Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !


Niva
 Share

Recommended Posts

In urma cererii de informatii , asupra diferentialului autoblocant la Niva (marca Rusia) , de catre un pasionat pescar de pe malul Dunarii , am efectuat un test de functionare in noroi pina la punte cu un dif. autoblocant si un dif. blocabil .

Inainte de a fa face cunoscut rezultatul celor doua experimente ,vreau sa va relatez tehnica de functionare a celor doua sisteme.

Diferentialul autoblocant 90% , printrun sistem de filet patrat ,montat pe sateliti , actioneaza roata care are o turatie mai mica de 10% fata de celalalt .Din momentul in care eram cu masina in "clei" , rotile dr-stg cuplau alternativ , cu mici socuri pina la o turatie x a rotilor (vit 1 /reductor .3000 rpm), dupa care intrau in actiune concomitent ambele roti , dar era deja tirziu , fiindca masina sa afundat in noroi. Nu am incercat acest experiment in rampa , dar cred ca poate fii fatal asupra transmisiei respectivele socuri.

Diferentialul blocant , care printr-o priza de cuplu , blocheaza planetara dreapta cu cea din stinga , si la debriere ambele roti se invirt cu aceasi turatie ruleza foarte elegant si eficace la acelas nivel in noroi fara sa sape , prin rupere de aderenta ,in noroiul din care trebuie sa iesim. In rampa odata incarcat cu tensiunea de tractiune arra ca un tractor , fara sa simtim socuri de rupere de aderenta .

In concluzie ! Diferentialul blocant (made Rusia) nu este atit de eficace ca predecesorul lui in inventi din acest domeniu !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

Diferentialul stock de niva cum functioneaza?

Am inteles ca nu e indicat sa mergi cu diff blocat si cu rotile virate.

Omul este făcut să trăiască şi nu pentru a se pregăti să trăiască!
Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

Difiul blocant se foloseste doar pe suprafata cu aderenta slaba (noroi , zapada ), si are tractiune paralela pe punte (vezi puntea de gokart )

Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

"Am inteles ca nu e indicat sa mergi cu diff blocat si cu rotile virate."

 

Nu, pentru ca roata din interiorul virajului are de parcurs o distanta mai mica decat cea din exterior. Cu dif-ul blocat, rotile se invart cu aceeasi turatie iar rezultatul in caz de virare va fi "tararea" rotilor, nici una din ele nu va avea turatia optima. Adica cu socuri, opintiri si patinare. Cel mai des rupi planetarele daca suprafata este aderenta si viteza sau tractiunea suficient de mare. Mai rau mergi pe lantul cinematic si poate rupi si altele.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

Nu putini sunt colegii de pe forum care ruleaza cu diffu spate sudat ba unii dintre ei chiar si cu fata sudata

Vireaza ei un pic mai greu uneori, mai chitaie cate un pic

Dar isi face treaba, si inca bine

Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

Da, la viteza mica si cu planetare HD. Incearca asta la 60 km/h.

Oricum, stresul indus pe lantul cinematic este foarte mare, uzura la fel.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

Ai masina frumoasa si potenta, de ce vrei sa-ti bati joc de ea? Chiar nu realizezi ce se intampla din punct de vedere mecanic in conditiile alea?

Si chiar daca masina ta suporta (pentru cat timp, vei vedea) tratamentul asta, nu mi se pare normal sa-i incurajezi pe altii sa faca asta! Poate n-au mii de euro de aruncat pe planetare, grupuri, diferentiale...

 

Sa ai bafta!

Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

Eu nu am diferentialul sudat

O mare parte insa din restul colegilor cu care ies le au, si chiar de o bucata buna de vreme

N au nici cea mai mica problema

Si multi dintre cei de pe forum banuiesc ca au vazut ca noi chiar exploatam masinile la adevarata lor valoare

N am incurajat sa faca altii asta ci doar am expus situatii concrete si atentie TESTATE IN TIMP

Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

Da!!! eu am pe ARO unul fata ,,sudat'' , dar inca mai caut unul facut de fabrica blocant si nu gsesc ; si spatele cu blocant de fabrica ; dar cel de fata il folosesc doar in tren pe sosea decuplez MLRurile si crntralul si este OK pentru la iarna am unul stas ne sudat si-l voi inlocui pe cel sudat pentru a putea merge permanent in 4x4 , intradevar nu se compara cele cu diferentialele blocante de cele normale mai ales in teren unde avem intradevar nevoie de ele BLOCATE :h5

Offroad Team ARO

,,ARO 244 AUTOUTILITARA" ,( AR0 320, ARO 244)

Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

Da Gabi, exact ce-i spuneam si eu colegului: in teren.

Tu stii foarte bine ce efecte poate sa aiba asupra angrenajelor un dif blocat pe asfalt.

 

Salutari!

:x

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

In urma cererii de informatii , asupra diferentialului autoblocant la Niva (marca Rusia) , de catre un pasionat pescar de pe malul Dunarii , am efectuat un test de functionare in noroi pina la punte cu un dif. autoblocant si un dif. blocabil .

Inainte de a fa face cunoscut rezultatul celor doua experimente ,vreau sa va relatez tehnica de functionare a celor doua sisteme.

Diferentialul autoblocant 90% , printrun sistem de filet patrat ,montat pe sateliti , actioneaza roata care are o turatie mai mica de 10% fata de celalalt .Din momentul in care eram cu masina in "clei" , rotile dr-stg cuplau alternativ , cu mici socuri pina la o turatie x a rotilor (vit 1 /reductor .3000 rpm), dupa care intrau in actiune concomitent ambele roti , dar era deja tirziu , fiindca masina sa afundat in noroi. Nu am incercat acest experiment in rampa , dar cred ca poate fii fatal asupra transmisiei respectivele socuri.

Diferentialul blocant , care printr-o priza de cuplu , blocheaza planetara dreapta cu cea din stinga , si la debriere ambele roti se invirt cu aceasi turatie ruleza foarte elegant si eficace la acelas nivel in noroi fara sa sape , prin rupere de aderenta ,in noroiul din care trebuie sa iesim. In rampa odata incarcat cu tensiunea de tractiune arra ca un tractor , fara sa simtim socuri de rupere de aderenta .

In concluzie ! Diferentialul blocant (made Rusia) nu este atit de eficace ca predecesorul lui in inventi din acest domeniu !

 

Probabil ai vrut sa zici in ultima fraza: diferentialul autoblocant nu este atat de eficace

Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

Eu am pe masina doar un diferential, ala central care se blocheaza manual(dai la maneta, ca la tractor dar mi se pare mai rezistent si fiabil decat unul pe buton). Nu stiu exact ce simti cu un autoblocant dar cu asta manual e f tare(aici ma refer la a urca o panta mare, cu multa pietris, aderenta f fff mica). Fara diferentialul central blocat masina sare ca o "capra"-asta e termenul care descrie dupa parerea mea cum ma simteam in masina :ha: :ha: :ha: . Cu diferentialul central cuplat masina urca super lejer, nu mai simti nimic, nu patineaza pe nici o piatra, nu o "fura" pietrisul la vale.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

Discutia cu dl. FERENTZ eu am avut-o telefonic cand inca nu eram inscris in aceasta FAMILE 4X4.Pescarul care bantuie DUNAREA eu eram.Pana la urma m-am decis si am achizitionat autoblocantul de la CLUJ! L-am montat anul trecut.Pot sa va spun ca noi plecam in grup la pescuit si majoritatea avem NIVA.Eu am trecut mult mai usor peste santuri si cu apa si noroi, pantele le urc mult mai usor decat ceilalti,iar masina cand da sa fuga intr-o parte sau alta se redreseaza imediat.Acum cat este de fiabil sau ce face cel cu blocaj100%nu stiu.Eu va pot spune ca sunt multumit la ce face el si pentru nivelul la care eu o folosesc.Zilele acestea il voi invita pe moshu68 la o iesire iar diferentele o sa vi le spuna el.Repet: la nivelul meu si la nivelul masinii eu sunt multumit de el.

Un intelectual rezolva problemele.Un geniu le evita. -Einstein-

Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

si blocantul cum o sa l ,, producem" ?

ce face autoblocantul pe gheata ?

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

Pe orice suprafata moale sau alunecoasa cu dif.central blocat ai intotdeauna 3roti motrice!

 

cu dif.central blocat...fara dif blocate sau blocante in grupurile din punti ai intotdeauna 2 roti motrice pentru ca ai si satelitii din punti :wink: si deci puntile fata spate pe moale raman in cate o roata ce trage la usor , eu intreb cum facem sa dam sau sa confectionam diferentialul blocant !:2dr

sa vezi cuplaje elastice zburate prin noroaie:ha:dupa aia !:banana ce mistooo sa ne mazgalim :top

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

si asta este o discutie interesanta....

 

referitor la diff-ul central....nu este un diferential (nu are pinion de atac cu coroana si pinioane satelit), la mine cel putin, si cred ca nici la voi, la Niva, este un angrenaj care cupleaza, in 4x4, si puntea nemotrice in 4x2, si atunci ai cuplu 50-50% fata-spate... ce fac mai departe puntile, este dependent de ce fel de deferentiale au, blocante (auto- sau la comanda) sau deschis (stupid box)...

 

daca ar exista un diferential central, cred ca ar trebui sa existe doua optiuni: odata selectare 4x4, apoi blocare diferential central.

 

daca ar exista un diferential central, fara optiunea de blocare, s-ar comporta ca un diferential de punte deschis, daca una dintre punti pierde aderenta, celalata nu primeste nimic...

 

sunt coerent, sau elucubrez?

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

si asta este o discutie interesanta....

 

referitor la diff-ul central....nu este un diferential (nu are pinion de atac cu coroana si pinioane satelit), la mine cel putin, si cred ca nici la voi, la Niva, este un angrenaj care cupleaza, in 4x4, si puntea nemotrice in 4x2, si atunci ai cuplu 50-50% fata-spate... ce fac mai departe puntile, este dependent de ce fel de deferentiale au, blocante (auto- sau la comanda) sau deschis (stupid box)...

 

daca ar exista un diferential central, cred ca ar trebui sa existe doua optiuni: odata selectare 4x4, apoi blocare diferential central.

 

daca ar exista un diferential central, fara optiunea de blocare, s-ar comporta ca un diferential de punte deschis, daca una dintre punti pierde aderenta, celalata nu primeste nimic...

 

sunt coerent, sau elucubrez?

 

nu cunosc ce tip de masina detii dar : niva e un 4x4 PERMANENT,probabil ai vazut la niva 2 leviere in afara celui de selectare al vitezelor in cutia de viteze ,si asta te a facut sa te gandesti , cele 2 mai mici actioneaza intr un grup de pinioane ce selecteaza greul usor cat si blocarea unui diferential central , la minutul 7 in imaginile de mai jos gasesti si cum se scoate grupul satelitar din carterl

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

si asta este o discutie interesanta....

 

referitor la diff-ul central....nu este un diferential (nu are pinion de atac cu coroana si pinioane satelit)...

 

 

 

Fara suparare! Referitor la diferentialul central... daca faci referire la el, numindul diferential central, asa cum apare si in postul tau, atunci este dierential!!! Constructiv, diferentialul central, se monteaza in cutia de transfer (mai rar, in cutia de viteze), si, toate au dispozitiv de blocare al diferentialului, comandat de conducatorul auto! Adica, sunt diferentiale blocabile.

In alta ordine de idei, diferentialul nu este conditionat de pinionul de atac si coroana! Acestea, reprezinta doar una din variantele prin care poti antrena un diferential, dar nu fac parte din acesta!!!

 

Diferentialul conic simetric liber (cel mai raspandit), este alcatuit din:

@ cutia satelitilor, care poate fi deschisa sau inchisa, dintr-o bucata sau din doua bucati si pe care se monteaza coroana (doar la cele la care antrenarea se face prin pinion de atac si coroana), montata liber in carcasa diferentialului, pe rulmenti.

@ axul satelitilor, care poate fi ax simplu sau ax in cruce (prevazut si cu ax de antrenare, perpendicular pe planul axului satelitilor, daca antrenarea diferentialului se face prin intermediul axului satelitilor), montat in cutia satelitilor, se misca unitar cu aceasta.

@ pinioane satelite, in numar de 2 (ax simplu) sau 4 (ax in cruce), montate liber pe axul satelitilor (se pot invarti liber pe ax), nu sunt angrenate direct intre ele, primesc miscarea de la cutia satelitilor, prin intermediul axului satelitilor, sub forma de miscare de translatie.

@ pinioane planetare, in numar de 2, coaxiale intre ele si cu, cutia satelitilor, montate liber in cutia satelitilor (se pot invarti liber in cutie), nu sunt angrenate direct intre ele, dar sunt angrenate permanent cu pinioanele satelite (fapt ce conditioneaza gradul de libertate dintre pinioanele planetare), primesc miscarea de rotatie de la cutia satelitilor, prin intermediul axului satelitilor si al pinioanelor planetare, prin efectul de impanare.

Doar aceste repere alcatuiesc mecanismul diferential!

Edited by MagnuM

:ce :3 :ce

"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

magnum, eu nu stiam ca niva chiar are diferential central, insa am intuit corect, are doua comenzi, odata selectare 4x4 si odata blocare.

 

se cheama ca patrolul meu are blocant central? eu nu am vazut nici urma de pinioane satelit sau pinioane planetare in schema explodata a cutiei de transfer de la Y61

[ATTACH]69345[/ATTACH].

 

oricum, tu esti o comoara pt. orice minitehnicus...

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

 

... se cheama ca patrolul meu are blocant central? eu nu am vazut nici urma de pinioane satelit sau pinioane planetare in schema explodata a cutiei de transfer de la Y61...

 

 

Nu, nu are. Nici cutia de transfer de la masina mea, nu are diferential central.

Pentru a te lamuri mai bine, in privinta cutiilor de transfer, vezi topicul Cum se pune diferential central, de la sectiunea Modificari.

 

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?t=40250&highlight=pune+diferential

Edited by MagnuM

:ce :3 :ce

"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use