Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Problema amortizoare reglabile Pajero 2


mitsupajero44
 Share

Recommended Posts

Va salut pe toti!

 

Am nevoie de un sfat. Stiu ca au mai fost topicuri cu amortizoare reglabile la Pajero dar insist sa aflu ce se intampla cu masina mea.

Chiar pe pozitia S care ar trebui sa fie cea mai comoda, masina are un comportament foarte rigid si gropile si diversele denivelari se simt destul de tare.

Amortizoarele, vizual, par in regula iar presiunea in pneuri cea corecta, 1.8 fata si 2.0 spate dar mie mi se pare ca nu lucreaza cum trebuie.

S-a mai intalnit cineva cu astfel de problema?

Cum se pot testa amortizoarele cu precizie?

Se pot schimba ele cu unele normale?

 

Multumesc anticipat

Mitsubishi Pajero 2.5 TD SWB 1988

 

Toti iti vor binele, nu-i lasa sa ti-l ia!

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

Amortizoarele se pot testa pe stand, la un service specializat. Daca ajungi pana aici, ar fi bine sa verifici si toate bucsele, chiar si arcurile de pe spate.

Amortizoarele cu reglaj se pot schimba cu unele "normale", fara nici o problema. Eu am Sachs pe masina, dar am inteles ca KYB (Kayaba) sunt chiar mai bune decat OME ( Old Man Emu ). Incearca sa cauti din acestea.

Mai e varianta cu Millner Offroad, din UK. Din cate stiu, sunt baieti pe forum care pot aduce cu preturi foarte rezonabile.

Nu dau nume, dar ii rog pe ei sa specifice aici ce si cum.

Bafta multa !

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

Ar fi bine sa verifici intai daca mai lucreaza servomecanismele pt. reglaj (motorasele din capul amortizorului). Roaga pe cineva sa actioneze comutatorul si tine mana pe motorase...ar trebui sa simti vibratia mecanismului cand se misca.E foarte posibil sa fi intrat apa la ele si sa fie blocate.La mine trei din ele erau blocate pe "soft" si balanganea masina ca barca.Cam asa arata inauntru

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC04366.jpg

Daca le desfaci, ai grija la roata dintata neagra din mijloc sa o pui in aceeasi pozitie(inainte sa o scoti de acolo faci un semn pe ea si pe cablaj).

Pajero 2.8/94
Link to comment
Share on other sites

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

Pt. Oldcarsmaniac

pepi3103

Florin332

 

Va multumesc mult pentru raspunsuri si precizia indicatiilor.

Va voi tine la curent. In cateva zile ma apuc de treaba.

Mitsubishi Pajero 2.5 TD SWB 1988

 

Toti iti vor binele, nu-i lasa sa ti-l ia!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

Intervin si eu cu o problema legata de amortizoarele reglabile si va rog sa ma ajutati daca se poate.

La mine nu functioneaza nici un mecanism. Am desfacut unul si arata foarte bine in interior, nici urma de umezera, iar motorasul nu era blocat. Comutattorul din consola dintre scaune functioneaza pt ca-mi indica in bord si cu toate astea mecanismele nu vor. Sa mai fie cumva vreun releu?

Pt. Oldcarsmaniac

pepi3103

Florin332

 

Va multumesc mult pentru raspunsuri si precizia indicatiilor.

Va voi tine la curent. In cateva zile ma apuc de treaba.

Pajero II, 2.5 td, 1991

Feelander 1.8, 1998

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

M-am hotarat sa schimb reglabilele cu amortizoare normale daca se poate.

 

A mai facut cineva chestia asta la Pajero cu suspensii reglabile din fabrica ?

Mitsubishi Pajero 2.5 TD SWB 1988

 

Toti iti vor binele, nu-i lasa sa ti-l ia!

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

da bineinteles. si nu e nici o mare inginerie, se ia amortizor nou si se schimba cu amortizor vechi. motorasele din capul amortizoarelor nu vor mai avea de acum nici un rol, poti sa le scoti (au o mufa) si sa uiti de amortizoare reglabile. oricum in teren nu iti folosea la nimic...

KAMIKAZE TEAM
Link to comment
Share on other sites

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

M-am hotarat sa schimb reglabilele cu amortizoare normale daca se poate.

 

A mai facut cineva chestia asta la Pajero cu suspensii reglabile din fabrica ?

 

Asa cum am scris mai sus, asta am facut si eu.

Sincer...recomand!

Ia-ti KYB sau Sachs...

OME, dupa a mea umila parere e cam scump.

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

Pt. Oldcarsmaniac

 

 

Multumesc pt. sfat.

Am gasit KYB cu 250 ron/buc dar mai caut si alte variante.

Ce ai facut cu partea electrica dupa inlocuire?

Mitsubishi Pajero 2.5 TD SWB 1988

 

Toti iti vor binele, nu-i lasa sa ti-l ia!

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

M-am hotarat sa schimb reglabilele cu amortizoare normale daca se poate.

 

A mai facut cineva chestia asta la Pajero cu suspensii reglabile din fabrica ?

 

Asa cum am scris mai sus, asta am facut si eu.

Sincer...recomand!

Ia-ti KYB sau Sachs...

OME, dupa a mea umila parere e cam scump.

 

 

 

Ai vreo idee despre amortizoarele Bilstein? Unde s-ar clasa intr-un clasament al celor prezentate de tine?

Vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada? Fa-ti planuri...
Link to comment
Share on other sites

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

Am schimbat la un Pajero 2 amortizoarele cu unele achizitionate din Anglia de la Millner Off Road.

 

Nu recomand. Cele reglabile aveau farmecul si avantajul lor. In teren dam pe Soft si mergea frumos. In serpentine pe Hard si era mult mai confortabil si mai sigur...fara body roll si alte cele.

 

Noi am schimbat din motive economice. Am patit si o chestie destul de edificatoare pentru zicala `dai un ban dar stii ca face`.

 

Imagineaza-ti aceasi chestie intamplata si cu amortizoarele reglabile si cu cele de la Millner. Aproximativ asemantoare. Sa eviti o caruta nesemnalizata sau un betiv intins pe mijlocul drumului. Prima data, inatmplarea cu o caruta si amortizoare reglabile originale am scapat usor.

La scurt timp dupa ce au fost schimbate amortizoarele s-a intamplat sa trebuiasca sa evit un betiv. In scurt. Amandoua situatiile au fost aproximativ asemanatoare din punct de vedere a conditiilor. Vad nebunul in ultima clipa, trag de volan, il evit, masina se lasa pe laterala se ridica pe 2 roti, intra in balans si pana la urma isi revine. Dar am vazut moartea cu ochii.

 

Parerea mea pentru amortizoarele folosite de mine sau cercetate de mine:

 

Kayaba - cele originale = foarte bune si potrivite pentru o masina fara lift

OME = mult mai ieftine decat Kayaba cu reglaj si preferatele mele

Bilstein : depinde care fel - cele entry level sunt asemanatoare cu cele descrise de la Millner - cele de top sunt chiar de top la capitolul confort

Kayaba fara reglaj - facute sub licenta de diverse companii - stai departe

Sachs - domnii forumisti zic ca se strica repede - nu am incercat niciodata

 

si atat am mers eu sau am incercat.

 

din cercetari si discutii cel mai bun ar fi FoxAir pe aer dar e foarte scump si o alta optiune Koni dar si alea`s scumpe...

 

gata .. m-a luat valu`

From all the things I've lost, I miss my mind the most [Mark Twain]

Land Rover - Discovery 2 (Largareta)

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

Cateva intrebari... cam cat costa amortizoarele cu reglaj? Nu neaparat originale, ci after-market. Ma cam lasa cele pe care le am, fara reglaj, si as vrea sa pun cu reglaj, dar depinde de cat de mult costa. Mersi!

"Umblati cu bine!"
Link to comment
Share on other sites

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

Am schimbat la un Pajero 2 amortizoarele cu unele achizitionate din Anglia de la Millner Off Road.

 

Nu recomand. Cele reglabile aveau farmecul si avantajul lor. In teren dam pe Soft si mergea frumos. In serpentine pe Hard si era mult mai confortabil si mai sigur...fara body roll si alte cele.

 

Noi am schimbat din motive economice. Am patit si o chestie destul de edificatoare pentru zicala `dai un ban dar stii ca face`.

 

Imagineaza-ti aceasi chestie intamplata si cu amortizoarele reglabile si cu cele de la Millner. Aproximativ asemantoare. Sa eviti o caruta nesemnalizata sau un betiv intins pe mijlocul drumului. Prima data, inatmplarea cu o caruta si amortizoare reglabile originale am scapat usor.

La scurt timp dupa ce au fost schimbate amortizoarele s-a intamplat sa trebuiasca sa evit un betiv. In scurt. Amandoua situatiile au fost aproximativ asemanatoare din punct de vedere a conditiilor. Vad nebunul in ultima clipa, trag de volan, il evit, masina se lasa pe laterala se ridica pe 2 roti, intra in balans si pana la urma isi revine. Dar am vazut moartea cu ochii.

 

Parerea mea pentru amortizoarele folosite de mine sau cercetate de mine:

 

Kayaba - cele originale = foarte bune si potrivite pentru o masina fara lift

OME = mult mai ieftine decat Kayaba cu reglaj si preferatele mele

Bilstein : depinde care fel - cele entry level sunt asemanatoare cu cele descrise de la Millner - cele de top sunt chiar de top la capitolul confort

Kayaba fara reglaj - facute sub licenta de diverse companii - stai departe

Sachs - domnii forumisti zic ca se strica repede - nu am incercat niciodata

 

si atat am mers eu sau am incercat.

 

din cercetari si discutii cel mai bun ar fi FoxAir pe aer dar e foarte scump si o alta optiune Koni dar si alea`s scumpe...

 

gata .. m-a luat valu`

 

 

Ce intelegi tu prin Bilstein de top?

De exmplu, mie pentru Pajero imi trebuie B6 sau B6 off road. Problema este ca sunt destul de scumpe, in jur de 120 E si nu stiu sigur daca se pot folosi pentru suspension lift.

Vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada? Fa-ti planuri...
Link to comment
Share on other sites

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

Ce intelegi tu prin Bilstein de top?

De exmplu, mie pentru Pajero imi trebuie B6 sau B6 off road. Problema este ca sunt destul de scumpe, in jur de 120 E si nu stiu sigur daca se pot folosi pentru suspension lift.

 

 

Pai inteleg urmatoarul lucru: B6? Cred ca vorbesti despre seria 6000. Ei asta numesc entry level sau pentru recreational off roaders.

 

Cand am zis de top m-am gandit la seriile 9100 sau 9300 sau 9300 Black Hawk. Destepte tare.

 

Despre amortizoare pentru lift trebuie sa ceri "extended" sau sa te uiti in spec. tehnice la travel..sa vezi cat are cursa. Iei un amortizor pe care il stii sau are cineva pe o masina cu lift sau iti dai seama cat ar trebui in plus si ceri modelul respectiv care are cursa care vrei tu. In principiu la bilstein in germania iti aduc dupa specificatiile clientului adica poti sa ceri cu travel de 12, 14, 16 sau 18``.

From all the things I've lost, I miss my mind the most [Mark Twain]

Land Rover - Discovery 2 (Largareta)

Link to comment
Share on other sites

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

Ce intelegi tu prin Bilstein de top?

De exmplu, mie pentru Pajero imi trebuie B6 sau B6 off road. Problema este ca sunt destul de scumpe, in jur de 120 E si nu stiu sigur daca se pot folosi pentru suspension lift.

 

 

Pai inteleg urmatoarul lucru: B6? Cred ca vorbesti despre seria 6000. Ei asta numesc entry level sau pentru recreational off roaders.

 

Cand am zis de top m-am gandit la seriile 9100 sau 9300 sau 9300 Black Hawk. Destepte tare.

Despre amortizoare pentru lift trebuie sa ceri "extended" sau sa te uiti in spec. tehnice la travel..sa vezi cat are cursa. Iei un amortizor pe care il stii sau are cineva pe o masina cu lift sau iti dai seama cat ar trebui in plus si ceri modelul respectiv care are cursa care vrei tu. In principiu la bilstein in germania iti aduc dupa specificatiile clientului adica poti sa ceri cu travel de 12, 14, 16 sau 18``.

 

 

 

 

 

:T Amortizoarele despre care vorbesti tu fac toate 4 in jur de 10.000 $, asa ca genul asta de amortizoare sunt pentru LIGA MARE. Cred ca ff putini membrii de aici isi permit sa plateasca o asa suma doar pentru amortizoare, asa ca trebuie sa ramanem cu picioarele pe pamant. :p

Vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada? Fa-ti planuri...
Link to comment
Share on other sites

Re: Problema amortizoare reglabile Pajero 2

 

:ypu

 

Stiu...nu cred ca are nimeni in tara noastra asa ceva. Tocmai vazusem un documentar despre Baja 500 si acolo am vazut o chestie interesanta despre amortizoarele bilstein.

 

Joci la loterie? Eu incep de anu` viitor.

 

:h5

From all the things I've lost, I miss my mind the most [Mark Twain]

Land Rover - Discovery 2 (Largareta)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use