajero 2.8/94
Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

mult succes, SIGUR merge.! am mai montat diferite turbini,adaptate si functioneaza. daca nu bagi presiune prea mare si bineinteles piciorul,totul e ok.

TOYOTA HDJ 80 4.2 SUZUKI SJ 413

cei ce pot fac, cei ce nu.....dau sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

Furtunul a intrat intrat pe langa mufa instalatiei electrice, a luat-o in jos pana in spatele torpedoului, de-a lungul traversei care tine torpedoul si a iesit la motor pe langa snopul de fire care traverseaza panoul in zona.

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC04358.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC04357.jpg

Deocamdata atat despre furtun din cauza unei probleme aparute.Cam asa arata la final partea din interior

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC04362.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC04363.jpg

si cam asa mere

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_MOV04364.jpg

Pajero 2.8/94
Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

Florin ... faci si un film cu o acceleratie de la 1500 rpm pana la aproape de 4000 rpm in treapta a 3-a filmand indicatorul de presiune ?

Is curios cum reactioneaza turbina in intervalul respectiv.

Link to comment
Share on other sites

Re: Indicator presiune turbo

 

Incercam...zilele astea.Deocamdata trebuie sa vad cum scap de una din "bube". In anumite momente , ceasul are un fel de bazait.Nu se aude foarte tare dar e putin enervant...mai ales daca ai apucat sa-l auzi :grin: Asta se pare ca e o boala destul de des intalnita la ceasurile (de boost) mecanice. Am crezut ca scap doar cu T-ul ala "smecher" din kit-ul de instalare dar n-a fost sa fie. Vedem ce s-o putea face ...

Pajero 2.8/94
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use