Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Reglaj turatie motor la "socul automat" ????


DanV
 Share

Recommended Posts

Salutare,

 

Nu stiu tehnic cum se numeste asta, soc automat sau altfel.

Ma refer la acea turatie ridicata a motorului cat timp motorul este rece.

Avem vreo 3-4 vitara in gasca de prieteni, masina mea este singura care are o turatie de 2000 - 2300 ture cat motorul este rece, celelalte satu undeva la 1300-1600 ture.

 

Ma intreb daca exista vre-un reglaj pentru asta sau computerul hotaraste.

Masina mea este din '91, celelalte '93-'95, sonda mea lambda are 1 fir la ceilalti 4 (cred).

Are vreo legatura asta cu consumul cam mare al masinii mele?

 

Trebuie sa mentionez, ca o data motorul incalzit, turatia coboara cuminte la 800.

 

Tocmai am luat de la dezmembrari toata partea de injectie / alimentare a masinii, carburator, senzori, injector si vreau sa ma apuc de teste pe cea nou cumparata, nu am tupeu sa o dau pe a mea peste cap... inca :grin:

 

Numai bine,

DanV

Suzuki Vitara, 1.6L / 80Cp

Skoda Octavia 1.9Tdi

Link to comment
Share on other sites

Guest soso-bum

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

lasa-o asa ca merge bine :grin:

la fel

cat timp merge bine laso sa mearga

e periculos cand vrei sa o ai perfecta la varsta ei :x

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

Si eu am aceasi problema la Samuraiul meu.

 

In zona Brasovului temperaturile scad lejer iarna sub -10 gr C (anul trecut au fost la un moment -25 ) si ma gandesc ca turatia ridicata cand pornesc la rece nu prea e sanatoasa pentru motor.

 

Stie totusi cineva cum se regleaza ?

 

Precizez ca motorul este pe injectie !

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

Cautati codul de motor si apoi aruncati o privire in Autodata. Din ce stiu eu la motoarele pe injectie turatia la relanti nu poate fi reglata, doar la injectia monopunct se mai puteau face mici ghidusii.

La motorul meu turatia de relanti in primele secunde e 2000 de ture. Vara incepe imediat sa scada pe la 1200, dar acum de cind a venit frigul, scade mai greu la aceeasi turatie. Cind motorul e cald, sta pe la 900 de ture (prima liniuta de sub 1000).

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

Eu am o Vitara din '99, si la rece sta intre 1300-1600, depinde de cat de rece e. Cu timpul, ajunge si se stabilizeaza pe la 800rpm.

Din acest motiv mananca si mai multa benzina.

Reality is for those who cannot face Science Fiction!
Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

ma gandesc ca inginerii de la suzuki stiu ei de ce au facut asta

 

Eu am o Vitara din '99, si la rece sta intre 1300-1600, depinde de cat de rece e. Cu timpul, ajunge si se stabilizeaza pe la 800rpm.

Din acest motiv mananca si mai multa benzina.

 

un minut consuma mai mult! in noroaie suge 14 si sta la 7000 de ture!

iarna oricum consuma mai mult

 

turele mari la rece nu sint o problema,este necesar pt. ca motorul sa se invarta 'rotund',altfel 'moare' sau nu se invarte uniform si asta nu iti doresti la -20 de grade.

 

ulei bun,gaz,antigel si sanatate

4x4=16 corect!!!

 

 

suzy vitara jlx 1.6 16valve looongwheelbase

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

Turele mari la rece nu sunt o problema?

 

Din cunostiintele mele, la rece, ungerea cilindrilor nu este 'optima' (uleiul fiind mai mult vascos la temperaturi mici), si este contra indicat sa o calci cat timp nu ajunge la temperatura de functionare a motorului.

Reality is for those who cannot face Science Fiction!
Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

Este periculos daca pistoanele se dilata mai mult decit ajustajul, insa sint si pistoane care la rece sint conic-ovale, la cald devin cilindrice din cauza dilatatiei termice si devin rotunde , depinzind de grosimile variabile - nervuri, fante , etc . La genul asta de pistoane , jocurile sint mari la rece si o turatie mai mare nu dauneaza , cu uzura din cauza lipsei de ungere la pornire asta se intimpla in primele 10 ture , dupa care e aprox OK . Cu pornirea la rece intodeauna este un compromis facut de proiectant, probabil ca primeaza startul sigur la motorul pe injectie .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

Turele mari la rece nu sunt o problema?

 

Din cunostiintele mele, la rece, ungerea cilindrilor nu este 'optima' (uleiul fiind mai mult vascos la temperaturi mici), si este contra indicat sa o calci cat timp nu ajunge la temperatura de functionare a motorului.

 

ma refeream la turele socului automat !!!

la uleiurile sintetice problema cu vascozitatea la rece aproape ca nici nu mai exista,din curiozitate o sa las la iarna un 5w40 la -20 grade sa vad cat de gros se face.

eu unul dau cheie,aprind o tigara,pun muzica si plec.

4x4=16 corect!!!

 

 

suzy vitara jlx 1.6 16valve looongwheelbase

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

Eu zic s o lasi asa, chiar daca i mai turata, atata timp cat la temperatura normala de functionare isi revine la turatia normala eu zic ca e ok. Cat despre ulei/rece, etc, am un bun prieten care lucreaza la bmw in germania, ce i drept face caroserii, dar mi a spus odata o chestie f interesanta, cum ca, indiferent de anotimp, motorul nu e bine sa fie turat pana nu ajunge la temp de functionare, indiferent de ulei!!! Si, mai citez o comparatie foarte graitoare, cel putin pt mine: "Inchipuie ti ca tu dormi frumos si brusc te scoala unu si te si pune sa fugi doua ture de stadion la max, dar dintr o data, exact acelasi lucru il faci si motorului daca l turezi la rece"

0763651150 / suzukivitararo@yahoo.com

http://www.suzuki-vitara.ro / http://www.market4x4.ro

Kituri Suspensie Si BodyLift

Suzuki Vitara, Jimny, Daihatsu Feroza, Mitsubishi Pajero, L200, Opel Frontera

Scuturi Protectie

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

eu zic sa lasati socul asa cum e reglat pt ca stie el ce are de facut vitara mea sa turat si in 3000 cand a fost foarte frig asa ca nu va faceti griji

Cei ce simpt a offroad-ului chemare pe asfalt sunt vesnic pierduti
Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

Domnilor multumesc pentru sfaturi..........

 

Cuminte oricum nu stau.....

O sa montez noul sistem de alimentare si o sa ma joc putin cu reglajele sensorului de la clapeta carburatorului.........si mai sunt cateva pe acolo, am citit ceva documentatii.

 

Daca o fac "varza" ......pun vechea alimentare la loc ....

Apropo de ECU el isi face jocul functie de ce primeste, la rece, de la senzorii de temperatura ai motorului.

 

Deci va tin la curent.....

 

Numai bine,

DanV

Suzuki Vitara, 1.6L / 80Cp

Skoda Octavia 1.9Tdi

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

eu am avut un samurai 1.3 carburator care nu vrea sa stea sub 2000rot/min daca ii scadeam turatia murea motoru mi-as fi dorit sa mearga cum merge vitara ta nu ma deranja deloc dar daca tu vrei sa umbli umbla poate mai invatam si noi ceva :grin:

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

Citeva precizari:

 

Socul automat sau manual este facut sa permita functionarea motorului in afara parametrilor nominali, adica cei de exploatare in mers.

Asadar s-a inventat acest soc astfel incit motorul sa porneasca usor si la temperaturi foarte joase, stare in care conditiile de lucru ale motorului sint diferite, uneoari extrem de diferite, fata de cele in care el isi atinge parametrii trecuti in carte, si pentru care noi il cumparam si la care il condsideram normal. Socul este un adjuvant, un sprijin temporar astfel incit sa depasim perioada de conditii vitrege pina cind temperatura intregului ansamblu atinge valorile normale.

Odata cu progresul tehnologic, socul a devenit mult mai discret si manifestarile lui mult mai timide. Totul coroborat cu toate elementele care deasemnea au progresat(ulei, precizie in executiem, calitate materiale, etc).

Avind in vedere ca avem masini de generatii deja considerate vechi, inca niste clasice (din 1957 pina in 1988 sistemul de asistare la pornire a fost in principiu acelasi = soc manual sau automat [ VW broasca avea soc automat din 1941]), si socul este calculat sa aibe efecte destul de "brutale". Ceea ce percepem noi e doar o crestere a turatiei, de fapt acest lucru este dublat de o modificare a proportiei de amestec a carburatiei, adica cit aer si cit gaz inspira motorul la rece.

Faptul ca turatia e mare nu trebuie sa ne sperie. Motorul nu pateste nimic la turatii mari la rece atita timp cit nu este IN SARCINA. Adica nu fiti blonde si dupa ce dati cheie la rece, deja bagati a intiia si demarati in forta. Atunci, intradevar nici uleiul lui Mihai Viteazu nu va scuteste de necazuri.

Concluzie => Fiecare masina are sistemul de soc corespunzator generatiei din care face parte. Comportamentul la rece difera dar atita timp cit respecti prescriptia producatorului, nu apar necazuri. Adica, las-o asa. Fii atent sa ai ulei bun si destul si nu porni de pe loc pina nu scade putin turatia la relanti.

 

Tema asta se poate detalia la nesfirsit. Nu cred ca vrem asta acum.

 

Succes.

____________________________

Because life is stranger than fiction.

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

Salut,

 

si eu am un Sammy din 97. Face la fel la pornire, dar se stabilizeaza dupa un timp. Problema mea este ca dupa ce isi revine la normal, daca accelerez si iau piciorul de pe acceleratie, motorul ramane turat pret de 5 secunde dupa care isi revine iar la normal. Nu ar trebui sa-si revina la turatia normala instantaneu?

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

eu am avut un samurai 1.3 carburator care nu vrea sa stea sub 2000rot/min daca ii scadeam turatia murea motoru mi-as fi dorit sa mearga cum merge vitara ta nu ma deranja deloc dar daca tu vrei sa umbli umbla poate mai invatam si noi ceva :grin:

 

Jiclor de relanti infundat si precis mai trage aer fals pe undeva, cel mai probabil pe la o electrosupapa.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

o problema asemanatoare am si eu , numai ca dupa ce se incalzeste scade undeva la 1500ture si acolo ramane . nu reusesc sa descopar de ce ramane turata ..... e posibil sa fie de la senzoru de temperatura al motorului care nu lucreaza bine si da informatii false calculatorului. cine stie unde e pozitionat senzoru de temperatura?

suzuki vitara 1.6

suzuki kingquad 750

nissan patrol gr y61 3.0

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

Cand omul nu este multumit cu ce are ......adica eu cu un motor care merge ok....doar ca vroiam eu sa ma joc cu putin cu socul ala automat...... primeste omul mai mult decat isi doreste.

Cum veneam eu in seara asta linistit acasa.....brusc ... in mers...se opreste motor-ul si nu mai porneste.

Noapte ...intuneric... ploaie, am curent...am benzina ....noroc ca aproape am ajuns acasa....deci mai imping masina 100m o parchez.....

Este prima oara in 10,000km de cand am masina cand imi da un rateu ...de data asta....grav.

 

Primul gand ECU...sper ca nu.

brrrrrr...asta imi lipsea.

 

Vedem maine....

 

Ceva idei asa.....rapide?

Suzuki Vitara, 1.6L / 80Cp

Skoda Octavia 1.9Tdi

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

ceva asemanator am patit ieri , neavand scut si dupa ce am luat mai multe baltoci mari , a sarit apa pe capacul de delcou si sa oprit motoru .... avea si benzina si curent si nu pornea si cand incerca sa porneasca dadea rateu . dupa ce am sters toate fisele si delcou cu servetele uscate a pornit si a mers ok.

suzuki vitara 1.6

suzuki kingquad 750

nissan patrol gr y61 3.0

Link to comment
Share on other sites

Re: Reglaj turatie motor la "socul automat" ????

 

sau e posibil ca sa ramana clapeta de acceleratie putin deschisa......din diverse motive....vezi un pic pozitia ei

OK, am sa verific. Multumesc.

Cineva mi-a mai ca ar ficeva cu servomotorasul "pas cu pas" de la sistemul de injectie... hm?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use