Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Am inceput sa restauram un ZiL 157


mihaituk
 Share

Recommended Posts

Salvat de la taiere :cr2 , cu eforturi mari l-am recuperat si adus la Sibiu, in speranta ca il vom restaura cum se cuvine. Starea este impecabila, dupa parerea mea, pana acum un singur surub (de la clanta usii) ne-a dat de furca, restul sunt ca si noi.

Prima etapa, pe care am inceput-o, este demontarea pieselor mici si pregatirea pentru vopsire. In paralel o sa comand si o prelata noua, in locul celei originale care a cam putrezit.

Ar mai fi curatarea rezervoarelor (poate ma ajuta cineva cu un sfat pretios), ele inca miros a benzina si nu pare rugina inauntru, mai degraba un lichid unsuros. O sa ma uit mai cu atentie ( cu o bricheta... :fr2 )

 

Problema care ma ingrijoreaza este ca la turatie ridicata, se aude un zgomot de bataie metalica in motor, si se pare ca afost tinut ( si pornit :uameni )un pic pe uscat. O sa incerc un tratament cu metabond sa vad daca nu e ceva superficial, inainde de a deschide cutia pandorei..

 

Oricum e un camion pe care ma oblig sa il restaurez cum se poate mai bine.

 

Are cineva idee daca se poate imbunatatii manevrabilitatea volanului. E nevoie de muschi seriosi, in special la parcarea cu spatele...

 

Voi fi foarte recunoscator aceluia care imi va da informatii de unde sa procur un troliu mecanic, cel original a fost demontat din ratiuni administrative si nu l-am putut recupera. Cred ca acum e lingouri...

 

Poze:

Edited by MagnuM

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 275
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

In primul rand dai drumul la ce ai in rezervor. Vezi ca sub el, pe la mijloc, ai un surub pe care-l desfaci si va curge aproape tot. Apoi scoti sorbul si apoi scoti tot rezervorul. Torni in el 2-3-5 litri de motorina si vreo 5 metri de lant de fier(mai gros). Pui capacul si cu ajutorul a doi prieteni bine facuti, incepeti sa agitati rezervorul cam vreo 5-10 minute. Scoateti lantul si motorina cu rugina si resturile. Pune 1-2 litri de benzina, clateste bine rezervorul tot prin agitare dar fara lant inauntru. Apoi il lasati o ora la uscat la soare (dupa ce scoateti benzina) si il montati inapoi pe masina. Mai curat de atata, nici nou nu gasesti :grin:

Legat de viraje... ai vazut ce muschiulosi sunt soferii de pe rabe si saviemuri... In juma de an ii ajungi si tu :ha:

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

Pentru sfaturi competente, incearca sa dai de urma unor mecanici care au iesit la pensie din UM 01205. Este baza de reparatii auto-tancuri de pe Calea Cisnadiei. Acolo am lucrat si eu in tinerete ca mecanic si reparam astfel de masini. In plus ai sanse foarte mari sa mai gasesti prin depozite piese pentru Zil.

Frumos proiectul. Daca ai nevoie de ajutor, spune!

Mmmmm... NISSAN!

 

"Nu este nicio rusine sa te nasti prost. Rusine e sa mori prost." Marin Sorescu

 

- Off Road Club Sibiu -

Link to comment
Share on other sites

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

Inca ceva... tot in UM poti reconditiona si spala rezervorul de carburant. Exista acolo niste bai uriase cu soda caustica si apa fierbinte care le curata perfect!

Mmmmm... NISSAN!

 

"Nu este nicio rusine sa te nasti prost. Rusine e sa mori prost." Marin Sorescu

 

- Off Road Club Sibiu -

Link to comment
Share on other sites

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

Daca rezervorul e afectat rau de rugina nu recomand soda fiindca il v-a termina,s-ar putea sa se transforme in strecuratoare, o solutie mai viabila zic eu e cea recomandata de vstef, iar in complectare sa-l mentina cit mai plin, fiindca in lipsa de oxigen nu o sa mai rugineasca la interior.

Cind poti spune ca le sti pe toate......te trezesti, ca te-ai dus de mult.....
Link to comment
Share on other sites

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

Desigur tratamentul nu se face pe rugina iar solutia de apa/soda este proportionata. La iesirea din bazinul de apa clocotita, rezervorul este curat, decapat, fara urma de vopsea. De aici pleaca in atelierul in care se reconditioneaza iar mai apoi in vopsitorie.

Un alt rol pe care il mai are baia respectiva este de a elimina orice urma de vapori de combustibil luand in calcul ca reconditionarea se face cu sudura autogena...

Mmmmm... NISSAN!

 

"Nu este nicio rusine sa te nasti prost. Rusine e sa mori prost." Marin Sorescu

 

- Off Road Club Sibiu -

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

Din cate mi-am dat seama, nu are blocante. puntile spate sunt cuplate permanent iar puntea fata se cupleaza de la maneta.

 

Tocmai m-am intors de la mare si o sa reiau procesul de repunere in functiune.

Multam de sfaturi Zippo! Rezervoarele par intregi, fara coroziune excesiva, o sa fac niste poze pe interior sa ma conving.

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link to comment
Share on other sites

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

superb proiect, din pacate o sa cam inghita bani

pacat ca si impozitele sunt mari

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link to comment
Share on other sites

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

La un 5500 cc (saviem), inscris pe p.f.in mediu rural, impozitul e de 110 RON/ an. Asigurarea cam 550 ron/6 luni, iar taxa de drum... cine-o plateste ?

Impozitul e mult mai mic decat la un autoturismde 2000 cmc.

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

Salutare Mihai

 

Zilele trecute ma uitam la un documentar pe tv inj care reconditionau un camion din UK de prin '40 si ma gandeam daca la noi se poate sau are cinva curaj... si uite ca se poate.

Frumos animalul si pare in conditi OK pentru etatea lui

Felicitari pentru proiect si spor la treaba

 

 

:1

Link to comment
Share on other sites

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

Multumesc de incurajari!

 

La un 5500 cc (saviem), inscris pe p.f.in mediu rural, impozitul e de 110 RON/ an. Asigurarea cam 550 ron/6 luni, iar taxa de drum... cine-o plateste ?

Impozitul e mult mai mic decat la un autoturismde 2000 cmc.

 

 

Pe pagina primariei impozitul era 30 lei / 200 cmc, adica 5550 cmc - 832 lei/an. Tinand cont ca la Toyota LC80 am dat 2998 lei, pentru Zil pare gratis...

 

bafta mare mihai,...frumos monstru ai la usa,...daca ai nevoie de o mana de ajutor te ajut cu placere... :h5

 

multam, cred ca o sa fie nevoie de ajutor de cateva ori, dau de veste. O sa caut sa ii fac niste numere cat de curand, sa il pot misca, prima faza ar fi sa il spal pe toate partile si sa schimb toate lichidele, daca or mai fi. Vestea buna e ca am facut rost de un manial de intretinere, editat de MApN prin anii 60, tare folositor. Vorbim joi la taverna. Joia trecuta am tras chiulul, am fost la mare cu copiii...

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link to comment
Share on other sites

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

Pe pagina primariei impozitul era 30 lei / 200 cmc, adica 5550 cmc - 832 lei/an. Tinand cont ca la Toyota LC80 am dat 2998 lei, pentru Zil pare gratis...

 

Eu m-am speriat cand am vazut ca mie pe pajero mia venit 360 ron, iar pe camion a venit 110 ron (inmatriculate amandoua pe taicamiu(pensionar)). Credeam ca-i o greseala... ca au uitat sa puna un 0 in coada. Oricum, si 830 e acceptabil pe langa toyo, dar totusi cred ca daca ar fi inmatriculat pe p.f. undeva la tara, ar fi si mult mai ieftin, ca eu sincer acuma nu-mi dau seama de unde e diferenta asta, avand in vedere ca-i aceeasi capacitate cilindrica. Probabil difera MTMA-ul..... poate influenteaza si asta cumva. La mine ii 12.100 kg.

 

Oricum, bafta multa cu restaurarile si sa iasa cum iti doresti :grin:

Eu pe al meu deja l-am facut camp-truck, mai am de facut finisajele interioare si mobilarea, dar mai in toamna ca nu-s $ acuma. La partea mecanica i-am schimbat cativa culbutori, filtre, lichide, etc si deja se simte mai bine.

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

:1 e mult de munca si de cheltuit......pt piese poti apela la ionica 0724515180 SUCEAVA ...are legaturi serioase si ieftine la CERNAUTI

ONE LIFE. LIVE IT ! Pajero V 6
Link to comment
Share on other sites

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

:1 e mult de munca si de cheltuit......pt piese poti apela la ionica 0724515180 SUCEAVA ...are legaturi serioase si ieftine la CERNAUTI

 

Chiar ma gandeam la o sursa din R. Moldova, mai aproape de ”sursa”. Multumesc, o sa incerc.

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Calin78

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

spor la restaurare, vad ca Zil-ul tau arata bine. Si eu is in proces de restaurare la un Zil 157 si e destul de greu, mai ales ca toata treaba asta o fac singur

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest mertan

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

vrei sa il restaurezi complet? gen cabina jos, pana la sasiu, sablat etc etc? sau doar sa la exterior? frumos priect. ce motor are? cat consuma? :d

Link to comment
Share on other sites

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

o sa fac atat cat este nevoie, nu arata foarte rau si nu are sens sa demontez foarte multe. deocamdata am dat jos o gramada pe la interior, sa le vopsesc separat. asa voi face si cu aripile, treptele si toate elementele de caroserie detasabile usor. pe dedesubt o sa decid dupa ce o sa o spal temeinic, dar numai dupa ce o sa am numere (sa o pot misca din loc fara emotii).

timp am, asa ca nici o graba sa o fac superficial. oricum nu prea se vede rugina, a fost relativ bine conservat.

 

nu stiu cat consuma, inca nu am facut teste, singurul drum a fost de la rampa de unde l-am descarcat din tir pana la locul unde o tin acum. Motorul este cel original, 5550 cmc parca.

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link to comment
Share on other sites

Guest mertan

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

o sa fac atat cat este nevoie, nu arata foarte rau si nu are sens sa demontez foarte multe. deocamdata am dat jos o gramada pe la interior, sa le vopsesc separat. asa voi face si cu aripile, treptele si toate elementele de caroserie detasabile usor. pe dedesubt o sa decid dupa ce o sa o spal temeinic, dar numai dupa ce o sa am numere (sa o pot misca din loc fara emotii).

timp am, asa ca nici o graba sa o fac superficial. oricum nu prea se vede rugina, a fost relativ bine conservat.

 

nu stiu cat consuma, inca nu am facut teste, singurul drum a fost de la rampa de unde l-am descarcat din tir pana la locul unde o tin acum. Motorul este cel original, 5550 cmc parca.

 

super. eu zic ca il faci camuflaj, sa inlocuiesti lemnele alea dupa spate, sa il aduci la forma lui originala, si apoi poate vei fi cautat de stia de fac filme cu razboi, reclame, videoclipuri.

Link to comment
Share on other sites

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

structura remorcii o tin, este demontabila foarte usor, insa am decis sa refac si prelata. E drept ca nu din panza ci din sintetic, nu am gasit pe nimeni sa poata face prelate textile, plus tratament impermeabil.

T O Y O T A

OFFROAD CLUB SIBIU

Link to comment
Share on other sites

Guest mertan

Re: Am inceput sa restauram un ZIL 157

 

structura remorcii o tin, este demontabila foarte usor, insa am decis sa refac si prelata. E drept ca nu din panza ci din sintetic, nu am gasit pe nimeni sa poata face prelate textile, plus tratament impermeabil.

 

 

cred ca alea gen coruri de armata... acum sun cele sintetice, gen banner, cum au tirurile noi.

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use