Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Vaselina pe baza de cupru (cooper grease)


unde
 Share

Recommended Posts

Trebuie sa schimb rulmentii de la articulatia homocinetica de pe fata dreapta de la Jimny. Rulmentii i-am gasit (SKF 30302 j2). Acum astept semeringurile, cel exterior care se vede si cel interior prin care trece planetara.

In manualul de service am gasit ca se foloseste vaselina pe baza de litiu (cod Suzuki 99000-25010). Insa in niste tutoriale de pe bigjimny.com postate de vitalies am gasit ca tipul din Anglia foloseste vaselina pe baza de cupru. Am cautat un pic pe net si se pare ca vaselina pe baza de litiu rezista pina pe la vreo 250 de grade, iar aia pe baza de cupru pina la vreo 650 (oare nu arde la temperatura aia?)

Vaselina pe baza de litiu am deja (Castrol si Motul), dar pe baza de cupru nu am gasit nicaieri.

Voi ce stiti?

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Vaselina pe baza de cupru (cooper grease)

 

In primul rand unsoarea pentru rulmenti trebuie sa fie EP! In cazul 4x4 trebuie sa reziste bine si la apa. De aceea iti recomand o unsoare cu sapun Li Complex EP2, cu plaja de temperaturi ~ -20C - 160C (una normala Li sau LiCa merge pana la 120C, dar nu asta e principala solicitare inj rulmenti).

Temperatura de 250C pe care ai vazut-o este Dropping Point: punctul la care unsoarea curge.

Sa stii ca in general unsorile pe baza de cupru sunt folosite pentru asamblari supuse coroziunii si oxidarii, greu de dezasamblat ulterior (ex. conductele de evacuare).

Link to comment
Share on other sites

Re: Vaselina pe baza de cupru (cooper grease)

 

Nu ai ce baga vaselina pe baza de cupru la planetare.

Cu citat: "COMPLEX EP 2 is a true multi purpose grease, formulated for lubrication of loaded slide-ball-, and roller-bearings, wheelbearings, universal joints, chassis, and various shock loaded or vibrating applications in transport, agriculture and off road vehicles."

Unsoare Cupru: ""Anti-seize grease. Assembling components difficult to dismantle (corrosion & oxidation). Copper : good properties in electric contacts"

Iti zicem de bine!

Link to comment
Share on other sites

Re: Vaselina pe baza de cupru (cooper grease)

 

Subscriu sfaturilor de mai sus , vaselina cu cupru nu are ungerea prioritara,iar lagarele care se ung cu ea -cam singurele- sint niste rulmenti cu ajustaje foarte largi , folosite la benzile -gratare care functioneaza in tunele de coacere , pe la 250-350 grade C.

Poti sa o folosesti daca ai prioritara temperatura.

Eu am Molicote , tot pe la esapament si putin pe la pirghiile de la frina de mina din tamburii spate (nu curge ).

Daca ai sa cauti pe la vinzatorii de rulmenti, majoritatea iti pot oferi unsori de calitate , numai sa stii ce vrei- fa-ti temele de acasa . Sint relativ multe tipuri, mai sigur e sa mergi pe recomandarea manualului de service .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Vaselina pe baza de cupru (cooper grease)

 

Poate era vorba de grafit pt. planetare...

 

Asa e... numai ca asta se foloseste la planetarele cu cap de planetara cu articulatie cu bile, adica la turisme. La Jimny, cu punte rigida, lucrurile stau altfel.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Vaselina pe baza de cupru (cooper grease)

 

In primul rand unsoarea pentru rulmenti trebuie sa fie EP! In cazul 4x4 trebuie sa reziste bine si la apa. De aceea iti recomand o unsoare cu sapun Li Complex EP2, cu plaja de temperaturi ~ -20C - 160C (una normala Li sau LiCa merge pana la 120C, dar nu asta e principala solicitare inj rulmenti).

Temperatura de 250C pe care ai vazut-o este Dropping Point: punctul la care unsoarea curge.

Sa stii ca in general unsorile pe baza de cupru sunt folosite pentru asamblari supuse coroziunii si oxidarii, greu de dezasamblat ulterior (ex. conductele de evacuare).

 

Ok. M-ati convins. Atunci ce ziceti de Motul Tech greas 300: http://www.motorspot.com/Tech_Grease_300_8035_(GB).pdf ? Nu de altceva, dar pe asta o am deja cumparata (intre altele are temperatura de lucru intre -30 si 220 de grade).

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Vaselina pe baza de cupru (cooper grease)

 

Ok. M-ati convins. Atunci ce ziceti de Motul Tech greas 300: http://www.motorspot.com/Tech_Grease_300_8035_(GB).pdf ? Nu de altceva, dar pe asta o am deja cumparata (intre altele are temperatura de lucru intre -30 si 220 de grade).

Dupa fisa tehnica, se prezinta bine.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Vaselina pe baza de cupru (cooper grease)

 

Vaselina cu fulgi de cupru are ca si principala proprietate rezistenta la temperaturi inalte. Ca atare, se foloseste in locuri "fierbinti" (gen suruburile de la galeria de evacuare) facilitand desfacerea ulterioara a acestor suruburi.

Poate fi gasita la toti distribuitorii de consumabile pentru auto (Wurth, Loctite, Berner, Foerch, etc)

Link to comment
Share on other sites

Re: Vaselina pe baza de cupru (cooper grease)

 

Vaselinä cu cupru (rosie) cu s a si scris, doar la temperaturi mari =

-suruburi evacuare,

-suruburi esapament in general,

-BUJI

-INJECTOARE

-BUJI INCANDESCENTE

-pe filetul sondelor LAMBDA

-pe spatele PLÄCUTELOR de fränä, sä nu fluiere

-spatele Tamburilor de fränä.

Sfaturile sänt preluate din sectile de montaj ale fabrici Mercedes unde am fäcut practica in tinerete.

La rulmenti rotiilor, Mercedes pune o vaselinä verde, se spune cä ar fi cea mai scumpä dar nu am studiat eticheta era livratä in bidoane imense, isi lua cine vroia, tipu ce deservea masina de ungere, punea pe un colt de masä, pahare de plastic tip cafea rase cu vaselinä, "de luat acasä" pt. fiecare trecätor.Nostim.

Caut oameni cu interese comune, morale.
Link to comment
Share on other sites

Re: Vaselina pe baza de cupru (cooper grease)

 

O vaselina verde fosforescent de la Castrol (pentru inalta temperatura si presiune) am folosit si eu la o alta masina cu rezultate foarte bune. Intre altele vaselina se inchide la culoare, oferind in felul asta un semn cu privire la uzura rulmentilor. Acum o sa folosesc o vaselina Motul, tot de culoare verde.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Vaselina pe baza de cupru (cooper grease)

 

Multumesc! :)

Am luat deja vaselina Motul. Inca nu am schimbat rulmentii.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use