Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

diferente intre cutia automata si cea manuala?


Guest bogdan vet
 Share

Recommended Posts

Guest bogdan vet

Salutate, mi-am luat recent un Pajero din Anglia cu cutie automata, motor de 2500, varianta in 4usi.Poate ma puteti lamuri in legatura cu citeva aspecte sesizate de mine pina acuma:

1. In primul rind exista diferenta de eficienta intre cutia manuala si cea automata(ma refer la demaraj,tractiune, etc.)

2.La cuita automata demarajul mi se pare mai greoi, si se tureaza foarte mult, pina la 3000-3500 turatii in sarcina.E normal?

3.La deal scimba foarte greu treapata de viteza, merge mult turat.Trebuie sa fac ceva special in aceasta situatie?

4.In momentul cind cuplezi 4x4, cu ce pozitie e recomandat sa mergi?(D,2,L)

 

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Link to comment
Share on other sites

Re: diferente intre cutia automata si cea manuala?

 

:hi Verifica uleiul in cutie, eventual schimba-l!! .....Cutia automata e RELAXANTA la sofatul in oras si mai ales la drum luuuuuung!

ONE LIFE. LIVE IT ! Pajero V 6
Link to comment
Share on other sites

Re: diferente intre cutia automata si cea manuala?

 

La motorul de 2500 e normal sa mearga asa turat la deal, ai 99 cp+greutatea masinii, (am avut modelul scurt de 2500cc) si la fel se tura...am luat modelul de 2800 si se vede diferenta de cai putere dar sa nu crezi ca nu se tureaza si asta!

KAMIKAZE TEAM

 

http://www.kamikazeteam.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: diferente intre cutia automata si cea manuala?

 

1. Parerile sunt impartite. Personal, prefer automata.

2. 3000 -3500 t/min e exact cat trebuie la motorul ala. Gandeste-te ca masina e destul de grea (LWB), iar motorul e cam mic, dupa parerea mea. Pe de alta parte...nu inteleg ce inseamna "greoi" in acceptiunea ta. Pajero nu o sa scoata "suta" in 7 secunde...

3. "La deal"...mai mult de treapta II nu cred ca o sa schimbe ( depinde de inclinatia rampei respective ). Daca la urcare iti sta turometrul in 3000 - 3500 e super normal, in opinia mea.

4. In mod normal, D, 2 si L ar trebui folosite acolo unde e cazul fie ca mergi 4x4 sau 4x2. Fiecare e cu rostul lui si sunt sigur ca oricat de mult ne-am da noi cu parerea, tot tu singur o sa inveti mai repede, experimentand.

 

P.S. Vezi ca pe maneta de viteze ar trebui sa ai un buton ( cel de la overdrive ). E destul de importanta economia de conbustibil, daca e folosit cum trebuie.

 

Sa stapanesti sanatos masina!

Link to comment
Share on other sites

Re: diferente intre cutia automata si cea manuala?

 

Mai sunt si ceva reglaje pe la cutie, motor care iti pot modifica diverse setari ale cutiei

In rest.. super in teren, distribuie forta motorului super catre teren, mai ales optim pt masina, daca este reglata ok

Link to comment
Share on other sites

Re: diferente intre cutia automata si cea manuala?

 

Pana la urma..care e mai buna de folosit?? Adik,,ce parere aveti asa in general...la 4x4 deal se merge in L...etc

Sunt si eu curios...stiu ca eventual o sa invatam si noi incepatorii dar un sut in fund ar fi bun sa nu stricam ceva pe acolo :P

Multumesc

Mitsubishi Pajero 2.5 SWB

M 461 - 1977- in constructie...

Mercedes wW126 300 SEL

...alte acareturi 4x2...

ex: Mitsubishi Pajero 2.8

Link to comment
Share on other sites

Guest Oroles

Re: diferente intre cutia automata si cea manuala?

 

Uite o parere de nespecialist, eu am masina de 2 ani si nu fac off-road extrem, referitor la setarile diferentialului ( Hi, Low, 4x4, 2x4, etc) oricum ar scrie pe ele sunt functie de starea terenului/drumului nu neaparat deal/vale, ci uscat/alunecos. Ca exemplu eu personal pe sosea merg doar cu spatele cuplat daca e uscat, daca ploua pun doar 4x4, celelalte doua setari pe care le am eu "cu centralul blocat" si "hard" sunt pt. off-road alunecos (namol) si respectiv zapada mare,gheata, noroi adanc. Pe ultimele doua le testezi pe camp functie de cum vrei sa exploatezi masina. Am fost duminica la Adventure day la Iasi si printre altele am condus si o "automata", mie imi place cutia manuala, de asta si am pe masina mea, cea pe care am mers eu la deal la 2500 de ture deja schimba treapta de viteza (motor benzina 2400 cm cubi), nu mi-a placut la vale ca nu prea stia "frana de motor" tot trebuia sa apas acceleratia macar putin ca altfel iesea pe liber, poate nu am mers eu destul pe respectiva masina, dar obisnuinta a doua natura - raman la cutia manuala. Posibil ca foloseste mai eficient cutia automata puterea motorului in general, nu-i contest calitatile, dar eu sunt mai invechit in conceptii.

Link to comment
Share on other sites

Re: diferente intre cutia automata si cea manuala?

 

Cutia automata sta foarte bine la capitolul "frana de motor"!

Trebuie doar folosita cum trebuie!

"Pe liber" nu are cum sa fie la coborare, doar daca nu cumva levierul se odihneste in pozitia "N" - neutral

Link to comment
Share on other sites

Re: diferente intre cutia automata si cea manuala?

 

din ce stiu eu cutia automata a fost facuta pt. drumuri lungi....americanii.

ce este sigur cu cutia automata in teren esti atent numai la noroi ,ravene ,balti.....masina stie ea ce sa faca....

O|||||||O wrangler JK
Link to comment
Share on other sites

Guest Oroles

Re: diferente intre cutia automata si cea manuala?

 

Eu nu am zis ca am ceva cu automata, eu am facut doar un drive test cu asa ceva poate aveti dreptate si nu am auzit eu motorul ca lumea, ceea ce nu este exclus la o folosire de 10 min. Oricum voiam mai mult sa il lamuresc pe initiatorul topicului de setarile diferentialului pe care mi se pare ca le incurcase cu ce de pe cutie. Nu era in N sigur cum am pornit asa a ramas pe tot parcursul, nu am mai pus mana pe schimbator. Daca voi merge mai mult cu cutie automata probabil ca m-as prinde pana la urma de avantaje, deocamdata fiecare cu ce are :p

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use