Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Toyota Landcruiser HJ60 MudMax


Max
 Share

Recommended Posts

In acest topic va voi prezenta masina mea cu modificarile si acesoriile pe care le-am montat de-a lungul timpului.

 

Toyota Landcruiser HJ60 , an de fabricatie 1987, motor 4L diesel 6 cilindri, (motor de 1 milion de km daca il intreti corect).

 

Masina am cumparat-o de la un tzaran dintr-o comuna de langa Baia Mare. Are gater si a folosit-o 6 ani in padure inclusiv la tras lemne. Si-a batut joc de ea. Reperatii de toata jena pe ea. Modificari pentru rulmenti de aro pe fata, in loc de rulmentii de la directie (care costau cam 100.000 de lei bucata) a facut bucsi conice de forma rulmentului. A folosit uleiul cel mai ieftin si cand avea nevoie de tractor, dadea jos uleiul din Toyota si il punea in tractor si invers.

Si alte si alte porcatii pentru care ar trebui pus la zid. Va dati seama ce a suportat masina asta.

La un moment dat, s-au dus dracului unele piese de la puntea fata, cand a vazut tzaranul ca nu mai merge cu improvizatiile si cand a vazut cat costa piesele originale, a renuntat si a lasat masina 2 ani pe butuci intr-o hala.

Intamplator am aflat eu de masina de la un amic. Nu mai vazusem pana atunci un 60 in carne si oase. M-am dus de curiozitate sa vad ce masina e. Amicul meu mi-a zis ca nu am ce sa fac cu ea ca nu mai am ce repara. totusi ceva m-a impins sa ma duc pana acolo.

Am ajuns , am vazut masina, m-a impresionat de la prima vedere desi era pe butuci, fara punti, fara roti, cu praf de 2 degete pe ea.

Tzaranul vroia 2500 de euro pe ea.

I-am spus ca daca motorul da doar un mic semn ca ar porni, ii dau banii in clipa aceea pe ea.

Am legat doua baterii de pe Volvo-ul meu si de pe inca o masina si am pus contactul.

Aveam niste emotii ca la dezvirginare.

S-au aprins becurile pe bord, si dupa vreo 10 secunde am auzit cum decupleaza releul de bujii. Am dat la automat (cred ca imi tremura mana).

Dupa vreo 6-5 invartituri...brrruuummm

Motorul porneste si se opreste dupa cateva secunde.

a pornit cu motorina care mai era in pompa de doi ani de cand era masina pe butuci.

Incerc din nou...la fel...porneste rapid dar se opreste dupa cateva secunde

 

Am zis ...e Ok. O cumpar. Nu m-a interesat nimic in rest.

Am facut actele cu tzaranul. Nu am stiut cum sa fac mai repede sa o duc de acolo. Am dus o platforma, pe care ne-am chinuit sa punem masina (inchipuitiva cu e sa pui un monstru din asta fara punti pe o platforma. 3 oameni)

Am reusit dupa vreo 2 ore, pe niste cilindrii de metal.

Am dus-o la un garaj la un amic unde am si inceput sa evaluam situatia.

Am aflat de ce se oprea si motorul. Nu avea ulei. Iar motorul are un dispozitiv numit EDIC la Toyota care opreste motorul in asemenea situatii pentru al proteja. Am bagat ulei, filtre noi si am pornit motorul. Mergea rotund fara scuturaturi.

Dupa aceea a inceput lucrul la punti. A durat cel putin 6 luni pana am gasit toate piesele necesare. Am schimbat totul pe fata mai putin puntea efectiv si diferentialul.

Am facut o reparatie diferential cu un kit de reparatie cumparat de pe http://www.coolcruiser.com (inlocuit rulemnti, simering etc..., reglat (de mana mea) si inca nu am patit nimic de 4 ani de cand l-am facut.

Am adus din Austria o punte de BJ40 de pe care am luat partea de homocinetica. Am luat rulmenti directie noi, set garnituri homocinetica noi, set capete de bara noi, telescoape noi, bucsi noi (de aro pt ca arcurile cu foi nu erau originale , erau facute pentru bucshi de ARO) .Etriere de frana second dar am luat kit-uri de reparatie noi, placute de frana etc... Am definitivat puntea si am montat-o. Am schimbat cruci cardan fata.

Am refacut instalatia electica ca era varza si plina de improvizatii. baterii noi.

Schimbat uleiuri, in diferentiale, cutie de viteza, cutie de transfer, lichid de frana, antigel.

Am cumparat jante Mangels 8jx15 si un set de 7jx16 cauciucuri Goodyear Wrangler AT.

 

La prima iesire eram in al noualea cer. Nu imi venea sa cred.

 

Asta a fost doar inceputul. Au fost multe peripetii la lucrul pe masina.

O sa le prezint mai tarziu.

 

Ca si costuri nu am mai tinut evidenta. Stiu doar ca am trecut demult 11.000 de euro cu bani bagati in reparatii, modificari si accesorii. Si inca mai este muuuult de lucru.

 

Mai jos este o poza cu masina in varianta aproape stock. Nu mai stiu unde sunt pozele de cand era masina pe butuci. Le mai caut si o sa le pun aici.

 

 

Va urma...

Link to comment
Share on other sites

Nice!!! :P Si eu, care credeam ca sunt singurul care a cumparat un cazan, pe care ma chinui sa-l fac... :? :wink: Wellcome in the club, Maxule!!! :D :h5

 

Apropo, a mea are aprox. 295000 km... si porneste brici!!! :h5

:ce :3 :ce

"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

Link to comment
Share on other sites

Nice!!! :P Si eu, care credeam ca sunt singurul care a cumparat un cazan, pe care ma chinui sa-l fac... :? :wink: Wellcome in the club, Maxule!!! :D :h5

 

Apropo, a mea are aprox. 295000 km... si porneste brici!!! :h5

 

A mea are 411.000 de km si porneste la -20 de grade ca si una pe benzina.

Baterii bune si bujii bune sa ai.

 

Dar motorul l-am schimbat la 400.000 cu unul care avea 180.000. Dar o sa explic eu in continuarea povestii.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Din pacate, nu am avut timp sau dispozitia necesara ca sa continui peripetiile mele cu masina dar promit ca o sa o fac o data si o data. Nu am uitat.

 

Momentan am facut niste mici lucrari la ea. Cam greu prind timp liber pt asta pt ca in ultima vreme sunt extrem de ocupat cu munca si alte chestii.

 

Am dotat troliul meu despre care nu am nici un cuvant rau, cu un cablu plasma de 46 de metri. Bineinteles ca am inlocuit si rolele cu placa de duraluminiu cu fanta.

 

Masinuta a primit azi si un parbriz nou.

Am facut chiar si curatenie in masina dar totusi trebuie sa scot de tot mocheta pta ca e imbacsita de noroi si nu pot sa o curat decat data jos.

 

Ieri am pus la punct instalatia electrica de la bord, respectiv lumini, instalatia audio. Am construit o rama pentru CD-player pt ca tot cadea inauntru. Am inlocuit oglinda cu monitor pentru camera spate cu oglinda originala a masinii. Nu am reusit sa gasesc o fixare rigida pt oglinda cu monitor si imi vibra permanent si ma enerva.

Un lucru e sfant. CUM SUNT PIESELE ORIGINALE DE TOYOTA, NU ESTE NIMIC.

 

 

Rahaturile de arcuri de pe fata se lasa din ce in ce mai jos. Deja frec cu cauciucurile in aripa la greu. Ma enerveaza de mor. Dai o caruta de bani pe asa ceva si constati ca nu te tin nici macar un an.

Cred ca voi apela la o improvizatie deocamdata pana ma hotarasc ceva fac cu conversia si anume , construiesc niste talere si montez un set de arcuri elicoidale intre punte si sasiu ca sa le ajute pe cele cu foi.

 

 

Urmeaza sa ii schimb toata instalatia electrica pe spate pt ca am rupt o gramada de fire care erau pe sub caroserie agatandu-le cu crengi.

Vreau sa construiesc o instalatie pe care sa o duc prin portbagaj si sa o trag printr-o teava metalica ca sa nu agati firele cu bagajele. Sa nu mai iasa nici un fir in afara caroseriei.

Oricum peste podeaua portbagajului o sa vina o dublura din tabla de aluminiu cu striatii.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use