Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

"death wobble"


yknot
 Share

Recommended Posts

Experimentez de ceva timp fenomenul, l-am eliminat aproape prin echilibrarea rotilor, insa dupa montarea kitului de shackle reverse a revenit mai pregnant ca niciodata, pe la 35-40km/h cred ca in urma denivelarilor asfaltului zici ca se dezmembreaza masina.

Am gasit ceva sugestii la:

http://bbs.zuwharrie.com/content?topic=45770.0

http://bb.bc4x4.com/showthread.php?t=133058

Alte sugestii punctuale?

Multzam.

4x4
Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

Am uitat sa precizez, am un joc relativ mic la pivotii de pe partea dreapta(kingpin) si amortizorul de directie pe duca. Stiu ca trebuie sa rezolv problema jocurilor insa intrebarea era de ce a mers ok inainte de shackle reverse. Luati-o ca pe un brainstorming. :grin:

Pana acum ma gandesc la faptul ca puntea s-a rotit, modificand unghiul de cadere.

4x4
Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

Am patit si eu, e tare nasol. Eu am rezolvat prin echilibrarea rotilor si schimbarea amortizorului de directie, ce pierduse ulei cu citeva zile inainte. Ar mai putea fi si din uzura bucselor de la arcurile pe foi. Daca rezolvi toate astea nu ar mai trebui sa mai ai probleme. Fenomenul se amplifica multi daca ai distantiere sau jante cu ET negativ, am facut probe si diferenta e mare.

PS: uite si o diferenta intre amortizorul stock si cel OME, pe care il recomand cu caldura daca folosesti roti resapate si/sau de diametru mai mare:

http://i.imagehost.org/0718/OME-vs-stock.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

Multumesc de sfat, stiu ca trebuie sa schimb amortizorul de directie, insa daca il schimb rezolvarea este indirecta, in sensul ca nu am rezolvat decat simptomul, nu si cauza.

4x4
Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

Da, asa este. Initial si eu am schimbat doar amortizorul, iar la viteza critica (in jur de 70) cind fenomenul se declansa se mai simtea doar o mica vibratie si atit, urmata de mici batai in volan la viteze mai mari, semn ca amortizorul muncea din plin sa corecteze jocul. Cind am echilibrat rotile (care initial erau echilibrate, dar cred ca au mai sarit plumbi sau... whatever), fenomenul a disparut complet. Am schimbat dupa aceea si bucsile de cauciuc de la cercei ca sa nu mai ma doara capul. La demontare am vazut ca si acestea erau destul de uzate (largite). E clar ca fenomenul apare din mai multe cauze cumulate si nu doar dintr-o singura cauza.

Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

Corect. Ceea ce ma face sa cred este ca problema am avut-o si inainte(chiar a fost in mai mica masura si a trecut dupa echilibrarea rotilor) insa acum dupa shackle reverse am accentuat-o intr-un fel.

4x4
Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

La mine aparea la viteza mica dupa aceea se echilibra, am descoperit jocuri destul de mari la pivoti i am inlocuit si fenomenul a disparut , nu in totalitate dar este f. mic sigur ceva bucsi sau chiar jocul de la caseta il mentine. Precizez ca aveam deja montat amortizor de directie nou OME.

gill.s
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Re: "death wobble"

 

Salut ai rezolvat ceva?

A aparut si la mine death wobble-ul de cand am dat jos arcurile fata si le-am pus inapoi, mentionez ca am scos si bara de stabilizare.

 

Sa fie astea doua cumulate sau am rotit accidental puntea si de acolo sa fie?

Edited by MihaiK
Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

Am avut si eu asa probleme o perioada. Dupa ce am schimbat bucsile arcurilor pe fata s-a ameliorat semnificativ. Ca idee pot contribui la aparitia "death wobble" si altele cum ar fi bucse bara antiruliu uzate, jante strambe, bride nestranse sau uzate la prinderea puntilor de arcuri, vibratii mari la cardane neechilibrate sau joc mare in culisante, amortizor directie defect, jocuri mari in articulatii sau geometrie incorecta a directiei...................... sau toate la un loc. Am observat ca samuraiul fiind o masina zdrăncănoasă este foarte greu de identificat ce bate sau troncăne și multi preferă să meargă asa cu ele. Spor la căutat, asteptăm rezolvarea.

:wink:
Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

Eu am avut de mai multe ori aceasta problema! De fiecare data a fost una dintre cele 2 probleme: rulmentii Kingpin sau mai rar, mult mai rar rulmentii de la roata. Amortizorul de directie e doar o reparatie "falsa". Cauza wobble-ului vine de la "jocuri" la rulmenti.

Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

Salut ai rezolvat ceva?

A aparut si la mine death wobble-ul de cand am dat jos arcurile fata si le-am pus inapoi, mentionez ca am scos si bara de stabilizare.

 

Sa fie astea doua cumulate sau am rotit accidental puntea si de acolo sa fie?

 

pune bara stabilizatoare inapoi si o sa dispara....sau daca vrei sa ai si flex concepe un panhard ....sunt destule modele pe net.

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

fenomenul apare datorita uzurii cumulate a urmatoarelor:

 

- amortizor directie

- capete de bara

- pivoti

- rulmenti

 

1. cea mai rapida rezolvare este schimbarea amortizorului de directie, dar este o rezolvare temporara, ea trebuind sa fie urmata de verificarea celorlalte componente si de schimbarea lor / sau a celor cu uzura mai mare.... asta in varianta "pe scurt"

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

Am avut fenomenul' la un Pajero Mk2 , aveam toate atuurile' sa apara , jante intoarse , distantiere 5cm , insa turbo 32 , aveam amortizor directie RTC nou ( cred ca e o pacaleala sa l schimbi crezand ca scapi ) , rotile erau echilibrate , jocuri nu existau la nimic numai la rulmentii de roata (foarte putin ) am strans 1cm la fiecare roata si fenomenul a disparut total fara sa mai revina la nici o viteza etc.

Concluzia mea este ca odata ce maresti bratul/parghia punand jante intoarse , flanse etc. trebuie sa stai bine la toate , altfel orice mic joc poate aduce neplaceri .

 

bafta

Marian

Edited by Marianw8
...magaru' moare de drum lung si prostu' de grija altuia.
Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

fenomenul apare datorita uzurii cumulate a urmatoarelor:

 

- amortizor directie

- capete de bara

- pivoti

- rulmenti[/b]

 

 

iar in cazul masinilor cu arcuri foi, apare cind se modifica unghiul caster, ca urmare a cerceilor mai mari.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

Salutare, am reusit sa mai ameliorez fenomenul care se accentuase deoarece cand am umblat sa schimb bucsile arcurilor am uitat sa strang ferm cerceii. I-am strans si s-a mai ameliorat.

 

Maine montez bara stabilizatoare inapoi si asa sper sa se opreasca aceasta problema.

 

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

...acelasi fenomen, aparea intre 40 si 70 km/h la denivelari

REMEDIAT accidental, prin alinierea unghiului dintre cardan si diferentialul puntii (SPOA Samurai, flanse 35mm, BFG 31x10,5 r15, fara bara stabilizatoare, amortizoare noi, directie fara jocuri, rulmenti king-pin schimbati )

...aparent fara legatura, dar totusi s-a modificat unghiul axei rulmentilor KING-PIN fata de orizontala. Banuiam foarte convins motivul: anvelopele sau jantele, dar NU.

Sper sa va ajute.

Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

Multumesc de raspuns.

 

Cum sa reglez pozitia puntii fata fata de cardan?

Banuiesc ca si eu am rotit puntea accidental cand am dat jos arcurile fata.

 

intre arcuri si puncte nu ai un bolt de ghidaj ?

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: "death wobble"

 

Am intalnit si eu fenomenul asta la masina, dar intr-un mod paradoxal si anume masina mergea acceptabil cu Simex 205.70r15 pe jante intoarse si distantiere dar cu roti de asfalt 195 80 si jante et+ vibra groaznic intre 50 si 80.

Am montat simex 31" si masina merge ok, fara sa mai existe fenomene de vibratii, trepidatii...

 

Urmeaza sa incerc cu noile roti de asfalt 265.70 sa vad cum se comporta...

1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: "death wobble"

 

Salut. Am aceasta problema de cand mi-am pus cauciucurile stock de strada (205/70 15). Dupa 55km/h volanul si rotile fac stanga dreapta de zici ca sare de pe asfalt, in rest merge foarte bine. Cu rotile de 31 silverstone nu aveam nici o treaba la 80km/h. Am arcuri spate pe fata, servo de vitara flanse de 50mm si jante de vitara stock pe rotile de strada. Ce ar putea fi?

Link to comment
Share on other sites

Re: "death wobble"

 

La mine (e drept, la Toyota), fenomenul a aparut din cauza capetelor de bara de directie uzate (aveau jocuri mari in pivoti). Dupa ce am schimbat capetele, am re-echilibrat rotile si nu am mai avut probleme. Bafta! :h5

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use