Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

cum se aduce volanul in pozitie normala....?


taurelli
 Share

Recommended Posts

Daca puteti sa ma ajutati va rog, mai exista vreo varianta pt aducerea volanului in pozitie normala dupa reglarea unghiului de fuga, in afara de piulita din volan greu accesibila? Bucsele bratului superior se schimba cu tot cu brat? Este vb despre Pajero '91.

Pajero II, 2.5 td, 1991

Feelander 1.8, 1998

Link to comment
Share on other sites

Re: cum se aduce volanul in pozitie normala....?

 

In primul rand salut in al doilea rand ar trebui sa treci pe la topicul de prezentare a membrilor.

Acum sa raspund la intrebarea care o stiu.Piulita din volan nu este deloc greu accesibila desfaci claxonul pe dedesupt are 2 surubele parca si ai acces la piulita apoi cu o cheie tubulara desfaci si il asezi cum vrei.Intrebare :Este chiar asa mult miscat din pozitia normala are mai mult de juma de tura sau ??....maz gandesc ca nu e ceva asa deranjant.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: cum se aduce volanul in pozitie normala....?

 

Recentrarea volanului necesara dupa ajustarea unghiurilor directiei sau dupa schimbarea capetelor de bara sau a oricaror piese dintre caseta de directie si roti nu se face rotind volanul pe coloana de directie.

Asta din cel putin doua motive:

- caseta de directie trebuie sa ramana centrata

- canelurile pe axul coloanei de directie sunt in numar finit (in cazul asta 36) deci nu poti sa faci o corectie precisa (ai putea ramane cu 5 grade necorectabile prin metoda asta, de exemplu)

 

Asa ca trebuie sa umbli acolo unde ai intervenit, respectiv tot la barele de directie. Trebuie s-o lungesti pe una si s-o scurtezi pe cealalta cu aceeasi valoare (adica sa le rotesti cu acelasi numar de grade dupa ce desfaci piulitele de asigurare).

Link to comment
Share on other sites

Re: cum se aduce volanul in pozitie normala....?

 

... sau cu ale cuvinte... te duci frumusel la oricare service care face geometrie... si dupa ca iti reglezi directia ..ii regleaza baietii si volanu...si te duce estimativ la 50-80 RON povestea asta.

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: cum se aduce volanul in pozitie normala....?

 

:hi

De fapt ordinea corecta este:

1. Volanul se roteste astfel incit sa fie drept.

2. Se fixeaza ca sa nu se mai poata roti accidental cu dispozitivul special de fixare.

3. Se schimba piesele defecte si se executa "geometria" rotilor.

4. Se elibereaza volanul din dispozitivul de fixare.

5. BASTA!

 

Cine face intii "geometria" si apoi invirte volanul pe mijloc, e "habarnist". Du-te cere-ti banii inapoi si mergi la un "profi".

 

PATROLATOR

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: cum se aduce volanul in pozitie normala....?

 

In primul rand salut in al doilea rand ar trebui sa treci pe la topicul de prezentare a membrilor.

Acum sa raspund la intrebarea care o stiu.Piulita din volan nu este deloc greu accesibila desfaci claxonul pe dedesupt are 2 surubele parca si ai acces la piulita apoi cu o cheie tubulara desfaci si il asezi cum vrei.Intrebare :Este chiar asa mult miscat din pozitia normala are mai mult de juma de tura sau ??....maz gandesc ca nu e ceva asa deranjant.

 

Prezentarea mi-am facut-o mai de mult, cu poze cu tot!

Pajero II, 2.5 td, 1991

Feelander 1.8, 1998

Link to comment
Share on other sites

Re: cum se aduce volanul in pozitie normala....?

 

:hi

De fapt ordinea corecta este:

1. Volanul se roteste astfel incit sa fie drept.

2. Se fixeaza ca sa nu se mai poata roti accidental cu dispozitivul special de fixare.

3. Se schimba piesele defecte si se executa "geometria" rotilor.

4. Se elibereaza volanul din dispozitivul de fixare.

5. BASTA!

 

Cine face intii "geometria" si apoi invirte volanul pe mijloc, e "habarnist". Du-te cere-ti banii inapoi si mergi la un "profi".

 

PATROLATOR

Problema mea este urmatoarea: am schimbat tot ce era faultat la directie: bielete, pivoti, capete bara. Urma sa fac geometria rotilor, volanul fiind putin deplasat spre dreapta 15-20gr insa n-am mai apucat si am facut o escapada prin noroi si pietre cu o rasturnare pe partea stanga. Dupa revenirea pe patru roti pozitia volanului s-a modificat cu 180 gr viraj dreapta iar pozitia rotilor era f ciudata (unghiurile de convergenta erau foarte deschise iar cele de cadere erau inchise, adica pozitiile rotilor nu mai erau verticale privite din fata.)

Cu chiu cu vai am ajuns la un service si am incercat sa reglam convergenta, bieletele nefiind indoite sau lovite. Acest lucru nu s-a putut realiza cu volanul fixat in pozitia sa normala pt ca rotile deveneau virate f mult spre stanga si din bielete nu se putea corecta o asa mare distanta, drept urmare le-am reglat cu volanul virat 180 gr dreapta. Era clar ca ceva nu e inregula si s-a constatat o mica indoitura a axului ce fixeaza bratul superior pe partea dreapta ,in dreptul bucsei din spate. Intrebarea mea este: e posibil sa ne fi inselat sau chiar asta este buba datorita careia mi-au luat-o rotile si volanul razna? Trebuiesc schimbate toate patru bucsele de brat superior(stanga-dreapta)?

Va multumesc pentru atentia si sfaturile acordate si pe viitor poate am sa va fiu si eu de folos cu ceva!

Pajero II, 2.5 td, 1991

Feelander 1.8, 1998

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: cum se aduce volanul in pozitie normala....?

 

nu stiu daca mai este de actualitate, insa o abatere asa de grava a volanului ca urmare a unui soc indica deformari substantiale pe la ansamblul puntii fata. verifica urgent la profesionisti si inlocuieste ce este de inlocuit, cu directia masinii nu e de joaca, este foarte periculos...

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use