misca Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Tot la rusi pe forumuri am gasit o idee care merita incercata in situatii limita fara prea multe optiuni. Este o varianta simplificata a wheel winch. Din pacate nu am salvat pozele de pe acel forum, dar am facut niste scheme, sper sa intelegeti ideea. Se leaga sfoara in jurul rotii, celalalt capat legat de un copat cat mai drept in fata - spatele masinii: Se porneste masina in LOW, si roata invartindu-se infasoara sfoara pe roata. La fel, este o solutie de incercat in situatii fara prea multe optiuni, can ai nevoie sa misti masina macar putin sa o scoti 1-2 metri. Si daca ai suficienta sfoara/sufa, ideea se poate dezvolta in felul urmator: ambele roti prinse de un busetean in fata masinii, si busteanul legat de copaci (in felul asta busteanul din fata masinii poate fi legat de 2-3 copaci care nu se afla in linie dreapta in fata masinii). Faci un fel de protap :) Dar trebuie sa fie foarte centrata constuctia ca sa functioneze :) PS. Nu dati cu pietre, sunt doar niste idei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Am incercat , e o cauza pierduta . Am incercat si cu chinga de marfa , de asemenea e 99% munca inutila . Am muncit de m-a capiat sa ridic masina ca sa bag chinga pe pozitie , agatata de janta . N-am incercat o singura data , ca nu prea ma descurajez repede , si oricum eram singur si ceva trebuia sa fac sa ies din rahat . Nu merge , sare de pe cauciuc - am rupt si o conducta de frina . Teoretic e o idee stralucita , practic , eu nu mai incerc altadata . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddybear Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Practic, metoda a fost folosita multa vreme de camionagii cu roti duble pe spate: cablul sau sufa se infasura intre cele doua roti si era suficient cat sa-i scoata din kk. S-a renuntat la ea cand au aparut utilajele 4x4, 6x6 sau 8x8... Printre altele, este descrisa cu lux de amanunte (atat in carte cat si in film) in "Soferii Iadului" - (Le salaire de la peur - 1953) cu Yves Montand in rolul principal. It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! Land Rover Owners Club Romania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Optimus Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? ... o metoda alternativa cu sfoara si bustean... asta chiar e misto! pacat ca n-am stiut de ea, cred ca ieseam cu asta, cordelina mai subtire aveam la mine... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristian1 Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 (edited) Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Am mai gasit cate o improvizatie...... Acest "troliu" se numeste "spanish windlass". Un tip interesant de ancora...: -o mana de tarusi batuti umpic inclinati si legati intre ei (tarusi care lucreaza in echipa):ha: Referitor la mesajul sters ... :srcu toate ca de Craciun se zice sa fi mai bun si eu am vrut sa ajut...infine... Edited December 4, 2011 by Cristian1 Off-Road in Waldland Link to comment Share on other sites More sharing options...
sigma1234 Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? muncesc in domeniul naval,folosim destul de des sufe si spiraie metalice.Recomand sa aveti extrem de mare grija cu cablurile metalice deoarece cand plesnesc au destula forta sa amputeze picioare.Supradimensionati de 5-6 ori sufele si cablurile si incercati sa nu stati pe langa ele.Am observat si in videoclipuri pe forum,pe youtube ca unii stau periculos de aproape de cablul troliului.Ca o alternativa manuala la troliu,foloseam la nava ceva de genul palan cu levier parca se cheama.sunt disponibile in diferite capacitati si le mai foloseam sa tragem si sa asiguram chiulase de motoare navale (cantaresc in jur de 3-4 tone bucata).cu doua sufe,una de copac una de masina eu zic ca poate fi o alternativa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caphonne Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Ce parere aveti de dispozitivele de mai jos? Se pare ca sunt folosite pe la australieni, americani in general pe trasee fara noroi sau cu putin noroi.Ideea este interesanta dar pot inlocui cu succes un troliu electric? Dacia Duster 4x4 Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pleampa Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Merge doar cu rotile drepte si diferentialul blocat? Atunci nu prea cred ca (se :wink:) merita. S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“ Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Diferentialul blocat mai mult ar incurca , ar putea tensiune prea mare pe o singura coarda . Un diferential liber sau neblocat egalizeaza automat tractiunea . Poti vira cat doresti daca tragi cu rotile spate si ghidezi cu fata , in cel mai rau caz freci coarda cu anvelopa . Marea mea temere este sa nu se foarfece piulitele prea lungi si sa dai in alte belele . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pleampa Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Sa spunem ca pui dispozitivul pe dreapta spate si stanga se invarte in gol. Fara diferential blocabil nu ai tractiune pe roata dreapta, cea cu aderenta datorita tamburului. Gresesc? S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“ Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Daca-l folosesti doar pe o singura parte , asa este . Nu m-am gandit deloc sa tragi cu o singura parte ci intodeuna as trage echilibrat , pe ambele parti ... n-as avea incredere nici macar in blocantul ARB si in nici un caz n-as solicita un singur tendon sau o singura foaie de arc . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caphonne Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 (edited) Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Daca va uitati in filmulete o sa vedeti ca de obicei se folosesc doua dispozitive montate pe ambele roti(asa se vinde si kitul cu doua ''jenti'').Problema apare cand noroiul depaseste jumatatea rotii sau masina este intr-o pozitie inclinata cu roata in sant, atunci nu se poate monta dispozitivul sau se monteaza greu. Montarea mai greoaie a dispozitivelor si necesitatea unei ancore de pamant (cand nu ai copaci) reprezinta un usor dezavantaj fata de un troliu. Ca avantaje, kitul se poate transporta usor in portbagaj, se poate imprumuta si se poate folosi de mai multe masini aflate pe acelasi traseu, nu prea are ce sa se strice la el si daca esti meserias si nu ai ce face in atelier poti confectiona macar ''jentile'' :) La astia am vazut ceva interesant care pana acum nu am vazut si anume ochet cu scripete :) Edited January 8, 2016 by Caphonne Dacia Duster 4x4 Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Citez dintr-o afirmatie proaspata : putin noroi n-a omoarat pe nimeni . Chiar asa este . Chiar ajuta la dezvoltarea limbii romane sau cel putin la aprofundarea unor expresii nationale privind sfinti , unii morti ale unor mame , mentionarea unor sarbatori nationele sau religioase si altor acivitati instructice cu organe anatomice discrete . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pleampa Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 (edited) Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? .... Ca avantaje, kitul se poate transporta usor in portbagaj, se poate imprumuta si se poate folosi de mai multe masini aflate pe acelasi traseu, nu prea are ce sa se strice la el si daca esti meserias si nu ai ce face in atelier poti confectiona macar ''jentile'' :)... Am observat ca au niste piulite speciale care se monteaza pe roti (min. 00:39) si apoi se poate monta si demonta cu usurinta acel tambur. In teren este complicat sa scoti toate piulitele si apoi sa montezi dispozitivul. Apar apoi diferente la nr. de prezoane 5 sau 6 poate chiar 4. Nu stiu daca se potriveste pe orice tip sau dimensiune de roata si din acest motiv pare a fi greu de utilizat pentru altcineva. Desigur, poate fi o alternativa dar eu personal nu m-as incarca cu cele doua tambure plus ochetii de pe fata de ghidaj. Eu prefer un palan mecanic cu lant de 3T si o sufa de otel de 8-9mm lunga de 30m, eventual un scripete, iar la palan un lant mai lung de cca 5-10m "ca sa fie". De multe ori am observat ca 2-3m de troliere te scot din incurcatura. Edited January 8, 2016 by Pleampa S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caphonne Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 (edited) Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Acele piulite sau prezoane le montezi dinainte si le lasi acolo definitiv, cu diferenta numarului de prezoane ai dreptate, ma tot uit la ei pe site dar nu prea gasesc info sau nu citesc eu bine. De acord cu palanul, cablu de otel, lanturi si scripeti dar ai cateva zeci de kg bune, nu am intins pana acum un cablu de 30 m de otel dar cred ca, cantareste ceva. Oricum kitul postat de mine este cam scump plus transport din Australia.... http://www.bushwinch.com.au/ Edited January 8, 2016 by Caphonne Dacia Duster 4x4 Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dacuBurebista Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? e o tehnică veche și simplă... multe camioane militare (in special IFA) aveau deja montat tamburul ala la roțile din față are limitări, ca orice alt sistem și este eficient în cazuri punctuale http://www.calauzaoffroad.ro/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pleampa Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 (edited) Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Acele piulite sau prezoane le montezi dinainte si le lasi acolo definitiv, cu diferenta numarului de prezoane ai dreptate, ma tot uit la ei pe site dar nu prea gasesc info sau nu citesc eu bine. http://www.bushwinch.com.au/ http://www.bushwinch.com.au/the-winch-manual/ http://www.bushwinch.com.au/anchor-guides/ http://www.bushwinch.com.au/accessories/the-wheel-nuts/ http://www.bushwinch.com.au/shop-products-2/ Edited January 8, 2016 by Pleampa S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“ Link to comment Share on other sites More sharing options...
symy139 Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Citez dintr-o afirmatie proaspata : putin noroi n-a omoarat pe nimeni . Chiar asa este . Chiar ajuta la dezvoltarea limbii romane sau cel putin la aprofundarea unor expresii nationale privind sfinti , unii morti ale unor mame , mentionarea unor sarbatori nationele sau religioase si altor acivitati instructice cu organe anatomice discrete . Dezvoltarea cultural-religioasa nu poate fi decat un act benefic pentru mantuirea sufletului in viata de apoi, eventual cu tot cu 4x4 in "noroi" fierbinte de peste mii de grade. :wink: Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 . symy139@yahoo.com 0766718187 - Service 4x4 Iasi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caphonne Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Alt dezavantaj: kitul nu se poate monta pe jantele cu ET negativ. Dacia Duster 4x4 Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ovidiu off Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? poti sa o infasori sufa pe roata, la o adica cu conditia ca roata sa se roteasca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caphonne Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? poti sa o infasori sufa pe roata, la o adica cu conditia ca roata sa se roteasca. Citeste mai sus, a incercat @cos si nu a reusit mare lucru. Dacia Duster 4x4 Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pleampa Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Nu prea merge. Daca masina balanseaza putin intr-o parte va sari si sufa de pe roata chiar daca este gen panglica, poate doar cu putin noroc si in cazul in care nu ai alternativa ar merita incercat. S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“ Link to comment Share on other sites More sharing options...
arthurjakab Posted February 4, 2017 Share Posted February 4, 2017 Re: De care troliu am nevoie ? Salutare Ati vazut in actiune asa ceva? Se gaseste asa ceva la noi in tara? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissan4x4 Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 Re: De care troliu am nevoie ? DA, e troliul rusesc sau i se mai spune si troliul saracului ... il poti folosi numai in anumite conditii , nu poate face ceea ce face cel din botul masinii.. ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caphonne Posted February 22, 2017 Share Posted February 22, 2017 Re: Alternativa la troliu pentru situatii non extreme? Calculeaza cat costa toate alea si ai sa vezi ca ajungi la pretul unui troliu decent de se vinde pe aici :) Dacia Duster 4x4 Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts